Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YLE: Pitääkö parisuhteessa suostua seksiin

Vierailija
28.12.2023 |

vaikka ei itse haluaisi? Tutkija tyrmää monen ammattilaisen neuvot. Seksiin myöntyminen ilman omaa halua jakaa voimakkaasti mielipiteitä. Tutkijan mukaan Me too -keskustelu parisuhteiden sisällä on vielä käymättä.

https://yle.fi/a/74-20065854

Kommentit (364)

Vierailija
261/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäkääpä te loputkin saada mahtumaan päähänne, että kenenkään ei tarvitse suostua mihinkään seksuaalisiin tekoihin vastoin tahtoaan. On olemassa seksuaalinen itsemääräämisoikeus. Vanhemmat, sanokaa nuorillenne.

Ei tarvitsekaan mutta koita sinä saada mahtumaan päähäsi, että mies panee naapurin neitiä, kun sinä pihtaat

Mikäs siinä, jos se mies ensin kypsästi eroaa suhteesta ja sitten lähestyy naapurin neitiä näissä aikeissa. Miehiltä jotenkin puuttuu kyky hoitaa asiat millään tavalla aikuismaisesti.

Sinulta puuttuu kyky ymmärtää, että mies panee naapurin neitiä eikä kerro sinulle asiasta 

Tämä on monen miehen märkä uni, mutta todellisuutta harvalle. Ja jos kotona ei ole seksiä, siihen on syynsä ja ne syyt kulkeutuvat sinne naapuriin. Jos sattuisi lykästämään ja niin taas on yksi lisää, joka tietää taitojen tason. 

Vierailija
262/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi edes seurustella ihmisen kanssa jota kohtaan on lähinnä kämppis-tason tunteita? Miksi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/364 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmeessä kannata suostua. Jatkuvalla seksistä kieltäytymisellä saadaan taas yksi avioliitto rikki. Suomessa on aivan liian vähän eroja. Veläkin jotkut yrittävät sinnitellä pitkässä avioliitossa, vaikka se ei ole ollenkaan nykyaikaa. Kiva että YLE:n feministitoimittajat nostavat nämä epäkohdat esiin.

Vierailija
264/364 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio lukea artikkelia. Sanon vaan oman mielipiteeni ja se on, että ei tietenkään pidä suostua jos ei halua. Jonkinlainen mielenkiinto siihen hommaan olisi hyvä olla, kun siihen ryhtyy. 

Vierailija
265/364 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmeessä kannata suostua. Jatkuvalla seksistä kieltäytymisellä saadaan taas yksi avioliitto rikki. Suomessa on aivan liian vähän eroja. Veläkin jotkut yrittävät sinnitellä pitkässä avioliitossa, vaikka se ei ole ollenkaan nykyaikaa. Kiva että YLE:n feministitoimittajat nostavat nämä epäkohdat esiin.

Kuule kyllä se avioliitto hajoaa silläkin tapaa, että nainen joutuu olemaan tahtomattaan joku panoalusta. Sun pitää muistaa, että parisuhteessa on kaksi ihmistä ja kummankin onnellisuudella on merkitystä. 

Vierailija
266/364 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis kysymys kuuluu pitäisikö osallistua itsensä raiskaamiseen? Minun mielestä ei.

Jos suhde on tuolla tasolla, että kokee puolison seksihalut itseään kohtaan raiskauksena, on hyvä sallia toiselle suhteen ulkopuoliset seksikumppaneita tai pistää lusikat jakoon.

Liian moni kärsii huonossa suhteessa. Mikään ei tosin takaa, että tilanne paranisi eronkaan jälkeen.

Vierailija
267/364 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että ei se mies oikein nauti touhusta kun minä näytän hapanta naamaa. Koska jos suostun, kun ei huvita, niin en tasan ala näyttelemään mitään Oscar-tason suoritusta nautinnosta. 

Vierailija
268/364 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juteltiin tästä aiheesta joskus taannoin miesystäväni kanssa. Hänen mukaansa yksi tärkeimmistä asioista seksissä hänelle on tuntea minun vilpiitön halu ja himo häntä kohtaan, joten seksiin suostuminen ilman suurempia haluja olisi iso turn off. Itse olen ihan samoilla linjoilla.

Tuntuisi todella tympeältä ajatukselta, että suhde ajautuisi johonkin velvollisuusseksitilanteeseen. Mieluummin pidämme suhteemme ja itsemme siinä kunnossa, että halut pysyvät puolin ja toisin ja jos kuitenkin tulee kuiva kausi, siitä mennään yli yhdessä. 

Vierailija
269/364 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joka keeta tarvitse suostua mutta jos kuukaudessa wi mitöön tapahdu niin sit ammattiauttajien juttusille. 

Vierailija
270/364 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan oo suostunu yhdessäkään suhteessa ja naiset lähteneet lätkimään mutta periaatteistani en luovu.

Vierailija
271/364 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan oo suostunu yhdessäkään suhteessa ja naiset lähteneet lätkimään mutta periaatteistani en luovu.

