Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sähköhoito

Vierailija
29.12.2023 |

Kävin sähköhoidoissa ja menetin lopulta noin viisi vuotta muististani. Vain päivän pari ajalta sanoivat menevän muistin. 😔. 

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten säilytän henkisen balanssini?

Vierailija
2/78 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi hoito siis toimii kuten sen on tarkoitettu toimivan 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 5 vuotta mitään, tuttu menetti muistinsa 10v ajalta, sairastui sen jälkeen psykoosiin. Epäili, että muistinmenetys aiheutti niin kovat traumat. 

Vierailija
4/78 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi vuotta?!? Voiko tuo olla ihan totta? Jos, niin toivotan paljon voimia, ei auta kuin toivoa, että osa palautuisi pikkuhiljaa.

Vierailija
5/78 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en mennyt sähköhoitoon siksi. Muisti on se mitä olemme ihmisinä. En luota enää lääketieteeseen koettuani harmia lääkehoidoista, joista ei yleensä kerrota puoliakaan mitä kaikkea pahaa niistä voi seurata ja haitat voi jatkua pitemmän päälle vielä lääkityksen loputtuakin.

Vierailija
6/78 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka niin? Olen menettänyt ison osan minuuttani.

Vierailija
7/78 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en mennyt sähköhoitoon siksi. Muisti on se mitä olemme ihmisinä. En luota enää lääketieteeseen koettuani harmia lääkehoidoista, joista ei yleensä kerrota puoliakaan mitä kaikkea pahaa niistä voi seurata ja haitat voi jatkua pitemmän päälle vielä lääkityksen loputtuakin.

Fyysisten vaivojen hoitoon tarkoitetut lääkkeet syön (kun on ihan pakko), mutta psykiatrian biologiset hoitokeinot multa on jäänyt käyttämättä viime vuosina koska luottamus meni. Terapiassa olen käynyt ja huolehdin terveydestä näin muuten. Selvisin tosi vakavasta masennuksesta muilla keinoin kuin sähköhoitoa ottamalla.

Vierailija
8/78 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka niin? Olen menettänyt ison osan minuuttani.

Niin. Osa terveyshuollossa toimivista on sellaista pikkufasistia jolle potilaan hyvinvointi ei ole ykkösprioriteetti

Vierailija
9/78 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä harmia sulle tuli? 😔

Vierailija
10/78 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisi vuotta?!? Voiko tuo olla ihan totta? Jos, niin toivotan paljon voimia, ei auta kuin toivoa, että osa palautuisi pikkuhiljaa.

😔Niin.

Vierailija
11/78 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että psykiatrian hoitokeinot joko lamaa kykyä tuntea tunteita, poistaa muistia ja muutenkin voi siis poistaa meiltä kykyä olla ihminen sen laajassa kirjossa. Tottakai silloin ne toimivat joillakin jos hyödyt nousee isommiksi ja ne mahdollistavat jotain mitä ihminen ei muuten ongelmiensa takia kykenisi tekemään mutta näin jälkikäteisarvioinnilla en koe yhtään ettenkö kykenisi asioihin ilman lääkkeitäkin, vaikka on tullut koettua koviakin ahdistus ja masennuskausia eli voi miettiä sitä kuinka suurta roolia plasebo näyttelee masennuslääkkeiden tehossa. Esim. lääkkeet voi myös poistaa tai lamata seksuaalisuuden ja sitäkautta hankaloittaa parisuhteita. Ja eiköhän se muistikin ole aika tärkeä jos esim haluaisi selvitä työelämässä. Aina ollaan sitten että "masennuskin tekee sitä ja tätä". No voin sanoa että muisti on tallessa masentuneena (vaikka ehkä toisinaan hajamielisempi) ja lisäksi masentuneenakin harrastin seksiä toisinaan eli eipä se masennus ainakaan seksikykyjä vienyt kuten lääkkeet vei. Olen pahoillani mitä sinulle kävi, toivotaan että olotilasi kohenee. Se on niin yksilöllistä miten kukainenkin reagoi hoitokeinoihin.

Vierailija
12/78 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä harmia sulle tuli? 😔

Pahoja vieroitusoireita joita lääkittiin joka pahensi niitä oireita mitkä oli vieroituksessa puhjenneet, seksuaalisen toiminnan häiriöitä jotka jatkuu edelleen vaikka lääkityksen lopettamisesta on aikaa. Kaikkeen tottuu, myös siihen että saa harmia joka alentaa elämänlaatua Oppii elämään menetettyjen asioiden ja rajoitteiden kanssa vaikka onhan se aikalailla väärin. Eikä kukaan varoittanut tuostakaan että seksuaalisen toiminnan häiriöt voi jatkua lääkkeen lopetuksen jälkeen.

Vierailija
13/78 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen menettänyt käytännössä kykyni nukkua. En tunne enää väsymystä. 

Vierailija
14/78 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä artikkeli missä sähköhoidosta harmia saaneet kuvaa kokemuksiaan:

https://www.bigissuenorth.com/features/2021/05/i-didnt-recognise-myself…

Vierailija
15/78 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ennen lääkityksiä vain vähäuninen. Aion katsella tätä noin vuoden ja sitten teen lopullisen päätökseni. 

Vierailija
16/78 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tässä artikkeli missä sähköhoidosta harmia saaneet kuvaa kokemuksiaan:

https://www.bigissuenorth.com/features/2021/05/i-didnt-recognise-myself…

Miksei mulle kerrottu tosiasioita. 😔

Vierailija
17/78 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ennen lääkityksiä vain vähäuninen. Aion katsella tätä noin vuoden ja sitten teen lopullisen päätökseni. 

Ja minullekin ehdotettiin sähköhoitoa, mutta en enää luota mihinkään. Unettomuuden lisäksi menettäisin muistinikin. Tosin unettomuus sinälläänkin aiheuttaa amnesiaa, mutta silti. 

Vierailija
18/78 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nuku ilman pillereitä ja varmaan kohta niilläkään. Kiitos psykiatria. 

Vierailija
19/78 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minullekin ehdotettiin sähköhoitoa, mutta en enää luota mihinkään. Unettomuuden lisäksi menettäisin muistinikin. Tosin unettomuus sinälläänkin aiheuttaa amnesiaa, mutta silti. 

Kerroin, etten enää koe väsymystä, vaikka mitä tekisin, niin johan lääkäri ehdotti, että nukut sitten esim. lenkin jälkeen, kun olet väsynyt ja jotain muuta tuubaa. Huoh.

Vierailija
20/78 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nuku ilman pillereitä ja varmaan kohta niilläkään. Kiitos psykiatria. 

Minä vieroittauduin lääkkeistä murustamalla pieniä palasia pois hitaalla aikavälillä. Samaan aikaan samanlaisena toistuva päivärytmi, terveellistä ruokaa, rentoutusharjoituksia joka ikinen päivä ja kevyttä reippailua. Nykyään nukun 6-8 tuntia päivässä. Toisinaan tuli unettomia öitä vieroituksessa. Uni meni sotkuun mutta palautui.