Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä sarjaa tms. alkaa kerätä perheen neljännelle tytölle???Auttakaa kummiongelma

Vierailija
07.01.2007 |

Eli siis olisi kiva alkaa kerämäämään jotain sarjaa tms. mutta kun ei keksi että mitä. Vanhemmatkaan eivät oikein osaa sanoa... Olisiko ideaa että mitä te keräätte, tai mitä mahdollisesti lapsenne saavat esim. kummeiltaan. KIITOKSET!!!!

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käytössä ain akun on juhlia, siis synttäreillä, nimppareilla ja muutenkin, kun kästketty kylään.

Vierailija
22/37 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tavallaan, mutta minusta tuo on keskiluokkaista ja tylsää. Perhehopeioista me oikein tapellaan, että kuka perii ne. Kaikki nauraa niille. Mitään sellaista en myöskään halua kotiini jota on KAIKILLA. Muumeja on kaikilla, kaikkia Arabian astiastoja on kaikilla. Marimekkoa on kaikilla.

Mä ottaisin mieluiten 4 kokemuslippua vuodessa. Otat lapsen ja viet sen vaikka Talvisirkukseen tai elokuviin tai puistoon tai Mäkkäriin tai teatteriin tai oopperaan tai teette jotain. Lapsi on vielä niin pieni, että vie se vaikka Korkeasaareen, puistoon tai omaan kotiisi.

Hyvät muistot on paljon parempia kuin pussillinen kultaa.

Eilen oltiin juuri toisten kummien kanssa Talvisirkuksessa, toinen kummi vei kesällä SeaWorldiin. Ne käynnit lapsi muistaa isonakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitten hopealusikat (no ehkä jotain muutakin ehtii vielä kertyä) valmiina kun muuttaa kotoa ja niissä muistot ja tunne elävät. =)

Vierailija
24/37 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ne Kunnaksen kirjat oli huippuidea. Kyllä niistäkin kummin muistaa, kivalla tavalla. Samoin Finlandia-junior-voittajien kerääminen, tosin niistä ei tiedä juuri, minkä ikäisille ne ovat tarkoitettuja. Ainakin tämän vuoden voittaja on esim. 1-2-vuotiaalle liian vaikea. Vaan eipä niille hopealusikoillekaan olisi käyttöä vielä pitkään aikaan...

Meidän lapsi saa toiselta kummilta ainba milloin mitäkin leluja, toisilta yleensä jonkin kirjan. Minusta ei ole mitään tarvetta saada kummeiltä jotain tylsää astiasarjaa ainakaan vielä tässä vaiheessa. Ehtii sitä.

T: kirjafriikki, joka ei saanut vielä rippilahjaksikaan yhtään astiaa, mutta nyt on kaapit täynnä...

Vierailija
25/37 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ne käytössä hänen juhlapäivinään ovat. :)

Kummitäti kerää hänelle Muumiastioita. :) Siis Arabian, ei mitään muovisia lasten astioita. Mulla ja monella kaverillaki on niitä, musta ovat tosi kivoja.

Isommalle neidille (11v) isovanhemmat keräävät Pentikin Vanilja-sarjaa. Se on myös nättiä, tyttö itsekin tykkää kovasti.

Minusta tuollaiset keräilyjutut on hyvä idea. Parempi se kun veisi jotain liian pientä vaatetta josta ei edes tykätä. Nimimerkillä meilläkin on tuollaisia vaatteita, mut onneks veljellä on tyttövauva jolle ne voi antaa.. ;)

Vierailija
26/37 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota muumijuttua mietin, mutta myös sitä, että missä kaikkea lukuisia astioita esim. säilyttelee mikäli niitä lapselle kerää. Meillä ainakin kaapit niin täynnä, ettei tänne mahtuisi juurikaan mitään säilytykseen. Sinänsä siis muumit on kyllä kivoja (tai siis ne astiat). Ja vielä siihen, että ei tietenkään ole pakko kerätä mitään sarjaa, mutta se helpottaisi muistamista, kun ei joka kerta tartte miettiä että mitä ostaisi. Varsinkaan perheeseen jossa on jo kaikenlaista.

Vierailija
27/37 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

He saavat lahjaksi mitä milloin sattuvat tarvitsemaan tai toivomaan. Rahaa en koskaan ole lahjoittanut, eivätkä omien lasteni kummien täydy myöskään kerätä rahaa meidän lapsillemme.

Vierailija
28/37 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi mukavaa kun vaivauduitte vastaamaan. En ole lopullista päätöstä tehnyt, mutta tämän viikon loppuun on aikaa:)

ap

Vierailija
29/37 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on haun " Lapsille" alla. Juu, aikuisten astioitahan ne on, juu. Siinä vaan nyt lukee, että lapsille ja ne näyttää lasten astioilta, mutta aikuisten ne on.

Vierailija
30/37 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä AP:lle: Minun kummitätini keräsi minulle Arabian Arctica-sarjan kahvikaluston Kiara-kuviolla (ei enää valmisteta). Minusta se oli hieno lahja! Kun 18-vuotiaana muutin kotoa, ei tarvinnut tarjota vieraille kahvia mistään mukeista, kun oli oikeat kupit jo olemassa. Siinä taloudellisessa tilanteessa en olisi niitä itse kuitenkaan pystynyt ostamaan. Keräily on siis ihan IN!

Vierailija
31/37 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ostat sellaisen ranne tai kaulakorun, johon voi liittää pieniä riipuksia. Alkuun vaikka pelkkä ketju sitten niitä killuttimia yksi kerrallaan.

Itse kerään lapselleni joulukoristeita. Erästä arvostettua kullattua design sarjaa. Ekana vuonna ostin latvatähden, sen jälkeen olen ostellut koristeita (joka jouluksi tulee pari uutta joissa vuosilukukin). Käsittääkseni mm. Kalevalakorulla on vastaava systeemi.

Musta olis ihana jos joku lapsen kummeista hoksais nuo Kunnaksen kirjat. Ovat ehdottomia klassikoita eivätkä vanhene varmaan koskaan. Muistan edelleen kun Joulupukki aikanaan ilmestyi ja saatiin se joululahjaksi! Kirjaa on luettu jo niin paljon, että kannet puuttuu. Itselleni olen jo uuden painoksen kotiini ostanut ;) ja jos kummit ei Kunnasta ala lapselle ostella ostan itse :).

Astiasarjoja ja aterimia en kyllä lapselle ostaisi omaan kotiin muuttoa ajatellen. Tämänhetkiseen käyttöön mielestäni muumi on kuitenkin kiva idea ja ne mitä oma lapsi on lahjaksi saanut (keramiikkaa ja aterimia) aion säilyttää lapsen aarrelaatikossa kun eivät enää ole käytössä :). Muovisia en säilyttele.

Vierailija
32/37 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään ja onneksi omien lasten ( 4 kpl) kummit eivät ole sellaiseen ryhtyneet. MIten voit tietää toisen maun aikuisena / nuorena? Jos olet esim. 15 vuotta kerännyt jotakin sarjaa, ei sitä viitsi poiskaan antaa, ja joutuu vuosikaudet niitä muutoissa mukana viemään tai kaapista tilaa löytämään.

Minusta rahastoidea on hyvä, esim. johonkin kestävän kehityksen rahastoon,viel,ä parempi on ehdotettu elämysjuttu, itse ainakin vanhempana arvostaisin sitä ehdottomasti eniten!

Vierailija
33/37 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta eivät ole vain lastenastioita, mutta on siksi kiva, että niistä iloitsevat jo lapset ja niitä voi käyttää vielä aikuisenakin. Muumi-mukien seuraan voisi isompana valita jonkun yksivärisen Teema-astiaston tai astiaston osia. Ne ovat perusastioita, joita jokainen kuitenkin tarvitsee ennemmin tai myöhemmin. Tuo makukysymys on sitten ihan siitä kiinni, miten lasta opetetaan arvostamaan saamaansa lahjaa. Jos vanhemmat arvostavat, varmasti lapsikin oppii arvostamaan. Jos ei tykkää, voi 20 vuotta vanhat Muumi-mukit myydä keräilijöille ja saada hyvät opiskelurahat.

Itse olen hankkinut Muumi-mukeja ja aterimia kummilapsille. En kuitenkaan orjallisesti osta niitä joka joulu ja syntymäpäivä. Vanhemmat voivat sitten esittää toiveita myöhemmin, jos haluavat.

Tuollainen lahja jonkin kokemuksen muodossa, on minusta myös oikein hyvä idea, mutta olisi kiva, että kummi sitten hoitaisi koko jutun, jos siihen ryhtyy. Meillä esim kummi ehdotti lippuja erääseen tapahtumaan, joka olisi ollut toisella paikkakunnalla. Meille olisi tullut kalliiksi ja hankalaksi toteuttaa tuo, koska olisi pitänyt vielä maksaa matkat ja samalla sisaruksille ja itselleni liput sinne tapahtumaan.

Vierailija
34/37 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ainakin Pentikillä on niitä takuita, mihin asti ainakin sarjaa on saatavilla.

Vierailija
35/37 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NÄytä esim. arabian kuvastoja (saa iittalan myymälöistä). Tosin jos ei vielä ole teini-iässä, niin maku ehtii muuttua moneen kertaan eikä ole mitään järkeä alkaa keräämään vielä.

Vierailija
36/37 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ostanut hänelle sellasen hopeisen rannekorun mihin lisätään amuletteja joka vuosi,itse tykkäsin tästä. Ja toisen tytön kummi keräilee hänelle hopeisia aterimia,mikä on kanssa kiva.

Vierailija
37/37 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jos heillä ei vielä sitä ole

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi