Mitä rituaaleja teidän kissoilla on?
Omani käy aina kakalla, kun tulen kotiin. Heti kun olen päässyt sisälle, se hetken purkee ja kiehnää ja suuntaa sitten laatikolle. Ei raukka tykkää kakkia ilman seuraa.
Kommentit (23)
Uhraa meidän lapsia anubikselle. Alkaa jo ottaa päähä et aina ko pyöräytän uuden mukulan nii kissa kaappaa sen ja uhraa..
Lähes päivittäinen piiloleikki .Kissa juoksee häntäsuorana ja korvat putkella telkkaritason taakse piiloon. Minä sitten tietysti ääneen ihmettelen mihin Gabriel on joutunut.( nimi muutettu kissan sujelemiseksi) Haen sitten ääneen kummastellen nojatuolien takaa, sitten sohvan takaa. Tässä vaiheessa kissa jo muuttaa asentonsa aerodynaamiseksi ja takatassunsa hiukan jo sutivat. kun lähestyn tv nurkkausta karvainen sukkula säntää makuuhuoneen sängyn alle. Sitten on minun vuoro mennä eteiseen seinän suojaan , josta kissa minut löytää . Tämä voi toistua jonkun kerran tai yksikin kerta voi riittää . Joka kerta se kuitenkin toistuu samanlaisena. Hauskaa meillä kuitenkin on.
Harventaa viherkasveja poissaollessamme. Esittää, kuin ei olisi huomannutkaan kasveja, kun tulemme kotiin. Traakkipuumme on melko erikoisen näköinen.
Toinen kissa kuulee joka työaamu, kun herätykseni soi. On unisena makuuhuoneen ovella istumassa kun tulen pois makkarista. Seuraa minua vessaan ja siitä kodinhoitohuoneeseen kun menen pukemaan työvaatteet. Se seuraa minua ihan koko aamurutiinieni ajan (sen 15 min) ja saattaa sitten minut ovelle. Ovella joukkoomme on lyöttäytynyt myös toinen kissa, mutta hän on vähän hitaampi (älyinen?) herääjä.
Tämä sama kissa tulee joka kerta mukaan kylppäriin kun menen suihkuun. Se asettuu saunan ovelle tai siihen alle varoen näin suihkusta roiskuvia vesipisaroita.
Sama kissa tulee sohvan käsinojalle iltaa viettämään kun olen saanut lapset illalla nukkumaan. Vähä-älyisempi kissa tulee illalla nukkumaan olohuoneen lattialle aina samaan paikkaan. Vähä-älyisempi menee myös aina saunan jälkilämpöön ylälauteelle nukkumaan. Vähä-älyisellä on myös tapana päivisin nukkua sohvalla tai lattialla aina siinä kohdassa mihin aurinko porottaa ikkunasta, siirtyy vaan aina sitä mukaa kun aurinkokin.
Jos istun pytyllä kisu tulee kiehnäämään jalkojeni päälle 😂
Ennenkuin menee kakalle niin järjestää aina hirmuisen shown - Huutaa minkä ääntä saa lähtemään maumau oooou oouu mooou ja tanssii kakkakarambaa juosten ympäri kämppää kuin päätön kissakana. Sitten käy päästämässä astialle hillittömän byyttonin ja juoksee sohvalle.
Töistä Kotiin tulessa odottelee molemmat ikkunalla aina samaan aikaan ja ravaavat ulko-oven luo heti kun näkevät mamman tulevan. Ihankuin yrittäisivät näytellä että olisivat koko päivän siinä oven edessä odottaneet.
Meillä myös on vessakäynteihin liittyviä rituaaleja. Kissa tekee mieluiten asiansa samaan aikaan minun kanssani. Perheessämme on kolme jäsentä, ja vain minä kelpaan vessaseuraksi. Jos kissalla ei ole itsellään asiaa laatikolle, tulee se kiehnäämään jaloissa minun istuessani pöntöllä.
Menet vessaan, laitat oven kiinni, asetut pöntölle istumaan. Ei hyvä ollenkaan erään mielestä. Suorita toimitus ovi auki.
Kun aamulla olen lähdössä töihin ja vedän takin päälleni.
Niin kissa kiipeää vaatteita pitkin hartioilleni ja puskee pari kertaa sekä kurisee muutaman kerran -> hyppää pois ja menee syömään.
Ja sitten kotiin tullessa hyppää kenkiä poisottaessa syliin ja tunkee nenänsä omaani kiinni.
Mitään muita "kummallisuuksia" ei oikeastaan ole. Vaan loput ruuan peittelyt jne. On kissoille yleisiä juttuja.
5, en usko, että toinen kissasi on vähä-älyinen. Hän on luonteeltaan erilainen :)
Vierailija kirjoitti:
Toinen kissa kuulee joka työaamu, kun herätykseni soi. On unisena makuuhuoneen ovella istumassa kun tulen pois makkarista. Seuraa minua vessaan ja siitä kodinhoitohuoneeseen kun menen pukemaan työvaatteet. Se seuraa minua ihan koko aamurutiinieni ajan (sen 15 min) ja saattaa sitten minut ovelle. Ovella joukkoomme on lyöttäytynyt myös toinen kissa, mutta hän on vähän hitaampi (älyinen?) herääjä.
Tämä sama kissa tulee joka kerta mukaan kylppäriin kun menen suihkuun. Se asettuu saunan ovelle tai siihen alle varoen näin suihkusta roiskuvia vesipisaroita.
Sama kissa tulee sohvan käsinojalle iltaa viettämään kun olen saanut lapset illalla nukkumaan. Vähä-älyisempi kissa tulee illalla nukkumaan olohuoneen lattialle aina samaan paikkaan. Vähä-älyisempi menee myös aina saunan jälkilämpöön ylälauteelle nukkumaan. Vähä-älyisellä on myös tapana päivisin nukkua sohvalla tai lattialla aina siinä kohdassa mihin aurinko porottaa ikkunasta, siirtyy vaan aina sitä mukaa kun aurinkokin.
Tosta suihkuun seuraksi tulemisesta, meillä on ollut hoitokissoja ja molemmat on tulleet aina suihkuun kaveriksi ihmettelemään :) Totta kai sopivan kauaksi niin, ettei vesi loisku turkkiin. Muutama viikko sitten hoidossa ollutta pentukissaa ihmetytti kanssa kovasti viemäriin menevät saippuavaahdon hituset, varmaan olisi alkanut niitä läpsiä ellei olisi ollut sitä vettä alla :D
Ihania kissatarinoita, wau :)
🐺 💕 🐾
Vierailija kirjoitti:
Joskus yksi kissoistani änkeytyy nilkoissa oleviin housuihini kun istun pytyllä. Toinenkin kissa sitä yritti, mutta ei mahtunut kunnolla. :D
Liha-aterian (huom. vain liha, ei valmisruoka, keltuainen tms.) käy vessassa, jonka jälkeen armoton säntäys hulluna ympäriinsä, aina kuitenkin niin, että eteisen pitkä matto on rutussa tuulikaapin oven edessä tehden oven aukaisun mahdottomaksi. Suoristan maton, uusi säntäys jne.
Ei sinänsä harmittavaa, mutta lihaa saa ruoaksi 2-3 kertaa päivässä. Matonruttausspurtteja ei jostain syystä tule, jos ruoaksi on kaupan valmisruokamössöä :O.
Ralli-ikäisenä tuli nukkumaan päälaelleni tyynylle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus yksi kissoistani änkeytyy nilkoissa oleviin housuihini kun istun pytyllä. Toinenkin kissa sitä yritti, mutta ei mahtunut kunnolla. :D
Voin kuvitella kissan tärkeän ilmeen kun se yrittää sovitella itseään housuihisi. Sitten kun ei mahtunut ilme oli varmaan vähän nolon ja kyllästyneen väliltä. Tyyliin, no enhän mä nyt ihan tosissani.
Aina käytyään paskalla kissani juoksee kuin hullu ympäri huoneistoa muutaman minuutin ajan niin että välillä se törmää seinään tai johonkin huonekaluun. Ei ole ihme kyllä koskaan satuttanut itseään ainakaan niin että olisi tullut mitään näkyviä vammoja.
Vanhempi kissa, kolli, erityisvaativa, ylipainoinen, tulee huoneeseeni aamulla klo 5, jos kukaan muu ei ole kotona. Nukun syvästi, enkä herää tuijotukseen niin kuin muut perheenjäsenet.
Koska en herää, kolli menee sänkyni alle ja alkaa raapimaan (teroittamaan kynsiään) patjaani. Sängyn alla on vain vähän tilaa - en ymmärrä miten kolli sen raapimisen tekee, mutta siihen minäkin sitten herään, annan ruokaa, päästän ulos ja menen nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
KISSIT EI OLE VÄHÄ-ÄLYISIÄ. Ovat sentään pitäneet ihmistä palvelijanaan noin tuhat vuotta. Sano joku toinen laji joka pystyy samaan.
Meillä kissa uhraa joka juhannus elävän kanan itse rakentamallaan alttarilla jollekin ihme kissasaatanalle.