Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pappa löi lastani poskelle

Vierailija
27.12.2023 |

Kyseessä minun isäni ja alakouluikäinen lapsi. Tilannetta edelsi lapsen kieltämättä rasittava käytös, lapsi marisi ja valitti, en nyt mene siihen sen tarkemmin. Minä ojensin lasta ja puutuin asiaan parhaan kykyni mukaan ja mm. takavarikoin häneltä puhelimen. No yhtäkkiä pappa tulee toisesta huoneesta, tarttuu lasta olkapäistä ja huutaa aivan raivopäänä. Sitten hän työnsi lapsen sängylle ja läimäytti poskelle. Nostin asiasta todella ison metelin, pappa häipyi paikalta ja palasi myöhemmin pyytämään anteeksi (äitini painostuksesta..).

Miten tästä eteenpäin? Jos kyseessä olisi kuka tahansa ei-lähisukulainen, tekisin silmiä räpäyttämättä rikosilmoituksen. Pappa ei ole koskaan ollut väkivaltainen enkä itse koskaan kokenut lapsuudessa väkivallan uhkaa. Kiivas kyllä on ja huutaa herkästi muttei ole kajonnut fyysisesti ikinä.

Nämä isovanhemmat ovat olennaisin tukiverkkoni ja olemme aina olleet läheisiä. Olen aivan järkyttynyt ja raivoissani isäni käytöksestä. Pelkään, että välit menevät lopullisesti jos teen rikosilmoituksen. Tosin pelkään myös katuvani lopun elämää, jos en pidä lapseni puolia ja tee kuten olisi oikein, eli ilmoita asiasta poliisille.

Raivostuttaa erityisesti, kun tietää että tuskinpa olisi pappa mennyt isokokoista teinipoikaa läimimään. Pienikokoista tyttöä sen sijaan kyllä kun tietää, ettei lapsesta ole vastusta. Oksettavaa! :( ja kyllä, lapsen käytöksessä on reilustikin parantamisen varaa mutta ei oikeasti aikuinen ihminen voi käydä lapsen kimppuun. Eikä hänellä ole mitään oikeutta päättää, että minun lastani aletaankin yhtäkkiä kasvattaa väkivallalla.

Kommentit (387)

Vierailija
381/387 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kun lapsesi varastaa artekin jakkaraa stokkalta, niin ei papan läpsäisy enää auta. 

Vierailija
382/387 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pappa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/387 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattakaa lapsenne kunnioittamaan toisten kotia ja muita ihmisiä.

Vierailija
384/387 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi oma isäni kyseessä ja oma lapseni lyömisen kohteena, loppuisi kaikki tapaamiset vanhempieni kanssa, valitettavasti. Mulla on nollatoleranssi väkivallalle. Se ei ole mikään pikkujuttu, vaikka lapsen käytös olisi millaista.

Vierailija
385/387 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ensi jouluksi pappa hankkii etälamauttimen ja antaa pikkuritsalle kunnon sätkyn, mikäli siis toistaitoinen yh tunkee uudelleen papan joulupöytään.

😂

Vierailija
386/387 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen rasittava kitinä ja turhanpäiväinen kiukuttelu lapsilla johtuu hyvin usein matalasta verensokerista. Kannattaa antaa vaikka banaani käteen, ei tartte lyödä. 

Meillä on 13-vuotias tyttö, ja tuntuu että se on taantunut ihan taaperoasteelle. Joka päivä hirveää marisemista, mökötystä ja kitinää. Kai se hormoneista johtuu, mutta itellä meinaa välillä hermo mennä. Ja myös tuota puhelimen takavarikointia olen harrastanut. 

Yleensähän noista sitten valitettavasti tulee yhteiskunnallisesti hyödyttömiä natkuja, joten täytyy toivoa, että jotain drastista tapahtuu jälkikasvullesi ennen kuin pääsee levittämään myrkkyään laajemmalle.

Vierailija
387/387 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa lyödä, jos ei tottele. Opeta lapsesi tottelemaan. Olet huono äiti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan