Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YLE: Pitääkö parisuhteessa suostua seksiin

Vierailija
28.12.2023 |

vaikka ei itse haluaisi? Tutkija tyrmää monen ammattilaisen neuvot. Seksiin myöntyminen ilman omaa halua jakaa voimakkaasti mielipiteitä. Tutkijan mukaan Me too -keskustelu parisuhteiden sisällä on vielä käymättä.

https://yle.fi/a/74-20065854

Kommentit (364)

Vierailija
241/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäkääpä te loputkin saada mahtumaan päähänne, että kenenkään ei tarvitse suostua mihinkään seksuaalisiin tekoihin vastoin tahtoaan. On olemassa seksuaalinen itsemääräämisoikeus. Vanhemmat, sanokaa nuorillenne.

Ei tarvitsekaan mutta koita sinä saada mahtumaan päähäsi, että mies panee naapurin neitiä, kun sinä pihtaat

Mikäs siinä, jos se mies ensin kypsästi eroaa suhteesta ja sitten lähestyy naapurin neitiä näissä aikeissa. Miehiltä jotenkin puuttuu kyky hoitaa asiat millään tavalla aikuismaisesti.

Nainenhan voisi sen eron ottaa samalla kun päättää ettei seksi kiinnosta.

Joo. Totta kai se on sen vastuulla ottaa ero joka on tilanteeseen tyytyväinen. Missään nimessä sen ei kannata, joka on tyytymätön.

Mieslogiikka..🙄

Vierailija
242/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse suostua jos ei halua. Se iso kysymys onkin sitten että miksi ei halua? Millainen on sellaisen ihmisen käsitys seksistä ja parisuhteesta joka ei ollenkaan näe mukavana asiana nautinnon tuottamista omalle rakkaalle kumppanilleen?

Monestihan noissa on takana lopulta se että ihminen katsoo parisuhdetta vain sen kautta mitä siitä itse saa. Jos ei itse juuri nyt halua seksiä niin sitä nautintoa ei missään muodossa tarvitse myöskään sille toiselle antaa.

Ei tarkoita välttämättä, että toinen ei halua ollenkaan. Kyseessä on vaan erilainen tarve. Toiselle riittää esim. kerran viikossa ja toinen haluaa neljä kertaa. Pitäisikö tämän vähemmän haluavan suostua sitten puolison mieliksi kolme ylimääräistä kertaa säännöllisesti vuodesta toiseen? 

Ei. Mutta esimerkiksi toisen kerran viikossa. Toisaalta ei sitten kannata sen haluttomankaan ihmetellä kun tulee ero. Kuten oman vaimon kohdalla kävi. Kummasti siinä kohtaa löytyi mukamas kauheasti haluja, mutta myöhäistä siinä vaiheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä suhteessa tätä taisteltiin pitkään. Ehdotin useasti eroa, mutta mies ei halunnut, koska oli vakuuttunut, että tilanne korjautuisi ihan vain minun yrittämiselläni. Oli kaikenlaisia suhteen kehityskeskusteluita, joissa sovittiin, että hän antaa minulle aikaa ja rauhaa, ja minä koetan haluta enemmän. Aloitin jopa terapian.

Olinkin todella tyytyväinen itseeni, kun seksiä oli ollut useamman viikon ajan selvästi tavanomaista useammin ja minulla oli ollut valtaosilla kerroista ihan kivaakin. Kunnes sitten eräänä iltana mies vain yhtäkkiä räjähti huutamaan, miten meillä ei ole koskaan seksiä, miten en edes yritä ja miten olen vastenmielinen kylmä eukko, joka pakottaa hänet elämään selibaatissa. Hän räyhäsi, että ilman minua hänellä voisi olla joka ilta eri nainen tai kaksikin, jotka suostuisivat ihan mihin tahansa mitä hän ehdottaa.

Ei siinä ollut miehen puolelta mistään rakkauden kaltaisestakaan enää kysymys. Haluttomuusongelman ratkaisemisen sijaan ihana terapeutti luotsasi minut lopulta ulos ahdistavasta parisuhteesta, jota mies muuten ei edelleenkään olisi ollut halukas lopettamaan.

Vierailija
244/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse suostua jos ei halua. Se iso kysymys onkin sitten että miksi ei halua? Millainen on sellaisen ihmisen käsitys seksistä ja parisuhteesta joka ei ollenkaan näe mukavana asiana nautinnon tuottamista omalle rakkaalle kumppanilleen?

Ei tarkoita välttämättä, että toinen ei halua ollenkaan. Kyseessä on vaan erilainen tarve. Toiselle riittää esim. kerran viikossa ja toinen haluaa neljä kertaa. Pitäisikö tämän vähemmän haluavan suostua sitten puolison mieliksi kolme ylimääräistä kertaa säännöllisesti vuodesta toiseen? 

Ei. Mutta esimerkiksi toisen kerran viikossa. Toisaalta ei sitten kannata sen haluttomankaan ihmetellä kun tulee ero. Kuten oman vaimon kohdalla kävi. Kummasti siinä kohtaa löytyi mukamas kauheasti haluja, mutta myöhäistä siinä vaiheessa.

Ja taas toisaalta ei sen halukkaammankaan kannata ihmetellä kun tulee ero. Oma mieheni olisi halunnut seksiä joka päivä, usein enemmänkin, vaikka pikkulapsiaikaan jätti minut yksin huolehtimaan koko ruljanssin pyörittämisestä - äityisloman jälkeenkin palkkatyöni lisäksi. Mökötti, kiukutteli ja vttuili, ellei saanut mielestään tarpeeksi, vaikka minä horjuin väsymyksestä puolikuolleena aamusta iltaan vain vaivoin tajuissani.

Enhän minä sitten lopulta enää jaksanut, ja ero tuli miehelle täysin yllätyksenä, vaikka tilanteesta olin yrittänyt puhua lukemattomia kertoja. Että en mitenkään pysty tarjoamaan hänelle seksiä joka päivä, ellen saa koskaan levätä ja nukkua edes muutaman tunnin yössä. Mutta ei riittänyt miehelle 2-4 kertaa viikossa, vaan uhitteli etsivänsä seksinsä muualta, ellei kotona saa.

No nyt sitten etsiskelee sitä seksiä muualta, kuulemma hyvinkin ahkerasti. En tiedä, miten hyvin onnistuu, eikä kyllä pahemmin kiinnostakaan.

Vierailija
245/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sanonut miehelle että jos seksitön liitto ei riitä niin en todellakaan pidättele häntä. Tuossa se kuitenkin edelleen on, 10 v mennyt. Ei se seksi hänellekään niin tärkeää sitten ollut. 

Varmaan tosi onnellinen se miehesi.

Eiköhän tuo pysynyt ihan vaan velvollisuudentunnosta ja mukavuudenhalusta. On sinusta edes jotain iloa keittiössä ja pyykinpesussa. Mutta outo "parisuhde" kuitenkin. 

Vierailija
246/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäkääpä te loputkin saada mahtumaan päähänne, että kenenkään ei tarvitse suostua mihinkään seksuaalisiin tekoihin vastoin tahtoaan. On olemassa seksuaalinen itsemääräämisoikeus. Vanhemmat, sanokaa nuorillenne.

Ei tarvitsekaan mutta koita sinä saada mahtumaan päähäsi, että mies panee naapurin neitiä, kun sinä pihtaat

Aika moni vaimokin voisi tuolla perusteella pettää - nimittäin pihtaamista on sekin, että lopettaa seksin heti kun on itse saanut. Ja tiedän, että to-del-la moni mies tekee juuri näin. Itse asiassa tämä on pahempaa pihtaamista kuin se, ettei aloita ollenkaan: kuinka moni mies haluaisi seksiä, jossa itse jää ilman 99%:ssa akteista?

Naisen orgasmi ei ole yhtä tärkeä kuin miehen se on biologiaa. Mutta ettehän te feministi hihhulit tiedä biologiasta mitään kun jauhatte vaan mitenkä jos kikkelillisellä on naisellinen olo niin tänään se on nainen ja huomenna jos on automainen olo niin voi olla kuplavolkkari.

Vierailija
247/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni vaimokin voisi tuolla perusteella pettää - nimittäin pihtaamista on sekin, että lopettaa seksin heti kun on itse saanut. Ja tiedän, että to-del-la moni mies tekee juuri näin. Itse asiassa tämä on pahempaa pihtaamista kuin se, ettei aloita ollenkaan: kuinka moni mies haluaisi seksiä, jossa itse jää ilman 99%:ssa akteista?

Naisen orgasmi ei ole yhtä tärkeä kuin miehen se on biologiaa. Mu

Naisen orgasmi on aivan yhtä tärkeä jollei tärkeämpikin. Ilman sitä mies ei pääse siementään levittämään. 

Vierailija
248/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. 

Mutta onhan se nyt oletusarvo että jos rakastaa kumppaniaan tuntee myös fyysitä halua ja intohimoa. Luonnollinen osa hyvää rakastavaa parisuhdetta. Pihtaaminen on pahin loukkaus toista kohtaan, henkistä väkivaltaa jos muuten on ns normaali suhde

Miksi muuten edes haluaisi jakaa elämäänsä toisen kanssa, olla samassa tilassa, nukkua vierekkäin, syödä ruokaa saman pöydän ääressä, viettää lomia yhdedsä  jne??

Silloin riittää koira tai kämppis

Vierailija
249/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen orgasmi ei ole yhtä tärkeä kuin miehen 

Kyllä mun orgasmini on syytä olla tärkeä sille miehelle, joka omansa haluaa mun kanssani hankkia. Jos jään ilman niin hyvin äkkiä jää hänkin. Ja matkasta muutenkin. En mä minkään pikaruskunylkyttäjän patjaksi ala.

Vierailija
250/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pitääkö toisen puolisoista tyytyä seksittömään liittoon?

Tuo on oleellisin asia, kun on kyse parisuhteesta. Ei se, että pitääkö suostua. 

Vierailija
251/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pitääkö toisen puolisoista tyytyä seksittömään liittoon?

Tuo on oleellisin asia, kun on kyse parisuhteesta. Ei se, että pitääkö suostua. 

Suhteesta voi lähteä jos se ei ole tyydyttävä, mutta toista ei voi vaatia seksuaalisiin tekoihin. 

Vierailija
252/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Naisen orgasmi on aivan yhtä tärkeä jollei tärkeämpikin. Ilman sitä mies ei pääse siementään levittämään. "

Ne siemenet on siellä pillussa ennenkuin nainen tajuaa että eihän se tule mitään orgasmia saamaan lol.

Vierailija
253/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä olen usein suostunut seksiin vaimoni kanssa, veikken olisi halunnut. Se on pienempi paha kuin se meteli, joka kieltäytymisestä seuraa. Vaimo kun ottaa haluttomuuden henkilökohtaisena loukkauksena.

Aikaisemmin ei haluttomuus ole vaivannut, mutta 40-v. paikkeilla into alkoi laskea. Vaimoltakaan ei sentään tule ehdotuksia kovin usein eli taitaa olla molemminpuolista.

Vierailija
254/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä mun orgasmini on syytä olla tärkeä sille miehelle, joka omansa haluaa mun kanssani hankkia. Jos jään ilman niin hyvin äkkiä jää hänkin. Ja matkasta muutenkin. En mä minkään pikaruskunylkyttäjän patjaksi ala."

Mies lähtee sitten jotain muuta vitunkantotelinettä pikaruskunylkyttämään lol.

Vierailija
255/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaalisesti haluton nainen on parisuhteen tuho.

Vierailija
256/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen orgasmi ei ole yhtä tärkeä kuin miehen se on biologiaa. 

Nyt löytyi helmi helmien joukossa - tyhmyydessä. Jos nainen ei saa orgasmia, miehen on vaikea saada hänet kiihottumaan seuraavalla kerralla. Naiset ovat nopeita oppimaan - ei kannata vaivautua, jos seksi ri tuota nautintoa.

Vierailija
257/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstamammat joutais uunon vaimokouluun:

Vierailija
258/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. 

Mutta onhan se nyt oletusarvo että jos rakastaa kumppaniaan tuntee myös fyysitä halua ja intohimoa. Luonnollinen osa hyvää rakastavaa parisuhdetta. Pihtaaminen on pahin loukkaus toista kohtaan, henkistä väkivaltaa jos muuten on ns normaali suhde

Miksi muuten edes haluaisi jakaa elämäänsä toisen kanssa, olla samassa tilassa, nukkua vierekkäin, syödä ruokaa saman pöydän ääressä, viettää lomia yhdedsä  jne??

Silloin riittää koira tai kämppis

Kysyt miksi. Siksi, koska on yhteiset lapset, jotka ajaa kaiken muun edelle.

Vierailija
259/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä, jos se mies ensin kypsästi eroaa suhteesta ja sitten lähestyy naapurin neitiä näissä aikeissa. Miehiltä jotenkin puuttuu kyky hoitaa asiat millään tavalla aikuismaisesti.

Sinulta puuttuu kyky ymmärtää, että mies panee naapurin neitiä eikä kerro sinulle asiasta

Vierailija
260/364 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä suostua. Ainoastaan kirkollisina pyhinä voi antaa laskea maidit sisään.