Yleinen asumistuki pienenee PALJON. 'Kiitos' niille, joille 'kiitos' kuuluu.
https://www.kela.fi/documents/d/guest/alt_teksti_taulukko_1_yleinen_asu…
"Kiitos" kuuluu kaikille Kristillisiä, Persusuomalaisia tai Kokoomusta äänestänäille tästä 'hienosta' uuden vuoden kuristamistoimi-'lahjasta'.
Rikkaiden ja Hyvätuloisten "ahdinkoa" päinvastoin tämä hallitus HELPOTTAA antamalla näille raukoille vähäväkisille ja hallituksen mielestä pulassa oleville LISÄÄ RAHAA tileillä makuutettavaksi ja sijoituksiin (vaikkapa ylimääräisiin sijoitusasuntoihin entisten jatkoksi tai entistä övereimpiin - ilmastosta viis-luksuslomiin), vaikka eivät sitä lisärahaa mihinkään tarvitse.
"Kaveri jätetään - armotta vaikka pakkaseen"! on nykyhallituksemme perusprinsiippi.
"KIITOS" RIIKKA PURRALLE ja kaikille persupuoluetta äänestäneille!
P.S.Tiesitkö, että myös viime kevään eduskuntavaaliessa istuva (ns. Marinin) hallitus sai aikuistenoikeasti ENEMMISTÖN annetuista ÄÄNISTÄ, mutta pelkkä vaalitapa-tekniikka käänsi vaalituloksen päälaelleen. Tämä on FAKTA:
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/auvorouvinen/hallituksen-aanimaara-suu…
Kommentit (352)
Jännä miten ihmiset vaativat vuokriensa hintojen alentamista vuokranantajilta, ikäänkuin vuokranantajan velvollisuus olisi kustantaa heidän asumiskulujansa.
Vuokralainen on itse vastuussa vuokraamansa asunnon vuokran maksusta, riippumatta siitä saako hän siihen sitten rahaa työstä,valtiolta taikka mistä lähteestä tahansa. Jos haluatte vuokralla asua, niin vuokratkaa sellainen asunto mihin teillä on maksukykyä. Vuokralla ei ole pakko asua jos ei tahdo.
Ne piirtää kellä on liitua.
Niin se vaan menee..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan tavallisia työssäkäyviä ajetaan siis toimeentuletuelle. Minäkin "pääsen". Aivan absurdia jotenkin, en suostu vielä ymmärtämään tätä. Olen kahden lapsen tuikitavallinen yhteishuoltaja ja koulutustani vastaavassa kokopäivätyössä. Montako minunkaltaistani mahtaa olla, tuhansia ja tuhansia?
Mietin, että salaan lapsilta ttt-asiakkuutemme. En halua, että he joutuvat miettimään tämmöisiä. On tämä jotenkin aivan käsittämätön tulevaisuudennäkymä tällaiselle ahkeralle ihmiselle, joka on pärjännyt asumistuella ja palkkatuloilla ihan ok. Tulevaisuus näyttää helvetin pahalta.
Koska valtio pääsee nyt tutkimaan tilitietojasi, paljon onnea!
Itsepähän äänestitte tämän onnen itsellenne, nauttikaa :)
Mua jotenkin ärsyttää tosi paljon tää jatkuvasti toistuva "itsepähän äänestitte tätä!!" Jos joku äänesti , ei tarkoita että kyseinen ihminen jolta nyt leikataan, on äänestänyt sitä. Ei olla mikään lauma.
Vierailija kirjoitti:
129e saan omaan asuntoon asumistukea jos myyn menee rahat lainan maksuun. Muutan vuokralle 320e vuokra asumistuki 315e ja saan myös lääkkeet, vakuutus ja vaik silmälasit tukimarkoista. En saat...na ymmärrä tulen kalliimmaksi yhteiskunnalle vuokralla kun nyt.työttömyyskorvaus ja 129e asumistukea. Eipä ihme kun käytetään väärin tukimarkkoja.
Mistään ei saa vuokrattua asuntoa 320 euron kuukausivuokralla. Paitsi ne henkilöt, jotka suhteilla saavat kohtuuttoman edullisen vuokra-asunnon... ja tämän vaikutuksesta ihmettelevät köyhien maksamia todellisia vuokria.
Ei ole kyse tukien väärinkäyttämisestä silloin, kun tukijärjestelmä on laaditu siten, että mahdollisimman paljon rahaa valuu sijoittajien kukkaroon. Siis tarkoitan sitä, että tukia saadakseen pitää täyttää ehdot, joilla sijoittajien hyöty on maksimaalinen. Samaan tähtää tuo asumistuen poistaminen omistusasunnosta: Yhteiskunta ei säästä vaan maksaa enemmän, mutta sijoittajat saavat edullisia asuntoja ja vuokra-asuntojen kysyntä nostaa vuokratasoa.
Mielenkiintoista...
Irtolainen on
1) Työhön kykenevä henkilö, joka toimettomana, riittäviä elatusvaroja vailla, kuljeksii paikkakunnalta toiselle, elleivät asianhaarat osoita hänen hakevan työtä;
2) sellainen työhön kykenevä henkilö, jolla on tapana vieroksua työtä ja sen vuoksi joutuu köyhäinhoidon tarpeeseen tai tulee ylivoimaiseksi rasitukseksi toiselle henkilölle ja siten ilmeisesti saattaa tämän vaaraan joutua tarvitsemaan köyhäinhoitoa itselleen tai sille, josta hänen lain mukaan on pidettävä huolta;
3) henkilö, jolla on tapana kerjätä tai käyttää toista kerjuuseen taikka sallia, että hänen hoidossaan oleva 18 vuotta nuorempi henkilö kerjää; sekä
4) henkilö, joka pitämällä tapanaan hankkia tuloja hyvien tapojen vastaisilla ja siveellisesti hylättävillä keinoilla taikka muulla elämäntavallaan tuottaa ilmeistä vaaraa yleiselle järjestykselle, turvallisuudelle tai siveellisyydelle.
Irtolaisena ei kuitenkaan tämän lain mukaan käsitellä henkilöä, joka on 18 vuotta nuorempi, eikä mielisairasta, tylsämielistä tai vähämielistä. Sellaista henkilöä on asianomaisen viranomaisen huollettava, niin kuin erikseen säädetään.
Miltä teistä KelaGold potilaista tuntuu kun teistä puhutaan oikeilla nimillä? Ei hienostelua vaan ihan kuten asia on.
- Totuus Velvoittaa -
No esimerkiksi Tampereella VTS ja TVA ilmoittavat vapaat vuokra-asunnot netissä, mutta kun soitat niistä tai lähetät viestiä, niin ne on jo tarjottu jollekin jonossa. En tajua miksi edes ilmoittavat asuntoja netissä, kun ei niitä voi sitä kautta saada. Vääristävät vain kuvaa siitä, että asuntoja olisi saatavilla. Ja kyllä itsekin olen jo pari vuotta ollut siellä jonossa.
Ja kyllähän siellä netissä on niitä asuntoja tarjolla, mutta ei se vielä tarkoita, että niitä sulle vuokrataan. Kohtuuhintainen asunto ok-sijainnilla, niin näytössä voi olla yli kymmenen potentiaalista vuokralaista, jos sua edes näyttöön valitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä isohkossa kaupungissa pelkästään kelatuella elävät asuvat keskustan kalleimmissa kaupungin vuokra-asunnoissa joissa on hulppeat neliöt. Tavallisella pienituloisille ei ole varaa noihin asuntoihin, on asuttava halvemmissa. Toivon, että tämä ainakin tulee muuttamaan.
Sama täällä missä asun. Ja parilla kaverilla on useampi kymmenen sijoitusasuntoa joiden vuokrat maksetaan yhteiskunnan rahoilla. Järjestelmä on täysin mätä. Asumistuki tulee poistaa kokonaan mahdollisimman nopeasti. Aikuinen ihminen maksaa asumisensa itse, jos ei ole varas asua Espoossa tai Helsingissä, muuta Lieksaan tai kouluttaudu parempaan työhön.
Tiedätkö myös sen, että vuokranantajalle on aivan sama maksaako vuokran osittain valtio tai maksaako vuokraaja vuokransa itse. Vuokrahintaan sillä ei ole mitään vaikutusta. Asunto vuokrauksesta saatava voittomarginaali on vain 2-4% luokkaa joten siitä voinet päätellä onko käytännössä mahdollista vuokrahintoja laskea prosenttiakaan. Marginaali on todella kapea.
Kyllä sillä nyt jossain vaiheessa alkaa olla väliä, kun korkokustannukset syövät tuottosi, tai jäät jopa miinukselle, ja matalapalkka/työttömät vuokralaisesi muuttavat muualle halvempiin asuntoihin, plus - rahoitusvastikkeesi verovähennysoikeus poistuu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sillä nyt jossain vaiheessa alkaa olla väliä, kun korkokustannukset syövät tuottosi, tai jäät jopa miinukselle, ja matalapalkka/työttömät vuokralaisesi muuttavat muualle halvempiin asuntoihin, plus - rahoitusvastikkeesi verovähennysoikeus poistuu.
Jep. Luettelit juuri syitä miksi vuokrahinnat nousevat eivätkä laske.
En ymmärrä miksi maksatte vuokria jos ne ovat teille ylivoimaisesti liian kalliita.
Miksi ette ota lainaa ja osta omaa? Ostakaa vaikka kaksi asuntoa ja vuokraatte toisen viidelläkympillä kaverille samalla kun maksatte kuukausittain 1200e verran lainaa pois. =) Niin helppoa se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Luettelit juuri syitä miksi vuokrahinnat nousevat eivätkä laske.
Toivottavasti löydät paljon maksukykyisiä vuokralaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä isohkossa kaupungissa pelkästään kelatuella elävät asuvat keskustan kalleimmissa kaupungin vuokra-asunnoissa joissa on hulppeat neliöt. Tavallisella pienituloisille ei ole varaa noihin asuntoihin, on asuttava halvemmissa. Toivon, että tämä ainakin tulee muuttamaan.
Sama täällä missä asun. Ja parilla kaverilla on useampi kymmenen sijoitusasuntoa joiden vuokrat maksetaan yhteiskunnan rahoilla. Järjestelmä on täysin mätä. Asumistuki tulee poistaa kokonaan mahdollisimman nopeasti. Aikuinen ihminen maksaa asumisensa itse, jos ei ole varas asua Espoossa tai Helsingissä, muuta Lieksaan tai kouluttaudu parempaan työhön.
Tiedätkö myös sen, että vuokranantajalle on aivan sama maksaako vuokran osittain valtio tai maksaako vuokraaja vuokransa itse. Vuokrahintaan sillä ei ole mitään vaikutusta. Asunto
Minulle se ei ole veronmaksajana sama. Minä joudun maksamaan itse asumiseni, ja niin kuuluisi jokaisen työikäisen ja -kykyisen maksaa myöskin. Jos ei ole varaa asua Espoossa, Helsingissä, Vantaalla, Turussa, Jyväskylässä tai Tampereella, niin halvempia asuntoja löytyy maan rajojen sisältä vaikka millä mitalla muualta. En minäkään asu missään noista edellisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö myös sen, että vuokranantajalle on aivan sama maksaako vuokran osittain valtio tai maksaako vuokraaja vuokransa itse. Vuokrahintaan sillä ei ole mitään vaikutusta. Asunto
Tiedätkö sinä mikä tämä mainitsemasi VALTIO on? Se ei ole rahasampo tai taikaseinä, vaan se on mm. veroja maksavien työtätekevien ihmisten kukkaro.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi maksatte vuokria jos ne ovat teille ylivoimaisesti liian kalliita.
Miksi ette ota lainaa ja osta omaa? Ostakaa vaikka kaksi asuntoa ja vuokraatte toisen viidelläkympillä kaverille samalla kun maksatte kuukausittain 1200e verran lainaa pois. =) Niin helppoa se on.
Noinhan ne rikkaat vuokranantajat just tekee ja rikastuu meidän kustannuksella!! Saavat satasen kuukaudessa meidän taskuista!
Mulla on rahavaroja, mutta ajan puolesta olen ollut kurjuudessa koko työikäni. Kukaan aikavarakas ei ole halunnut lahjoittaa mulle aikaansa missään muodossa. Joten äänestin oikeistoa ja haluan lopettaa tämän yksipuolisen antamisen. Jos aikavarakkaat haluaisivat myös osallistua resurssien uudelleenjakoon, voin harkita taas itsekin samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
129e saan omaan asuntoon asumistukea jos myyn menee rahat lainan maksuun. Muutan vuokralle 320e vuokra asumistuki 315e ja saan myös lääkkeet, vakuutus ja vaik silmälasit tukimarkoista. En saat...na ymmärrä tulen kalliimmaksi yhteiskunnalle vuokralla kun nyt.työttömyyskorvaus ja 129e asumistukea. Eipä ihme kun käytetään väärin tukimarkkoja.
Mistään ei saa vuokrattua asuntoa 320 euron kuukausivuokralla. Paitsi ne henkilöt, jotka suhteilla saavat kohtuuttoman edullisen vuokra-asunnon... ja tämän vaikutuksesta ihmettelevät köyhien maksamia todellisia vuokria.
Ei ole kyse tukien väärinkäyttämisestä silloin, kun tukijärjestelmä on laaditu siten, että mahdollisimman paljon rahaa valuu sijoittajien kukkaroon. Siis tarkoitan sitä, että tukia saadakseen pitää täyttää ehdot, joilla sijoittajien hyöty on maksimaalinen. Samaan tähtää tuo asumistuen poistaminen omis
Paljonko oletat tuon vuokrakämpän tuoton olevan?50 prosenttia? 80 prosenttia? Olet vieraantunut todellisuudesta ihan täysin. Todellisuudessa ilman sinun mikämikä maatasi tuo voittoprosentti on noin 3 prosenttia.
* ihmiset sysätään tt-tuelle, jolloin ei voi esim.säästää josta tehtiin velvoittava (Orpohan sanoi ettei palkalla tarvitse elää)
* eläimet sirutetaan ja rekisteröidään
*asiakastietolakia muutetaan niin, että kelalla, työkkärillä ja poliisilla on pääsy asiakkaansa kaikkiin tietoihin, myös terveystietoihin
* sairaaloita ja terveyskeskuksia lakkautetaan, koska keskittäminen
* lapset eivät opi koulussa, käyttävät huumeita,tappavat toisiaan ja itseään
* poliisi hakee lupaa salakuunnella-ja katsella kansalaisia halutessaan
* palkan sijasta on alettu puhumaan panoksesta, arvosta ja tuotosta
* digiId ja digivaluutta ovat pian täällä
* Suomi on ennallistettava
* ulkomaiset kaivosyhtiöt ryöstävät Suomen
* pullonpalautusjärjestelmä romutetaan
* vaatteita saa 85 kpl/vuosi, mukaanlukien kengät. Alusvaatteiden määrää ei rajoiteta
* ruokajakelu lopetetaan
Omistusasujan muutto vuokralle johtaa suurempaan asumistukeen mutta kokkarien logiikalla kaikki omistusasujat ovat rikkaita.Ei sillä ainakaan säästöä tulisi.
Minulla oli yleinen asumistuki laskettu täsmälleen samalla tavalla helmikuusta jatkuvaksi kuin edellisen vuoden aiikana. Asumistukikin oli täsmälleen saman suuruinen. Perusomavastuu oli 42 %:a ja maksettava asumistuki 80 %:a.
Eikö tuon perusomavastuun pitänyt nousta 50 %:iin ja asumistuen laskea 70 %:iin? vai olenko ymmärtänyt väärin?