Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tinderissä neljääkymppiä hipovat miehet jotka "miettii vielä" lastentekoa

Vierailija
29.12.2023 |

Selailin Tinderiä ja siellä tuli vastaan useita neljänkympin korvilla olevia miehiä jotka on profiiliinsa laittaneet lapsihaaveiden kohdalle vaihtoehdon "mietin vielä". Siis oikeasti, sitten naisia syyllistetään siitä ettei lapsia synny. Miehet mietiskelevät sinne 40-50v ikään asti nappaako se perheen perustaminen vai ei. Joo, biologisesti se on miehille helpommin mahdollista kuin naisille, mutta myös miesten korkea ikä on riskitekijä josta vaan ei huudella yhtä suureen ääneen, koska painostus ja syyllistys on suunnattu naisiin. Olisi syytä suunnata sitä realiteettipuhetta myös miesten suuntaan.

Kommentit (354)

Vierailija
161/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät halua lapsia, mutta jos laittavat siihen en halua lapsia, ei moni potentiaalinen "reikä" ota yhteyttä. 

Vierailija
162/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsia haluamattoman miehen pitäisi tehdä lapsia? En ymmärrä tätä. Erittäin hyvä etteivät lisäänny. Olisivat ihan surkeita isejä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää mihin on kadonnut tasoteoria?

Kun puhutaan lisääntymisestä kaikki miehet täällä ovat top 2% julkkiksia jotka siittävät lapsia vielä keski-ikäisenä.

Kun puhutaan deittailusta samat miehet huutavat etteivät kuulu edes siihen top 20%:iin jotka saavat kaikki kylän naiset ja pyörittävät niitä. 

Jokin ei täsmää. 

Miehet: on mahdotonta saada edes tavata  naista ellei ole pankkiirilääkäriavaruuskirurgi ja 190cm. 

"Miten sitten ajattelit perustaa perheen?"

Myös miehet: Juu, sitten kun olen 40 vaan otan kymmenen vuotta nuoremman naisen ja lisäännyn. 

164/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mä kävin kerran Tinder-treffeillä 37-vuotiaan miehen kanssa, joka oli 4kk aiemmin eronnut 12v suhteesta. Hän sanoi, että hän haluaa joskus lapsia. Miksei hän tehnyt lapsia ex-avovaimon kanssa?

Sitten kävin Myös treffeillä 36-vuotiaan miehen kanssa,joka oli vuosi aiemmin eronnut 16v suhteesta/avioliitosta. Hän sanoi, että haluaa lapsen. Kysyin, että miksi hän ei hankkinut lasta ex-aviovaimon kanssa, johon hän vastasi, etteivät he koskaan edes puhuneet koko asiasta.

Ja yksi  39-vuotias mies oli juuri eronnut 7v suhteesta/avioliitosta ja hän sanoi, että haluaa lapsen. Hän myös mainitsi olleensa nuorena kihloissa, mutta ei ehtinyt mennä naimisiin kun tuli ryppy rakkauteen. Hänellä oli siis jo kaksi mahdollisuutta hankkia lapsia, silti hän ei hankkinut niitä.

Vierailija
165/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies voi miettiä vielä 50 vuotiaaksi ja sitten räpsäyttää 28v tyttöystävän paksuksi 👍

Ja sitten palataan todellisuuteen missä Suomessa niistä 30-40 vuotiaista pareista jotka lapsettomuushoidoissa niin syy lapsettomuuteen on 50/50 naisissa ja miehissä.

Tai, kuten mulla ja puolisolla, kun lähes kahden vuoden yrittämisestä huolimatta mitään tai ketään ei kuulunut:

Ei löytynyt ei niin selityksen selitystä, ei minun värkeistä, ei miehen, ei miehen tavarasta eikä minun hormoni- tms. toiminnasta (kaikki kilpparit, rauta-arvot yms. tsekattiin superhuolellisesti).

Sen sain selville, että tällaisessa tilanteessa lapsettomuuden syyksi kyllä kirjataan _naisen_ selittämätön hedelmällisyys 🥲🥲 Jotkin asenteet eivät näköjään ikinä muutu...

Vierailija
166/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Mä kävin kerran Tinder-treffeillä 37-vuotiaan miehen kanssa, joka oli 4kk aiemmin eronnut 12v suhteesta. Hän sanoi, että hän haluaa joskus lapsia. Miksei hän tehnyt lapsia ex-avovaimon kanssa?

Sitten kävin Myös treffeillä 36-vuotiaan miehen kanssa,joka oli vuosi aiemmin eronnut 16v suhteesta/avioliitosta. Hän sanoi, että haluaa lapsen. Kysyin, että miksi hän ei hankkinut lasta ex-aviovaimon kanssa, johon hän vastasi, etteivät he koskaan edes puhuneet koko asiasta.

Ja yksi  39-vuotias mies oli juuri eronnut 7v suhteesta/avioliitosta ja hän sanoi, että haluaa lapsen. Hän myös mainitsi olleensa nuorena kihloissa, mutta ei ehtinyt mennä naimisiin kun tuli ryppy rakkauteen. Hänellä oli siis jo kaksi mahdollisuutta hankkia lapsia, silti hän ei hankkinut niitä.

Lainailetko taas vahingossa itseäsi ? Pitää vähän haukkua miehiä mutta joskus se oma tunnus jää päälle kun provoilee ja vastaa itse itselleen  :D

No mutta asiaan. Meillä lapsettomuus johtuu naisesta. Olen hyväksynyt sen että menin parisuhteeseen naisen kanssa eikä siihen kauppaan välttämättä kuulu lapset. Kukaan ei niitä takaa miehille. Naisille yhteiskunta sentään yrittää tehdä keinosiemennyksen jos nainen napsauttaa sormiaan...

Jos nyt kävisi niin että tulisi ero tästä 19 vuoden liitosta niin voisin hyvinkin laittaa bioon "haluan lapsia" tai "en tiedä". Se en tiedä riippuu ihan siitä miten hyvin naisen kanssa synkkaa. Mikään kynnyskysymys se ei minulle olisi suuntaan tai toiseen.

Naisille se tuntuu olevan elämä tai kuolema. Siitä näkee hyvin miten teidät on ohjelmoitu. Lisääntyminen on teidän ainoa juttu.

Vierailija
167/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jauhetaan ja intetään väsyksiin asti, mikä on mahdollista ja mikä ei. Mutta eipä näitä mielipiteill ratkaista. Ihmiset ratkaisevat asian omalla toiminnallaan.

Vierailija
168/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavinta tässä ketjussa on etteivät miehet kuuntele. Ehkä muutama valistunut kolmikymppinen yksilö saattaa herätä. Huvittavaa on myös, että miehet luulevat  että voivat päättää naisten puolesta minkä ikäinen kumppani naista viehättää. 

Kun kerrotaan että miesten mielestä <25v nainen on viehättävin, kaikki nyökyttelevät ja uskovat. Jopa naiset.

Kun kerrotaan naisten näkökulma: omaa ikäluokkaa lähellä oleva mies koetaan viehättävimmäksi, miehet ryntäävät paikalle kertomaan naisten puolesta ettei näin ole :D. HYS hys!! "Papparaiset ja sedät ovat aina kuumimpia". 

Seuraavaksi vedetään esiin Saulit, Bradit ja Hjallikset ja muut rikkaat/kuuluisat poikkeukset. Niin ja naapurin Jorekin kerran kaatoi baarissa 20-vuotiaan yhdeksi yöksi. Tärkeintä on, että Pena saa elää kuplassaan että *naps* löytyy aina 10-20 vuotta nuorempi nainen ja *naps* se haluaa vielä sitoutua. 

Ei täällä mitään katsella ja haaveilla vaan puhutaan lasten teosta ja iästä. Nainen voi pitää lisääntymisen ja parisuhteen erillisinä tavoitteina. Nainen voi lisääntyä halutessaan. Mies ei koska miehellä parisuhde ja lisääntyminen linkittyvät valtavalla todennäköisyydellä toisiinsa. Mies tarvitsee jonkun kantamaan lasta. 

Vierailija
169/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies voi miettiä vielä 50 vuotiaaksi ja sitten räpsäyttää 28v tyttöystävän paksuksi 👍

Ja sitten palataan todellisuuteen missä Suomessa niistä 30-40 vuotiaista pareista jotka lapsettomuushoidoissa niin syy lapsettomuuteen on 50/50 naisissa ja miehissä.

Tai, kuten mulla ja puolisolla, kun lähes kahden vuoden yrittämisestä huolimatta mitään tai ketään ei kuulunut:

Ei löytynyt ei niin selityksen selitystä, ei minun värkeistä, ei miehen, ei miehen tavarasta eikä minun hormoni- tms. toiminnasta (kaikki kilpparit, rauta-arvot yms. tsekattiin superhuolellisesti).

Sen sain selville, että tällaisessa tilanteessa lapsettomuuden syyksi kyllä kirjataan _naisen_ selittämätön hedelmällisyys 🥲🥲 Jotkin asenteet eivät näköjään ikinä muutu...

Asenteet? Tiedät siis paremmin kuin lääkärit ja asiantuntijat miten se tulisi kirjata?

Minua hämmentää ne asenteet missä naisen annetaan tappaa oma vauvansa, ja sille keksitään diagnoosi ettei naista tarvitse tuomita samalla tavalla kuin miehiä.

Vierailija
170/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet saavat seksiä ehkä kerran kahdessa vuodessa. Parisuhteessa ehkä useammin tai harvemmin. 80% miehistä on naisten mielestä keskivertoa rumempia. 

Jos miehen seksielämä alkaisi 13 vuotiaana kakarana kuten naisilla, olisi ehkä helpompi siirtyä tuohon isämuottiin nuorena. Miehille on todella vähän tarjontaa ja moni rupeaa isäksi ennen kuin on saanut positiivisia sukupuolisuuden kokemuksia.

Monien miesten paras seksikokemus on sitä osastoa, että nainen on päättänyt "kai tuolle hyypiölle voisi sitten pillua antaa", kun taas naisten kokemus miehistä on enemmän tasoa, jossa mies sanoo "söisin peukaloni ilman puudutusta jos saisin nuolla!"

Lapsen tekeminen on menolippu seksielämän puuduttamiseen viimeisiksi työvuosiksi ellei sitten tee lasta parikymppisenä ja noh...taisinkin jo kertoa, miksi se ei ole miehelle realismia. 

Vierailija
171/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa oli esimerkkinä Tinder, mutta ei pidä takertua siihen mitä deittisovellusten koodikieltä tuo "mietin vielä" on. Ihan oikeasti on hurja määrä miehiä myös deittisovellusten ulkopuolella, jotka todella kuvittelevat olevansa ikuisesti nuoria ja luulevat voivansa päättää tulla isäksi tuosta vaan keski-iässä. Tämä on oikeasti ongelma josta pitäisi yhtälailla puhua silloin kun syntyvyydestä keskustellaan.

Joo. Tuttavan elämää seuranneena:

- parikymppisenä sitoutunut tyttöystävä/tyttöystäviä

- kolmikymppisenä irtosuhteita parikymppisten kanssa, omanikäisten naisten haukkumista

- nelikymppisenä paljon puheita elaripelosta ja huijaavista naisista (jotka eivät konkretisoituneet)

- viisikymppisenä ulkomaille, että saisi kolme-nelikymppisiä köyhien maiden naisia

- 55-vuotiaana haave nuoresta ulkkisnaisesta ja ehkä 1 l

Tämä mua aina jaksaa ihmetyttää siinä, miten militanteimmat velat aina vetävät sen "no-ei-sun-lasten-ole-mikään-velvollisuus-sua-hoitaa" -kortin.

No eipä kai niin olekaan. Mutta jos saa lapsen ja kohtelee sitä hyvin niin todennäköisyys sille, että vanhanakin on joku sinun asioistasi kiinnostunut, kasvaa silti*. On muutenkin niin käsittämättömän suomalaista vihamielisyyttä se, että kenelläkään ei olisi koskaan mitään velvoitteita kanssaihmisiään kohtaan, vain oikeuksia.

Mutta mikäpä siinä, jos luotto vaikkapa Helsingin kotihoidon toimivuuteen seuraavien 50+ vuoden päähänkin on raudanlujaa, niin parempi vain teille.

*) Lastaan laiminlyöneet/kaltoinkohdelleet vanhemmat ovat tietysti asia erikseen. He ovat yksinäisyytensä ansainneet.

Vierailija
172/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavinta tässä ketjussa on etteivät miehet kuuntele. Ehkä muutama valistunut kolmikymppinen yksilö saattaa herätä. Huvittavaa on myös, että miehet luulevat  että voivat päättää naisten puolesta minkä ikäinen kumppani naista viehättää. 

Kun kerrotaan että miesten mielestä <25v nainen on viehättävin, kaikki nyökyttelevät ja uskovat. Jopa naiset.

Kun kerrotaan naisten näkökulma: omaa ikäluokkaa lähellä oleva mies koetaan viehättävimmäksi, miehet ryntäävät paikalle kertomaan naisten puolesta ettei näin ole :D. HYS hys!! "Papparaiset ja sedät ovat aina kuumimpia". 

Seuraavaksi vedetään esiin Saulit, Bradit ja Hjallikset ja muut rikkaat/kuuluisat poikkeukset. Niin ja naapurin Jorekin kerran kaatoi baarissa 20-vuotiaan yhdeksi yöksi. Tärkeintä on, että Pena saa elää kuplassaan että *naps* löytyy aina 10-20 vuotta nuorempi nainen ja *naps* se haluaa vielä sitoutua. 

