Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukulainen siivoaa kotiaan meidän nurkkiin

Vierailija
28.12.2023 |

Miehen äiti on ottanut tavaksi tuoda meille aina tullessaan lahjaksi skeidaa, mitä ei omassa kodissaan tarvitse. Tätä kamaa tulee jouluisin, merkkipäivinä ja muuten vaan. Meille kannetaan kaikkea sukulaisen omista lapsuuden askarteluista kitsch-krääsään ja rikkinäisiin liimattuihin kahvikuppeihin, joilla on kuulemma kova tunnearvo.

Sanottu on hyvällä ja pahalla, kymmeniä kertoja. On kieltäydytty ottamasta vastaan. Kama löytyy silloin anopin lähdön jälkeen nokkelasti kirjahyllyyn aseteltuna kuin kuuluisi sinne.

Olen ilmoittanut heittäväni roskiin kaiken mitä vielä ilmestyy, mutta tässä ei enää miehen linja kestä vaan kokee että olen liian ilkeä hänen äidilleen joka tarkoittaa hyvää.

Onko anoppi keksinyt täydellisen tavan saada siisti koti? Sen kun tekee meidän kodista oman elämänsä museon ja sisustaa omansa miten haluaa.

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopillasi on selkeästi dementia. Ei muista mitään. Nuo ovat dementian alkuoireita. Onko muistitestit ja magneettikuvaus tehty?

Vierailija
62/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te ette mene niitä äitejä ja anoppeja auttamaan, katsomaan porukalla tavaroita ja auttaa autoinenne viemään kierrätykseen?

Ei kun en anna puolison poistua kotoamme äitiään edes tuossa auttamaan.   Nalkutus on kivempaa.

Jos se äiti tai anoppi saa autoineen roudattua ne tavarat lastensa kotiin, niin ehkä myös halutessaan sinne kierrätykseen, vai mitä? 

Joo, mitään yhteistyöhalua ole lapsuudenkodin tyhjentämisessä.   Miniällä etenkään.  Kaikki anopit joiden koti vielä täynnä lastensa tavaroita eivät ole terveitä ja nuoria.   

Ja se miehen lapsuuden kodin tyhjentäminen miehen vanhempien kanssa on ihan oikeasti miniän

Miniä ei sitten myöskään käy arvostelemassa apuvälinein liikkuvan tai demontoituneen anoppinsa kotia ja legorakennelmia jossain hyllystössä tai kierrätykseen pakattuja laatikoita jos ei halua edes miestään lainata äitinsä avuksi vaikka jonain lomapäivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä, että anopin kuolinpesän siivous on joka tapauksessa edessä, joten kannattaa jo nyt aloittaa se. Anoppi tekee itse kuolinsiivousta, se on hyvä asia ja auttaa teitä tulevaisuudessa.

Voitte laittaa tavarat suoraan roskiin, jos ette saa häntä muuten lopettamaan romujen tuomista.

Mutta tuollainen rajattomuus enteilee dementiaa 5-10 vuoden sisällä.

Vierailija
64/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anopillasi on selkeästi dementia. Ei muista mitään. Nuo ovat dementian alkuoireita. Onko muistitestit ja magneettikuvaus tehty?

Oma anoppini tehnyt tuota 20 vuotta ja vielä nyt kasikymppisenäkään hänellä ei ole dementiaa. 

Vierailija
65/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä, että anopin kuolinpesän siivous on joka tapauksessa edessä, joten kannattaa jo nyt aloittaa se. Anoppi tekee itse kuolinsiivousta, se on hyvä asia ja auttaa teitä tulevaisuudessa.

Voitte laittaa tavarat suoraan roskiin, jos ette saa häntä muuten lopettamaan romujen tuomista.

Kuolinsiivous ei tarkoita, että ylimääräinen romu raahataan muiden nurkkiin kyselemättä. Sen voi viedä myös kierrätykseen, josta sen joku tarvitseva voi ostaa tai ottaa itselleen tai sitten ihan roskikseen.

Vierailija
66/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myymisen arvoinen myyntiin, muut roskiin.

Anopille kerrot suureen ääneen, paljonko tienasit niillä. Voi vähän liioitella yläkanttiin. - Jos vaikka intoutuisi myymään itse.

Vierailija
67/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi tuo miehesi tekemiä lapsuuden askarteluita?

Vierailija
68/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekikö sun anoppi kuolinsiivouksensa sun kotiin? Olisiko aika pistää tämä ilmeisesti sukupolvia kestänyt kierre poikki? Nykyään niille turhille tavaroille on olemassa oikein toimivat kierrätyssysteemit. Ei tarvitse enää heittää pihan perälle tunkioon tai kantaa toisen kotiin. 

Vierailija
69/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi sitten kysyin bonuslapsen perheeltä, että ottavatko/kelpaako pari pöytälamppua, kattovalaisin, hopea- ja lasiesineitä. Miniälle ei kelvannut vanha roina. Annoin sitten kaiken toiselle sukulaiselle, joka iloiten otti vastaan ko. tavarat.

Nyt oli ip-lehdessä vanhojen roinien hintoja. Arvatkaas kuka soitti?

jk. lamput olivat Tynellin suunnittelemia, lasitavara signeerattua Iittalaa ja Riihimäen lasia.

