YLE: Pitääkö parisuhteessa suostua seksiin
vaikka ei itse haluaisi? Tutkija tyrmää monen ammattilaisen neuvot. Seksiin myöntyminen ilman omaa halua jakaa voimakkaasti mielipiteitä. Tutkijan mukaan Me too -keskustelu parisuhteiden sisällä on vielä käymättä.
Kommentit (364)
Vierailija kirjoitti:
"Sen, että ihan selvästi olet juuri tuollainen juntti, joka ei tajua naisista yhtään mitään. Rynkyttää vaan menemään ja sitten ihmettelee, kun kumppani lähtee."
Itse olet selvästi juuri tuollainen juntti, joka ei tajua miehistä yhtään mitään. Nalkuttaa vaan menemään ja sitten ihmettelee, kun kumppani lähtee.
-eri
Ei. Kyllä meillä on sekä hellyyttä etä seksiä. Ellei olisi, ei oltaisi enää yhdessä. Se vastavuoroisuus ja molempien halu olla toiselle hyvä, meiltä löytyy näitä. Teillä ihan ilmeisesti on pulaa monesta parisuhteelle tärkeästä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei haluaisi rakastamalleen puolisolle olla hyvä? Tehdä asioita, jotka tuottavat hänelle mielihyvää? Ei lumityötkään aina innosta, mutta sen jälkeen on kiva olla. Samoin lenkille lähtö. Aluksi vähän tympäisee, mutta lopulta on hurmio päällä. Ja vaikkei olisi, aina se on fyysiselle hyvinvoinnille hyväksi. Samoin hellyys ja seksi. Tv Vaimo vuodesta 1975 ja aina suostun, jos rakas haluaa. Niin hänkin tekee.
Sittenhän se seksi ei teillä ole vastentahtoista. Jos seksiin joutuu kun sitä oikeasti ei halua, on olo jälkeenpäin todella käytetty ja kurja, itkuinen ja jopa itsetuhoinen.
Tuo teidän tilanne kuulostaa siltä että kyse on ennemmin siitä että ei huvita, ei siitä että ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Globot haluavat ujuttaa agendaansa kaikkialle yhteiskunnassa...
Lääkkeet ja suljetulle!
Just ton ne haluu tehdä toisinajattelijoille ja kriitikoille.
Vierailija kirjoitti:
pitääkö toisen puolisoista tyytyä seksittömään liittoon?
Minulla menee jo kolmas vuosi. Kyllä tähän tottuu. Seksi on yliarvostettua. :)
M45
Vierailija kirjoitti:
Minä en vaan ymmärrä mikä parisuhde se on jos seksuaalisuus ei toteudu. Se on sitten kaverisuhde tai kämppissuhde. Olen ajatellut että seksi ja seksuaalisuus erottaa parisuhteen muista kumppanuuksista.
Minun mielestäni sama sukunimi kumppaneilla tekee suhteesta in*estiä. Eipäs silti heterot noudata tätä minun haluani. Minun mielestäni suhteessa myös MOLEMPIEN tulee vaihtaa nimeä, ei vain sen joka on alempiarvoinen ja heikossa asemassa.
Tajuatko, että sinun halusi ja ajatuksesi ei luo mitään yleisiä sääntöjä? Miksi heterot aina kiljuu miten kaikki on vapaata ja yksityistä, mutta silti koko ajan yrittäte väkisin työntää ainoastaan miehen vallalle edullisia malleja?
Naisen keho, naisen päätös. Mies on vapaa häipymään. Kas kun nainen voi tuosta vain uhrata identiteettinsä, nimensä, pukeutumisensa, tyttönsä mutta mies ei voi kestää MITÄÄN naisen eteen.
Ihan hirveitä parisuhteita teillä kyllä on. Pakko suostua kaikkeen vaikka ei haluttaisikaan... mutta ei voi sanoa ei, kun sitten kumppani lähtee ja pelottaa olla yksin. Ihan hirveitä suhteita.
Täytyy kyllä muutenkin sanoa, että tätä palstaa lukiessa tulee aina fiilis et ihanaa kun olen sinkku! En halua parisuhdetta, en ainakaan sellaista mikä täällä tuntuu olevan "normaali" Alistamista, pahoinpitelyä, jatkuvaa valittamista.
Vierailija kirjoitti:
Mihinkään ei tarvitse suostua vasten tahtoaan, seksi ei ole mitenkään erillinen muista asioista. Ei tarvitse suostua tiskaamaan jos ei haluta tiskata, tai hankkimaan synttärilahjaa, pussailemaan, halailemaan, menemään töihin, olemaan selvinpäin, olla pelaamatta videopelejä, makaamaan sohvalla 24/7, menemään mummolaan, neuvolaan, kuskaamaan lapsia harrastuksiin, tekemään ruokaa jne jne. Itsellä ainakin jos nainen alkaisi epähaluamaan seksiä niin minua alkaisi epähaluttamaan kaikki muut asiat mitä normaalisti tehdään parisuhteessa. Reilu peli.
Kuullostat megaääliöltä
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirveitä parisuhteita teillä kyllä on. Pakko suostua kaikkeen vaikka ei haluttaisikaan... mutta ei voi sanoa ei, kun sitten kumppani lähtee ja pelottaa olla yksin. Ihan hirveitä suhteita.
Täytyy kyllä muutenkin sanoa, että tätä palstaa lukiessa tulee aina fiilis et ihanaa kun olen sinkku! En halua parisuhdetta, en ainakaan sellaista mikä täällä tuntuu olevan "normaali" Alistamista, pahoinpitelyä, jatkuvaa valittamista.
Olen lukenut tätä ketjua, en kommentoinut. En ole kommentoinut koska en osaa kommentoida. Nämä viestit eivät kerro omasta maailmastani lainkaan. Itselläni on aidosti rakastava ja onnellinen suhde. En tiedä ollaanko vähemmistössä mutta ehkä kaltaiseni eivät vaan osaa sanoa näihin mitään. Itsekin tunnen usein syvää kiitollisuutta näitä ketjuja lukiessani, siksi kai näitä luenkin. Kiitollisuutta omasta miehestäni, suhteestani, onnestani.
Syntyminen, verot ja kuolema. Siinä kaikki mikä on pakollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut miehelle että jos seksitön liitto ei riitä niin en todellakaan pidättele häntä. Tuossa se kuitenkin edelleen on, 10 v mennyt. Ei se seksi hänellekään niin tärkeää sitten ollut.
On saattanut ollakin. On vain jo niin tottunut tuohon että ei enää itsekään oikein tiedä mitä haluaa tai tarvitsee. Joku osa sisältä kuollut. Kuten vaikka usko siihen että ihminen jonka ajatteli rakastavan häntä olisi halunnut myös hänelle hyvää.
Eikö parisuhteessa voi sitten muuta hyvää tehdä toiselle? Hellyyttä ja läheisyyttä voi olla monenlaista. Seksi on yliarvostettua.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ä on aito rakkaus jos se ei sinulle sisällä lainkaan pyytettömyyttä? Onko sinulle rakkaus aina lopulta oman edun ja oman nautinnon tavoittelua?
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että nimenomaan (vain) toisen altruismi on tuhoisaa suhteelle.
Nuorena ja tyhmänä halusin tuottaa poikaystävälleni iloa ja nautintoa. Kävi kuten niin usein ihmisten kanssa, eli hyvin pian kaikki tarjoamani extrapalvelu muuttuikin lähtökohtaiseksi oletustasoksi seksielämässämme, samalla kun minun nautintoni lakkasi kiinnostamasta miestä sitäkään vähää mitä aluksi.
Kyllä hän kuitenkin vannoi rakkauttaan ja itkien roikkui lahkeessa, kun lopulta kyllästyin koko touhuun, pakkasin kassini ja lähdin suhteesta.
Lukekaa nuoret naiset tämä yllä oleva kommentti, kun olette aloittamassa suhdetta mieheen. Kun olet rakastunut, haluat tuottaa toiselle iloa ja passata ja palvella. Siitä tulee itsestäänselvyys miehelle, eikä itsestäänselvyys aiheuta hänessä tarvetta palvella vastaavasti sinua. Suhde kuolee, tunteet kuolee, seksihalut kuolee.
