Järkkyä! "Suomalaisten jalka kasvaa - naisten kengänkoko hätyyttelee jo miesten kokoja"
"Numero 43 ei ole enää naisillakaan harvinaisuus."
"Nykyisin 41 on todella tavallinen kenkäkoko naisille. Kokoa 42 myydään kaikissa malleissa ja kokoa 43 kysytään jatkuvasti. Tällainen ei ole meillä mitenkään epätavallista tai poikkeavaa, vaan ihan arkipäivää.
Muutos näkyy etenkin nuorimpien ikäluokkien kohdalla."
"Myyntikauteen 2019-2020 verrattuna myyntikaudella 2022-2023 naisten kengissä koon 41 prosenttiosuus myydyistä kappaleista on kasvanut reilun yhden prosenttiyksikön. Koon 38 osuus taas on vähentynyt suurin piirtein saman verran."
😱!
Siis tätähän minä olen koko ajan yrittänyt tällä palstalla sanoa, kuinka nykyään niin järkyn monet naiset ovat niin järkyn pitkiä ja järkyn isojalkaisia, että hätyyttelevät jopa miehen mittoja, mutta onko minua uskottu? Ei ole. Uskotaanko nyt?
Reilusti nelosella kengänkoko on miehen koko. Se ei missään tapauksessa, missään tapauksessa, ole naisen koko.
Miten nykyään niin järkyn moni nainen voi olla niin järkyn isojalkainen? Järkkyä! 😱
Kommentit (257)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Tuhkimolla oli pienin jalka? Eikö ne sisarpuolten isommat jalat olleet kauniimmat ja miksi olivat niin ilkeitä ja kateellisia?
Näinpä, osuva huomio. Isot jalat naisella rumat, ei auta edes hoikka varsi jos on kanootit jalkojen tilalla. Pitäisivät edes pienempiä kenkiä, ennen on osattu pukeutua naisellisesti.
Tunge itse ne hiivavarpaasi vaikka viisi numeroa pieniin kenkiin, pälli. Vastaa älykkyysosamäärääsikin paremmin.
Jos olisin kanoottijalkainen nainen niin tekisinkin, mutta miehenä ei tarvitse. Edelleen peräänkuulutan naisellisuutta, ennen sanottiin että kauneudesta pitää kärsiä, mutta nykynaiset haluaa mennä mistä aita on matalin ja levit
No en voi mitään sille että en kiihotu kanoottijaloista enkä hongankolistaista, vaan pienistä ja siroista. Ja en tiedä ketään miestä joka kiihottuisi moisesta. Minkäs sille voi, en valehtelemaankaan teille ala.
Voin uskoa sen olevan totta. Itse oon 164cm, 68kg ja kenkän38.. oon pitänyt itseäni aina iso kokoisena, mutta nykyään kun jo teini ikäiset on kanssani samaa kokoa jopa isompia..
Vierailija kirjoitti:
Liian pitkät ihmiset syövät tämän planeetan sukupuuttoon. Ruoka ei tule yksinkertaisesti riittämään niiden takia.
Pituus ja älykkyys korreloi keskenään. Lyhyt on usein sairas. Maailman ongelma on kehitysmaiden valtava väestönkasvu, länsimaissa ihmisten määrä ei kasva, ellei sinne oteta paljon kejitysmaalaisia.
Incel pojat riekkuu naisten jaloista vaikkeivät tule koskaan pääsemään lähellekkään minkäänlaista naista. Että lälläsläää vaan inkkelit
Tyttäreni pituus on 170 cm ja hänen miehensä pituus vain 175 cm. Olen huolissani lapsenlapseni pituuskasvausta. Ennuste on vain 168 cm.
Tärkeintä tietysti on, että lapsi on henkisesti terve ja pärjää sekä koulussa että työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ja muut toisten kengänkooista valittajat voisivat keskittyä kehittämään omaa älykkyyttään kengänkokoaan suuremmaksi ja jättää muiden jalat ja kengänkoot rauhaan.
Eräät ymmärtävät täydellisesti vanhojen kiinalaisnaisten sirot jalat, jotka saatiin sitomalla. Heidän kävelynsäkin oli erityisen naisellista.
Luultavasti heidän älykkyysosamääränsä on jokseenkin sama kuin kengän koko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Tuhkimolla oli pienin jalka? Eikö ne sisarpuolten isommat jalat olleet kauniimmat ja miksi olivat niin ilkeitä ja kateellisia?
Näinpä, osuva huomio. Isot jalat naisella rumat, ei auta edes hoikka varsi jos on kanootit jalkojen tilalla. Pitäisivät edes pienempiä kenkiä, ennen on osattu pukeutua naisellisesti.
Tunge itse ne hiivavarpaasi vaikka viisi numeroa pieniin kenkiin, pälli. Vastaa älykkyysosamäärääsikin paremmin.
Jos olisin kanoottijalkainen nainen niin tekisinkin, mutta miehenä ei tarvitse. Edelleen peräänkuulutan naisellisuutta, ennen sanottiin että kauneudesta pitää kärsiä, mutta nyky
Joku kiihottuu pienistä jalkateristä ja joku kainalokarvoista. Turha kuitenkaan yleistää omia fetissejä.
