Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehenä ei kiinnosta enää panostaa tähän parisuhteeseen ja romantiikkaan

Vierailija
26.12.2023 |

Siis vaikka viedä vaimolle kukkia yms. Syy? Vaimo ei herätä minkäänlaista suojeluviettiä tai saa tuntemaan itseäni mieheksi. Tulee vain olo, että osaa ostaa ne kukkansa itse jos sellaisia tahtoo. 

Kommentit (140)

Vierailija
81/140 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ihan itse tekevät naisistaan pihtareita. Kun nainen huomaa että mies haluaa naisestaan vain kodinhoitajan, lastensa synnyttäjän ja patjan miehen tarpeita varten, niin ei paljoa nappaa.

Miksi yhä useampi nainen valitsee vapaaehtoisen sinkkuuden ja lapsettomuuden? Koska iso osa miehistä etsii naisesta pelkkää hyötyä eli seksiä ja kodinhoitoa. Mitä nainen siinä saa? Loputtoman työleirin ja miehen, joka ei kunnioita eikä aidosti välitä naisestaan

Eli sinun mielestäsi seksi on jotain mitä mies saa ja antaa, ei jotain mitä molemmat saavat yhtä lailla?

Tämähän johtaa sitten kaupankäyntiteoriaan, jossa mies saa seksiä ja nainen saa esimerkiksi turvan tunnetta, pieniä romanttisia eleitä ja arjen jakamista.

Jos parisuhde on miehelle jotain kaupankäyntiä jossa tunteille ei ole sijaa

Siitä puhe mistä puute. Inceleillä siis rahasta ja naisista. 

Vierailija
82/140 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupankäyntiteoriassa on paljon totuutta.

Jos kysytte miehiltä ja naisilta mitä he parisuhteelta haluavat, niin kyllä he yleensä painottavat eri asioita. Miehillä korostuu seksi, yhteiset harrastukset, kaverit, ja ettei olla koko ajan multitaskaamassa ja metasäätämässä. Naisilla korostuu kotipesä, pienet romanttiset eleet, matkat ja mukavuudet, herkuttelu, turva ja tukeminen.

Näin ei ole aina, mutta aika usein on. Etenkin tuo seksi vs pienet romanttiset eleet, turva ja tukeminen.

Naiset itse allekirjoitavat kaupankäyntiteorian sanomalla että parisuhde joka perustuu seksiin ja hauskanpitoon ja kotona ollaan suurpiirteisiä, on sellainen jossa mies saa ja nainen antaa - vaikka molemmat saavat ja antavat samat asiat.

No tietenkin miehellä korostuu seksi ja yhteiset harrastukset parisuhdetoiveissa, koska kodinhoidon he haluavat jättää täysin vaimon kontolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/140 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstamiehet tosiaankin tuntuvat pitävän kaikkia naisia huo rina joilta mies "ostaa" seksiä vastineeksi kotitöistä ym. Eivät ymmärrä, että parisuhteessa on, tai pitäisi olla, kyse rakkaudesta ja toisten kunnioittamisesta. Seksi ei ole kaupankäyntiä eikä pelkästään omien tarpeiden tyydyttämistä vaan rakkauden osoitus ja halua tehdä myös toiselle hyvää.

Nainen ei "pihtaa" tahallaan, nainen ei vain kostu eikä halua, jos mies käyttäytyy kylmästi ja pitää naista itsestäänselvyytenä tai sitten yrittää "ostaa" seksiä. Jos mies ei oikeasti rakasta eikä kunnioita vaimoa niin kyllä vaimo sen yleensä vaistoaa jolloin seksuaalinen halukin kuolee miestä kohtaan.

