Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai että töitä ei olisi

Vierailija
28.12.2023 |

Täällä palstalla on monikin paasannut, että ainoat työt mitä tuntuu olevan ovat sairaala-avustajan ja kukaan ei viitsi kouluttautua tehtävään. En tiedä kuinka moni täällä käyttää Internettiä. Mulla esimerkiksi on facebookissa kymmeniä mainoksia työpaikoista, joka päivä. Suurin osa niistä on myynnin ja ohjelmoinnin alalta. Varmaan sen takia, että olen ohjelmistomyynnin alalla.

Miksi sinä vielä makoilet tukien varassa kotona? Mainostaako facessasi kukaan työpaikkoja?

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 50-vuotias nainen pääsee heti töihin päiväkotiin tai muuhun hoivahommaan, jos on muuten täyspäinen ihminen. Ihan ilman koulutusta. Palkka nyt tietty on, mitä on.

Ilman minkäänlaista hoivaviettiä?

Vierailija
62/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 50-vuotias nainen pääsee heti töihin päiväkotiin tai muuhun hoivahommaan, jos on muuten täyspäinen ihminen. Ihan ilman koulutusta. Palkka nyt tietty on, mitä on.

Mee ite paimentamaan jotain rääkyviä pentuja. Sun koulutus muuhun riitäkään kuin siihen ja täällä trollaamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä töitä tekijälle löytyy, itseni on soitettu työpaikkoihin ennen kuin olen ehtinyt edes hakea. Molemmat eläkkeellä olevat vanhempani on soitettu töihin, kun nuorempia tekijöitä ei yksinkertaisesti ole.

Nytkin mulle soitettiin, että kiinnostaisiko työ, kun paikkakunnalla ei ole tekijöitä. Olen 40+ 

Omat lapset ja niiden kaveriporukka kaikki työllistyneet nopeasti ja kyllä, paikkoihin, jotka maksavat palkkaa.

On kouluttamattomia, amiksen käyneitä, lukiolaisia, AMK käyneitä, maistereita, ikää välillä 17-70v ja joka ikäluokasta tolta väliltä.

Eli olet pikkupaikkakunnalta jossa verkostot pelaa. Ja todennäköisesti vielä sotealalla.

mä olen muuten koodaustaitoinen ja vaikka mitä muuta. Mutta hakemus kuin hakemus menee suoraan roskiin, kun hakijalla ei ole työpaikkaa alla. Lisäksi hakemukset menevät usein automaattikäsittelyyn, joka mm. syrjii naisia miesvaltaisilla aloilla.

Vierailija
64/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä. Mutta ei yli viisikymppiselle naiselle.

Mä olen yli viisikymppinen mies ja mainoksia on pilvin pimein. Mistään noista mainoksista ei näkynyt, että ei sovi yli viisikymppiselle naiselle.

Ymmärsinkö oikein, että et näe ensimmäistäkään työpaikkamainosta facebookissa? Kannattaa googlettaa työpaikkoja, samoilta aloilta tulee faceenkin mainoksia. Tiedän, koska niitä on joka päivä.

Olen googlannut, hakenut paikkoja ja FB on täynnä työpaikkamainoksia. Enää pitäisi kelvata työnantajalle, ja siinä se hankaluus piilee. Väkisin ei voi mennä työpaikalle, kutsuvat vielä poliisit.

Vierailija
65/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen yli viisikymppinen mies ja mainoksia on pilvin pimein. Mistään noista mainoksista ei näkynyt, että ei sovi yli viisikymppiselle naiselle.

Ymmärsinkö oikein, että et näe ensimmäistäkään työpaikkamainosta facebookissa? Kannattaa googlettaa työpaikkoja, samoilta aloilta tulee faceenkin mainoksia. Tiedän, koska niitä on joka päivä.

Oletko ihan tyhmä vai paljonkin? Näen paljon mainoksia. Niistä 0kpl on 50v naiselle.  Aina voi hakea vaikka jokaista paikkaa mutta kun on 50v nainen niin vastaus on aina sama: kiitos mutta ei tällä kertaa.  

Vierailija
66/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaikki tietää tuon oikeiston jauhaman jargonin että töitä kyllä löytyy mutta kun ongelma on se että niistä töistä pitää saada palkkaa jolla tulee toimeen niin miksi oikeisto ei puhu koskaan palkasta vaan aina tuo sama mantra että kyllä töitä on.

Opetelkaa rahankäyttöä niin palkalla kyllä pärjää.

Miksi ajat globalistien agendaa kun et itse edes hyödy siitä mitään? Miksi palkkoja pitää polkea tilanteessa jossa yritys nostaa miljardien voittoja maksamatta juuri yhtään veroja? 

Vierailija
67/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sellaisia myynnin ja ohjelmoinnin työpaikkoja jonne pääsee vanhempikin työnhakija ilman työkokemusta ja joissa maksetaan kunnon palkkaa työhön kuuluvine etuineen (eli ei mitään puhelinmyyntiä nollapalkalla).

Vierailija
68/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynyttä trollausta. 

