Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pienellä paikkakunnalla asuvat onnistuvat löytämään sopivan kumppanin?

Vierailija
27.12.2023 |

Kun vaihtoehtoja on vähän niin eikö ole todella vaikeaa löytää ihminen, jolla on yhteinen arvomaailma, kiinnostuksen kohteet, huumorin taju, tulevaisuuden suunnitelmat, jne.? Itse asun miljoonakaupungissa ja jopa täällä on vaikeuksia löytää sopiva kumppani, joka jakaa kanssani nämä asiat.

Kommentit (117)

Vierailija
21/117 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten on juuri päinvastoin, että pienemmältä paikkakunnalta on helpompi löytää kumppani. 

Mihin tämä perustuu? Millä todennäköisyydellä suppeasta valikoimasta löytyy yhteensopivampi vaihtoehto kuin suuresta valikoimasta?

Isossa paikassa on helppo olla valitsevampi eikä tarvitse vain tyytyä naapurin hemmoon.

Vierailija
22/117 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tämä kuvaavaa nykyajalle ja tinderöinnille: kun haetaan jotain täydellistä, jäädään ilman. Ne jotka ri halua jäädä ilman, löytää kyllä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/117 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten on juuri päinvastoin, että pienemmältä paikkakunnalta on helpompi löytää kumppani. 

Mihin tämä perustuu? Millä todennäköisyydellä suppeasta valikoimasta löytyy yhteensopivampi vaihtoehto kuin suuresta valikoimasta?

No elämän historia, tavat jne. on usein samankaltaisia, ja pienille paikkakunnille jäävillä/sinne muuttaville on usein samankaltainen näkemys elämästä, ja samantyyliset suunnitelmat (sanon tämän sekä hyvällä että kriittisesti). 

Itse muutin pieneltä paikalta pois juuri sen takia kun en kokenut oikein mitään yhteistä muiden siellä asuvien kanssa ja arvomaailmani ja tulevaisuuden toiveeni olivat aivan erilaisia kuin kohtaamillani ihmisiä. Ihan mukavia ihmisiä siis suurin osa heistä, mutta en vain tuntenut minkäänlaista yhteenkuuluvuutta heidän ajatusmaailmansa kanssa. Varmaan juuri niin, että pienille paikkakunnille yleensä jää juuri ne ihmiset, joilla on samankaltainen elämänkatsomus ja ne muut muuttaa sitten ennen pitkää muualle.

Vierailija
24/117 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on vaikeuksia löytää kumppaniehdokkaita miljoonakaupungissa niin valitettavasti vika on sussa.

Enkä nyt tarkoita mitään muuta kun että olet hemmetin nirso.

Kyllä ne pienemmillä paikkakunnalla löytävät toisensa kun eivät oleta että jokainen hius on samassa suunnassa kuin sillä unelmien prinssillä mitä ei ole olemassakaan.

Vierailija
25/117 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isossa paikassa on helppo olla valitsevampi eikä tarvitse vain tyytyä naapurin hemmoon.

Miksi asuinpaikka määrittäisi kenenkään seurustelusuhteita? Kissat nai naapurista, ei ihmiset. Olen itse syntynyt pikkupaikkakunnalla, muttei tullut mieleenkään, että puoliso olisi pakko valita naapureista. 

Vierailija
26/117 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt tätä tapaa, missä koitetaan löytää mahdollisimman samantyyppinen kumppani mitä itse on. Toki on hyvä jos on samoja mielenkiinnonkohteita, mutta täytyykö sen kumppanin olla kopio sinusta?

Ja toki jos etsit sitä täydellistä kopiota itsestäsi, niin sen löydät vain peiliä katsomalla.

Vierailija
27/117 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan tämä kuvaavaa nykyajalle ja tinderöinnille: kun haetaan jotain täydellistä, jäädään ilman. Ne jotka ri halua jäädä ilman, löytää kyllä. 

