Ai että töitä ei olisi
Täällä palstalla on monikin paasannut, että ainoat työt mitä tuntuu olevan ovat sairaala-avustajan ja kukaan ei viitsi kouluttautua tehtävään. En tiedä kuinka moni täällä käyttää Internettiä. Mulla esimerkiksi on facebookissa kymmeniä mainoksia työpaikoista, joka päivä. Suurin osa niistä on myynnin ja ohjelmoinnin alalta. Varmaan sen takia, että olen ohjelmistomyynnin alalla.
Miksi sinä vielä makoilet tukien varassa kotona? Mainostaako facessasi kukaan työpaikkoja?
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Kela gold eikä tarvitse alentua mihinkään itseäni nöyryyttävään "työhön".
no näin
Luuletko että kaikki on ohjelmoijia?
Ei ole käynyt mielessä, että kaikkien meidän kognitiiviset kyvyt/ ymmärrys eivät riitä ohjelmointeihin ja koodauksiin...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 50-vuotias nainen pääsee heti töihin päiväkotiin tai muuhun hoivahommaan, jos on muuten täyspäinen ihminen. Ihan ilman koulutusta. Palkka nyt tietty on, mitä on.
En tiedä, onko totta. Mutta en kyllä itse viihtyisi. Omat lapset on juuri saatu maailmalle, ja nyt pitäisi taas lähteä hoitamaan pikkulapsia. Tulisin luultavasti hulluksi jo parissa viikossa.
N54
Tämäpä tämä.
On varaa olla viitsimättä.
Tuet liian suuret.
Onneksi on tosiaan varaa. En saa tukia. Olen freelancer, mutta työt ovat vähentyneet, muuttuneet epäsäännöllisiksi ja palkka on huonontunut. Haluaisin säännöllistä kokopäivätyötä, mutta en ole hoiva-alan ihminen. Tuskin sinustakaan ihan joka työhön on.
Joo, on mainoksia. Niitä kun klikkailee auki niin ehkä yhdessä kymmenestä haetaan oikeasti töihin ja loput on avoimia hakemuksia jotka ei johda mihinkään. Myöskin työtehtävät on sitten kaikkea muuta kuin mitä mainostettu.
Kyllä kaikki tietää tuon oikeiston jauhaman jargonin että töitä kyllä löytyy mutta kun ongelma on se että niistä töistä pitää saada palkkaa jolla tulee toimeen niin miksi oikeisto ei puhu koskaan palkasta vaan aina tuo sama mantra että kyllä töitä on.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaikki tietää tuon oikeiston jauhaman jargonin että töitä kyllä löytyy mutta kun ongelma on se että niistä töistä pitää saada palkkaa jolla tulee toimeen niin miksi oikeisto ei puhu koskaan palkasta vaan aina tuo sama mantra että kyllä töitä on.
Opetelkaa rahankäyttöä niin palkalla kyllä pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 50-vuotias nainen pääsee heti töihin päiväkotiin tai muuhun hoivahommaan, jos on muuten täyspäinen ihminen. Ihan ilman koulutusta. Palkka nyt tietty on, mitä on.
En tiedä, onko totta. Mutta en kyllä itse viihtyisi. Omat lapset on juuri saatu maailmalle, ja nyt pitäisi taas lähteä hoitamaan pikkulapsia. Tulisin luultavasti hulluksi jo parissa viikossa.
N54
Eli kyse ei ole kyvyttömyydestä tehdä työtä vaan siitä ettei halua. Ei täällä muutkaan työssään juuri viihdy, mutta selkärankaa on senverran että menen sinne mitä tarjolla on.
Oleskeluyhteiskunnassa voi toki olla ylimielinen tarjolla olevaa työtä kohtaan, mutta kohta ne ajat on loppu ja pää tulee vetävän käteen.
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä kumma ettei sun provikkapaskamyyntiisi ole halukkaita. Onko innostavaa ovikauppaa ja saa kulkea omalla autolla, itse tietysti maksaen kulut. Onko myyjä peräti näköalapaikalla, katsellessaan tilejä mitä ei makseta.
Kun seuraavan aloituksen ajattelet työpaikoistasi tehdä, varmaan 15min kuluttua, hyppää ikkunasta ensin. Teet suomen kansalle suuren palveluksen.
Olen tehnyt vuosia työtä provikkapalkalla. Joskus yrittäjänä nyt työntekijänä. Tulot ovat olleet yleensä reilusti yli 3500 euroa kuukaudessa.
En mainosta omia töitäni. Valokuitumyyjä tienaa ilmoituksen mukaan 3000-8000 euroa kuukaudessa. Työajat ovat vapaat ja työaika yleensä 5-6 tuntia päivässä.
Suomessa ongelmana taitaa olla nämä paljon puhutut kannustinloukut. 3000 euroa kuussa tienaava ei elä yhtään paremmin kuin henkilö, joka ei laita rikkaa ristiin.
Vihdoin meillä on hallitus, joka puuttuu näihin kannustinloukkuihin.
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä, jos vain myös VAMMAISETKIN otettaisiin mukaan kunnon palkalla ! Sama palkka sekä vammaiselle että normaalille ihmiselle. Sama työ, sama palkka myös miehille että naisille ! Niin yksinkertaista tämä on. Ite oon esim hakenu joku vuosi sitten jonnekin idekolle joksikin alueelliseksi puhelinmyyjäksi ! Enpä päässyt, koska olen vammainen nainen. Kyllä mä tiedän, se oli se pääsyy ! Niin se on aina ollut, ja tulee olemaan ainakin tuhat vuotta.vaikka ne ukot muuta väitti..pääsin työhaastatteluun, mutten sen pitemmälle, edes en päässyt kokeilemaan sitä edes yhden kerran ! Jos sitten en olisi kelvannut, niin sitten sen olisi ehkä voinut ymmärtää.
Provikkaduunissa kaikilla on sama palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä kumma ettei sun provikkapaskamyyntiisi ole halukkaita. Onko innostavaa ovikauppaa ja saa kulkea omalla autolla, itse tietysti maksaen kulut. Onko myyjä peräti näköalapaikalla, katsellessaan tilejä mitä ei makseta.
Kun seuraavan aloituksen ajattelet työpaikoistasi tehdä, varmaan 15min kuluttua, hyppää ikkunasta ensin. Teet suomen kansalle suuren palveluksen.
Olen tehnyt vuosia työtä provikkapalkalla. Joskus yrittäjänä nyt työntekijänä. Tulot ovat olleet yleensä reilusti yli 3500 euroa kuukaudessa.
En mainosta omia töitäni. Valokuitumyyjä tienaa ilmoituksen mukaan 3000-8000 euroa kuukaudessa. Työajat ovat vapaat ja työaika yleensä 5-6 tuntia päivässä.
Suomessa ongelmana taitaa olla nämä paljon puhutut kannustinloukut. 3000 euroa kuussa tienaava ei elä yhtään paremmin kuin henkilö, joka ei laita rikkaa ristiin.
Vihdoin meillä on hal
Taatusti 3000e tienaava elää paremmin kun pelkkää työmarkkinatukea saava.
Siksi kun kaikkiin jättämiini 1300 työhakemukseen on tullut vastaukseksi: Valitettavasti...
Eihän kukaan töihin halua mennä kun voi syödä, paskoa ja maata päivät pitkät. Ja rahhoo tulee tilille
Kyllä töitä tekijälle löytyy, itseni on soitettu työpaikkoihin ennen kuin olen ehtinyt edes hakea. Molemmat eläkkeellä olevat vanhempani on soitettu töihin, kun nuorempia tekijöitä ei yksinkertaisesti ole.
Nytkin mulle soitettiin, että kiinnostaisiko työ, kun paikkakunnalla ei ole tekijöitä. Olen 40+
Omat lapset ja niiden kaveriporukka kaikki työllistyneet nopeasti ja kyllä, paikkoihin, jotka maksavat palkkaa.
On kouluttamattomia, amiksen käyneitä, lukiolaisia, AMK käyneitä, maistereita, ikää välillä 17-70v ja joka ikäluokasta tolta väliltä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä töitä tekijälle löytyy, itseni on soitettu työpaikkoihin ennen kuin olen ehtinyt edes hakea. Molemmat eläkkeellä olevat vanhempani on soitettu töihin, kun nuorempia tekijöitä ei yksinkertaisesti ole.
Nytkin mulle soitettiin, että kiinnostaisiko työ, kun paikkakunnalla ei ole tekijöitä. Olen 40+
Omat lapset ja niiden kaveriporukka kaikki työllistyneet nopeasti ja kyllä, paikkoihin, jotka maksavat palkkaa.
On kouluttamattomia, amiksen käyneitä, lukiolaisia, AMK käyneitä, maistereita, ikää välillä 17-70v ja joka ikäluokasta tolta väliltä.
Tästä syystä olenkin kirjoittanut työhakemuksiin että "olen tekevä tekijä. Ihmiset sanovat että töitä tekevälle tekijälle löytyy. Onko se totta? Pääsenkö töihin, olen tekevä, vai valehtelevatko ihmiset tästä?" :D
Vierailija kirjoitti:
Siksi kun kaikkiin jättämiini 1300 työhakemukseen on tullut vastaukseksi: Valitettavasti...
Mä voin jeesata sun hakemuksessa ihan ilmaiseksi. Vaihda henkilökohtaiset tiedot toiseksi ja postaa tänne.
Olisko töitä selkävaivaiselle yksjalkaiselle 56 vuotiaalle miehelle ?
Keskity nyt vain niiden hommien paiskimiseen, ap, että työmarkkinatuki juoksee.
Vierailija kirjoitti:
"Itseni on soitettu työpaikkoihin ennen kuin olen ehtinyt edes hakea." 🤨
Kuinka moni noista facebookin mainostyöpaikoista edes on ihan oikeasti avoinna olevia työpaikkoja. Osa firmoista kun mainostaa vaikka ei ole edes rekrytoimassa. Osa varmaan hakee hakijoiden reserviä joista voi kysellä töihin jos paikka aukeaa, tai sitten toivotaan että joku superosaaja laittaisi paperit.