Töitä on tarjolla seuraavilla ehdoilla;

- Olet noin 20-35 vuotias

- Sinulla on kokemusta alalta TÄYSIN vastaavista tehtävistä 15+ vuotta

- Pyydät aloittelijan palkkaa, mielellään sen alle

- Satut voittamaan työpaikka-arvonnan muiden 200+ hakijan joukosta

TAI

- Puhelinmyyntiä provikalla, tarkoitus huijata ja kusettaa ihmisiä

- Työpaikkoja, joihin pääsee ainoastaan suhteilla

- Työpaikkoja, joista ei makseta elämiseen soveltuvaa palkkaa

- Hoitoala, johon kuitenkin tarvitsee koulutuksen ja työolot sekä palkka ovat hirveitä

Sitten nämä, jotka ovat suhteilla päässeet töihin tai ovat muuten sattuneet syntymään onnellisten(rikkaiden) tähtien alla hokevat kovaan ääneen kuinka TÖITÄ ON ja MENKÄÄ TÖIHIN. Helppo se on potkia työttömiä ja vähäosaisia kun ei heidän arjestaan ole mitään kokemuksia. Ennen tuollaista käytöstä paheksuttiin ja sitä pidettiin ylimielisenä ja moraalittomana. Nykyään oikeisto yrittää tehdä siitä normin. Työttömille, köyhille ja sairaille ollaan suorastaan kateellisia. Surulliseksi on maailma mennyt.

Vierailija
69/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaikki tietää tuon oikeiston jauhaman jargonin että töitä kyllä löytyy mutta kun ongelma on se että niistä töistä pitää saada palkkaa jolla tulee toimeen niin miksi oikeisto ei puhu koskaan palkasta vaan aina tuo sama mantra että kyllä töitä on.

Opetelkaa rahankäyttöä niin palkalla kyllä pärjää.

Miksi ajat globalistien agendaa kun et itse edes hyödy siitä mitään? Miksi palkkoja pitää polkea tilanteessa jossa yritys nostaa miljardien voittoja maksamatta juuri yhtään veroja? 

Onko ihan globalistien PROPAA? Tämä trolli se jaksaa.

Vierailija
70/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oleellista ei ole ikä eikä sukupuoli, vaan se, mitä osaat. Sillä se työpaikka saadaan tai ei saada.

N55

Vierailija
71/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

99% työttömistä ei osaa myydä mitään joten eivät saa töitä. Itse en ole edes sosiaalinen joten en voisi tehdä myyntihommia.

Vierailija
72/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, ei minun facessa mitään työpaikkailmoituksia näy.

Ei sillä, että niitä kaipaisin, työpaikka on jo. 

Vierailija
73/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä osaan korjaa tietokoneita, harrastellut kokoikäni, minun kannattaa myös työskennellä asiaa.

Menee taidot hukkaan persseitä pyyhkiessä.

Vierailija
74/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi ensin selvittää, missä ovat ostajat. Työ ilman ostajaa on lähinnä masturbaatiota.

Vierailija
75/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä töitä tekijälle löytyy, itseni on soitettu työpaikkoihin ennen kuin olen ehtinyt edes hakea. Molemmat eläkkeellä olevat vanhempani on soitettu töihin, kun nuorempia tekijöitä ei yksinkertaisesti ole.

Nytkin mulle soitettiin, että kiinnostaisiko työ, kun paikkakunnalla ei ole tekijöitä. Olen 40+ 

Omat lapset ja niiden kaveriporukka kaikki työllistyneet nopeasti ja kyllä, paikkoihin, jotka maksavat palkkaa.

On kouluttamattomia, amiksen käyneitä, lukiolaisia, AMK käyneitä, maistereita, ikää välillä 17-70v ja joka ikäluokasta tolta väliltä.

Asutte jossain muualla kuin Suomessa.

Vierailija
76/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä osaan korjaa tietokoneita, harrastellut kokoikäni, minun kannattaa myös työskennellä asiaa.

Menee taidot hukkaan persseitä pyyhkiessä.

tietokoneen korjaamisesta maksettiin kolkyt vuotta sitten. Olisiko tässä kyseessä kohtaanto-ongelma.

Vierailija
77/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En tiedä kuinka moni täällä käyttää Internettiä. Mulla esimerkiksi on facebookissa kymmeniä mainoksia työpaikoista, joka päivä. Suurin osa niistä on myynnin ja ohjelmoinnin alalta. Varmaan sen takia, että olen ohjelmistomyynnin alalla.

Miksi sinä vielä makoilet tukien varassa kotona? Mainostaako facessasi kukaan työpaikkoja?"

Minäpä tiedän, että kaikki täällä käyttävät Internetiä!

Mutta minä en käytä Facebookia, silti. 

Onhan sitä mainoksia ohjelmointialan työpaikoista. Siis muuallakin kuin Facebookissa. Jos etsitään vaikkapa scrum masteria ja dotnet-osaajaa, en hae, koska niitä taitoja minulla ei ole. Ja sitten kun löytyy duuni, jonka osaisin ja johon haen, en kuitenkaan pääse siihen. Tai ainakaan vielä en ole. Olen kuusikymppinen nainen, työtön, pitkä kokemus koodaamisesta, taitoja päivitetty kurssittautumalla moneen kertaan.

Vierailija
78/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hieno ajatus, mutta oon korkeakoulutettu.

Vierailija
79/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ketjussa olettaa, että tilanne on sama koko Suomessa kuin omalla kotipaikkakunnalla.

Vierailija
80/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oleellista ei ole ikä eikä sukupuoli, vaan se, mitä osaat. Sillä se työpaikka saadaan tai ei saada.

N55

Ei minulta ainakaan ole haastattelussa mitään työnäytettä pyydetty antamaan. Jostakin vain aina tulevat siihen päätelmään, ettei tuo kumminkaan osaa.