Haloo. Jos

Kokemukseni ei tue tätä väitettä. Silloin, kun olin 20-vuotias, etsin elämänkumppania, jonka kanssa voisin hankkia "ehkä joskus" lapsia. Ketään ei kiinnostanut. Jatkoin etsimistä, mutta pääsin ensimmäisen kerran vasta 30-vuotiaana, enkä aio hankkia lapsia ennen kuin olen tutustunut useamman vuoden ajan mahdolliseen puolisooni. On ihan turha valittaa siitä, että minun pitäisi olla nuorempi, kun nuorempana en kelvannut. Kaikki nämä vuodet olisi ollut aikaa tarttua syöttiin.

Vierailija
173/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat tekopyhiä ja epävarmoja. Kuka olisi uskonut! 

Vierailija
174/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi ihmeessä 28v naiset haluaisivat tehdä lapsia viisikymppisten miesten kanssa?

Koska viiskymppinen mies on mies parhaimmillaan, eikä mikään räkänokkapoikanen!

Miksi miehet haluavat vasta eläkeikää saavuttaessaan lapsia? Haluavatko he lapsiperhe-elämää vai onko pointti pelkkä jälkeläisten haluaminen ilman hoitovastuuta? Heräävät lasten hankintaan vasta kun normaalisti valmistaudutaan isovanhemmuuteen...

Vierailija
175/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on tosiasia, että jos naisten hedelmällisyys laskee iän myötä, niin kylläiestenkin spermanlaatu heikkenee iän myötä. Sori vaan, näin se menee. Mies vaan pääsee hedelmöityshoidoissa paljon helpommalla kuin nainen...

Vierailija
176/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, taasko täytyy tuoda miehen näkökulma ja realismia asiaan. Kyllä me miehetkin tiedetään, mikä naista viehättää. Eivät vanhat ukot, vaan:

1) Tummat hiukset, täydellinen hiusraja 2) Pituutta yli 183 cm 3) Selkeästi piirtyvät lihakset 4) Rasvaprosentti 8-12 5) Suorat, sopivan valkoiset hampaat 6) Yksinkertaiset, tyylikkäät vaatteet [ei silmälaseja!] 7) Etnisyys kaukasidinen 8) Ikää maksimissaan 27 vuotta

Vierailija
177/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni oli 27 kun esikoisemme syntyi. Minä 25. Ensi vuonna syntyy meille seitsemäs lapsi (ydinperhe) keväällä, mies 40 ja minä täytän vähän lapsen syntymän jälkeen 38. En koe mitään ongelmaa. Mies on lapsirakas, tämän nuorimmankin kanssa oli 10 kk hoitovapaalla ja minä töissä. Korkea koulutus kummallakin, vaikka eipä sitä täällä kukaan usko. 

Korkeakoulutus on yhdyssana, joten en todellakaan usko tuota väitettä.

Vierailija
178/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää mihin on kadonnut tasoteoria?

Kun puhutaan lisääntymisestä kaikki miehet täällä ovat top 2% julkkiksia jotka siittävät lapsia vielä keski-ikäisenä.

Kun puhutaan deittailusta samat miehet huutavat etteivät kuulu edes siihen top 20%:iin jotka saavat kaikki kylän naiset ja pyörittävät niitä. 

Jokin ei täsmää. 

Miehet: on mahdotonta saada edes tavata  naista ellei ole pankkiirilääkäriavaruuskirurgi ja 190cm. 

"Miten sitten ajattelit perustaa perheen?"

Myös miehet: Juu, sitten kun olen 40 vaan otan kymmenen vuotta nuoremman naisen ja lisäännyn. 

Oletko ikinä kuullut kenenkään miehen oikeassa elämässä sanoneen mitään tuohon viittaavaakaan?

Vierailija
179/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, taasko täytyy tuoda miehen näkökulma ja realismia asiaan. Kyllä me miehetkin tiedetään, mikä naista viehättää. Eivät vanhat ukot, vaan:

1) Tummat hiukset, täydellinen hiusraja 2) Pituutta yli 183 cm 3) Selkeästi piirtyvät lihakset 4) Rasvaprosentti 8-12 5) Suorat, sopivan valkoiset hampaat 6) Yksinkertaiset, tyylikkäät vaatteet [ei silmälaseja!] 7) Etnisyys kaukasidinen 8) Ikää maksimissaan 27 vuotta

Kato hiusrajahullu löysi paikalle. Yllättävän kauan ketju saikin olla rauhassa tuolta.

Vierailija
180/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kato hiusrajahullu löysi paikalle. Yllättävän kauan ketju saikin olla rauhassa tuolta.

Pakkohan tähän oli taas tuoda jotain järkeä, kun täällä intetään, miten miehet luulevat, että kuka tahansa 50-vuotias voi saada 20-vuotiaan naisen. Ei voi, kyllä se tiedetään.