Täydellistä suhdetta ei olekaan, mutta mielestäni on ihan fiksua olla tyytymättä sellaiseen suhteeseen, joka ei vastaa omaa käsitystä hyvästä suhteesta. Suhteessa tulee olla hyvä olla, täytyy tuntea olonsa turvalliseksi, mutta samaan aikaan elämä kumppanin kanssa pitää olla mielenkiintoista. 

Vierailija
28/117 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole löytynyt ei. Muualta on pitänyt yleensä hakea, mutta aika haastavaa on treffailu kun ei julkiset kulje ja itsellä ei enää autoa.

Ei ole yksikään paikkakunnan mies ollut kiinnostunut oikeasti. Tai ainakaan niin etten ole vain hyväksikäytettävä joku parempaa etsiessä. 

Vierailija
29/117 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan naapurintyttö 👍

Vierailija
30/117 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukylissä ei olla niin nirsoja kumppanin suhteen jos käy töissä ja alkoa käyttää vain perjantaisin niin kelpaa! 

Vierailija
31/117 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on vaikeuksia löytää kumppaniehdokkaita miljoonakaupungissa niin valitettavasti vika on sussa.

Enkä nyt tarkoita mitään muuta kun että olet hemmetin nirso.

Kyllä ne pienemmillä paikkakunnalla löytävät toisensa kun eivät oleta että jokainen hius on samassa suunnassa kuin sillä unelmien prinssillä mitä ei ole olemassakaan.

Olen nirso kumppanin valinnassa, ja näen sen ainoastaan positiivisena asiana. Se tarkoittaa, että tiedän, mitä tarvitsen suhteelta, tiedän arvoni ja sen, millaista kumppania arvostan elämässäni.

Kun sanon olevani nirso, en tarkoita, että asetan kohtuuttomia vaatimuksia tai etsin täydellistä ihmistä. Haluan vain varmistua siitä, että valittu kumppani sopii yhteen arvojeni, tavoitteideni ja elämäntyylini kanssa. Nirsoilu auttaa minua välttämään tilanteita, joissa joutuisin tekemään kompromisseja, jotka voisivat johtaa tyytymättömyyteen tai ongelmiin suhteessa.

Olen ylpeä siitä, että uskallan sanoa ei suhteille, jotka eivät vastaa odotuksiani. Nirsoilu on minulle keino suojella itseäni ja säästää aikaa suhteilta, jotka eivät tue minua elämässäni ja näen sen enemmän itsensä kunnioittamisena ja terveen itsetuntemuksen osoituksena.

Vierailija
32/117 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä joka kylässä on ns. paikallinen, eli juottola. Siellä niitä pareja muodostetaan. Ellei sitten jo teininä kylillä notkuessa. 

Vierailija
33/117 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No elämän historia, tavat jne. on usein samankaltaisia, ja pienille paikkakunnille jäävillä/sinne muuttaville on usein samankaltainen näkemys elämästä, ja samantyyliset suunnitelmat (sanon tämän sekä hyvällä että kriittisesti). 

Itse muutin pieneltä paikalta pois juuri sen takia kun en kokenut oikein mitään yhteistä muiden siellä asuvien kanssa ja arvomaailmani ja tulevaisuuden toiveeni olivat aivan erilaisia kuin kohtaamillani ihmisiä. Ihan mukavia ihmisiä siis suurin osa heistä, mutta e

Näinhän se usein on. Tosin joskus ihmiset vanhetessaan alkaa nähdä kotipaikkakuntansa eri silmin. Tiedän edim erään homo joka nuorena halusi pois ja muutti tukholmaan, mutta nyt noin kuusikymppisenä on slkanut viihtyä pienessä mökissä kotipaikkakunnallaan. 

Vierailija
34/117 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä ihan mielenkiintoista tietää, että miten todella pienellä paikkakunnalla asuneet ovat loppujen lopulta löytäneet kumppaninsa. Etenkin sellaiset, jotka eivät ole käyneet oman paikkakunnan ulkopuolella esim. opiskelemassa.

Todella pienillä paikkakunnilla ei ole kouluja kuin ehkä lukioon saakka. Monet käy muualla opiskelemassa ja osa palaa takaisin. Osa pariutuu jo lukiossa, kuten itsekin.

