Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Karu tilasto julki: naisille löytyy työpaikkoja, mutta miehille ei

Vierailija
31.12.2023 |

Yhteiskunta on yhä tiukemmin jakautumassa sukupuolten välille, sillä naisten on yhä helpompaa saada ja löytää työpaikkoja kun taas miesten näkymä työllistyä ja kelvata heikkenevät: https://yle.fi/a/74-20066418

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä on feminismi. Ensin syrjäytetään miehet ja sitten itketään, kun joudutaan tekemään kaikki.

Toivottavasti äidit on nyt ylpeitä siitä, mitä pojilleen (ja tyttärilleen! Koska ei tämä naisiakaan hyödytä) jättävät jälkeensä.

Kivalta tulee varmaan tuleva yhteiskunta näyttämään!

Esin" syrjäytetään" miesten työt ja sitten ihmetellään mistä saataisiin rahoitus niihin naisten töihin.

Eikä hiiskuta sanaakaan, että ne naisten työt siellä julkisella sektorilla joustaisi. Suomi on 5v sisään asumiskelvoton, mikäli noilta puolelta miljoonalta akalta julkisella ei saa viedä senttiäkään.

Vierailija
42/113 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä on feminismi. Ensin syrjäytetään miehet ja sitten itketään, kun joudutaan tekemään kaikki.

Toivottavasti äidit on nyt ylpeitä siitä, mitä pojilleen (ja tyttärilleen! Koska ei tämä naisiakaan hyödytä) jättävät jälkeensä.

Esin" syrjäytetään" miesten työt ja sitten ihmetellään mistä saataisiin rahoitus niihin naisten töihin.

Miesten kannattaa varmaan lopettaa töiden luokittelu naisten ja miesten hommiin niin löytyy töitä enemmän. Se on vähän omasta asenteesta kiinni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm eli miesten pariutuminen vaikeutuu ja syntyvyys alenee koska naiset harvemmin huolivat työtöntä miestä kumppaniksi? Itse olen mies ja töissä kyllä olen, jos työpaikka lähtee alta ja jos olen parisuhteessa niin olenko minä sitten se kuka hoitaa mahdolliset jälkikasvut kotona kun nainen luo uraa? Ei taida kenellekkään naiselle kelvata tuollainen vaikka itse tuohon voisin suostua. 

Pitää tässä varmuuden vuoksi ruveta valmistautumaan kotipiiaksi eli kotityöt haltuun :D

M33

Vierailija
44/113 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen mies on liian epäseksikäs työpaikalle

Vierailija
45/113 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan siirtymässä kohti palveluyhteiskuntaan. Kun ihmiset eivät kaupungeissa hanki henkilöautoja, tulee kysyntää erilaisille kuljetus - ja kierrätyspalveluille. Vanhuksia on paljon, tällä alalla lie tarjontaa työpaikoilla. Autoala uudistuu, olisiko paikkoja esim. latausinfran rakentamiseen tai ylläpitoon liittyen? 

Vierailija
46/113 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm eli miesten pariutuminen vaikeutuu ja syntyvyys alenee koska naiset harvemmin huolivat työtöntä miestä kumppaniksi? Itse olen mies ja töissä kyllä olen, jos työpaikka lähtee alta ja jos olen parisuhteessa niin olenko minä sitten se kuka hoitaa mahdolliset jälkikasvut kotona kun nainen luo uraa? Ei taida kenellekkään naiselle kelvata tuollainen vaikka itse tuohon voisin suostua. 

Pitää tässä varmuuden vuoksi ruveta valmistautumaan kotipiiaksi eli kotityöt haltuun :D

M33

Ei naisille tuollainen mies kelpaa. Nainen etsii miestä joka käy töissä ja tienaa enemmän mitä nainen itse tienaa jotta nainen voi leikkiä kodinhengetärtä miehen rahoilla.

Vierailija
47/113 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tekoäly vie viimeisetkin työpaikat. 5 vuoden sisällä häviää 40% tietotyöläisten työpaikoista WEF:n raportin mukaan.

Jatkossa on rivikoodari ihmeissään mitä elämällään tekisi.

Vierailija
48/113 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M33

Voit myös kouluttautua uudelleen työllistävälle alalle. Kotityöt täytyy kaikkien aikuisten osata joka tapauksessa.

Vierailija
49/113 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miesten syrjäytyminen työelämästä tapahtuu kuin miesten syrjäytyminen kotitöistä: "ei nappaa, nainen hoitakoon", niin kyseessä on miesten oma kuvitelma omasta ylivertaisuudesta, joka miehet syrjäyttää.

Näinpä. Miesten tapa on jumittaa omissa hommissa ja sen mukaan mikä on kivaa ja huvittaa. Sitten ryvetään itsesäälissä, kun maailma ei pyöri oman navan ympärillä. Miesten on aika tajuta, että maailman muuttuessa myös työt muuttuvat.

Vierailija
50/113 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M33

Jos et nyt tee kotitöitä, niin nyt pikaisesti ne oppimaan tai olet pian taivasalla.

Pistin työttömän ex-mieheni pihalle, koska hän ei jaksanut päivisin edes hoitaa yhteistä lastamme kotitöistä puhumattakaan, kun palasin töihin vanhempainvapaalta. Töiden hakemiseenkaan ei löytynyt tarmoa.

Irtisanoutui töistään sinä päivänä, kun jäin äitiyslomalle, koska "hänelläkin oli oikeus lomailla".

Vierailija
51/113 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M33

Ei naisille tuollainen mies kelpaa. Nainen etsii miestä joka käy töissä ja tienaa enemmän mitä nainen itse tienaa jotta nainen voi leikkiä kodinhengetärtä miehen rahoilla.

Miten tämä sopii yhteen sen faktan kanssa, että naisista suurempi osa on työelämässä, vaikka naiset opiskelevat pitempään ja ovat enemmän hoitovapailla kuin miehet?

Vierailija
52/113 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M33

Jos et nyt tee kotitöitä, niin nyt pikaisesti ne oppimaan tai olet pian taivasalla.

Pistin työttömän ex-mieheni pihalle, koska hän ei jaksanut päivisin edes hoitaa yhteistä lastamme kotitöistä puhumattakaan, kun palasin töihin vanhempainvapaalta. Töiden hakemiseenkaan ei löytynyt tarmoa.

Irtisanoutui töistään sinä päivänä, kun jäin äitiyslomalle, koska "h

Kyllä mä kotitöitä teen nyt ja teen niitä oikeasti aika paljon. Olen itse sinkku ja lapseton.

Kirjoitin ton oman viestin nyt vähän "huumorilla ja korostin asioita". Jos olisin parisuhteessa ja olisi lapsia niin en mä kotona vaan makoilisi vaan kyllä mä hoitaisin kodin jutut ja kyllä mä työelämään pyrkisin takaisin enkä vaan ois kotona :D

Tälläkin hetkellä pyykkikone ja astianpesukone pyörii, kun ne sammuu niin lähden sitten kauppaan :) 

M33

Vierailija
53/113 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisella sektorilla on kaiken maailman suojatyöpaikkoja n aisille mm. koordinaattorin, suunnittelijan, tutkijan nimikkeillä, joista on päästävä eroon. Julkista sektoria on karsittava kovalla kädellä, koska nykyisen kaltaisen julkisen sektorin rahoittamiseen joudumme ottamaan jatkuvasti lisävelkaa entisen velan päälle.

Kyllä on miehillekin julkisella puolella suojatyöpaikkoja, esim teknisellä puolella tehottomuus on jotain aivan uskomatonta.

Vierailija
54/113 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisella sektorilla on kaiken maailman suojatyöpaikkoja n aisille mm. koordinaattorin, suunnittelijan, tutkijan nimikkeillä, joista on päästävä eroon. Julkista sektoria on karsittava kovalla kädellä, koska nykyisen kaltaisen julkisen sektorin rahoittamiseen joudumme ottamaan jatkuvasti lisävelkaa entisen velan päälle.

Kyllä on miehillekin julkisella puolella suojatyöpaikkoja, esim teknisellä puolella tehottomuus on jotain aivan uskomatonta.

Etenkin julkisen puolen IT-järjestelmäprojektien tehottomuus ja lopputulokset ovat usein aivan järkyttäviä, vaikka ne usein ostetaan siltä "tuottavalta yksityiseltä sektorilta".

Vierailija
55/113 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa uutisessa on vedetty mutkat suoriksi ja annetaan ymmärtää, että työpaikat jaetaan sukupuolen, ei koulutukseen ja osaamisen perusteella.

