Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi uutena vuotena pitäisi syödä perunasalaattia ja nakkeja?

Vierailija
31.12.2023 |

kuka moista paskaa syö, vaikka kaikki naapurit ja jaskat sitä syö  ja miksi? itse syön mieluummin sisäfilettä tai kalaa ja kaikki ruokajonosta!!!

Andy

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvo kysymys. Uusi vuosi on tasa-arvoinen juhlapäivä. Ruoka ei ole niin keskiössä kuin jouluna ja pääsiäisenä. 

Vierailija
22/59 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan tehnyt itse hyvää perunasalaattia ja nakkeja. Nam!

Sinäkö olet itse tehnyt nakkeja? Se on vale!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska muutkin juntit syö

Itse syön sushia

Kas kun et tofua, v*tun kommari.

Vierailija
24/59 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syödä uv eikä vappuna. Ihme perinne?? 

Kesällä tehdään kirkasta perunasalaattia grillattujen tuoremakkaroiden kanssa kerran pari. 

Vierailija
25/59 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakko sulla on?

Vierailija
26/59 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakit ja perunasalaatti kuuluvat ehdottomasti uuden vuoden aattona syödä. Keitän kunnon mausteliemen vedestä, sipulista ja maustepippureista. Keitän lientä 15 minuuttia jonka jälkeen siirrän kattilan sivuun ja laitan nakit kuumaan mausteliemeen. Nakit saavat olla liemessä 5 minuuttia jonka jälkeen lautaselle ja perunasalaattia nakkien viereen sekä sinappia. Juomaksi alkoholiton olut. 

Vierailija
27/59 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska muutkin juntit syö

Itse syön sushia

Arvaa mitä lampaat Helsingissä on syöneet viimeiset 10 vuotta😆

Vierailija
28/59 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ragletteja täällä on vedelty jo vuosikymmen 

Vierailija
29/59 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakit ja perunasalaatti on sellaisen köyhän alemman keskiluokan junttiruokaa. Akateemisissa perheissä on ihan muut perinteet uutena vuotena ja niistä tuo junttisakki ei tajua hölkäsen pöläystä. Siellä alemmassa keskiluokassa perheen iskä on tainnut jo avata ensimmäisen lonkeronsa ja äiti availee kohta saarioisten perunasalaatin muovirasiaa. Hyvää uutta vuotta lapset.

Vierailija
30/59 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maittava kaalilaatikko muhii uunissa!

Vierailija
31/59 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yksinkertaista, luulisi nimenomaan naisten tajuavan miksi. Koska perunasalaatti ja nakit ja ranskalaiset ovat melkein valmista ruokaa. Kaikki voivat pitää hauskaa eikä joku onneton yleensä nainen ole sidottu koko illaksi keittiöön.

M75

Vierailija
32/59 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden viimeisenä päivänä kuuluu syödä epäterveellisesti, esim. majoneesi ei edes sula elimistössä, ja ne nakit..... mutta hyviä ne silti on.

Vierailija
33/59 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakottaako joku nyt sinua aseella uhaten syömään?

Vierailija
34/59 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on syötävä nakkeja ja perunasalaattia kahden edestä. Minäpä siis laitoin tarkoin valikoidulle naiselle konvehtirasian ja treffipyynnön katsomaan raketteja mäen laella olevalle nuotiopaikalle. Siihen mykistyi kuin maa olisi niellyt. Arvelen treffipyynnön ja rasian konvehteineen palaneen saunankiukaassa, joten syön ostamani nakit, perunasalaatit ja muut eväät sekä juon paikan päällä keittämäni kahvit itse. Säästöä syntyy kun ei tarvitse ruokkia naista. M56

Vierailija
35/59 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ragletteja täällä on vedelty jo vuosikymmen 

Tarkoittanet kuitenkin raclettea?

Vierailija
36/59 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden viimeisenä päivänä kuuluu syödä epäterveellisesti, esim. majoneesi ei edes sula elimistössä, ja ne nakit..... mutta hyviä ne silti on.

Nakit mätänee suolessa, samoin perunasalaatti...

Vierailija
37/59 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan tehnyt itse hyvää perunasalaattia ja nakkeja. Nam!

Nakkeja en ole koskaan itse tehnyt mutta perunasalaattia kyllä.

Vierailija
38/59 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maittava kaalilaatikko muhii uunissa!

Nyt kyllä rupes tekeen mieli kaalilootaa 😋

Vierailija
39/59 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekonista pyttipannua, nakkeja, lihapullia, paholaisen munia, punajuuri-, sieni ja tuoresalaattia.

Nuo kaikki on helppo valmistaa etukäteen. periaatteessa melkein kaiken saisi kaupasta valmiinakin. Uutena vuotena ei  kukaan halua viettää iltaansa keittiössä. Lisäksi nuo ovat edullisia tarjottavia näin joulun jälkeen.

Vierailija
40/59 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa minkä elukan sisäfileetä saa ruokajonosta? Vai tarkoitatko kaupan kassajonoa? Ruokajonohan sekin toki... Naudan sisäfilee pihvit on itsellä jääkaapissa odottamassa iltaa. Ihan itse omilla rahoilla ostettu. Sen lisäksi kyllä syödään perunasalaattia, mutta teen sen itse. 

Voi sieltä saada minkä vaan. Kuulin yhdeltä vapaaehtoiselta, että kerran joku vanha mies oli sanonut, että hän ei ota tätä hyvää paistilihaa, koska hänellä ei ole kunnon välineitä minikeittiössään, eikä hän edes osaa valmistaa sellaisesta mitään. Ne ovat yleensä päiväysvanhoja. Meidän sukulaispappa saa välillä tosi hyviä ruokia ruokajonosta, yleisimmin ne ovat ylipäivättyjä. Kalliit lihat ei välttämättä mene vielä -60 alessakaan, sillä isoille paloille jää silti kova hinta. Kun menee aamulla kauppaan, jäljellä on usein näitä ja sitten valmissalaatteja sekä jotain erikoisia rahkoja tms.