Unettomuudesta ''kärsivät'' eivät varmasti ole kokeilleet näitä vinkkejä
Jos on uniongelmia, jätä kahvi pois keskipäivän jälkeen. Viimeinen kahvi lounaalla.
Sitten illalla reipasta liikuntaa, ulkoilua vähintään tunti. Koko päivän ajan on myös hyvä puuhastella kaikkea ja tehdä töitä, jotta kroppa on illalla tarviiksi väsynyt.
Sitten iltapalaksi maitoa ja banaani, katsoen jotain luonto-ohjelmaa. Varmasti tulee uni hyvissä ajoin eikä mitään lääkkeitä tarvita siihen.
Kommentit (122)
Urpo laskit väärin, joulu meni jo.
Mulla oli ihan tolkuton noin 15 vuoden unettomuus. Stressistä johtui ilmeisesti. Kun putosin pohjalle, niin stressikin loppui.
Mullakin on hyvä vinkki. Juo kaksi pulloa raakaa kossua ennen ilta yhdeksää, niin tulee hyvin uni.
Kahvin puoliintumisaika on kyllä pitkä, kahden jälkeen juotuna kofeiinia riittää vielä pitkälle yöhön.
On koitettu kaikkia noita eikä auta. Ja muuten klo 18 jälkeen ei liikuta se aktivoi liikaa aivoja eikä saa nukahdettua.
Totta. Samoin masennuksesta "kärsivät" eivät varmasti ole kokeilleet ajatella positiivisesti.
Oma unettomuus loppui kuin seinään, kun vaihdoin työpaikkaa. Oli täysin stressiperäistä. Siinä ei paljon maidot ja banaanit auttaneet. Olin kuukausia kokonaan juomatta kahvia. Sain unettomuuteen lääkkeitä. Liikuin riittävästi. Söin terveellisesti. Ei ole ikävä unettomuutta. Enkä ikinä lähtisi antamaan noin typeriä neuvoja kenellekään. Unettomuus on yleensä hyvin kompleksinen ongelma eikä siihen välttämättä auta yhtään mikään.
Vierailija kirjoitti:
Kahvin puoliintumisaika on kyllä pitkä, kahden jälkeen juotuna kofeiinia riittää vielä pitkälle yöhön.
No millä selität sen, että joskus olen juonut klo 12, puolen päivän aikaan viimeisen kahvikupin ja silti ollut huonot yöunet ja joskus olen juonut klo 19 vielä kahvia ja ollut hyvät yöunet?
Olen kokenut tuon todella monia kertoja. Kahvilla voi olla joku vaikutus, mutta se on mitätön vaikutus verrattuna moneen muuhun asiaan, jotka yöuneni voivat pilata.
unettomuuteen auttaa uni ei lääkkeet
Vierailija kirjoitti:
unettomuuteen auttaa uni ei lääkkeet
Ja krapulaan auttaa viina, ei lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Samoin masennuksesta "kärsivät" eivät varmasti ole kokeilleet ajatella positiivisesti.
Oletin, että tämä on ironiaa ja siksi peukutin.
Ei tuollaisia huuhaakeinoja viitsitä kokeilla nykyisin enää vaikka kuinka auttaisivat. Itse tiedän, että auttavat.. Nykykansa haluaa lääkäriltä ja apteekista pillereitä yhä enemmän kitaansa. Rahaa on niihin ja kaikenmaailman ravintolisiin sen lisäksi.
Palstan unireseptori trolli on hokenut samaa palstalla jo ainakin vuodesta 2015. Hae sanalla ja näet itse.
Kiitos, parhaat vinkit aina saa niiltä jotka ei itse ole unettomia.
Maitoa ja banaania, just joo.
Vierailija kirjoitti:
Vai sillai. Minä juon joka ainoa ilta kupillisen kahvia kello 22. Ei ole unettomuutta ollut koskaan. Taidan olla melko erikoinen yksilö.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaisia huuhaakeinoja viitsitä kokeilla nykyisin enää vaikka kuinka auttaisivat. Itse tiedän, että auttavat.. Nykykansa haluaa lääkäriltä ja apteekista pillereitä yhä enemmän kitaansa. Rahaa on niihin ja kaikenmaailman ravintolisiin sen lisäksi.
Kuten tuossa eräs totesi, niin unettomuus voi olla stressiperäistä. Ei siinä mitkään vanhan kansan konstit auta, vaan stressin lähde on poistettava elämästä. Esimerkiksi työ.
Unettomuudesta oikeasti kärsivät ovat varmasti kokeilleet kaikkea. Ap on kyllä kyllin tyhmä antaakseen neuvoja vaikkei tiedä asiasta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on hyvä vinkki. Juo kaksi pulloa raakaa kossua ennen ilta yhdeksää, niin tulee hyvin uni.
Ihan helevetin huono vinkki. Siinä rupeat örveltämään ja oksentamaan.
Monesko vuorokausi putkeen valvomista menossa?