Jos uutinen olisi täsmällinen, sinä sanottaisiin että: "Naivaltaisilla aloilla työskenteleville löytyy töitä. Miesvaltaisilla aloilla työttömyys on kasvussa."

Suuria massoja tarkastellessa ae tietenkin näyttää siltä, että naisille löytyy töitä ja miehille työttömyyttä.

Huono uutinen tässä on se, että naivaltaiset alat ovat enimmäkseen hoiva-aloja ja miesvaltaisilla aloilla vientiteollisuus on vetänyt karille.

Hoiva-aloja tarvitaan. Ne ovat erittäin tärkeitä, mutta niille pitäisi saada rahaa, eikä rahaa tule ilman vientiä. Siksi tiettyjen miesvaltaiaten alojen työttömyys on ongelma koko yhteiskunnalle.

Vierailija
56/113 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M33

Irtisanoutui töistään

Monille naisille se ei ole huumoria vaan tosielämää, että mies jossain vaiheessa irtisanoutuu kotitöistä, minun irtisanoutui jopa palkkatöistäkin. Mutta mukava, että teet niin koti- kuin palkkatöitä, kuten naisetkin.

Vierailija
57/113 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä väittäisin että naiset hakeutuu tarvittaessa laajemmalla skaalalla eri aloille. Tuttavapiirissäni useita miehiä, jotka työttömänä ollessaan ovat hakeneet vain oman alan töitä, kun taas naiset hakeneet jo opiskeluiden ohessa niitä pskaduuneiksi lueteltavia. 

Ja kuten joku jo sanoi, niin miehet kyllä otetaan fyysisen kokonsa vuoksi naista mieluummin hoito- ja sosiaalialantöihin. Myös asiakaspalveluun ja kasvatusalan töihin pääsee ihan vaan koska on mies. Uskoisin että siivoushommissakaan ei miehisyys ole este vaan päinvastoin.

Suurin osa siivoojista - naisia - on tehnyt ensin jotain muuta työtä. Kun se on mennyt alta, on lähdetty siivoamaan koteja ja rappuja. Siitä on päästy kunnille sijaisiksi ja hankittu koulutus, minkä jälkeen on saatu vakituinen työ. 

Vierailija
58/113 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M33

Pistin työttömän ex-mieheni pihalle, koska hän ei jaksanut päivisin edes hoitaa yhteistä lastamme kotitöistä puhumattakaan, kun palasin töihin vanhempainvapaalta. Töiden hakemiseenkaan ei l

En ole väittänyt että irtisanoudun kotitöistä tai palkkatöistä. Jos olen parisuhteessa niin kyllä mä kotitöitä myös teen, jos saan kenkää töistä niin kyllä mä sitten niitä kotitöitä tekisin enemmän sen aikaa kun olen työtön. En mä vois vaa makoilla kotona kun nainen käy töissä ja töiden jälkee tekee vielä kotityöt. Kyllä mä myös siinä tilanteessa koittaisin etsiä töitä.

Jos lapsia ois ni niitä hoitaisin myös kotona jos olisin työtön. 

M33

Vierailija
59/113 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehille töitä löytyy, jos vaan pääsisi irti noista vanhentuneista asenteista. Mitä järkeä siinä on, että hennot naiset kääntelevät vanhoja mummoja tai varhaiskasvatus on pelkästään naisten hommaa?

Kouluttautukaa jätkät hoiva-alalle, aloittakaa vaikka lähihoitajasta, jonka tutkinnon suorittaminen on helppoa. 

Kyllä näilläkin aloilla voi sitä miehisyyttä osoittaa. Kai parempi kuin lojua tyhjäntoimittajana.

Vierailija
60/113 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehille töitä löytyy, jos vaan pääsisi irti noista vanhentuneista asenteista. Mitä järkeä siinä on, että hennot naiset kääntelevät vanhoja mummoja tai varhaiskasvatus on pelkästään naisten hommaa?

Kouluttautukaa jätkät hoiva-alalle, aloittakaa vaikka lähihoitajasta, jonka tutkinnon suorittaminen on helppoa. 

Kyllä näilläkin aloilla voi sitä miehisyyttä osoittaa. Kai parempi kuin lojua tyhjäntoimittajana.

Asiakkaina on myös miehiä, jotka voivat jopa pitää siitä että on mies hoitamassa.