Kysymys teille, joille ei kelpaisi työtön kumppani:
Mitäpä tuumaisitte, jos sillä henkilöllä olisikin satojen tuhansien tai jopa miljoonien veikkausvoitto tilillään? Hän vain jättäisi sen tutustumisvaiheessa kertomatta? Ja te hylkäisitte hänet työttömyyden vuoksi. 🤣
Muuttuisiko mielenne, jos hän kertoisikin teille että tällainen tilanne on eikä taloudellista huolta ole? Jos muuttuisi, niin ettehän te silloin siitä ihmisestä itsestä olleet kiinnostuneita vaan hänen (taloudellisesta) ja sosiaalisesta asemastaan?
Kommentit (106)
Minulle kelpaa työtön ihan hyvin. Mutta olenkin mies enkä etsi kumppanista taloudellista hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka itse voittaisin lotossa en töiden tekoa lopettaisi kokonaan. Perustaisin yrityksen muutama idea kuitenkin on. Elämäntapatyöttömät ei kiinnosta.
Itse varmaan opiskelisin. Voisin kyllä perustaa yrityksin/yrityksiä, mutta pitäis palkata niitä joku pyörittämään. Itsestä ei ole johtamaan, tekemään kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
No miksi kyselet, kun ei sulla ole sitä rahaa?
Kai se miljoonat tilillä nyt olisi hyvä syy kuitenkin miksei edes halua töihin. Vaikken itsekään ole töissä niin kyllä se vähän niinku huono juttu on, kun tajuaa ettei tapailukumppanilla ole edes halua yrittää saada töitä.
Tapailukumppanilla? Tuo kertoikin sinusta jo tarpeeksi...
Tietenkin jos toiselle ei ole edes halua töihin (jos siis on varaton), niin se on huono juttu se. Mutta jos ne miljoonat olisi tilillä, niin miksi hänen pitäisi töitä tehdä, kun se työpaikka menisi oikeasti tarpeeseen sellaiselle, jolla on rahaa.
Minulla on aika iso omaisuus joka saatu perintönä äitini kuoltua ja on käynyt niin että koska olin työtön niin nainen antoi pakit. Jälkeenpäin nainen onkin kiinnostunut kun sai tietää että en ole köyhä. No minä en kiinnostu toista kertaa sitten.
Sitten olin yhdestä naisesta kiinnostunut kahden vuoden ajan pyysin sitä monta kertaa treffeille eikä se lähtenyt. Se sai veljeni kautta tietää että saimme ison perinnön koska olivat ryyppäämässä ja veljeni lörpötteli kaikille ja sitten se nainen itse alkoi lähettelee viestejä ja pyysi leffaan ja kaikkea. En ollut enää kiinostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulun ylimpään palkkadesiiliin, en tarvitse elättäjää.
Etsin tasavertaista kumppania, en elättiä.
Olen itse rehellinen, enkä pelaa pelejä. Edellytän sitä myös kumppaniltani.
Siksi moinen tyyppi ei menisi jatkoon.
M.41
Miksi kuvittelet, että työtön kumppani olisi toisen elättinä? Hän saa omat tukensa ja elää niillä, kyllä Suomessa vähintään toimeentulotuen verran saa ja kyllä sillä rahalla kattaa menonsa, jos ei ole esim. sellaisia menoja kuten tupakointi, päihteet, lemmikit jne.
Tämä nyt on sitä vasssariunelmaa. Joku päivä ne hanat voikin olla kiinni. Politiikkaa vain ja naps, tilille tulee vähemmän. Mua ei kiinnosta luovuttaa päätöksentekoa omasta elämästäni noin totaalisesti muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulun ylimpään palkkadesiiliin, en tarvitse elättäjää.
Etsin tasavertaista kumppania, en elättiä.
Olen itse rehellinen, enkä pelaa pelejä. Edellytän sitä myös kumppaniltani.
Siksi moinen tyyppi ei menisi jatkoon.