Vierailija
35/117 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuin peräpöndellä ja eräänä päivänä yksi  vanha tuttu vuosien takaa oli mut etsinyt käsiinsä ja tavattiin. Se oli siinä. Kumppani löytyi siis ihan muualta kun asuinseudultani.

Vierailija
36/117 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt tätä tapaa, missä koitetaan löytää mahdollisimman samantyyppinen kumppani mitä itse on. Toki on hyvä jos on samoja mielenkiinnonkohteita, mutta täytyykö sen kumppanin olla kopio sinusta?

Ja toki jos etsit sitä täydellistä kopiota itsestäsi, niin sen löydät vain peiliä katsomalla.

Ei tietenkään tarvitse olla kopio sinusta, mutta miten onnistuu sellainen suhde, jossa teillä on erilaiset arvomaailmat, tulevaisuuden tavoitteet ja täysin kiinnostuksen kohteet? Mikä tällaisia ihmisiä yhdistää? Kyllä minunkin miehelläni on eri kiinnostuksen kohteita. esim. jokseenkin erilainen musiikkimaku, mutta sitten myös paljon yhteisiä kiinnostuksen kohteita kuten matkailu.

Vierailija
37/117 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä ihan mielenkiintoista tietää, että miten todella pienellä paikkakunnalla asuneet ovat loppujen lopulta löytäneet kumppaninsa. Etenkin sellaiset, jotka eivät ole käyneet oman paikkakunnan ulkopuolella esim. opiskelemassa.

Yhtä mielenkiintoista olisi tietää, miksi Helsingissä on suhteessa enemmän alle 40v sinkkuja kuin maalla. Syyksi ei nyt riitä se, että sinkut on muuttaneet sinne.

Vierailija
38/117 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole ihan masilmanlaajuknen ilmiö, että parhaiten onnistuu suhteet, joissa osspuolten kieli ja muut taustat on samankaltaiset. Luonteissa on sitten hyvä olla sopivasti eroa. 

Vierailija
39/117 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo kysymys. Luuletko, ettei maaseudulla ihmisillä ole autoja? Luuletko etteivät he harrasta, opiskele, käy töissä tai matkustele? Luuletko, etteivät he tapaa ystäviään, järjestä juhlia jne. Ja sen puolison voi valita vaikka toiselta pikkupaikkakunnalta, kaupungista tai ihan vaikka ulkomailta. Missä tynnyrissä olet ap kasvanut?

Tarkoitinkin tässä nyt lähinnä ihmisiä, jotka eivät edes pahemmin poistu sieltä pikkukaupungista. Toki juhlissa voi tavata jonkun kivan tyypin jos hyvin käy, mutta millä todennäköisyydellä tämä thenkilö on juuri se unelmiesi kumppani. Pienellä paikkakunnalla on pienet piirit ja aika pitkälti päädyt näkemään aina vaan niitä samoja tyyppejä, jotka eivät välttämättä kiinnostaneet alunperinkään.

Vierailija
40/117 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo kysymys. Luuletko, ettei maaseudulla ihmisillä ole autoja? Luuletko etteivät he harrasta, opiskele, käy töissä tai matkustele? Luuletko, etteivät he tapaa ystäviään, järjestä juhlia jne. Ja sen puolison voi valita vaikka toiselta pikkupaikkakunnalta, kaupungista tai ihan vaikka ulkomailta. Missä tynnyrissä olet ap kasvanut?

Tarkoitinkin tässä nyt lähinnä ihmisiä, jotka eivät edes pahemmin poistu sieltä pikkukaupungista. Toki juhlissa voi tavata jonkun kivan tyypin jos hyvin käy, mutta millä todennäköisyydellä tämä thenkilö on juuri se unelmiesi kumppani. Pienellä paikkakunnalla on pienet piirit ja aika pitkälti päädyt näkemään aina vaan niitä samoja tyyppejä, jotka eivät välttämättä kiinnostaneet alunperinkään.

Onkohan tämmöisiä tyyppejä olemassakaan nykyään? Tai ettei ns. ulkopaikkakuntalaisia kävisi vaikkapa juhlissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän