Järkkyä! "Suomalaisten jalka kasvaa - naisten kengänkoko hätyyttelee jo miesten kokoja"
"Numero 43 ei ole enää naisillakaan harvinaisuus."
"Nykyisin 41 on todella tavallinen kenkäkoko naisille. Kokoa 42 myydään kaikissa malleissa ja kokoa 43 kysytään jatkuvasti. Tällainen ei ole meillä mitenkään epätavallista tai poikkeavaa, vaan ihan arkipäivää.
Muutos näkyy etenkin nuorimpien ikäluokkien kohdalla."
"Myyntikauteen 2019-2020 verrattuna myyntikaudella 2022-2023 naisten kengissä koon 41 prosenttiosuus myydyistä kappaleista on kasvanut reilun yhden prosenttiyksikön. Koon 38 osuus taas on vähentynyt suurin piirtein saman verran."
😱!
Siis tätähän minä olen koko ajan yrittänyt tällä palstalla sanoa, kuinka nykyään niin järkyn monet naiset ovat niin järkyn pitkiä ja järkyn isojalkaisia, että hätyyttelevät jopa miehen mittoja, mutta onko minua uskottu? Ei ole. Uskotaanko nyt?
Reilusti nelosella kengänkoko on miehen koko. Se ei missään tapauksessa, missään tapauksessa, ole naisen koko.
Miten nykyään niin järkyn moni nainen voi olla niin järkyn isojalkainen? Järkkyä! 😱
Kommentit (257)
Iso jalka tietää viisautta, sanoi vanha kansa. Viisaus siis lisääntyy tässä maassa.
Kiinassa tämä asia ratkaistiin murskaamalla tytön jalkapöydän luut ja sitomalla jalkaterät kaksin kerroin. Miehistä oli kiihottavaa seurata epävarmasti ja huojuen käveleviä naisia.
Tässä on suominaisten rotujalostuksen tulosta kun kumppaniksi on ollut mieluisin se pitkä mies kautta aikain, niin sitten ajan mittaan on alkanut tulla pitkiä tyttäriä joilla on pitkä jalkakin.
Toisaalta jos 160cm neitosella on nro. 43 kanoottijalka niin onhan se vähemmän esteettinen näky.
Naisten kengän koko on noussut niin on painokin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä suurempi paino, sitä leveämmäksi käy jalkakin. 160 cm nainen, joka painaa 100 kg voi hyvin omata 45 numeron kengän.
Hei rakas, ei, vaan kyllä tämä johtuu ihan pituuskasvusta.
Ja mitä sitten?
Harva ihminen esimerkiksi parisuhdetta muodostaa kengänkoon perusteella.
Vierailija kirjoitti:
No mulla on koon 37 jalka. Olisi hirveen näköstä jos jalka olisi kokoa 43 kun muuten oon pieni ja siro. 160/49
Eihän tuo ole mikään pieni koko, varsinkin kun olet vielä keskimääräistä selvästi lyhyempi. Ihan samassa suhteessa kuin 41 kenkä 175 senttiä pitkälle.
Minulla on iso jalka, ollut jo teini-iästä alkaen. Niille on naurettu, niitä on pilkattu ja tietysti kerrottu kaikille sukulaisille ja tuttaville, ja sitten taivasteltu asiaa yhteen ääneen. Kumma miten kengännumero voikin herättää ihmisissä niin paljon tunteita ja vahingoniloa. Mutta jos minä olisin ottanut samalla lailla pilkan kohteeksi tätini ulkonevat etuhampaat tai enon kaljuuden, olisin saanut ympäri korvia.
Iso jalka on ominaisuus, jolle ei voi tehdä mitään, ellei sitten halua tuhota terveyttään tunkemalla ne liian pieniin kenkiin. Onneksi en enää välitä mitä mieltä muut ovat asiasta, mutta nuorena saatu pilkka ja arvostelu satuttivat silloin kovasti.
t. 42-43
P.S. Paris Hiltonin kengännumero on 42
Voi sentään. Kovasti jaxuhaleja sinulle, että selviät.
Myös raskaus voi leventää naisen jalkaa. Minulla kävi niin. Ennen lasta kengänkokoni oli 39, nyt 41. Joissain malleissa 42. Hyvin olen selvinnyt järkytyksestä ostamalla isompia kokoja.
Olen 170cm.
Vierailija kirjoitti:
Suuret jalkapohjat on kyllä todellinen naisellisuuden pilaaja.
Kuvitelkaa ne 43 koon räpylät korkokenkiin? hyi kauhistus
Oletko koskaan katsonut kuninkaalisten naisten korkkarien kokoa?
Esim. Englannin prinsessa Catherinen tai Ruotsin kuningattaren Silvian? Heillä lähes aina pari numeroa suuremmat korkkarit ja kantapäähän jää tyhjää tilaa runsaasti, kun joutuvat olemaan jalkojen päällä. Usein eivät pysy edes jalassa, kun kävelevät. Ainakin Silvia on pienikokoinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaan että tähän jalkojen "kasvuun" vaikuttanee tietoisuuden lisääntyminen oikean kokoisisista ja mallisista kengistä. Tunnen useita naisia jotka ovat ikänsä sanoneet kegän numeronsa olevan 37 tai 38. Hirveän näköiset jalat... On vaivaisenluut ja vääntyneet varpaat...
Miten jalkansa voi saada mahtumaan muka väärän kokoiseen kenkään saati kävelemään niillä...?
Tuossahan aiemmin todettiin että ero kokojen välillä on vain muutamia millimetrejä. Sopiva koko voi siis olla laajalla skaalalla. Alla taulukoituna mitkä kaikki kenkäkoot sopivat samalle henkilölle:
34-37
38-41
42-45
46-49
Kun paino lähestyy sataa kiloa, tarvitaan jykevämpi jalka sitä kannattelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Tuhkimolla oli pienin jalka? Eikö ne sisarpuolten isommat jalat olleet kauniimmat ja miksi olivat niin ilkeitä ja kateellisia?
Näinpä, osuva huomio. Isot jalat naisella rumat, ei auta edes hoikka varsi jos on kanootit jalkojen tilalla. Pitäisivät edes pienempiä kenkiä, ennen on osattu pukeutua naisellisesti.
Tunge itse ne hiivavarpaasi vaikka viisi numeroa pieniin kenkiin, pälli. Vastaa älykkyysosamäärääsikin paremmin.
Jos olisin kanoottijalkainen nainen niin tekisinkin, mutta miehenä ei tarvitse. Edelleen peräänkuulutan naisellisuutta, ennen sanottiin että kauneudesta pitää kärsiä, mutta nykynaiset haluaa mennä mistä aita on matalin ja levitä joka suuntaan.
Sinun kaltaisesi miehen takia ei kyllä kenenkään naisen tarvitse kärsiä yhtään mistään. Harmi, että äitisi joutui sen tekemään sinua synnyttäessään. Parempi olisi ollut jättää väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Tuhkimolla oli pienin jalka? Eikö ne sisarpuolten isommat jalat olleet kauniimmat ja miksi olivat niin ilkeitä ja kateellisia?
Näinpä, osuva huomio. Isot jalat naisella rumat, ei auta edes hoikka varsi jos on kanootit jalkojen tilalla. Pitäisivät edes pienempiä kenkiä, ennen on osattu pukeutua naisellisesti.
Tunge itse ne hiivavarpaasi vaikka viisi numeroa pieniin kenkiin, pälli. Vastaa älykkyysosamäärääsikin paremmin.
Jos olisin kanoottijalkainen nainen niin tekisinkin, mutta miehenä ei tarvitse. Edelleen peräänkuulutan naisellisuutta, ennen sanottiin että kauneudesta pitää kärsiä, mutta nykynaiset haluaa mennä mistä aita on matalin ja levitä joka suuntaan.
Miksi kauneudesta pitäisi kärsiä?
Onko miehet niin epävarmoja itsestään, että kaikki on parisuhteessa kiinni naisen naisellisuudesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun kaltaisesi miehen takia ei kyllä kenenkään naisen tarvitse kärsiä yhtään mistään. Harmi, että äitisi joutui sen tekemään sinua synnyttäessään. Parempi olisi ollut jättää väliin.
Syntymä on kuolemantuomio :(
Ei kukaan pysty hillitsemään sikiämistään.
Miehet ja muut toisten kengänkooista valittajat voisivat keskittyä kehittämään omaa älykkyyttään kengänkokoaan suuremmaksi ja jättää muiden jalat ja kengänkoot rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin kanoottijalkainen nainen niin tekisinkin, mutta miehenä ei tarvitse. Edelleen peräänkuulutan naisellisuutta, ennen sanottiin että kauneudesta pitää kärsiä, mutta nykynaiset haluaa mennä mistä aita on matalin ja levit
Empatiakyvyssäkin naisilla puutetta, ennen naiset olivat lempeitä ja helliä jotka myös naisellisia piirteitä.
Huvittaa aina kun suomalaiset 160-senttiset naiset kutsuu itseään pieneksi. Maailman naisten keskipituus on 159,5 cm. Et ole ainakaan pienimpien puolikkaan puolella.
-No en itse niinkään mutta mua usein kutsutaan pieneksi, olen 160 cm 😅 toki esim kiinalaisiin verrattuna en ole pieni, mutta ilmeisesti suomalaisiin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos peräänkuulutat naisellisuutta, onko sitten moraalisesti oikein, että sen seuraukset jäävät veronmaksajien maksettajaksi.
Nykyään terv.hoito ja kaupat ovat tehneet vuosikymmenien ajan valistustyötä, oikean kokoisista jalkineista, jonka seurauksena jalkavaivat vähentyneet.
Esim. vaivasenluunleikkaukset tehdään nykyään yli 60v kun vielä parikymmentä vuotta sitten, potilaat oli 30-40v. Ja yksi leikkaus maksaa veronmaksajalle kymppitonneja, joka on ollut kauneuden hinta.
Säälittävä pikku-ukko ruikuttaa. Naisten jalkaterän pituus on synkronissa raajojen pituuden kanssa. Martensit ja lenkkarit sun muut tekevät kaikista kömpelön näköisiä. Minusta alle 180 cm:n mies on pikkupoika, mutta toki pienissäkin miehissä on joitakin ihan oikeita miehiä, jotka ovat sinut itsensä kanssa.
Pakkohan se on jalan kasvaa kun paino nousee. Ei norsukaan pysy pystyssä sepran jaloilla.