Antipsykoottiset lääkkeet ja niiden vaikutus painoon
Toivoisin, että tästä aiheesta puhuttaisiin enemmän julkisesti ja että häpeä ja stigma, joka liittyy mielisairauksiin ja myös painonvaihteluun vähenisi täten.
Haluaisin sen takia jakaa julkisesti tämän kirjoitukseni, että muutkin samassa tilanteessa olevat saisivat vertaistukea ja että aiheesta voisi viriä myös keskustelua.
Koen, että tämä aihe vaikuttaa hyvin moneen ihmiseen ja stigmasta aiheen ympärillä pitäisi päästä eroon. Postaukseni löytyy täältä (se on tosin englanniksi): https://www.instagram.com/norttileidi/p/C1WOo2Zszlr/?hl=fi
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Yksikään lääke ei nosta painoa niin vähän kaloreita niissä on. Se kyllä hidastaa aineenvaihduntaa ja saa syömään. Mutta kurilla paino pysyy paikoillaan. Minä saan Olatsapiinin injektiona ja paino on pysynyt samana.
Itsekuri on parempi kuin kuri
Sitä itsekuria onkin hyvä harrastaa kun ei tule kylläiseksi vaikka söisi kokonaisen hevosen, koska antipsykootti sotkenut aivojen kylläisyyskeskuksen...
Vierailija kirjoitti:
Sitä itsekuria onkin hyvä harrastaa kun ei tule kylläiseksi vaikka söisi kokonaisen hevosen, koska antipsykootti sotkenut aivojen kylläisyyskeskuksen...
Hevonen on kiltti ja parempi säännöllistämään kuin ihminen
Jos tämä ei käy todeksi niin rikolliset eivät ole vankilassa
Jos hevonen ei ole hevonen niin ihminen ei ole ihminen
Olen kilokaupalla hoikempi nyt lääkityksellä. Painonhallintakeinoja on kyllä käytössä, pidän kalorivajeisia päiviä aika usein, n. miinus 1000 kcal vähähiilarisesti. Liikun ja syklitän hiilarit treenin yhteyteen.
On lääkkeet myös nukkumiseen joten dieettaminen ei enää vie yöunia mikä on aiemmin ollut isoin syy syödä paljon.
Yksikään lääke ei nosta painoa niin vähän kaloreita niissä on. Se kyllä hidastaa aineenvaihduntaa ja saa syömään. Mutta kurilla paino pysyy paikoillaan. Minä saan Olatsapiinin injektiona ja paino on pysynyt samana.