Unettomuudesta ''kärsivät'' eivät varmasti ole kokeilleet näitä vinkkejä
Jos on uniongelmia, jätä kahvi pois keskipäivän jälkeen. Viimeinen kahvi lounaalla.
Sitten illalla reipasta liikuntaa, ulkoilua vähintään tunti. Koko päivän ajan on myös hyvä puuhastella kaikkea ja tehdä töitä, jotta kroppa on illalla tarviiksi väsynyt.
Sitten iltapalaksi maitoa ja banaani, katsoen jotain luonto-ohjelmaa. Varmasti tulee uni hyvissä ajoin eikä mitään lääkkeitä tarvita siihen.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, parhaat vinkit aina saa niiltä jotka ei itse ole unettomia.
Maitoa ja banaania, just joo.
Kylkeen voi vielä ottaa kamomillateetä ja lämpimän suihkun.
Mulla on kolme alle 5v lasta, 1.5h työmatka suuntaansa ja työ esimiesasemassa. Ei ole aikaa kattella telkkaria ja syyä panaaneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaisia huuhaakeinoja viitsitä kokeilla nykyisin enää vaikka kuinka auttaisivat. Itse tiedän, että auttavat.. Nykykansa haluaa lääkäriltä ja apteekista pillereitä yhä enemmän kitaansa. Rahaa on niihin ja kaikenmaailman ravintolisiin sen lisäksi.
Kuten tuossa eräs totesi, niin unettomuus voi olla stressiperäistä. Ei siinä mitkään vanhan kansan konstit auta, vaan stressin lähde on poistettava elämästä. Esimerkiksi työ.
Einstein on sanonut, että stressiin on syynä päivittäinen kontakti Idi oottien kanssa. Milläs ne poistat? Työ taas on ilon aihe elämässä, ei sitä pidä poistaa vaan pitää kynsin hampain työpaikastaan kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on hyvä vinkki. Juo kaksi pulloa raakaa kossua ennen ilta yhdeksää, niin tulee hyvin uni.
Ihan helevetin huono vinkki. Siinä rupeat örveltämään ja oksentamaan.
Kyllä itselläni toimii hienosti. Toki seuraavat kolme päivää on sitten yhtä hel vet tiä, mutta se onkin toinen tarina.
Toope, ei sammuminen ole sama kuin nukkuminen.
Vierailija kirjoitti:
Unettomuudesta oikeasti kärsivät ovat varmasti kokeilleet kaikkea. Ap on kyllä kyllin tyhmä antaakseen neuvoja vaikkei tiedä asiasta mitään.
Jännä, että unettomien suhtautuminen apukeinoihin on aina näin aggressiivista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, parhaat vinkit aina saa niiltä jotka ei itse ole unettomia.
Maitoa ja banaania, just joo.
Kylkeen voi vielä ottaa kamomillateetä ja lämpimän suihkun.
Mun isoäiti aina sanoi mulle (vuosikymmeniä sitten) että "ei nuori ihminen voi unettomuudesta kärsiä, pistät vaan pään tyynyyn ja nukut". Joskus kun oli siellä yötä, ihmetteli suuresti että pysäytin puolen tunnin välein lyövän kaappikellon, "ei se minua ja vaariakaan häiritse".
Mitä kun ei lainkaan juo kahvia, ja silti ei nuku? Mistä silloin pitää luopua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unettomuudesta oikeasti kärsivät ovat varmasti kokeilleet kaikkea. Ap on kyllä kyllin tyhmä antaakseen neuvoja vaikkei tiedä asiasta mitään.
Jännä, että unettomien suhtautuminen apukeinoihin on aina näin aggressiivista...
Niin, nukkumattomuus kiristää pinnaa.
Vierailija kirjoitti:
Laiskuudesta ja päiväunista. Ala liikkumaan.
Unettomuus. Kokeile sitä ap joskus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun he tietää itse parhaiten että mikään ei auta, pitää olla tietty lääke ja uneton tietää paremmin kuin lääkäri mitä tarvitsee 😂
Kyllä se kahvin juomisen lopettaminen iltapäiväkahvien jälkeen monia auttaa oikeasti. Vaatisi tietysti vähän elintapamuutosta. Olen kokeillut ja kuitenkin vain vähentänyt kahvinjuontia, mutta en myöskään otta stressiä unettomuudesta. Nautiskelen, kun saan yöllä yksinäni puuhailla.
Kaikki tietävät myös, että ruuan syömisen vähentäminen laihduttaa, mutta sekin vaatisi vä hän omaa halua ja asennetta, eikä vain valitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiskuudesta ja päiväunista. Ala liikkumaan.
Typerys. Minä liikun jo sen minkä tällä selällä voi, enkä nuku päikkäteitä.
Kun aikoinaan kärsin pahasta unettomuudesta, en juonut kahvia ollenkaan (en juo edelleenkään). En istunut koko päivän aikana käytännössä ollenkaan, koska oli neljä pientä (alle 5v) lasta ja lisäksi urheilun paljon. Ei auttanut maito, eikä mikään muukaan, lääkkeetkään eivät pahimmassa vaiheessa. Sitten unettomuus vain loppui, en jäänyt lääkkeisiin koukkuun eikä niistä luopuminen ollut ollenkaan vaikeaa. Tästä aikaa n.10 vuotta.
Olen kokeillut kaikkia noita keinoja. Ne eivät auttaneet, koska unettomuuteni johtuu ahdistuksesta, joka taas johtuu yksinäisyydestä ja puolison löytämisen mahdottomuudesta.
Voi hitsi, kenellekään ei ole ikinä tullut mieleen tällaiset vinkit. Lopetetaan uniklinikat ja isketään potilaille banaani käteen.
Parannetaanko ap seruaavaksi masennus ja syöpä? Eivätkö ole vaan ajatelleet piristyä ja solujakautua vain normaaleilla soluilla? Ihan omasta asenteesta nämä on kiinni, joku roti nyt sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun he tietää itse parhaiten että mikään ei auta, pitää olla tietty lääke ja uneton tietää paremmin kuin lääkäri mitä tarvitsee 😂
Jos on kymmeniä vuosia kärsinyt unettomuudesta, niin todellakin tietää paremmin kuin se asiakasta tuntematon lääkäri joka esim kieltäytyy kirjoittamasta sitä nukahtamislääkereseptiä (jonka uneton itse tietää auttavan).
Ainoo asia mikä mua autto oli ku lopetin välittämisen siitä, miten nukun vai nukunko ollenkaan. Huolestuneisuus, stressaaminen ja pelko, varmat unentappajat.
Ap olet oikeassa.
Varmastikaan kukaan unettomuudesta kärsivä ei ole kuullutkaan noista vinkeistä saatikka kokeillut niitä.
Listauksesta oli kyllä jäänyt pois, ettei saa päiväunia nukkua ja unirytmi pitäisi pitää samana myös vapaapäivinä.
Kyllä itselläni toimii hienosti. Toki seuraavat kolme päivää on sitten yhtä hel vet tiä, mutta se onkin toinen tarina.