Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ai että töitä ei olisi

Vierailija
28.12.2023 |

Täällä palstalla on monikin paasannut, että ainoat työt mitä tuntuu olevan ovat sairaala-avustajan ja kukaan ei viitsi kouluttautua tehtävään. En tiedä kuinka moni täällä käyttää Internettiä. Mulla esimerkiksi on facebookissa kymmeniä mainoksia työpaikoista, joka päivä. Suurin osa niistä on myynnin ja ohjelmoinnin alalta. Varmaan sen takia, että olen ohjelmistomyynnin alalla.

Miksi sinä vielä makoilet tukien varassa kotona? Mainostaako facessasi kukaan työpaikkoja?

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan viitsi

Vierailija
2/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä. Mutta ei yli viisikymppiselle naiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen yli viisikymppinen mies ja mainoksia on pilvin pimein. Mistään noista mainoksista ei näkynyt, että ei sovi yli viisikymppiselle naiselle.

Ymmärsinkö oikein, että et näe ensimmäistäkään työpaikkamainosta facebookissa? Kannattaa googlettaa työpaikkoja, samoilta aloilta tulee faceenkin mainoksia. Tiedän, koska niitä on joka päivä.

Vierailija
4/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelmoinnin ja koodaamisen "työmahdollisuuksista" on täällä ollut ihan omat ketjunsa. En itse ole alalla, mutta muistan hyvin miten ainakin kaikki IT-tukihenkilöt meidänkin firmasta heitettiin intiaan jo 15 vuotta sitten.

Ymmärsin että noissa koodaushommissa hunajapurkin kansi juuttui kiinni jo vuosia sitten? Ja koodaajia halutaan juuri siksi, kun työssä viihtyminen on mitä on. Että kymmenen kun rekrytoi, niistä jättää yhden ja potkaisee loput yhdeksän takaisin kilometritehtaalle.

Korjatkaa toki, jos olen väärässä.

Vierailija
5/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletuksena, että kaikilla työttömillä on osaamista myyntiin ja ohjelmointiin?

Vierailija
6/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut yli sata hakemusta koodarihommiin tässä parin kk sisään. 2 kertaa pääsin haastatteluun. 0 kertaa töihin. T. Vastavalmistunut ohjelmointiin erikoistunut IT Insinööri.

Vierailija
7/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä maassa töitä on. Palkanmaksajista on kova pula.

Vierailija
8/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisointi työpaikoista näyttää toisenlaiselta. Taidat olla hyväosainen

https://veksi.com/Uutiset.jsp?otsikko=Ty%C3%B6paikka

Vierailija
9/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen laittanut yli sata hakemusta koodarihommiin tässä parin kk sisään. 2 kertaa pääsin haastatteluun. 0 kertaa töihin. T. Vastavalmistunut ohjelmointiin erikoistunut IT Insinööri.

Noissa koodarihommissa sun pitää usein todistaa osaamisesi. Jos olet ohjelmointiin erikoistunut IT Insinööri, niin varmasti olet tehnyt jonkinnäköisen harjoitusprojektin. Mä sain töitä esimerkiksi tekemällä omatekoisen sääennustesivuston SÄÄ.WTF. Laitoin hakemukseen linkin ja johan nappasi. Sen takia noita työpaikkojakin mainostetaan noin paljon.

Vierailija
10/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen yli viisikymppinen mies ja mainoksia on pilvin pimein. Mistään noista mainoksista ei näkynyt, että ei sovi yli viisikymppiselle naiselle.

Ymmärsinkö oikein, että et näe ensimmäistäkään työpaikkamainosta facebookissa? Kannattaa googlettaa työpaikkoja, samoilta aloilta tulee faceenkin mainoksia. Tiedän, koska niitä on joka päivä.

Mitä minä niillä facen mainoksilla teen? Olen hakenut tänä vuonna lukuisiin työpaikkoihin, mutta en pääse. Virkoihin, joita olen hakenut, on otettu nuorempia. Tiedän, että viisikymppiset miehet ovat vielä ihan haluttua kamaa työmarkkinoilla, sillä omalla miehelläni on suorastaan valinnanvaraa ja hänet revittäisiin innolla uusiin työpaikkoihin nytkin, jos hän haluaisi vaihtaa. Jostain syystä sama ei päde naisiin.

Vierailija
11/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä facebookkia niin ei ole mainoksiakaan

Vierailija
12/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän tulee sellainen fiilis, että täällä on kiva ruikutella. Siitä tulee hyvä mieli ja itketään sossutukien perään. Itkeminen helpottaa.

Vierailija
13/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat ovat ulkoistaneet palkanmaksua valtiolle,  matalapalkka alalla työskentelevä joutuu anomaan myös tukia pienen palkan tueksi, esim asumistuki.

Vierailija
14/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän tulee sellainen fiilis, että täällä on kiva ruikutella. Siitä tulee hyvä mieli ja itketään sossutukien perään. Itkeminen helpottaa.

Se nyt on vain tosiasia ettei kaikilla työttömillä ole osaamista myyntiin tai ohjelmointiin. Ei edes työssäkäyvällä.

Vierailija
15/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noissa koodarihommissa sun pitää usein todistaa osaamisesi. Jos olet ohjelmointiin erikoistunut IT Insinööri, niin varmasti olet tehnyt jonkinnäköisen harjoitusprojektin. Mä sain töitä esimerkiksi tekemällä omatekoisen sääennustesivuston SÄÄ.WTF. Laitoin hakemukseen linkin ja johan nappasi. Sen takia noita työpaikkojakin mainostetaan noin paljon.

Miksi koodarin pitää "todistaa osaaminen" muulla kuin koulupaperilla mutta muiden alojen ihmisten ei? Lääkärillä todistus osaamisesta on se että on valmistunut lääkiksestä. Niin myös hoitajilla. Ja aika pitkälti kaikilla muillakin aloilla. Kyllä on tyhjänpäiväinen koulu IT insinööri koulu kerta niillä papereilla voi pyyhkiä perseen eikä kelpaa "todistuksena osaamisesta".

Vierailija
16/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi koodarin pitää "todistaa osaaminen" muulla kuin koulupaperilla mutta muiden alojen ihmisten ei? Lääkärillä todistus osaamisesta on se että on valmistunut lääkiksestä. Niin myös hoitajilla. Ja aika pitkälti kaikilla muillakin aloilla. Kyllä on tyhjänpäiväinen koulu I

Tätä olen itsekkin miettinyt. Varmaan yksinkertaisesti liikaa tarjontaa. Työnantajilla on varaa olla nirso. Sadasta hakijasta otetaan se jolla on eniten "todisteita" ja niitä hakijoitahan riittää.

Vierailija
17/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen on kekseliäimmillään silloin kun mitää keksi syitä miksei mihinkään töihin voi mennä. Näitä keskusteluja kun lukee niin oikein toivoo että leikkuri veisi näiltä ihmisiltä kannustinloukut.

Vierailija
18/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 50-vuotias nainen pääsee heti töihin päiväkotiin tai muuhun hoivahommaan, jos on muuten täyspäinen ihminen. Ihan ilman koulutusta. Palkka nyt tietty on, mitä on.

Vierailija
19/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi on olettamuksena, että jokainen hakija rekrytoidaan.

Vierailija
20/90 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä kumma ettei sun provikkapaskamyyntiisi ole halukkaita. Onko innostavaa ovikauppaa ja saa kulkea omalla autolla, itse tietysti maksaen kulut. Onko myyjä peräti näköalapaikalla, katsellessaan tilejä mitä ei makseta. 

Kun seuraavan aloituksen ajattelet työpaikoistasi tehdä, varmaan 15min kuluttua, hyppää ikkunasta ensin. Teet suomen kansalle suuren palveluksen.