M.41
Miksi kuvittelet, että työtön kumppani olisi toisen elättinä? Hän saa omat tukensa ja elää niillä, kyllä Suomessa vähintään toimeentulotuen verran saa ja kyllä sillä rahalla kattaa menonsa, jos ei ole esim. sellaisia menoja kuten tupakointi, päihteet, lemmikit jne.
No vie se aikaa selvittää mitä menoja oikeasti on. Kummasti tuo työtön ex-mies oli minunkin elättinäni. Niin ja se yhteenmuutto, naimisiinmeno yms olisi ollut mahdoton.
Vierailija kirjoitti:
Minulle kelpaa työtön ihan hyvin. Mutta olenkin mies enkä etsi kumppanista taloudellista hyötyä.
Olet työtön ap ja ottaisit mielelläsi kotiisi puolet menoista maksavan kodinhoitajan ja seksipalvelijan. Että se siitä miesten pyyteettömyydestä.
Vaikka naisella olisi hyvä palkka eikä etsi elättäjää niin sanotusti niin eivät ne silti kelpuuta miestä joka on perus ammatissa vaikka hitsaajana jolla on rahaa ja tulee itse toimeen. Kyllä nainen haluaa sen rikkaan toimitusjohtaja miehen kuitenkin ensisijaisesti koska se tienaa kuukaudessa 30000 euroa ja hitsaaja vain 2000 euroa. Suomessahan on satoja tuhansia perus duunareita jotka tulee itse toimeen mutta ovat sinkkuja. Suomessa on 500 000 yksin asuvaa miestä. Eivät ne työttömiä kaikki ole.
Ei työttömyys ole este vaan se minkä vuoksi on työtön.
Onhan sillä eroa onko eläkkeellä mielenterveysongelmien takia vai onko työpaikka mennyt alta tai sitten taloudellinen tilanne on niin hyvä ettei tarvitse käydä töissä.
Olipa tosi realistinen skenaario.
Mutta joo, melkeinpä pahempi ajatus herätä aina aamuisin tähän oravanpyörään ja kumppani vetää lonkkaa lottorahoilla. En oikein näe, että kahden noin merkittävästi erilaisen elämäntyylin yhdistäminen onnistuisi pidemmän päälle.
Minulla ei olisi ongelmaa siinä, jos kumppani olisi vaikka elämäntapatyötönkin, mutta veikkaanpa, että aika monella syynä ei ole vain taloudelliset syyt. Moni haluaa ihmisen, jolla on samat arvot ja samanlainen elämäntyyli kuin itsellään, ja ihmisiä myös ärsyttäisi itse mennä kahdeksaksi töihin joka aamu, kun toinen vain vetää lonkkaa kotona ja mahdollisesti suhtautuu työntekoon kielteisesti. Se ei helpota omassa työssään ajoittain turhautuvan oloa vaan päin vastoin. Ihmiset eivät halua rinnalleen ihmistä, joka kyseenalaistaa olemisellaan ja elämisellään, mahdollisesti mielipiteilläänkin, palkkatyön tekemisen, koska suurin osa niitä palkkatöitä joutuu kuitenkin vuosikymmeniä tekemään, huvitti tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se miljoonat tilillä nyt olisi hyvä syy kuitenkin miksei edes halua töihin. Vaikken itsekään ole töissä niin kyllä se vähän niinku huono juttu on, kun tajuaa ettei tapailukumppanilla ole edes halua yrittää saada töitä.
Tietenkin jos toiselle ei ole edes halua töihin (jos siis on varaton), niin se on huono juttu se. Mutta jos ne miljoonat olisi tilillä, niin miksi hänen pitäisi töitä tehdä, kun se työpaikka menisi oikeasti tarpeeseen sellaiselle, jolla on rahaa.
Mitä se kertoi minusta? Joo ja edelleen, sulla ei ole miljoonia tilillä, eikä ollut tuolla TAPAILUKUMPPANILLAKAAN kuin ulosottovelkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei työttömyys ole este vaan se minkä vuoksi on työtön.
Onhan sillä eroa onko eläkkeellä mielenterveysongelmien takia vai onko työpaikka mennyt alta tai sitten taloudellinen tilanne on niin hyvä ettei tarvitse käydä töissä.
No mitä tuumaisit jos kumppaniehdokas olisi irtisanottu henkilöperusteisin syin ja hakisi uutta työpaikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vaikka naisella olisi hyvä palkka eikä etsi elättäjää niin sanotusti niin eivät ne silti kelpuuta miestä joka on perus ammatissa vaikka hitsaajana jolla on rahaa ja tulee itse toimeen. Kyllä nainen haluaa sen rikkaan toimitusjohtaja miehen kuitenkin ensisijaisesti koska se tienaa kuukaudessa 30000 euroa ja hitsaaja vain 2000 euroa. Suomessahan on satoja tuhansia perus duunareita jotka tulee itse toimeen mutta ovat sinkkuja. Suomessa on 500 000 yksin asuvaa miestä. Eivät ne työttömiä kaikki ole.
Kyllä mulle hitsari kelpaa.
Ongelmana on luonne mikä työttömällä on, laiskan luuserin kyllä haistaa kauas vaikka lottoa olisi pelannut. Eli ei sillä niin ole merkitystä kuinka paljon tilillä on vain millainen luonne. Spitaalistakin pahempi on työtön joka itkee omaa kurjuutaan kun kaikki muut kiusaa eikä ota töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se kertoi minusta? Joo ja edelleen, sulla ei ole miljoonia tilillä, eikä ollut tuolla TAPAILUKUMPPANILLAKAAN kuin ulosottovelkaa.
Koko sana tapailukumppani ja ihminen joka sellaista sanaa käyttää... Siis mikä v*tun tapailukumppani? Sitä joko ollaan yhdessä tai ei olla. Käydään jokusilla treffeillä ja sovitaan että aletaan seurustella. Ja seksi ei astu mukaan kuvioihin ennen kuin on sinetöity että ollaan parisuhteessa. Itse ainakin haluan kumppanin joka tietää mitä haluaa, ihan sama onko työssä käyvä vai työtön.
Mulle kelpasi työtön kumppani, koska hänellä ei ollut elämänhallinnassa ongelmia eikä ollut periaatteellisesti työhaluton. Ei siinä silloin kyselty, kuinka paljon rahaa oli tilillä.
Vierailija kirjoitti:
Ongelmana on luonne mikä työttömällä on, laiskan luuserin kyllä haistaa kauas vaikka lottoa olisi pelannut. Eli ei sillä niin ole merkitystä kuinka paljon tilillä on vain millainen luonne. Spitaalistakin pahempi on työtön joka itkee omaa kurjuutaan kun kaikki muut kiusaa eikä ota töihin.
Itkee kun kukaan ei ota töihin? No mikäs laiska luuseri se sellainen on joka niitä töitä hakee?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet työtön ap ja ottaisit mielelläsi kotiisi puolet menoista maksavan kodinhoitajan ja seksipalvelijan. Että se siitä miesten pyyteettömyydestä.
Alan olla jo siinä iässä ettei seksi naisen kanssa ole pääasia vaan hyvä yhdessä olo. Eli enemmänkin syvempi kaverillinen suhde eikä seksisuhde.
Riippuu, mitä tämä ihminen ajallaan tekee. Tekeekö jotain kehittävää tai pelaako videopelejä päivät pitkät. Työttömyys ja tuilla eläminenkään ei haittaa, jos tavoite on kuitenkin työllistyä ja pyrkiä tekemään jotain itsensä ja mahdollisen jälkikasvunsa elättämisen eteen.
Se, mikä mulle on turnoff on rutiinien puute, näköalattomuus, sosiaalisten suhteiden puute ja haluttomuus itsensä kehittämiseen. Ei niinkään se työttömyys itsessään.