Ai että töitä ei olisi
Täällä palstalla on monikin paasannut, että ainoat työt mitä tuntuu olevan ovat sairaala-avustajan ja kukaan ei viitsi kouluttautua tehtävään. En tiedä kuinka moni täällä käyttää Internettiä. Mulla esimerkiksi on facebookissa kymmeniä mainoksia työpaikoista, joka päivä. Suurin osa niistä on myynnin ja ohjelmoinnin alalta. Varmaan sen takia, että olen ohjelmistomyynnin alalla.
Miksi sinä vielä makoilet tukien varassa kotona? Mainostaako facessasi kukaan työpaikkoja?
Kommentit (90)
Juu, facessa mainostetaan samoja työpaikkoja viikosta ja kuukaudesta toiseen. Eikä hakemuksiin edes vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen laittanut yli sata hakemusta koodarihommiin tässä parin kk sisään. 2 kertaa pääsin haastatteluun. 0 kertaa töihin. T. Vastavalmistunut ohjelmointiin erikoistunut IT Insinööri.
Noissa koodarihommissa sun pitää usein todistaa osaamisesi. Jos olet ohjelmointiin erikoistunut IT Insinööri, niin varmasti olet tehnyt jonkinnäköisen harjoitusprojektin. Mä sain töitä esimerkiksi tekemällä omatekoisen sääennustesivuston SÄÄ.WTF. Laitoin hakemukseen linkin ja johan nappasi. Sen takia noita työpaikkojakin mainostetaan noin paljon.
Miksi koodarin pitää "todistaa osaaminen" muulla kuin koulupaperilla mutta muiden alojen ihmisten ei? Lääkärillä todistus osaamisesta on se että on valmistunut lääkiksestä. Niin myös hoitajilla. Ja aika pitkälti kaikilla muillakin aloilla. Kyllä on tyhjänpäiväinen koulu I
En ymmärrä minäkään. Minulla on oman alani tutkinto ja vain ilmoitin olevani käytettävissä ja töitä tuli vaikka en ole tehnyt niitä hommia yli vuosikymmeneen.
Mulla on Kela gold eikä tarvitse alentua mihinkään itseäni nöyryyttävään "työhön".
Minkä takia niitä mainoksia pitää sieltä Vesipuukista katsoa? Mulle näkyy välillä mainoksia muutenkin ja osaan myös käyttää halukoneita.
Onhan niitä, jos vain myös VAMMAISETKIN otettaisiin mukaan kunnon palkalla ! Sama palkka sekä vammaiselle että normaalille ihmiselle. Sama työ, sama palkka myös miehille että naisille ! Niin yksinkertaista tämä on. Ite oon esim hakenu joku vuosi sitten jonnekin idekolle joksikin alueelliseksi puhelinmyyjäksi ! Enpä päässyt, koska olen vammainen nainen. Kyllä mä tiedän, se oli se pääsyy ! Niin se on aina ollut, ja tulee olemaan ainakin tuhat vuotta.vaikka ne ukot muuta väitti..pääsin työhaastatteluun, mutten sen pitemmälle, edes en päässyt kokeilemaan sitä edes yhden kerran ! Jos sitten en olisi kelvannut, niin sitten sen olisi ehkä voinut ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Yli 50-vuotias nainen pääsee heti töihin päiväkotiin tai muuhun hoivahommaan, jos on muuten täyspäinen ihminen. Ihan ilman koulutusta. Palkka nyt tietty on, mitä on.
Entäs kun on selkä paskana edellisestä työstä, eikä voi nostella maitopurkkia painavampaa? Pääseekö?
Töitä voi löytyä mutta ei palkanmaksajia, siinä se ongelma on.
Vierailija kirjoitti:
Yli 50-vuotias nainen pääsee heti töihin päiväkotiin tai muuhun hoivahommaan, jos on muuten täyspäinen ihminen. Ihan ilman koulutusta. Palkka nyt tietty on, mitä on.
En tiedä, onko totta. Mutta en kyllä itse viihtyisi. Omat lapset on juuri saatu maailmalle, ja nyt pitäisi taas lähteä hoitamaan pikkulapsia. Tulisin luultavasti hulluksi jo parissa viikossa.
N54
Työttömiä on puoli miljoonaa ja kokoaikaisia töitä on tarjolla vain murto-osalle eli vaikka kaikki kokoaikaiset työpaikat täytettäis nyt piilotyöpaikat mukaan lukien niin edelleen jäisi satoja tuhansia työttömiä. Itse olen osa-aikatyössä mutta saa nähä olenko enään sen jälkeen kun leikkaukset astuu voimaan. Tulen sen testaamaan että mikä kannattaa tekemällä yhtenä kuukautena paljon vähemmän tunteja kuin normaalisti ja yhtenä kuukautena en tee yhtään tunteja.
Kysy sitä työnantajilta miksi eivät mua palkkaa kokoaikaiIin työsuhteisiin. En voi sitä tietää. Haen vain vakituista kokoaikatyötä vaikka tulevaisuudessa irtisanomisia helpotetaan niin varmaa työpaikkaa ei ole ja haen vain lähialueilta. Pois en muuta tältä paikkakunnalta koskaan.
Myynnin "työpaikat" on provisiojen varassa eli ilmaistyötä.
Kyllähän puhelinmyyjien jotkut kuvittelevat saavan palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
58v sihteerille ei löydy töitä
Varmaan melko pitkälle siitä syystä, että sihteereitä EI OLE enää.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä pääse ihan mihin vaan ja ilman koulutusta vain lyhyisiin sijaisuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, onko totta. Mutta en kyllä itse viihtyisi. Omat lapset on juuri saatu maailmalle, ja nyt pitäisi taas lähteä hoitamaan pikkulapsia. Tulisin luultavasti hulluksi jo parissa viikossa.
N54
Ratkiriemukkaaseen paikkaan pitää ostaa pääsylippu. Jos jostain maksetaan, asia on toisin.
Vierailija kirjoitti:
58v sihteerille ei löydy töitä
Ei myöskään 58v tv-lupatarkastajille. Hankkikaa osaamista, jolle on kysyntää. Ei johdu iästä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä. Mutta ei yli viisikymppiselle naiselle.
Oma työnantajani ei kovin usein palkkaa ketään yli 40-vuotiasta. Yli 50-vuotiaita ei palkata koskaan, ei miehiä eikä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä. Mutta ei yli viisikymppiselle naiselle.
Päivän Hesarissa kaivataan kipeästi sairaanhoitajia ja lähihoitaja Utsjoelle. Oli palkattu eläkeläinen hommiin, joten viisikymppistä ei ikäsyrjitä. Jos koulutus puuttuu, lähihoitajaksi päässee oppisopimuksella.
AP on "ohjelmistomyynnin" alalla, eikä ole koskaan kuullut kohdennetusta mainonnasta.
Työpaikkailmoitus ei tarkoita avointa työpaikkaa. Jotkut yritykset käyttävät niitä mainontaan halvemman hinnan takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N54
Tämäpä tämä.
On varaa olla viitsimättä.
Tuet liian suuret.
Eikä miehelle. Olen vakituisessa työpaikassa, mutta jos potkut tulisi, tuskin enää työllistyisin, koska en ole rekrytointi-iässä.