Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sukulaiset kommentoivat nuorten kehoa joulupöydässä - Sekasin chatissa ennätysmäärä yhteydenottoja

Vierailija
28.12.2023 |

Sukulaiset kommentoivat nuorten kehoa tai syömistapoja joulupöydässä - sekaisin chatissa ennätysmäärä yhteydenottoja. Yhteydenotoissa mainitaan kommentteja mitä nuoret ovat saaneet; oletpa sinä lihonut, syötpä sinä paljon tai syötpä sinä vähän. Mikään ei kelpaa sukulaisille. 

Kommentit (106)

Vierailija
2/106 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta...

Kaikkea ei todellakaan pidä sanoa ääneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö useampi meistä voisi olla Se Sukulainen, joka osaa tukkia näitten moukkien suut siellä ruokapöydässä, laittaa heidät häpeämään ja sanoa töksäyttää suoraan, että tuommoinen puhe ei kuulu ruokapöytään. Miksi ihmeessä pelkäämme puuttua ja sanoa takaisin tai puolustaa nuoriamme/omiamme? 

Minulla ei lapsia eikä nuoria ole, mutta silti toivoisin että osaisin itsekin joskus sanoa kärkkäästi takaisin, jos joku oikeasti alkaa puhua paskaa väärässä paikassa. 

Vierailija
4/106 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä meinaa iskeä epätoivo kun miettii minkälaisten ihmisten kanssa täällä elellään.

Ihan liian moni on ajattelematon ääliö.

Itse olen elämästäni pari sellaista rajannut pois joten meidän nuorten ei tarvinnut joulupöydässä kuulla tuollaisia hölmöyksiä.

Joku saattaisi sanoa sammakoiksi, eli vahingossa lipsahtaneiksi, mutta ikävä kyllä jotkut loukkaavat muita ihan tarkoituksella.

Ja kukas se sitten onkin kaikkein suurin pahis kun ei halua tuollaisia ihmisiä elämäänsä?

Aivan, minä tietysti. No, minä mustana lampaana olen tähän tottunut ja totta hitossa hoidan hommani eli en altista lapsiani vahingollisille ihmisille. Se on mun homma ottaa ne kolhut vastaan.

Toivottavasti nuo chattiin yhteyttä ottaneet nuoret on saaneet apua edes sieltä ja toivottavasti ovat sen jälkeen uskaltaneet pyytää apua ja tukea joltain läheiseltäkin!

Joo, ehkä vähän kolahti. Kiitos ja anteeksi.

Vierailija
5/106 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään nuoret ahdistuvat ihan kaikesta. Voi raukat. Diagnooseja ja erityistukea vaan kehiin. 

Vierailija
6/106 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pari kertaa kommentoinnu nuorten naisten kehoa kun ne näyttää hyvälle. "oletpas kaunis" tai "näytätpä seksikkäälle" :) 

M49

Vierailija
7/106 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman sivu on vanhemmat sukulaiset kommentoineet nuorempia sukulaisia: Oletpa sinä kasvanut. No jokos sinulla on tyttöystävä? Ja aina se on ollut nolottavaa. 

Vasta 2020-luvulla siitä ahdistutaan niin että pitää huolichattiin kirjoittaa. 

Vierailija
8/106 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pari kertaa kommentoinnu nuorten naisten kehoa kun ne näyttää hyvälle. "oletpas kaunis" tai "näytätpä seksikkäälle" :) 

M49

No toivottavasti olet sittemmin saanut vähän älykkyyttä ja et enää tee noin. 

Vierailija
9/106 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei saa sanoa mitään muuta kuin kehua ja kysyä, kuinka paljon käteistä rahaa nuori haluaa.

Kaikki muu on nuorta loukkaavaa ja parempi olisi, jos kehumisen ja rahan antamisen jälkeen lähtisi heti pois, ettei loukkaa vanhentuneella ulkonäöllä ja ei-muodikkailla vaatteilla nuoren kehittyvää esteettistä aistia.

Vierailija
10/106 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M49

Oudot sukulaissuhteet sulla...

Vierailija
11/106 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M49

Mäkin sanoin kerran, jotta "ootpa pantavan näköinen!" Kyllä hyrisi tytsy tyytyväisenä.

Vierailija
12/106 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan nuorilla ja nuorilla aikuisilla tuntuu olevan suunnattomia vaikeuksia kohdata mitään epämiellyttäviä psykologisia tuntemuksia. Eivät he kuitenkaan voi niitä paeta millään tavalla tulevassa elämässään, vaikka eläisivät kuinka pumpulilla pehmustetussa maailmassa.

Vierailija
13/106 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulla ne vanhimmat sukulaiset, jotka näitä laukoivat, ovat rauhoittuneet iän myötä. Eivät vaan jaksa enää puhua niin paljon, mikä on muille ihmisille hyvä juttu. 

Vierailija
14/106 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailman sivu on vanhemmat sukulaiset kommentoineet nuorempia sukulaisia: Oletpa sinä kasvanut. No jokos sinulla on tyttöystävä? Ja aina se on ollut nolottavaa. 

Vasta 2020-luvulla siitä ahdistutaan niin että pitää huolichattiin kirjoittaa. 

Miksi pitää heti mennä henkilökohtaisiin aiheisiin ihmisen kanssa jota näkee ehkä kerran vuodessa? Välittäkää oikeasti ja ympäri vuoden. Jos ette välitä, pysykää noissa ns. pakollisissa sukulointitapaamisissa kohteliaan korrektina. Pitääkö käytöstapoja oikeasti opettaa aikuiselle ihmisille?!

Vierailija
15/106 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M49

Eihän tuossa sukulaisista mainittu mitään..

Vierailija
16/106 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M49

Ei ehkä kannata myöntää olevansa se pervo setä, jota kukaan ei halua lähelleen ruokapöydässä. 

Vierailija
17/106 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M49

Aloituksessa on siitä kyse

Vierailija
18/106 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoille sykulaisille voi aina tavatessa todeta että et sä ookkaan vielä kuollut, mut eiköhän se kohta osu kohdalle

Vierailija
19/106 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M49

Ihan eka sana. Otsikossa. 

Vierailija
20/106 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse jo yli 20 vuotias ja enoni sanoi minulle, että sinä se vaan lihot ja tottahan se olikin, mutta tuntui todella pahalta kaikkien kuullen sanottuna.

En ikinä pystynyt unohtamaan sitä ja ihmettelen edelleen miksi sanoi, koska muuten ihan ok juttuja meillä oli. Hän on kuollut nykyään eikä enää möläyttele