Yleinen asumistuki pienenee PALJON. 'Kiitos' niille, joille 'kiitos' kuuluu.
https://www.kela.fi/documents/d/guest/alt_teksti_taulukko_1_yleinen_asu…
"Kiitos" kuuluu kaikille Kristillisiä, Persusuomalaisia tai Kokoomusta äänestänäille tästä 'hienosta' uuden vuoden kuristamistoimi-'lahjasta'.
Rikkaiden ja Hyvätuloisten "ahdinkoa" päinvastoin tämä hallitus HELPOTTAA antamalla näille raukoille vähäväkisille ja hallituksen mielestä pulassa oleville LISÄÄ RAHAA tileillä makuutettavaksi ja sijoituksiin (vaikkapa ylimääräisiin sijoitusasuntoihin entisten jatkoksi tai entistä övereimpiin - ilmastosta viis-luksuslomiin), vaikka eivät sitä lisärahaa mihinkään tarvitse.
"Kaveri jätetään - armotta vaikka pakkaseen"! on nykyhallituksemme perusprinsiippi.
"KIITOS" RIIKKA PURRALLE ja kaikille persupuoluetta äänestäneille!
P.S.Tiesitkö, että myös viime kevään eduskuntavaaliessa istuva (ns. Marinin) hallitus sai aikuistenoikeasti ENEMMISTÖN annetuista ÄÄNISTÄ, mutta pelkkä vaalitapa-tekniikka käänsi vaalituloksen päälaelleen. Tämä on FAKTA:
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/auvorouvinen/hallituksen-aanimaara-suu…
Kommentit (352)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan tavallisia työssäkäyviä ajetaan siis toimeentuletuelle. Minäkin "pääsen". Aivan absurdia jotenkin, en suostu vielä ymmärtämään tätä. Olen kahden lapsen tuikitavallinen yhteishuoltaja ja koulutustani vastaavassa kokopäivätyössä. Montako minunkaltaistani mahtaa olla, tuhansia ja tuhansia?
Mietin, että salaan lapsilta ttt-asiakkuutemme. En halua, että he joutuvat miettimään tämmöisiä. On tämä jotenkin aivan käsittämätön tulevaisuudennäkymä tällaiselle ahkeralle ihmiselle, joka on pärjännyt asumistuella ja palkkatuloilla ihan ok. Tulevaisuus näyttää helvetin pahalta.
ei homma voi toimia niin, että tuikitavallisten ihmisten elämää tarvitsee tukea. haloo!!
Niin. Miksi yritysten maksama palkka ei riitä elämiseen, vaikka yrityksiä tuetaan kaksin käsin? Pörssissä kyllä pyöritään ja maksellaan hulppeita osinkoja omistajille, mutta työntekijän ei tavitse palkallaan elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mitään asumistukea pitäisi edes olla olemassa? Asuu sellaisessa kämpässä johon on varaa. Tuohan tarkoittaa että me veronmaksajat rahoitetaan jotain kojamoa, joka taas maksaa verovapaat osingot ay-liikkeelle lakkorahastoihin.
Melkoisen vasemmistolainen himmeli jos minulta kysytään...
No hei, saman tien terveydenhoito ja koulutus maksullisiksi. Jokainen kustantakoon terveytensä ja kouluttautumisensa ja lastensa koulutuksen. Romutetaan myös poliisi ja armeija - jokainen puolustakoon itseään kuten parhaaksi kykenee. Mihinkä me yhteiskuntaa ja valtiota tarvitsemme? Jokainen pärjätköön omillaan.
Omat asiat omilla rahoilla. Yhteiset yhdessä kerätyillä.
Joo. Muistathan jatkossa olla käyttämättä julkisia palveluita omiin asioihisi: et esimerkiksi käytä sairaanhoitopalveluita vaan sairauskohtauksen sattuessa ajat itse omalla autollasi yksityiselle poliklinikalle. Muista varoa, että et aiheuta muille tielläliikkujille vaaraa. Matkalle tarvitset ehkäpä jonkun avustajan, jos sulla on vaikka sydänkohtaus päällä? Jos ei satu olemaan ketään omaista tai tuttua jota voisit ilmaiseksi hyödyntää, joudut jostain hankkimaan maksullisen avustajan. Ajat klinikalle toki julkisin varoin ylläpidettyä tietä pitkin, joten maksat tien käytöstä korvauksen. Tietullit varmaan ovatkin hallituksen listalla seuraavaksi, joten aika pian tämä hoituu ihan itsestään ja näppärästi. Ja niin edelleen.
Tosi hyvältä kuulostaa, kannatan tätä! 👍
Tässä on todella hieno sosioekonominen talousopin moka emmä-osaa-emmä-tiedä-juttu Riikalle ja Petterille jatkossa. Petteri jo valtion velasta demonisoikin, oi oi, velkalaiva minne meet? Virsi tulee tutuksi on konkurssit enenevät, työttömyys nousee ja soskujen auloissa jonot kasvaa tänä vuonna että humina käy. Kysytäänkö millaista osaamista tämän tilanteen hoitaminen kansan eduksi vaatisi?
He (kok/ps/rkp) lienevät ajatelleet että kun työttömät kurjistetaan maximaalisen huonoon jamaan niin kaikista huonoimmat (jotta yleiset) tarjolla olevat duunit jotka on pääosin tekijälleen negatiivista tuloa alkaa tuottaa kymmeniä tuhansia työllistettyjä enemmän tänä vuonna.
Kolikon kääntöpuoli on se että kurjistaminen kääntyy ideaansa vastaan kun moni huonolla palkkalla nyt töitä tekevä summaa 1+1=3 soviltetupv. ja asumistuki kun poistuu jatkossa eli täysin työttömänä jää kuussa enemmän rahaa sekä OMAA AIKAA kun ei tee huonoa duunia. Te:n mahtavasta tarjonnasta voi kurssittautua mm. sisällöntuottajaksi sekä kokemusasiantuntijaksi. Siihen päälle personaltrainerin opinnot niin rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Niin.
Jonkun on silti ne raskaat likaiset työt tehtävä, työnantajat vain hilaa palkkoja alaspäin huonontaen työsopimuksia, ja työttömyyskassasta ei saa soviteltua työttömyyskorvausta paikkaamaan huonoa työsopimusta (pätkä). Onko tässä enää mitään järkee, kaiken kun latelee niin päätä särkee. RM.
Miks muuten nalekin saa tukia sadoista maahehtaareista, vaikka asuu ruotsissa, eikä viljele peltojaan. Ja monet muut. Paljon olisi tutkittavaa joka ei järkeen käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvätuloinen. MITEN minulle ANNETAAN rahaa.. Kiinnostaisi tietää.
Se että SAAN PITÄÄ hiukan enemmän ITSE TIENAAMISTANI RAHOISTA EI OLE ANTAMISTA.
Mieti, mitä työtä teet - tuetaanko sitä yhteiskunnan varoilla? Entä työmatkaasi? Lomamatkaasi? Käyttämiäsi palveluita? Terveydenhoitoa? Lastesi koulutusta? Omaa kouluttautumistasi? Oletko ihan varma, että olet kustantanut koko elämäsi ihan vain omilla rahoillasi?
Sellaiset yhteiskunnan palvelut ja edut jotka kaikki saa tasapuolisesti tuloista riippumatta, ei ole mitenkään vertailukelposia sellaisten etuuksien kanssa jotka myönnetään vain osalle, ja osa maksaa niitä itse. Sen lisäksi se itsemaksava osa maksaa veroina vielä niidenkin puolesta, joille nämä asiat myönnetään ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mitään asumistukea pitäisi edes olla olemassa? Asuu sellaisessa kämpässä johon on varaa. Tuohan tarkoittaa että me veronmaksajat rahoitetaan jotain kojamoa, joka taas maksaa verovapaat osingot ay-liikkeelle lakkorahastoihin.
Melkoisen vasemmistolainen himmeli jos minulta kysytään...
No hei, saman tien terveydenhoito ja koulutus maksullisiksi. Jokainen kustantakoon terveytensä ja kouluttautumisensa ja lastensa koulutuksen. Romutetaan myös poliisi ja armeija - jokainen puolustakoon itseään kuten parhaaksi kykenee. Mihinkä me yhteiskuntaa ja valtiota tarvitsemme? Jokainen pärjätköön omillaan.
Omat asiat omilla rahoilla. Yhteiset yhdessä kerätyillä.
Joo. Muistathan jatkossa olla
Mitä horiset? Nuo mainitsemasi on juuri niitä yhteisiä asioita, jotka kuuluukin maksaa yhteisestä pussista. Asuminen on jokaisen henkilökohtainen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Pikku-Petteri tullut ajatelleeksi että meitä rivikansalaisia ei ehkä kiinnostakaan puolustaa maata jossa varallisuus on kasattu pienen väestönosan tileille ja heikommista ei välitetä tippaakaan...?
Tuskinpa hän tosin näin monimutkaisiin syy-seuraus pohdintoihin kykenee.
Se ei ole oma valinta.
Kyllä se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti, mitä työtä teet - tuetaanko sitä yhteiskunnan varoilla? Entä työmatkaasi? Lomamatkaasi? Käyttämiäsi palveluita? Terveydenhoitoa? Lastesi koulutusta? Omaa kouluttautumistasi? Oletko ihan varma, että olet kustantanut koko elämäsi ihan vain omilla rahoillasi?
Sellaiset yhteiskunnan palvelut ja edut jotka kaikki saa tasapuolisesti tuloista riippumatta, ei ole mitenkään vertailukelposia sellaisten etuuksien kanssa jotka myönnetään vain osalle, ja osa maksaa niitä itse. Sen lisäksi se itsemaksava osa maksaa veroina vielä niidenkin puolesta, joille nämä asiat myönnetään ilmaiseksi.
Silloin työkin pitää jakaa kaikkien kesken tasan, että kaikilla on mahdollisuus elättää itsensä. Jokaiselta vuosikurssilta jää yli valmistuneita työttömäksi, koska vain osa pääsee töihin. SE ON EPÄREILUA!
PALKKATYÖTÄ KAIKILLE!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Pikku-Petteri tullut ajatelleeksi että meitä rivikansalaisia ei ehkä kiinnostakaan puolustaa maata jossa varallisuus on kasattu pienen väestönosan tileille ja heikommista ei välitetä tippaakaan...?
Se ei ole oma valinta.
Kyllä se on.
Etkö tiedä, että sotalakien mukaan rintamakarkurit ammutaan.
``Mitä horiset? Nuo mainitsemasi on juuri niitä yhteisiä asioita, jotka kuuluukin maksaa yhteisestä pussista. Asuminen on jokaisen henkilökohtainen asia.``
Mitä horiset? Sinun sydänkohtauksesi hoitaminen ei ole mikään yhteinen asia vaan ihan sinun henkilökohtainen asiasi. Mitäs sairastut. Meillä terveillä ei ole mitään velvollisuutta maksaa sinun hoitoasi.
Eikä myöskään ole mikään yhteinen asia maksaa sulle päällystettyjä teitä sinne taajamaan. Me täällä haja-asutusalueella itse maksamme tiekunnalle yksityistiemme hoidosta, joten miksi minun pitäisi sinun teistäsi jotain maksaa?
Höpö höpö, itse asun seurakuntayhtymän asunnossa, moni kaupungin omistamassa tai sitten yksityisellä.
Ei niitä kohtuuhintaisia ole!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset yhteiskunnan palvelut ja edut jotka kaikki saa tasapuolisesti tuloista riippumatta, ei ole mitenkään vertailukelposia sellaisten etuuksien kanssa jotka myönnetään vain osalle, ja osa maksaa niitä itse. Sen lisäksi se itsemaksava osa maksaa veroina vielä niidenkin puolesta, joille nämä asiat myönnetään ilma
Ei kukaan käske kouluttautua alalle joka ei työllistä.
Vierailija kirjoitti: Ei kukaan käske kouluttautua alalle joka ei työllistä.
Kaikki alat työllistävät, mutta vain osan valmistuneista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän totuus on se, että jos rahat loppuvat niin
Kaikki tuet loppuvat .
Kyllä se täytyy ymmärtää.
Tiedän sen köyhänä sota-ajan lapsena.
Ja silti nostelet iloisesti sosiaalitukea eli eläkettä. Sopii, leikataan eläkkeistä.
Nämä eläkeläiset on sinunkin koulutusta ja lapsilisiä maksaneet ja nyt työssäkäyvät maksavat sinun tukia
Hyödyttömien tukia pitäisi leikata vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole oma valinta.
Kyllä se on.
Etkö tiedä, että sotalakien mukaan rintamakarkurit ammutaan.
Viime sodan aikaan oli yli 30.000 ihmistä tavalla tai toisella "rintamakarkurina" eikä heitä todellakaan ammuttu.
On myös muita mahdollisuuksia vaikuttaa elämäänsä sodan aikana mutta ettehän te aivopestyt niistä ole tietoisia.
Kiitos ei kuulu pelkästään hallitukselle vaan myös opposition urpoille joilla olisi ollut mahdollisuus äänestää leikkauksia vastaan mutta äänestivät tyhjää tai jäivät kokonaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Ap, opettele kirjoittamaan. Sinun olisi pitänyt käyttää lainaus- ei heittomerkkejä.
Löysit sitten oleellisen. Nipo.
Vierailija kirjoitti:
Jos edellinen Marinin hallitus ei olisi ottanut velkaa yli 40 miljardia euroa lisää, valtion pelkät korkomenot olisivat yli 2 miljardia euroa vuodessa pienemmät kuin mitä vuonna 2024 nyt on. Lisäksi sote-uudistus tehtiin edellisen hallituksen kaudella päin mäkeä, josta tuli miljardien lisämenoja myös.
Vaikka nykyhallituskaan ei ole hyvä, edellinen oli valtion taloudelle vuosikymmeniksi eteenpäin katastrofi. Seuraavat sukupolvet maksavat Marinin hallituksen laskuja vielä pitkään. Eli niitä yöi 40 miljardia korkoineen sekä päättäväisesti tutkijoiden kantoja vastaan väärin tehtyjen koronatoimien seurauksia, kuten ylipaino-ongelmia ja nuorten mielenterveysongelmia.
Mikähän se velan määrä olisi ollut, jos Orpo ja Purra olisi sitä ollut jakamassa. Kokkarithan ne kurkku suorana kiljuivat lisää tukia yrittäjille. Vai ovat ylipaino-ongelmatkin nyt Marinin vika. Etkö saa päänsärkyä noin hölmöistä ajatuksista?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos ei kuulu pelkästään hallitukselle vaan myös opposition urpoille joilla olisi ollut mahdollisuus äänestää leikkauksia vastaan mutta äänestivät tyhjää tai jäivät kokonaan pois.
Keskusta voi miettiä olemassaolonsa oikeutusta, jos se on vain haitantekoa joka suuntaan.
Jos saat työstäsi palkkaa, se on ihan vain työnantajasi harjoittamaa hyväntekeväisyyttä. Jos saat sitä niin paljon että sillä elää, olet tosiaan yhteiskunnan elätti. Eihän pääministerin mukaan palkalla tarvitse elää ja töitä voi ihan hyvin teettää tukitöinä 9 e/päivä -kulukorvausilla. Miksi sinä saat palkkaa? No, et varmaan enää kauan, joten huolesi siitä että joudut maksamaan jotain jollekin muulle on pidemmän päälle turha.