Terveenä vaihtoehtona on vaatia ja edellyttää heti ekasta päivästä lähtien, että hän palvelee sinua aivan yhtä lailla kuin sinä häntä. Tämä pätee sekä seksiin että esim kotitöihin.
Bonusvinkki: Älkää menkö siihen ansaan, että seksi =panemista. Nautinto tulee klitoriksesta. Mies odottakoon oman nautintonsa kanssa. Nainen saa ensin.
"Hyi mikä käytetty patja.
Miksi nimenvaihto koskee vain akkaa? Miksi se heterosuhteen normi on AINA se mitä mies haluaa. Aina miehen nimi, aina reikä suostumassa miehen käskyyn, aina pitää hankkia poika, jotenkin mystisesti kaaaaaaaaikki asiat menee miehen tahdon mukaan.
Teidän suostujien takia kaikkia naisia painostetaan vaihtamaan nimeä. Teidän takianne naisten seksuaalioikeudet ei kehity, KUKAAN mies ei tuomitse rai*kauksia.
Miksi mies ei rakkauden pauloissa vaihda nimeä tai ole ilman seksiä? Miksi KAIKEN pas*an tekee nainen? Missä miesten perinnevaatteet, miksei miehet suostu neljänsiksi vaimoiksi?
Todistatte miksi järkevät naiset ovat nykyään miehiä. Naiivi saa olla jos luulee liman lennättämisen päällesi olevan rakkautta. Kas kun ei miehet sitä väkivaltaa tuomitse!"
Et kyllä ikinä saa miestä tuolla asenteella. Taidat olla incel nainen ja mielenvikainen. Oppisit vähän feminiinisyyttä ja käytöstapoja niin voisit saada joskus miehen. Ei tarvitsisi kärsiä yksinäisyydestä kissalauman kanssa hämähäkin verkot pimpissä.
"Lukekaa nuoret naiset tämä yllä oleva kommentti, kun olette aloittamassa suhdetta mieheen. Kun olet rakastunut, haluat tuottaa toiselle iloa ja passata ja palvella. Siitä tulee itsestäänselvyys miehelle, eikä itsestäänselvyys aiheuta hänessä tarvetta palvella vastaavasti sinua. Suhde kuolee, tunteet kuolee, seksihalut kuolee.
Terveenä vaihtoehtona on vaatia ja edellyttää heti ekasta päivästä lähtien, että hän palvelee sinua aivan yhtä lailla kuin sinä häntä. Tämä pätee sekä seksiin että esim kotitöihin.
Bonusvinkki: Älkää menkö siihen ansaan, että seksi =panemista. Nautinto tulee klitoriksesta. Mies odottakoon oman nautintonsa kanssa. Nainen saa ensin."
Siinä toinen incel nainen ulisee :D a.k.a femcel.
Vierailija kirjoitti:
"Lukekaa nuoret naiset tämä yllä oleva kommentti, kun olette aloittamassa suhdetta mieheen. Kun olet rakastunut, haluat tuottaa toiselle iloa ja passata ja palvella. Siitä tulee itsestäänselvyys miehelle, eikä itsestäänselvyys aiheuta hänessä tarvetta palvella vastaavasti sinua. Suhde kuolee, tunteet kuolee, seksihalut kuolee.
Bonusvinkki: Älkää menkö siihen ansaan, että seksi =panemista. Nautinto tulee klitoriksesta. Mies odottakoon oman nautintonsa kanssa. Nainen saa ensin."
Päin vastoin, tuo nainenhan kuulostaa siltä että parisuhteista on kokemusta. Komppaan häntä myös, liika miellyttäminen saa miehen unohtamaan naisen tarpeet ja parisuhde muuttuu seksittömäksi ja hellyydettömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Ja siinä vaahtoaa vuorovaikutustaidoton ääliö, jolle vain oma muna merkitsee, ei kumppanin tyytyväisyys. Tällaisten tyyppien kannattaa pitäytyä runkkaamisessa, siinä saa olla vain ja ainostaan sen oman rakkaansa kanssa ilman turhia häiriötekijöitä.
Edelliselle: Allekirjoitan joka ikisen sanasi. Kokemuksesta tiedän, että missään tapauksessa ei alussa pidä tehdä mitään, minkä ei halua vakiintuvan käytännöksi. Ei, vaikka olisi kuinka rakastunut ja miellyttämishaluinen, sillä saavutetuista eduista ei ihminen hevillä luovu. Ja sitten ollaan kusessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päin vastoin, tuo nainenhan kuulostaa siltä että parisuhteista on kokemusta. Komppaan häntä myös, liika miellyttäminen saa miehen unohtamaan naisen tarpeet ja parisuhde muuttuu seksittömäksi ja hellyydettömäksi.
Juuri niin, ja poikienkin on hyvä ymmärtää, että miehen etu ei ole se, että naisen seksihalut kuolevat. Niitä ei miehen kannata aktiivisesti tappaa, kuten tapahtuu, jos naisen nautintoa ei oteta huomioon.
Vierailija kirjoitti:
"Niin, miksi se seksiä parisuhteessa haluava ei ole tuottanut kumppanilleen sängyssä nautintoa, sillä siten saisi sen kumppanin haluamaan seksiä usein? "
Ihmisen seksihalujen voimakkuus ja määrä ei korreloi suoraan sen kanssa miten hyvää seksiä hän saa. Harvoin haluavasta ei tule usein haluavaa vain sillä että seksi on hyvää.
Itseasiasissa tulee. Erosin aikoinaan huonon seksin vuoksi, seksi oli pelkkää kipua, verenvuotoa, hyväksikäyttöä, vaatimista, kiristämistä ja pakottamista. Pitkään sen suhteen jälkeen olin täysin aseksuaali, en halunnut seksiä lainkaan. Huono seksi tuhosi kiinnostukseni seksiin täysin. Kesti viisi vuotta kunnes löysin nykyisen aviomieheni. Meillä on erityisen vahva tunneyhteys ja seksi on ehkä siksi niin loistavaa. Saan helposti monta orgasmia joka kerta ja koska seksi on ollut niin taivaallista, olen nykyään itse koko ajan haluava.
Molempia tyydyttävä nautinnollinen seksi kuuluu parisuhteeseen. Eihän se muuten ole parisuhde vaan kaverisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Niin, miksi se seksiä parisuhteessa haluava ei ole tuottanut kumppanilleen sängyssä nautintoa, sillä siten saisi sen kumppanin haluamaan seksiä usein? "
Ihmisen seksihalujen voimakkuus ja määrä ei korreloi suoraan sen kanssa miten hyvää seksiä hän saa. Harvoin haluavasta ei tule usein haluavaa vain sillä että seksi on hyvää.
Itseasiasissa tulee. Erosin aikoinaan huonon seksin vuoksi, seksi oli pelkkää kipua, verenvuotoa, hyväksikäyttöä, vaatimista, kiristämistä ja pakottamista. Pitkään sen suhteen jälkeen olin täysin aseksuaali, en halunnut seksiä lainkaan. Huono seksi tuhosi kiinnostukseni seksiin täysin. Kesti viisi vuotta kunnes löysin nykyisen aviomieheni. Meillä on erityisen vahva tunneyhteys ja seksi on ehkä siksi niin loistavaa. Saan helposti monta orgasmia joka kerta ja koska seksi on ollut niin taivaallista, olen nykyään itse koko ajan haluava.
Sama täällä, paitsi kokemukseni eivät olleet yhtä kurjia kuin sinun. Seksi kuitenkin oli sellaista että jätti hyväksikäytetyn olon, mies ei osannut ottaa huomioon. Suhde loppui kun en halunnut seksiä miehen kanssa. Nykyisen kanssa seksiä riittää kun molemmat saavat siitä reilusti nautintoa ja muutenkin päivittäisiä rakkauden osoituksia riittää.
Epätyydyttävä seksi teki minusta haluttoman, hyvä seksi halukkaan.
"Sen, että ihan selvästi olet juuri tuollainen juntti, joka ei tajua naisista yhtään mitään. Rynkyttää vaan menemään ja sitten ihmettelee, kun kumppani lähtee."
Itse olet selvästi juuri tuollainen juntti, joka ei tajua miehistä yhtään mitään. Nalkuttaa vaan menemään ja sitten ihmettelee, kun kumppani lähtee.
-eri