Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pappa löi lastani poskelle

Vierailija
27.12.2023 |

Kyseessä minun isäni ja alakouluikäinen lapsi. Tilannetta edelsi lapsen kieltämättä rasittava käytös, lapsi marisi ja valitti, en nyt mene siihen sen tarkemmin. Minä ojensin lasta ja puutuin asiaan parhaan kykyni mukaan ja mm. takavarikoin häneltä puhelimen. No yhtäkkiä pappa tulee toisesta huoneesta, tarttuu lasta olkapäistä ja huutaa aivan raivopäänä. Sitten hän työnsi lapsen sängylle ja läimäytti poskelle. Nostin asiasta todella ison metelin, pappa häipyi paikalta ja palasi myöhemmin pyytämään anteeksi (äitini painostuksesta..).

Miten tästä eteenpäin? Jos kyseessä olisi kuka tahansa ei-lähisukulainen, tekisin silmiä räpäyttämättä rikosilmoituksen. Pappa ei ole koskaan ollut väkivaltainen enkä itse koskaan kokenut lapsuudessa väkivallan uhkaa. Kiivas kyllä on ja huutaa herkästi muttei ole kajonnut fyysisesti ikinä.

Nämä isovanhemmat ovat olennaisin tukiverkkoni ja olemme aina olleet läheisiä. Olen aivan järkyttynyt ja raivoissani isäni käytöksestä. Pelkään, että välit menevät lopullisesti jos teen rikosilmoituksen. Tosin pelkään myös katuvani lopun elämää, jos en pidä lapseni puolia ja tee kuten olisi oikein, eli ilmoita asiasta poliisille.

Raivostuttaa erityisesti, kun tietää että tuskinpa olisi pappa mennyt isokokoista teinipoikaa läimimään. Pienikokoista tyttöä sen sijaan kyllä kun tietää, ettei lapsesta ole vastusta. Oksettavaa! :( ja kyllä, lapsen käytöksessä on reilustikin parantamisen varaa mutta ei oikeasti aikuinen ihminen voi käydä lapsen kimppuun. Eikä hänellä ole mitään oikeutta päättää, että minun lastani aletaankin yhtäkkiä kasvattaa väkivallalla.

Kommentit (387)

Vierailija
341/387 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ensi jouluksi pappa hankkii etälamauttimen ja antaa pikkuritsalle kunnon sätkyn, mikäli siis toistaitoinen yh tunkee uudelleen papan joulupöytään.

Olenko kieroutunut, kun mun mielestä tällainen huumori on kaikkein hauskinta? En voi lakata nauramasta.

Vierailija
342/387 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakara saattoi oppia kerrasta.

Kakara?

Sanottiinko sinua kakaraksi ollessasi pieni? Sen kyllä huomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/387 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin rikosilmoituksen. Lisäksi varmaankaan en enää voisi luottaa pappaan enää koskaan. Rikosilmoitus ei pilaisi välejä. Sen pilasi Papan väkivaltaisuus.

Vierailija
344/387 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin lyönyt/löisin takaisin tuota ukkoa. Mitään rikosilmoituksia, pistät vaan välit jäihin. 

Jos olisin pappa, olisin antanut kunnon läimäytykset koko perheen akkalaumalle, ja tuolle pikkuletukalle vielä kierrepotkun kaupan päälle. Ihme akkamafia.

Teillä toki tuollaiset setit, mutta ei missään normaalijärjellä varustetussa perheessä.

Vierailija
345/387 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ulilaudan veeteillä ole varaa maksaa kultatiliä vai miksi tulette tänne paskantamaan ruutuuni noita älyvapaita kommenttejanne?

Vierailija
346/387 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ulilaudan veeteillä ole varaa maksaa kultatiliä vai miksi tulette tänne paskantamaan ruutuuni noita älyvapaita kommenttejanne?

Äläs nyt, tämähän on hauskinta av-huumoria pitkään aikaan! Olen yllättynyt, että ketjua ei ole vielä poistettu.

Vierailija
347/387 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tässä psykoottinen kakarakin. Kuka sille opettaa käytöstapoja?

Vierailija
348/387 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos papalla alkaa tulla muistisairaus? Muistaako edes sekunnin kuluttua, että oli lyönyt?

Vierailija
349/387 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lähtökohtaisesti en kannata ongelmien lakaisua maton alle, ajattelen, että tällaisissa tilanteissa mahdollinen rikosilmoitus rikoskuulusteluineen, välien kuolemisineen, muistojen tahraaminen, välien meneminen sukuun luo lapselle huomattavasti isomman muistijäljen ja valtavan trauman verrattuna ilmeisen ymmärrettävään hermojen menetyksestä seuranneeseen läpsäisyyn. Niitä traumoja lapsi saa setviä lopun elämäänsä. Mikäli ap jättäisi koko sirkuksen välistä, lapsi saattaisi jopa ottaa lyhyellä aikavälillä opiksi, unohtaa koko jutun ja jatkaa elämäänsä.

Vierailija
350/387 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo häiriintynyt lapsi pitäisi viedä hoitoon? Vanhemmat sossun valvontaan? Pappa näytti miten käyttäydytään.

Vierailija
351/387 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos papalla alkaa tulla muistisairaus? Muistaako edes sekunnin kuluttua, että oli lyönyt?

Varminta siis lyödä uudelleen, ennenkuin unohtuu!

Vierailija
352/387 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisaikoina työpaikoillakin johtaminen perustui pelolla johtamiseen. Nyt kun vanhan polven ihmiset ovat eläkkeellä, niin tämä on onneksi vähentynyt. 

Vierailija
353/387 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain kumman syystä en usko ap:n juttua.

En minäkään, provohan tuo on.  Joku tylsistynyt muija vääntää sontaa palstalle.

Minä olen todistanut samankaltaista tilannetta, kun appiukko läpsäytti miehen veljen lasta vastaavassa tilanteessa. Muistisairaus oli alkamassa, ensimmäisiä merkkejä tämä.

Vierailija
354/387 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on todella outoja kommentteja, olen pahoillani ap:n puolesta. 

Ymmärrän, että olet järkyttynyt ja kauhukuvat kulkevat päässä. Tärkeintä nyt ensi kädessä on se, että saat käsiteltyä asiaa tyttäresi kanssa. Ja tietysti hyvä, että isäsi pyysi anteeksi ( vaikkakin pakotettuna). 

Olen pk:ssa töissä ja aina välillä joudumme tekemään lasun tai olemaan poliisiin yhteydessä pahoinpitelyepäilyn vuoksi. Sitä ei kannata turhaan pelätä. Välttämättä yhdestä läimäyksestä ei edes nosteta syytettä, mutta on tärkeää, että asia käsitellään virallisesti. Voisit esim kysyä ensin sosiaalitoimesta neuvoa. 

Minun oma isäni oli kerran raivostunut naisystävänsä lapsenlapselle, ei onneksi käynyt kiinni. Naisystävä kertoi minulle asiasta. Joskus tapahtuu ylilyöntejä. Tärkeää, että niitä ei lakaista maton alle. 

Minut yritti 16-vuotias tytärpuoleni vampata ja suuttui, kun en lähtenyt leikkiin mukaan.

Se oli sitten selittänyt mammalleen jotakin satua ja mamma oli vähän sekaisin jonkin aikaa. Tyttö ei ole vieläkään leppynyt, kun ei saanut mitä yritti ja mikä kuului mammalleen.

Elukoita nykynaiset ovat.

Vierailija
355/387 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka lähtökohtaisesti en kannata ongelmien lakaisua maton alle, ajattelen, että tällaisissa tilanteissa mahdollinen rikosilmoitus rikoskuulusteluineen, välien kuolemisineen, muistojen tahraaminen, välien meneminen sukuun luo lapselle huomattavasti isomman muistijäljen ja valtavan trauman verrattuna ilmeisen ymmärrettävään hermojen menetyksestä seuranneeseen läpsäisyyn. Niitä traumoja lapsi saa setviä lopun elämäänsä. Mikäli ap jättäisi koko sirkuksen välistä, lapsi saattaisi jopa ottaa lyhyellä aikavälillä opiksi, unohtaa koko jutun ja jatkaa elämäänsä.

Juuri näin. Eikö ap tätä ymmärrä?

Vierailija
356/387 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen todistanut samankaltaista tilannetta, kun appiukko läpsäytti miehen veljen lasta vastaavassa tilanteessa. Muistisairaus oli alkamassa, ensimmäisiä merkkejä tämä.

Miten tuo muka muistisairauteen liittyy?

Joskus kakaroita vain täytyy ojentaa, ei niistä muuten ihmisiä kasva.

Vierailija
357/387 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin rikosilmoituksen. Lisäksi varmaankaan en enää voisi luottaa pappaan enää koskaan. Rikosilmoitus ei pilaisi välejä. Sen pilasi Papan väkivaltaisuus.

Eihän pappa ole ollut väkivaltainen! Pappa toimi oikein ja hyvin!

Aina te vihervassarit yritätte valehdella paskanruskean ( punainen + vihreä ) sinivalkoiseksi!

Vierailija
358/387 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo muka muistisairauteen liittyy?

Joskus kakaroita vain täytyy ojentaa, ei niistä muuten ihmisiä kasva.

Normaalit ihmiset osaavat ojentaa kajoamatta.

Vierailija
359/387 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ensi jouluksi pappa hankkii etälamauttimen ja antaa pikkuritsalle kunnon sätkyn, mikäli siis toistaitoinen yh tunkee uudelleen papan joulupöytään.

Olenko kieroutunut, kun mun mielestä tällainen huumori on kaikkein hauskinta? En voi lakata nauramasta.

No et ehkä kieroutunut mutta aika lapsellinen ja tyhmä lähinnä.

Vierailija
360/387 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat vain olla vähän tyhmä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi