Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyysetuuden lapsikorotuksen poisto on Kelan päivärahaa saavan yhden lapsen vanhemman tulosta 13,57%

Vierailija
30.12.2023 |

Kelan työttömyysetuutta saavalla yhden lapsen vanhemmalla on lisätty bruttona 116,80€/20 maksupäivää, eli vuodessa 1518,40€ etuuteen, ja nyt se poistuu maaliskuun jälkeen kokonaan.

Joku väittää ettei se ole iso juttu työttömän perheessä, mutta kun tulo on 20 maksupäivältä 744,20€ brutto, on siihen 116,80€ korotus iso asia. Nettona Kelan maksama työttömyysetuus on lapsikorotuksen kanssa 688,80€ tai hiukan enemmän jos saa veroprosenttia muutaman prosentin alennettua kun tekee muutosverokortin, mutta tuo on käytännössä minimi nyt, eli tuolla rahalla sinun oletetaan elättävän lapsi omalta osaltasi, ja tietysti itsesi, lapsilisä on yhdestä lapsesta 94,88€/kk.

Jos puolisosi on töissä, et saa asumistukea etkä toimeentulotukea, eli tuo raha, noin 700€ on se mitä tuloa sinä saat, millä osallistut perheesi talouteen. Kuulostaako siltä, että kun tuosta otetaan noin satanen pois nyt kun leikataan, että se on se juttu joka kannustaa ihmisen menemään töihin? Että kun saa 700€ niin ei viitsi mennä tienaamaan kokopäivätöihin vähintään 1500€, mutta kun saa vaan 600€ niin sitten saman tien menee töihin? Ja ihan kaikki voivat halutessaan tehdä niin?

Kenen mielestä tämä on reilua, sille lapselle? Sillä lapseltahan tässä otetaan pois. Rangaistaan lasta siitä että vanhempi ei ole töissä.

Kommentit (264)

Vierailija
101/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onlyfansissa riittää kohta tarjontaa..  siihen tämä ajaa ihmiset. 

Vierailija
102/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi siitä pitäs rangaista meitä MEITÄ muita jos se lapsen vanhempi ei ole töissä?

Koska se lapsi maksaa aikanaan sun eläkkeen. Ja pesee sun perseen kun et itse siihen enää kykene.

Luuletko että se lapsen vanhempi ei koskaan ole ollut töissä tai tule pääsemään enää koskaan töihin? Hyvin harva ihminen on koko elämänsä työtön. 

Sitäpaitsi, sun rahoista ei montaa euroa mene työttömille, ei edes lapsille.

Sossupummien lapsista ei tule mitään aikuisena, samanlaisia loisia kuin vanhemmat.

Höpö höpö. Suomalaisista usea sata tuhatta jää työttömäksi ja työllistyy vuoden aikana. Jos asiat olisi kuten sanot, olisi lähes kaikki lapset jo niitä loisia. Kuinka tyhmä sinä oikein olet? P

Puhuin sossupummeista, eli ihmisistä jotka ovat koko elämänsä työttömänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä leikkauksia tehdään juuri siksi että aikuiset työkykyiset loppetaisi tuilla elämisen ja alkaisi mennä töihin. Tässä maassa on rahat ja veronmaksajat lopussa. Muutaman vuoden sisällä eläköityy suuret ikäryhmät ihmisiä. Nyt pitäisi vähän ryhdistäytyä. Ei tämä köyhä maa laiskoja pysty elättämään

Osaatko sinä yhtään matematiikkaa? Työpaikkoja on vain viidennekselle työttömistä, ihan kaikki piilotyöpaikatkin mukaan lukien, joten. Mihin laitat ne loput työttömät?

Ja ymmärrätkö sinä sitäkään, että työnantajat valitsee ne jotka palkkaa? Ja työnantajat ovat todella tarkkoja että pitää olla tietyt koulutukset ja tietty määrä tiettyä työkokemusta että palkkaavat, eli eivät palkkaa ketä tahansa. Joten, miten työtön pääsee töihin jos ei ole vaikka lääkkärin koulutusta kun haetaan lä

Annan sinulle vinkin ja se on sinusta kiinni otatko kopin.

En tiedä missä asut mutta asut kuitenkin kaupungissa tai lähellä keskustaa/kaupunkia.

Käy jokainen putikki läpi ja käy kysymässä henkilökohtaisesti, olisiko töitä tarjolla. Tällä tavalla pääset töihin. Lopeta perinteinen haku, ellet ole erikoistapaus osaamisesi suhteen. Mikä tahansa työ pitää kelvata. Moneen palkataan vaikkei olisi kokemusta, kunhan asenne on kunnossa.

En tiedä sinusta mutta en todellakaan mene kysymään töitä. Haku riittää ja töitä ei ole kaikille. Olen mielummin tukien varassa.

Vierailija
104/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää tehdä sitä työtä mitä on tarjolla eikä vinkua niitten taidemaisterin papereiden kanssa. Maisteri oppii kyllä esim hoiva-avustajaksi. Luultavasti osaat myös hoitaa lapsia päiväkodissa tai toimia koulunkäynnin avustajana.

Opiskelen juuri sosionomiksi. Ilman sitä ei pääse mihinkään työhön jossa olen hyvä. En mene päiväkotiin vaikka siskoni on siellä vuosia ollut, olen omat lapseni hoitanut ja se saa riittää. Ja koulunkäynnin avustajan hommat ei myöskään ole minua varten, kun saan omani pois peruskoulusta, se saa riittää.

Vierailija
105/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi siitä pitäs rangaista meitä MEITÄ muita jos se lapsen vanhempi ei ole töissä?

Koska se lapsi maksaa aikanaan sun eläkkeen. Ja pesee sun perseen kun et itse siihen enää kykene.

Luuletko että se lapsen vanhempi ei koskaan ole ollut töissä tai tule pääsemään enää koskaan töihin? Hyvin harva ihminen on koko elämänsä työtön. 

Sossupummien lapsista ei tule mitään aikuisena, samanlaisia loisia kuin vanhemmat.

Höpö höpö. Suomalaisista usea sata tuhatta jää työttömäksi ja työllistyy vuoden aikana. Jos asiat olisi kuten sanot, olisi lähes kaikki lapset

No, ne ihmiset on luultavasti jotenkin mielenterveys- ja/tai päihdeongelmaisia, kuka sellaisia haluaisi palkata? Kun ei normaalitkaan ihmiset kaikki halukkaat pääse töihin vaikka miten kouluttautuu ja tekee kaikkensa. Onneksi sellaisia ihmisiä on vähän, ja osa heidänkin lapsistaan opiskelee ja menestyy elämässä, kun vaan annetaan tilaisuus.

Vierailija
106/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää tehdä sitä työtä mitä on tarjolla eikä vinkua niitten taidemaisterin papereiden kanssa. Maisteri oppii kyllä esim hoiva-avustajaksi. Luultavasti osaat myös hoitaa lapsia päiväkodissa tai toimia koulunkäynnin avustajana.

Opiskelen juuri sosionomiksi. Ilman sitä ei pääse mihinkään työhön jossa olen hyvä. En mene päiväkotiin vaikka siskoni on siellä vuosia ollut, olen omat lapseni hoitanut ja se saa riittää. Ja koulunkäynnin avustajan hommat ei myöskään ole minua varten, kun saan omani pois peruskoulusta, se saa riittää.

Pitääkö sitä oikeasti tuet poistaa että loppuu tuommoinen asenne? Asennevammaan on vain yksi lääke, tukien poisto. Sen jälkeen saat jatkaa vammailujasi mutta rahasi tulee jostain muualta.

Vierailija
107/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyystuista menee 20/25% vero oletuksena siksi koska se ei ole tuloa eikä täten ole oikeutta työtulovähennyksiin ja koska niistä tuista maksetaan eläkemaksuja, työttömyysturvamaksut sekä varsinainen vero. Kaikesta maksetaan veroa vaikka se ei olisi varsinaista tuloa, mutta ette ole nettomaksajia vaan se on suora tulonsiirto. 