Miten miehet eivät tajua näin yksinkertaisia asioita :D Joskus tuntuu että miesten tunne-elämä on ameeban tasolla

Vierailija
84/140 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Seksi ei ole kaupankäyntiä, vain mies voi nähdä asian noin. Kyse on siitä, että naiselle ei synny seksuaalista halua eli nainen ei kostu jos on miehelle pelkkä itsestäänselvyys"

"Seksissä molempien kuuluu saada ja antaa mutta lopulta seksi menee naisen puolelta "antamiseksi" kun miestä ei naisen nautinto kiinnosta. Katsos kun nainen haluaa miehen joka aidosti välittää"

Lukekaa palstamiehet etenkin nuo alleviivatut kohdat ja sisäistäkää lukemanne. Naisille seksi ei ole kaupankäyntiä mutta monelle miehelle tuntuu olevan

Vierailija
85/140 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset. Te itse väititte että seksi on kaupankäyntiä.

Jos seksi on jotain mitä mies saa ja nainen antaa, niin se on kaupankäyntiä. Koska se ei ole jotain mitä muut saavat yhtä lailla. Te itse annoitte ymmärtää niin että miehen on annettava X ja Y asioita, jotta naista kiinnostaisi seksi.

Mitä ihmettä nyt taas? Seksissä molemmat saavat ja antavat. Jos mies ei anna hellyttä niin nainen ei anna seksiä. Jos nainen on rupsahtanut ja lihava niin mies ei anna seksiä.

Eivät miehetkään ihan mitä tahansa pane, heilläkin on standardit. Jos miehen mielestä nainen vain "antaa" niin kertoo miehestä aika paljon eikä mitään positiivista...

Vierailija
86/140 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana ei ole pelkkä naisen ikääntyminen ja rupsahtaminen, vaan se, etteivät naiset kehitä ominaisuuksia jotka kompensoisivat sitä.

Naiset eivät muutu hauskemmiksi, sensuellimmiksi, tms. Päin vastoin naiset keskittyvät aina vain enemmän kaikkeen muuhun kuin mieheen, josta tulee pelkkä kävelevä työkalupakki projektissa joka muistuttaa enemmän työtiimiä kuin rakkaussuhdetta.

Niin, ihan totta. Kun naisella on hoidettavana palkkatyö, koti ja lapset, niin väsymys näkyy. Siinä ei viitsi nauraa kihertää, kun mies häipyy harrastuksiin ja itse jää kotiin kyselemään lapsilta kertotaulua, etsimään seuraavan päivän vaatteita, pesemään pyykkiä ja tiskaamaan.

Vierailija
87/140 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olet vaimosi valinnut.

Ihanista, näteistä, seksikkäistä ja hoikista tyttöystävistä usein tulee ämmääntymisen metamorfoosissa eli avioliitossa nalkuttavia ämmiä ja lihovia miestä huomioimattomia ja väheksyviä pihtareita.

Siksi, että....?

Tuohon kysymykseen ei yksikään mies halua vastata. 

Vierailija
88/140 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olet vaimosi valinnut.

Itse tulet vaimosi heivaamaan kiertoon.

Vierailija
89/140 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netti on avannut silmäni sille, millaisia valtaosa miehistä on. Haluavat naisesta ilmaisen kotipiian joka tekee kotityöt, kämppiksen joka jakaa puolet kuluista ja reiän johon mies saa laskea mällinsä ja joissain tapauksissa lastensynnyttäjän ja hoitajan josta voi ottaa eron ja vaihtaa nuorempaan naiseen heti kun se vaimo "rupsahtaa" eli vanhenee ja ehkä lihoo muutaman kilon.

Valtaosa miehistä ei hae rakkaudellista parisuhdetta vaan he haluavat hyötyä naisesta. Valtaosa naisista sen sijaan haluaa aidon rakkaussuhteen. Yhtälö ei toimi joten yhä useampi nainen on vapaaehtoisesti sinkku ja lapsenkin voi tehdä nykyään yksin jos sellaisen haluaa

Olen itse tehnyt saman oivalluksen. Turhaan olen rakkautta hakenut. Luovutan. 

Vierailija
90/140 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netti on avannut silmäni sille, millaisia valtaosa miehistä on. Haluavat naisesta ilmaisen kotipiian joka tekee kotityöt, kämppiksen joka jakaa puolet kuluista ja reiän johon mies saa laskea mällinsä ja joissain tapauksissa lastensynnyttäjän ja hoitajan josta voi ottaa eron ja vaihtaa nuorempaan naiseen heti kun se vaimo "rupsahtaa" eli vanhenee ja ehkä lihoo muutaman kilon.

Valtaosa miehistä ei hae rakkaudellista parisuhdetta vaan he haluavat hyötyä naisesta. Valtaosa naisista sen sijaan haluaa aidon rakkaussuhteen. Yhtälö ei toimi joten yhä useampi nainen on vapaaehtoisesti sinkku ja lapsenkin voi tehdä nykyään yksin jos sellaisen haluaa

Älä luovuta. Ei kaikki miehet kirjoittele täällä. Itse löysin elämäni rakkauden kun olin 48-vuotias. Ja kaiken lisäksi olin hänelle elämän rakkaus. Meillä on ainutlaatuinen suhde jota en tunnista näistä tämänkään paikan keskusteluista lainkaan. Meillä on molemminpuolista rakkautta, huomioimista, kunnioitusta, läheisyyttä, huumoria, kaikkea. Ja seksi on taivaallista, ja sitä on edelleen runsaasti, vaikka ollaan jo lähempänä kuutta- kuin viittäkymppiä. 

Mieheni ei kirjoittele täällä. Mahtaako edes tietää että tällainen paikka on. 

Vierailija
91/140 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä luovuta. Tunnista se; rakkaus ei kysy, mitä sinä voit antaa minulle. Se kysyy, mitä minä voin antaa sinulle. Ja kun kaksi sopivaa kohtaa, se todella vaan kasvaa kun sitä tuhlaa, vuosi vuodelta. 

Vierailija
92/140 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan kuullut useita kertoja sanonnan: niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan, eikö vain? Eli syytät vaimoasi siitä, että SINÄ et halua panostaa parisuhteeseesi. Olisiko aika katsoa sinne peiliin ja miettiä, että missä vaiheessa sinä LOPETIT siihen parisuhteeseen panostamisen. 

Oliko se silloin, kun lapset olivat pieniä, vaimo univelkainen, yliväsynyt, täystyöllistetty? Vai myöhemmin, kun vaimo elää urapaineiden keskellä, pitää hoitaa koti ja teinien pulmat, ehkä siinä sivussa myös kummankin ikääntyvien vanhempien jutut?

Puhuit, että vaimon pitäisi VALITTAMATTA hoitaa kodin jutut, niinkö se oli? Eikös koti ole teidän MOLEMPIEN vastuulla? Vai sovitteko joskus, että vaimo hoitaa kodin, lapset, omat työnsä ja miljoona muuta asiaa ja sinä saat tehdä mitä huvittaa ja valittaa siinä sivussa someen? Yllätys yllätys, mutta koti on teidän molempien vastuulla. Haluatko tuntea itsesi mieheksi? Kevennä vaimon taakkaa. R

Aamen tälle kirjoitukselle.

Mun mies olisi voinut kirjoittaa aloituksen. Ja todellakin on vielä niin vätys, että mun pitää hoitaa se eroaminenkin.

Vierailija
93/140 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko voimaantunut kouvolatukkatantta?

Tämä. Jos on, niin tantta kaulaheltta heiluen kouvolatukasta retuuttamalla roskiin surutta. Parempaa tilalle.

Vierailija
94/140 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko voimaantunut kouvolatukkatantta?

Tämä. Jos on, niin tantta kaulaheltta heiluen kouvolatukasta retuuttamalla roskiin surutta. Parempaa tilalle.

Niillä pulkannaruillako retuutat vai pallomahallasi tuuppien roskiin heität hien valuessa pitkin kaljulaikkuista päänahkaasi?

Vierailija
95/140 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys naisille:

Teidän mukaanne miehet eivät tee omaa osaansa kotitöistä, eivät halua molemminpuolista tukemista arjessa tai yhteistä arkea ylipäätään, juoksevat vain harrastuksissa ja kavereilla kun vaimo hoitaa kaiken.

Mistä sitten johtuu, että miehenä on niin vaikeaa saada tapailusuhdetta tai FWB-suhdetta? Ja ei, tämä ei johdu perhehaaveista enää koska olen 45+.

Eikö se sitten olisi näppärintä poimia rusinat pullasta? Ottaa miehen kanssa vain ne hauskat hetket ja hoitaa arki ilman riippakiveä?

Vierailija
96/140 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhkamunan pienimunaisen puhetta

Vierailija
97/140 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys naisille:

Teidän mukaanne miehet eivät tee omaa osaansa kotitöistä, eivät halua molemminpuolista tukemista arjessa tai yhteistä arkea ylipäätään, juoksevat vain harrastuksissa ja kavereilla kun vaimo hoitaa kaiken.

Mistä sitten johtuu, että miehenä on niin vaikeaa saada tapailusuhdetta tai FWB-suhdetta? Ja ei, tämä ei johdu perhehaaveista enää koska olen 45+.

Eikö se sitten olisi näppärintä poimia rusinat pullasta? Ottaa miehen kanssa vain ne hauskat hetket ja hoitaa arki ilman riippakiveä?

Naiset tarvitsevat siinä tapailusuhteessakin emotionaalisen sitoutumisen. Miehelle tapailusuhde = lupa tapailla muitakin. 

Keskimäärin näin. 

Vierailija
98/140 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääkö naista suojella?

miltä sitä suojellaan?

Vierailija
99/140 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylempänä kyseltiin miksi fwb/tapailusuhdetta on vaikea löytää.

Olen myös 45-vuotias ja eroamassa miehestäni. Eroon johtaneet syyt on tässä ketjussa kuvailtu jo melko perusteellisesti.

Omasta puolestani sanon, että tämän pitkän liiton jälkeen menee hyvin, hyvin kauan ennen kuin minkäänlainen suhde yhteenkään mieheen kiinnostaa. Jos koskaan.

Arvelen, etten ole ainoa nainen samassa tilanteessa ja samojen aivoituksien äärellä.

Vierailija
100/140 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys naisille:

Juju on siinä, että naisen lista hyvään arkeen tarvittavista asioista on moninkertainen miehen listaan verrattuna. Pitää siivota useammin, hoitaa kaikki pikkutehtävät heti, muistaa synttärit ja nimpparit ja kolmekuukautishääpäivät, panostaa enemmän lahjoihin ja kymmeneen herkkukoriin kun kutsutaan kavereita kylään, vaihtaa sisustusta trendien mukaan, ostaa uusia ja erivärisiä vaatteita, somettaa ja viestitellä, edustaa kissanristiäisissä, herkutella, käydä hienossa ravintolassa, ostaa hemmotteluhoitoja, sytyttää kynttilät kun istutaan takan ääressä, keskustella työpaikkajuoruista, jne jne jne.

Eli jos mies "osallistuu" eli tekee puolet naisen standardien mukaisista asioista, miehen arki muuttuu ärsyttäväksi multitaskaamiseksi ja metasäätämiseksi sinkkuaikoihin verrattuna. Naisen arki taas helpottuu kun on kaksi ihmistä hoitamassa asioita, ja mies hoitaa niitä asioita joita nainen ei hallitse tai halua hoitaa.

Siksi mies helposti lähtee sinne keilaamaan, koska työt jakautuisivat 50-50 mutta päätösvalta siitä mikä on välttämätöntä jakautuisi 90-10.