Ei oo himokanootit naiselliset, ei yhtään
Te älykkyydestä vouhkaajat: miksi tartuitte tähän syöttiin mutta keskustelut teknologiasta jäävät alle sivun mittaisiksi?
"No en voi mitään sille että en kiihotu kanoottijaloista enkä hongankolistaista, vaan pienistä ja siroista. Ja en tiedä ketään miestä joka kiihottuisi moisesta. Minkäs sille voi, en valehtelemaankaan teille ala."
Ilo on meidän puolellamme! Me emme todellakaan halua sinun kaltaistesi miesten kiihottuvan meistä.
Katsokaahan noiden vanhempien "sirojalkaisten" naisten jalkoja - valtavat vaivaisenluut, kuhmuraisia ja vänkyrävarpaisia, toisilla varpaat kasvaneet päällekäin. Kun on pitänyt koko ikänsä käyttää liian pieniä kenkiä joidenkin vähä-älyisten kauneusihanteiden vuoksi.
Terve, suoravarpainen ja pahkuraton jalka missä tahansa koossa on kaunis niihin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Voin uskoa sen olevan totta. Itse oon 164cm, 68kg ja kenkän38.. oon pitänyt itseäni aina iso kokoisena, mutta nykyään kun jo teini ikäiset on kanssani samaa kokoa jopa isompia..
Isokokoisena? Sinähän olet keskivertoa lyhyempi suomalainen nainen. Et ole ollut pitkä edes 50 vuotta sitten.
"No en voi mitään sille että en kiihotu kanoottijaloista enkä hongankolistaista, vaan pienistä ja siroista. Ja en tiedä ketään miestä joka kiihottuisi moisesta. Minkäs sille voi, en valehtelemaankaan teille ala."
Onneksi noin tyhmästä miehestä ei kiinnostu kukaan.
Hyvä, että naisten ei enää tarvitse pitää liian pieniä kenkiä, vaan voivat vapaasti valita kenkäkokonsa. Eiköhän niitä manoloitakin saa tilaustyönä isoja kokoja.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on vanhoja kenkiä, eli kenkiä yli 20 vuoden takaa. Menevät hyvin jalkaan. Koko 36.
Nykyään ostan kokoa 38, pienemmät eivät mahdu.
Eli mitä merkitystä on kokonumerolla, jos kengän sisämitta on sama, mutta kokoja väännellään...
Saman huomannut, nykyään kengät on pientä mitoitusta, paitsi Ecco menin näistä vasta ostaa kokoa 38 sovittamatta kun monta vuotta jo samaa kokoa erilaisia kenkiä ostanut ja halvemmalla sai ja nää kyllä hölskyy jaloissa niin että ei pysty kävelemään.
Kyllä mä töissä olen säälinyt mummojen liian pieniin jalkoihin vuosikymmeniä survottuja jalkoja, joissa on isot vaivaisenluut ja varpaat aivan ristissä. Ostan ylpeänä itselleni tarpeeksi isot ja leveälestiset kengät. Pj-kengistä esimerkiksi jalanmuotoinen lesti löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Mitä suurempi paino, sitä leveämmäksi käy jalkakin. 160 cm nainen, joka painaa 100 kg voi hyvin omata 45 numeron kengän.
Höpö, höpö. Kuvasit tuossa aikalailla minun mitat ja jalka on kokoa 37. Ollut sitä kohta 40 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin kanoottijalkainen nainen niin tekisinkin, mutta miehenä ei tarvitse. Edelleen peräänkuulutan naisellisuutta, ennen sanottiin että kauneudesta pitää kärsiä, mutta nykynaiset haluaa mennä mistä aita on matalin ja levitä joka suuntaan.
Silloin ihmisen pitäisi kuolla nuorena, sillä se kauneuden kärsimys muuttuu vanhempana kivuksi ja tuskaksi ja yhteiskunnan kulueräksi.
Olen seitsemänkymppinen ja ainakin omassa elämässä ja ystäväpiirissä, puhumattakaan vanhemmissa ikäluokissa, kauneuden hinta on ollut kohtuuton ja se kipu ja tuska, valvotut yöt, kun jalkoja on leikelty moneen kertaan, jo 40-50v iässä ja lähes kaikilla se on johtunut juuri pienistä kengistä. Oma kengän numero suureni kertaheitolla kaksi numeroa, kun asiantuntija mittasi jalan.
Nykynaiset ovat paljon valveutuneimpia ja heillä on tietoa, eivätkä suostu tekemään ja kärsimään mitä tahansa, vain sen takia, että se mielyittäisi jonkun silmää. Ja hyvä niin. Jokainen etsiköön oman kauneutensa, jos sitä haluaa ihan omasta itsestään, eikä vaatia sitä muilta.
Niille, jotka väittää että isojalkainen nainen ei ole seksikäs: Monica Bellucci, Claudia Schiffer, Angelina Jolie, Kendall Jenner. Kaikilla on 42-numeron jalka.
Itseäni taas ällöttää pienikätiset miehet. Samoin leveälanteiset suomimiehet, todella epäesteettinen näky.