Sama. 

neitsyt M56

Vierailija
272/364 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on ratkaistavissa hyvin yksinkertaisella tavalla. Laaditaan yhdyntäsopimus, jonka kumpikin osapuoli allekirjoittaa. Sopimuksessa sovitaan siitä, kuinka usein harrastetaan seksiä. Sitten sovitaan siitä, että mies saa käydä vieraissa, jos kotona ei saa. Muilta osin pitää olla ystävällinen toista kohtaan. Elämä on kaikinpäin sopuisaa, kun tästä asiasta on tehty sopimus.

Vierailija
273/364 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pitänyt tuosta artikkelista, oli kovin mustavalkoinen. Suostun nykyään usein, sillä aktiiviset halut on vähissä. Sitten joko itsekin menossa innostun tai lopetetaan. Ei ole tuhoisaa, päinvastoin. 

Tuskin kovin moni myöntyy pumpattavana barbarana makoiluun loppuun asti, tai puoliso sitä edes toivoisi. 

Mun mielestä taas tosi hyvä että uskallettiin mediassa tuoda esiin se miten itsekin ajattelen, eli ei ole välttämättä hyvä antaa väkisin jos itse ei halua. Tähän asti on vain toitotettu että siitä ei ole kellekään haittaa, vaikka selkeästi voi hyvinkin olla.

Vierailija
274/364 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juteltiin tästä aiheesta joskus taannoin miesystäväni kanssa. Hänen mukaansa yksi tärkeimmistä asioista seksissä hänelle on tuntea minun vilpiitön halu ja himo häntä kohtaan, joten seksiin suostuminen ilman suurempia haluja olisi iso turn off. Itse olen ihan samoilla linjoilla.

Tuntuisi todella tympeältä ajatukselta, että suhde ajautuisi johonkin velvollisuusseksitilanteeseen. Mieluummin pidämme suhteemme ja itsemme siinä kunnossa, että halut pysyvät puolin ja toisin ja jos kuitenkin tulee kuiva kausi, siitä mennään yli yhdessä. 

Miehellä tulee kuivakausi jo 5-kymppisenä. Finasteridi vain pahentaa tilannetta. Että elelkääpä siihen malliin. Siitä on jo 17 vuotta, kun viimeksi pystyin olemaan naisen kanssa.

Vierailija
275/364 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään, juuri siksi parisuhteeseen ryhdytään ettei tarvitse miellyttää ketään.

Mitä siitäkin tulisi jos omaa elämänkumppaniaan pyrkisi miellyttämään, ei ole hyväksi sellainen sukupuolien välisessä taistelussa.

P.S onneksi on olemassa onnelisiakin parisuhteita joissa ei tarvitse raataa saadakseen "palkkioksi" vastentahtoista seksiä.

Vierailija
276/364 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia on ratkaistavissa hyvin yksinkertaisella tavalla. Laaditaan yhdyntäsopimus, jonka kumpikin osapuoli allekirjoittaa. Sopimuksessa sovitaan siitä, kuinka usein harrastetaan seksiä. Sitten sovitaan siitä, että mies saa käydä vieraissa, jos kotona ei saa. Muilta osin pitää olla ystävällinen toista kohtaan. Elämä on kaikinpäin sopuisaa, kun tästä asiasta on tehty sopimus.

Pelkkä yhdyntäsopimus ei riitä vaan mukana on oltava jokin laatuvaatimus. Molemmat laittavat minimiehdot mitä on saatava jotta lasketaan toisen täyttäneen sopimuksen. Tämän lisäksi voivat lisätä asiat joita itse eivät tule tekemään niin toinen tietää ettei näitä kannata edes miettiä.

Vaikkapa yhdyntään sisältyy vähintää 10 min esileikkiä, 5 min yhdyntää ja 10 min yhdessä makoilua. Kiireessä voi joka kolmannen yhdynnän korvata suuseksillä kunhan se päättyy toisen laukeamiseen. Mies ei suostu ottamaan kolmatta mukaan eikä suostu ulosteleikkeihin, nainen ei suostu nuolemaan miehen pyllyä eikä halua käyttää leluja miehen kanssa.

Vierailija
277/364 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten toisessakin ketjussa, niin en halua seksiä sellaisen kanssa, joka SUOSTUU vaan sellaisen kanssa joka HALUAA seksiä kanssani, Muuten paras on oma käsi.

Vierailija
278/364 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva nainen allekirjoittaa sopimusta, jossa vain miehellä on oikeus käydä vieraissa, jos kotona ei saa. Harva mies haluaa sitoutua tuottamaan naiselle orgasmin tiettyinä päivinä viikossa, olipa yhdyntään kykenevä tai ei. (Et kai kuvitellut, että seksiksi riittää se, että vain mies saa?)

Vierailija
279/364 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi edes seurustella ihmisen kanssa jota kohtaan on lähinnä kämppis-tason tunteita? Miksi? 

Naisella hyödyn kuppaaminen vielä kesken?

Mieshän taas on sika ja hirviö, jos lähtee seksittömästä suhteesta.

Vierailija
280/364 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä tulee kuivakausi jo 5-kymppisenä. Finasteridi vain pahentaa tilannetta. Että elelkääpä siihen malliin. Siitä on jo 17 vuotta, kun viimeksi pystyin olemaan naisen kanssa.

Miehellä, ei miehillä. Itse 57 ja jäykkis edelleen.