Kyllä, juuri näin meille kaikille muillekin kiittämättömille miniöille on käynyt. Meidän anopeilla on pelkkästää kristallia ja hopeaa ja tynelliä kaapeissan. Niitä yrittävät kantaa meidän nurkkiin ja me tollot ei vaan tajut mitä rikkauksia menetetään! 

No miten teille miniöille on käynyt? Älä uhriudu; kukaan ei ole sinua/muitakaan miniöitä kiittämättömäksi sanonut.

Vierailija
70/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kaltaisella ihmisellä ei ole tietoakaan anopista, satuilee. Johan nyt tolkun ihminen osaa sanoa, että ei kiitos ja sillä selvä.

Miksi asuu miehen kotona, hankkisi oman kodin, näin ei tarvise tyytyä toisten roinavarastoon  ;D

Vierailija
71/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi sitten kysyin bonuslapsen perheeltä, että ottavatko/kelpaako pari pöytälamppua, kattovalaisin, hopea- ja lasiesineitä. Miniälle ei kelvannut vanha roina. Annoin sitten kaiken toiselle sukulaiselle, joka iloiten otti vastaan ko. tavarat.

Nyt oli ip-lehdessä vanhojen roinien hintoja. Arvatkaas kuka soitti?

jk. lamput olivat Tynellin suunnittelemia, lasitavara signeerattua Iittalaa ja Riihimäen lasia.

Kyllä, juuri näin meille kaikille muillekin kiittämättömille miniöille on käynyt. Meidän anopeilla on pelkkästää kristallia ja hopeaa ja tynelliä kaapeissan. Niitä yrittävät kantaa meidän nurkkiin ja me tollot ei vaan tajut mitä rikkauksia menetetään! 

No miten teille miniöille on käynyt? Älä uhriudu; kukaan ei ole sinua/muitakaan miniöitä kiittämättömäksi sanonu

Lue tämä ketju, niin se selviää sulle. 

Vierailija
72/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kaltaisella ihmisellä ei ole tietoakaan anopista, satuilee. Johan nyt tolkun ihminen osaa sanoa, että ei kiitos ja sillä selvä.

Miksi asuu miehen kotona, hankkisi oman kodin, näin ei tarvise tyytyä toisten roinavarastoon  ;D

Tolkun ihminen toki lopettaisi, kun sanotaan kiitos ei, mutta kun vastassa ei ole tolkun ihminen. 

Vierailija
73/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat vaan roskiin.

Vierailija
74/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitat vaan roskiin.

Ja jätemaksu roskien antajalle? 

Vierailija
75/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te ette mene niitä äitejä ja anoppeja auttamaan, katsomaan porukalla tavaroita ja auttaa autoinenne viemään kierrätykseen?

Ei kun en anna puolison poistua kotoamme äitiään edes tuossa auttamaan.   Nalkutus on kivempaa.

Jos se äiti tai anoppi saa autoineen roudattua ne tavarat lastensa kotiin, niin ehkä myös halutessaan sinne kierrätykseen, vai mitä? 

Mutta ei näy toimivan käytännössä? Parempi mennä auttamaan sinne anoppilaan jo. Eri

Vierailija
76/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kotiini ei tuoda tulitikkuaskiakaan, jos en halua.

Ap. pahoitteluni, että miehesi ja anoppisi eivät kunnioita sinun toiveitasi.

Vierailija
77/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman huvitti kun iäkäs tätini vieraili luonani, ulkomailla asun. Kaivoi matkalaukustaan kuorman vanhoja lakanoita, oli päättänyt että minä tarvitsen niitä. Minulta ei kysytty. 

Vierailija
78/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantaa kun ei ole heti alussa tehty kunnolla selväksi että ei haluta sitä romua. Itse veisin kamat takaisin anopille enkä alkaisi niitä kierrättämään. 

Näissä tarinoissa miehet ovat aina tossukoita jotka eivät näe ongelmaa tai eivät uskalla sanoa omalle äidille vastaan.

Vierailija
79/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niin tyypillisä "äänensä löytäneille"  (toinen keskustelu)  naisille ettei suurin surminkaan alistuttaisi auttamaan äitiä tai anoppia nk kuolinsiivouksessa tai anneta edes sen puolison mennä tarkkomaan lapsuuskotinsa tavaroita.

Moni jostain kolmiostakin ( saati omakotitalosta)  haaveksii pienemmästä asunnosta ja vähemmästä tavarasta jotra kauemmin pärjää ilman apua.

Mutta ei, hihhii,  johan siinä menisi kynnetkin ja naarmuntuisi kädet pahvilaatikkoja kantaessa ja meditaatiotunti/tyttöhen ilta baarissa  jäisi väliin.

Vierailija
80/93 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä heitän tuollaisia kylmästi roskiin vaan, en sen kummemmin kysele.

Meillä ongelmana käly joka keräilee minulle kaikenlaista kissa-krääsää, aivan sama mitä on niin kissa-esineitä kärrää meille joka joulu ja syntymäpäivä nurkkiin. Joo, on minulla kissa mutta minä tykkään tuosta elävästä eläimestä enkä turhasta koriste-esineestä, en ole hullu kissanainen vain siksi että minulla on lemmikki. Ei mene jakeluun hänellä vaikka olen sanonut etten halua tuota krääsää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi