Kysymys teille, joille ei kelpaisi työtön kumppani:
Mitäpä tuumaisitte, jos sillä henkilöllä olisikin satojen tuhansien tai jopa miljoonien veikkausvoitto tilillään? Hän vain jättäisi sen tutustumisvaiheessa kertomatta? Ja te hylkäisitte hänet työttömyyden vuoksi. 🤣
Muuttuisiko mielenne, jos hän kertoisikin teille että tällainen tilanne on eikä taloudellista huolta ole? Jos muuttuisi, niin ettehän te silloin siitä ihmisestä itsestä olleet kiinnostuneita vaan hänen (taloudellisesta) ja sosiaalisesta asemastaan?
Kommentit (106)
Työtön mies minulla on nytkin (etsii kyllä töitä ja on aktiivinen, eikä makaa sohvalla), mutta lottovoittajan kanssa en alkaisi suhteeseen. Joutuisin katselemaan sivusta helppoa elämää jossa käytetään paljon rahaa, tuskin hän uudessa suhteessa edes tarjoaisi minulle mitään, joten minulla omalla rahalla ei keskituloisena olisi varaa sellaiseen elämään. Syntyisi 2 tuloluokan parisuhde, johon en suostuisi. Sama se olisi, jos alkaisin suhteeseen työttömän rahattoman kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on tulossa lama ja porukkaa irtisanotaan. Ette ole siis enää kohta kiinnostavia seurustelukumppaneita.
Niin ketkä me?
Te, porukkaa irtisanotaan joka paikasta.
Kulutus loppuu eli kaupan alalta ja palvelualalta.
Valtio on leikkaamassa palkkarahoja sadoilla miljoonilla.
Mitä sitten? Tuskin kukaan kassalla palkan vuoksi istuu. Eihän siitä makseta. Siinä istutaan koska kotisohva sekoittaa pään, kuten sinusta näemme
Jos loppuu kaupankäynti, kaatuu firmat. Ja siitä, rakas persu, saamme kiittää persujen ja kokoomuksen hallitustomppeleita.
Tulee satatuhatta uutta käyhää ja satatuhatta uutta työtöntä. Toimeentulotukimenot ampaisevat pilviin ja sitten vasta kiinnostavaksi meneekin.
Ceausescujen jouluyö 1989 kannattaa muistaa.
Ei muuttuisi, raha ei ole minulle tärkeää. Tosin työttömyys sinänsä ei myöskään ole ongelma, kuka vaan voi jäädä hetkellisesti tai pidemmäksikin aikaa työttömäksi, mutta se asenne siihen työllistymiseen. Minulla on sen verran kova työmoraali ja periaateasenne itsensä elättämisestä, että mikä tahansa laillinen työ on parempi vaihtoehto kuin pitkäaikaistyöttömyys koska mahdolliset työt "ei oo mun juttu". Tai oloneuvokseksi heittäytyminen koska rahaa on tarpeeksi. En vain jaksaisi katsella sellaista elämän tyyliä.
Jos olisin persuja äänestänyt PK-yrittäjä, kusisin housuuni nyt.
Uusi kotitekoinen lama tulossa ja konkurssiennätyksiä lyödään joka kuukausi.
Mutta Purralta ei hillo lopu. Se loppuu sinulta, tyhmä persu
Vierailija kirjoitti:
Ehkä osaa mutta kun ei ole koulutusta nii ei miestäni palkata esimerkiksi siivoojaksi koska siihen pitää olla koulutus. Nykyään pitää olla kokemusta jokaiseen työhön mitä työtön hakee. Eikö ihmiset ymmärrä ettei ole halusta kiinni mennä töihin vaan siitä ettei vaan kelpaa koska ei ole työtodistusta että on tehnyt vaikka kokin töitä. Mieheni on loistava kokki mitä olen 20 vuoden aikana huomannut. Mutta ei riitä kun ei ole niitä papereita koulusta että on todistus.
Kokemusta pitää olla sen verran, että on edes JOTAIN työtä joskus tehnyt. Eikö se sun miehesi todellakaan ole 20 vuoden aikana tehnyt minkäänlaisia töitä? Edes kesätöitä junnuna? Mä tein nuorena vaikka mitä.
Pesin ikkunoita, keräsin satoa kasvimailla, hoidin lapsia, kasveja ja eläimiä, pakkaushommia, kuljetushommia, varastotöitä, kaikkea mitä vaan sain ja mihin pystyin.
Lopulta pääsin vakituiseen työsuhteeseen erääseen tehtaaseen, jossa olen ollut jo 19 vuotta. Ei minullakaan ole muuta koulutusta kuin peruskoulu. Mutta olin kova tekemään niin sain jäädä. Ja tykkään työstäni. Sopii minulle. En ole koskaan ollut kunnianhimoinen.
Juu, pitää olla työpaikka ympäri vuoden ja vain kuukauden kesäloma.