Saman saa aikaiseksi jos valtio maksaa suoraan nettosumman tilillenne. 

No miksi sitten ei maksa? Miksi valtio antaa rahaa ja kunta verottaa? Ja alvit ja muut menee silti. Miksi niitä ei vähennetä koska maksan kaiken valtion rahalla?

Vierailija
108/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyystuista menee 20/25% vero oletuksena siksi koska se ei ole tuloa eikä täten ole oikeutta työtulovähennyksiin ja koska niistä tuista maksetaan eläkemaksuja, työttömyysturvamaksut sekä varsinainen vero. Kaikesta maksetaan veroa vaikka se ei olisi varsinaista tuloa, mutta ette ole nettomaksajia vaan se on suora tulonsiirto. 

No miksi sitten ei maksa? Miksi valtio antaa rahaa ja kunta verottaa? Ja alvit ja muut menee silti. Miksi niitä ei vähennetä koska maksan kaiken valtion rahalla?

Ette maksa kuntaveroa ettekö valtioveroa. Maksatte yle-veroa, seurakuntaveroa ja muita veroja joiden verotus alkaa 6000 eurosta.

Valtio verottaa tuloja vasta 24 000 jälkeen. Kunta 16 000 euron jälkeen.

Vierailija
109/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä leikkauksia tehdään juuri siksi että aikuiset työkykyiset loppetaisi tuilla elämisen ja alkaisi mennä töihin. Tässä maassa on rahat ja veronmaksajat lopussa. Muutaman vuoden sisällä eläköityy suuret ikäryhmät ihmisiä. Nyt pitäisi vähän ryhdistäytyä. Ei tämä köyhä maa laiskoja pysty elättämään

Osaatko sinä yhtään matematiikkaa? Työpaikkoja on vain viidennekselle työttömistä, ihan kaikki piilotyöpaikatkin mukaan lukien, joten. Mihin laitat ne loput työttömät?

Ja ymmärrätkö sinä sitäkään, että työnantajat valitsee ne jotka palkkaa? Ja työnantajat ovat todella tarkkoja että pitää olla tietyt koulutukset ja tietty määrä tiettyä työkokemusta että palkkaavat, eli eivät palkkaa ketä tahansa. Joten, miten työtön pääsee töihin jos ei ole vaikka lääkkärin koulutusta kun haetaan lä

Joitain vuosia sitten tänne meidän kaupunkiin tuli H&M. Arvaa montako hakijaa? Yli tuhat. Kyllä täällä riittää työntekijöitä kaikkiin putiikkeihin. Asiakkaita ei tahdo riittää, keskusta hiljenee, on paljon tyhjiä liiketiloja. Eivät palkkaa nuorisovaateputiikkiin viisikymppistä lihavaa naista.

Vierailija
110/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ymmärrätkö sinä sitäkään, että työnantajat valitsee ne jotka palkkaa? Ja työnantajat ovat todella tarkkoja että pitää olla tietyt koulutukset ja tietty määrä tiettyä työkokemusta että palkkaavat, eli eivät palkkaa ketä tahansa. Joten, miten työtön pääsee töihin jos e

Kävitkö paikanpäällä kysymässä töitä suoraan esimieheltä? Se jää mieleen ja kertoo asenteesta - ei 1000 hakemusta joista yksikään ei jää mieleen.

Vierailija
111/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö sitä oikeasti tuet poistaa että loppuu tuommoinen asenne? Asennevammaan on vain yksi lääke, tukien poisto. Sen jälkeen saat jatkaa vammailujasi mutta rahasi tulee jostain muualta.

Tuommoinen asenne? Työnantaja maksaa minulle palkkaa siitä mun työpanoksesta, ja kun työ on sellainen jossa olen hyvä, on työpanos sen palkan arvoinen. Minulla on viisi eri koulua käytynä. Ja minä tähän ikään mennessä tiedän missä työssä olen hyvä, ja minä haen töitä joissa olisin hyvä. Ei ole mitään järkeä pyrkiä johonkin mistä työnantaja näkee heti että ei ole mulle sopiva työ. Kyllä täällä on porukkaa jotka voitaisiin ottaa päiväkoteihin töihin. Ukrainalaisiakin yllin kyllin. Työttömiä on tässä kaupungissa yli 2000 ja niitä ukrainalaisia ei edes lasketa.

Vierailija
112/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten suljetulla osastolla saa pitää puhelinta?

Vierailija
113/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Suomalaisista usea sata tuhatta jää työttömäksi ja työllistyy vuoden aikana. Jos asiat olisi kuten sanot, olisi lähes kaikki lapset

Olet haukkunut täällä kaikki työttömät. 

Vierailija
114/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette maksa kuntaveroa ettekö valtioveroa. Maksatte yle-veroa, seurakuntaveroa ja muita veroja joiden verotus alkaa 6000 eurosta.

Valtio verottaa tuloja vasta 24 000 jälkeen. Kunta 16 000 euron jälkeen.

Älä höpise, tuo koskee vain palkkatuloja, ja juuri niiden vähennysten takia. 14 000€ palkkatuloa saa tienata ettei maksa veroja latin latia. Samasta summasta työttömyysetuutta menee 3000€ veroja, ja kyllä ne kunnalle menee. Olen sen verolaskurilla laskenut. Ja juuri siksi työttömyysetuudesta menee 20 tai 25% veroja kun se on mitoitettu kuntaverotuksen mukaan joka on ollut keskmimäärin noin 20%.

Yleveron ja kirkollisveron raja on 14 000€.

Vierailija
115/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako luulet Suomessa tuollaisia olevan? En ole itse tuntenut yhtäkään koskaan.

Vierailija
116/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuilla eläjien pitäisi saada jotenkin hirveästi rahaa? Otetaan miten annetaan. 

Vierailija
117/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, sinulla on vakava asenne ongelma. Voit yhtä hyvin mennä myyjäksi kauppaan, siivoamaan yms. tuet estävät sen koska odotat ihannetyötä. Jokainen pystyy tekemään noita mainitsemiani töitä. 

Toivon todella että tuet poistetaan niin sinäkin joudut töihin. Vai meinasitko rikolliseksi ruveta?

Vierailija
118/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kun katsoo näitä idän ihmeitä ihan läheltä niin joka ikisessä perheessä on se neljä tai viisi kakaraa

eivät mene töihin miettilää kun jokainen kakara kasvaa ja tekee taas sen viisi kakaraa ja suomalaiset ei juuri ollenkaan...

Vierailija
119/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikilla olisi töitä olisimme kommunistinen maa? Jokainen oikea kapitalisti ymmärtää että rakenteellinen työttömyys on välttämätöntä jotta kapitalismi toimisi. Se että meillä on sosiaaliturva vaikuttaa suoraan yhteiskuntarauhaan ja jos se poistettaisiin niin olisimme eurooppalaisittain todellinen kummajainen ja ainoa euroopan maa jolla ei olisi perusturvaa. Tämä taas lisää rikollisuutta ja väkivaltaa todella suuressa mittakaavassa ja lisää valtion kustannuksia. En tiedä millaisia oppeja kouluissa nykyään annetaan yhteiskunnan toiminnasta ja rakenteista kun iso osa ihmisiä elää tällaisissa harhoissa. Jos jokainen olisi töissä niin mitä luulette sen vaikuttavan talouteen? Olisiko silloin työntekijän markkinat jolloin jokainen kapitalisti joutuisi tinkimään omasta toimeentulostaan.

Vierailija
120/264 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

39 % työmarkkinatuen saajista käy töissä. Suurinosa tekee keikkatöitä, ovat töissä kaupassa tai ravintola-alalla missä täydet tunnit on harvalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi