Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehenä ei kiinnosta enää panostaa tähän parisuhteeseen ja romantiikkaan

Vierailija
26.12.2023 |

Siis vaikka viedä vaimolle kukkia yms. Syy? Vaimo ei herätä minkäänlaista suojeluviettiä tai saa tuntemaan itseäni mieheksi. Tulee vain olo, että osaa ostaa ne kukkansa itse jos sellaisia tahtoo. 

Kommentit (140)

Vierailija
121/140 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja hei, te saatte alapeukuttaa sydämmenne kyllyydestä.

Mutta tämä on miesten näkökulma, joka kävi ilmi useimmista vastauksista toisessa ketjussa. Nainen tietää paremmin miten arki pitää hoitaa, ja miehen on mukauduttava siiihen."

Jos teillä miehillä on asiasta oma näkemys, niin miksi sitten ette tuo sitä naiselle esiin? Keskustelkaa, luokaa ne yhteiset tavat hoitaa. Mitä minä miehiä tunnen, niin tyydytään siihen miten nainen hoitaa, koska halutaan että nainen nimenomaan hoitaa.

Sitten kun siihen tapaan on tyytymätön, voi kitistä kavereille ja vetäytyä harrastuksiin. Kuitenkaan naisen kanssa ei vaan voi keskustella miten ne asiat jaettaisiin ja voisinko minä tehdä nämä. Tuoda se oma näkemys siitä miten haluaisit asian tehtävän, on vain niin paljon helpompaa kun antaa naisen säätää.

Vierailija
122/140 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" lasten lähdettyä pesästä matkustelut ja mukavuudet. Mies ei ole enää kovinkaan tärkeä, puhumattakaan seksistä."

No minusta on mukava matkustella ja viettää mukavaa aikaa juuri sen oman miehen kanssa. Ja ne matkustelut sisältävät kyllä aina myös mukavia hetkiä hotellien sengyissä.

T. 50+ nainen

Monessa avioliitossa ongelma on vain siinä, että hyvää seksiä on vain kun vaimo on ensin lahjottu matkoilla, herkuttelulla ja mukavuuksilla.

Jos kysyt naisilta heidän parhaita seksikokemuksiaan, hyvin usein asiaan liittyy joku paikka matkoilla tai mukavuusherkutteluviikonloppu.

Onneksi minulla on mies joka ymmärtää että minun halut syttyvät erilailla kuin hänen. Meillä hyvänä pidetty ja rentoutunut nainen on halukas nainen ja seksiä on niin paljon kuin mies jaksaa, niin reissussa kuin kotona. Hän on valinnut näin.  Joku toinen saattaa olla huomioimatta vaimonsa ihmisenä ja vaimon tarpeet ja olla ilman seksiä kun sitä ei tule miehen haluamalla tavalla. Minusta parisuhteisiin kuuluu toisen huomioiminen ja ajan viettäminen yhdessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/140 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, no nyt mä vasta ymmärrän miksei miehet ole kovin pitkään kanssani viihtyneet.

Minä en ole nainen jota tarvitsee suojella! Olen itsenäinen, koulutettu, hyväpalkkainen, omillani toimeentuleva, nokkelaälyinen (usein nokkelaälyisempi kuin miesystäväni ovat olleet), sanavalmis, itseellinen nainen jolla on oma elämä, omat mielipiteet ja sanon ne, asetan rajat, en hyväksy minkäänlaista vähättelevää kommenttia tai käytöstä. En ole koskaan ollut sellainen muita passaava pullantuoksuinen äitityyppi joka elää vain muille ihmisille ja tarvitsee miehen jotta pärjää elämässä.

Minulla on ollut muutamakin miesystävä (pitkiä suhteita) joissa minä joudun siihen tukijan, pönkittäjän, miehen omanarvontunnon nostatus ja ehkä vähän taloudellisen kustantajankin rooliin. Välillä tuntui että minä suojelen heitä ja jollain tapaa huolehdin ainakin heidän jaksamisesta. Nämä suhteet kyllä loppui hyvin lyhyeen.

Nyt ymmärrän

Tässä on toinenkin ulottuvuus, jonka unohdat mainita. Väännän sen sinulle, ja muillekin "vahvoille naisille", rautalangasta.

Naiset eivät koskaan halua, että sukupuoliroolit kääntyvät väärin päin.

Voi olla niin että mies on vahva ja nainen suojeltava. Toisin päin ei saa olla. Vahva nainen ei ota perinteistä naisen roolia, mutta haluaa silti perinteisen - eli vahvan - miehen. Vähintään yhtä vahvan, ja mieluiten vähän naista vahvemman koska no onhan se seksikästä.

Ikävä kyllä näin te päädytte valitsemaan miehiä jotka saattavat alkuun pitää nokkelasta ja hauskasta naisesta. Mutta jossain vaiheessa se alkaa tökkimään kun sitä miehistä vahvuutta ei oikeasti tarvita mihinkään.

Parinvalinnasta tulee hastavaa kun pitäisi löytää se vahva mies (ja sellaisia miehiä haluavat muutkin naiset) ja sen miehen pitää olla juuri sopivan vahva, juuri sellainen joka on vahva mutta jolle ei ole tärkeää olla vahva naiseen verrattuna. Niitä miehiä ei sitten olekaan montaa.

Vierailija
124/140 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muuten, yllä oleva paistaa läpi muistakin kirjoituksista.

Kaikki ovat mielestään itsenäisiä ja vahvoja naisia. Mutta kuitenkin haluttu mies on se naista pidempi, rotevampi, menestyneempi, enemmän tienaava, älykkäämpi ja nokkelampi stereotyyppinen uros joka suojelee pikku kukkastaan.

Vierailija
125/140 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, no nyt mä vasta ymmärrän miksei miehet ole kovin pitkään kanssani viihtyneet.

Minä en ole nainen jota tarvitsee suojella! Olen itsenäinen, koulutettu, hyväpalkkainen, omillani toimeentuleva, nokkelaälyinen (usein nokkelaälyisempi kuin miesystäväni ovat olleet), sanavalmis, itseellinen nainen jolla on oma elämä, omat mielipiteet ja sanon ne, asetan rajat, en hyväksy minkäänlaista vähättelevää kommenttia tai käytöstä. En ole koskaan ollut sellainen muita passaava pullantuoksuinen äitityyppi joka elää vain muille ihmisille ja tarvitsee miehen jotta pärjää elämässä.

Minulla on ollut muutamakin miesystävä (pitkiä suhteita) joissa minä joudun siihen tukijan, pönkittäjän, miehen omanarvontunnon nostatus ja ehkä vähän taloudellisen kustantajankin rooliin. Välillä tuntui että minä suojelen heitä ja jollain tapaa huolehdin ainakin heidän jaksamisesta. Nämä suhteet k

Samaa mieltä kuin tässä.

Tuollaisten naisten kanssa elämä on jatkuvaa vahvuuden kanssa tasapainottelua.

Halutaan tasa-arvoa eli mies ei saa olla liiaksi vahvempi, ettei nainen tunne itseään holhottavaksi. Mutta vielä tarkempaa on sen kanssa ettei mies saa olla milliäkään heikompi, koska sitten suhde päättyy heti.

Vierailija
126/140 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä miehen ole ikinä tarvinnut vaivautua. Yhteisellä kauppareisulla valkkaan jättitavaratalosta juhlapäivien kukkaset kärryyn ja ne menee yhteisestä taloustilistä kaiken päivittäis- ja hygieeniatavaran lisäksi. En antaisi mieheni kukkia valkatakkaan.

Eikä meillä ole tarvittu mitään saippuasarjojen ja elokuvien romantiikkaa koskaan. 😂🤣🎬

Vierailija
127/140 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessani vain vahvistuu ajatus siitä millaiset naiset saa kumppanin ja millaisilla naisilla parisuhde säilyy. (Olkoonkin, että tämä palsta ei todellakaan edusta täyspäisten, sivistyneiden ja koulutettujen koko valtakunnan otantaa). 

Pitää olla kaunis, hoikka, herkkä, sensuelli, nauravainen, suojeluvietin herättävä hupakko joka pönkittää miehen egoa ja on valmis elämään miestään ja tulevaa perhettään varten. Nainen jolle mies on isän korvike, auttaja, neuvoja, opastaja, rahoittaja ja mies saa tuntea näitä samoja tunteita naista kohtaan.

Näin syntyy riippuvuus suhde jossa molemmat saa sen mitä tarvitsee tunnetasolla. Yleensä tällainen nainen on palvelijan, passaajan ja huolehtijan roolissa.

Kun nainen sitten itsenäistyy lasten kotoalähdön jälkeen, alkaa liitto rakoilla. Nainen ei enää tarvitse ehkä miestä vaan pärjää taloudellisesti omillaan, hoitaa kaiken itse (jopa auton ostosta sen huoltojen

Ei. Vaikka en tarvitsekaan miestäni sen enempää kuin hänkään minua - aikuiset täyspäiset ihmiset.

Mutta me olemme alusta saakka olleet myös toistemme parhaat kaverit joten nyt kun lapset ovat omillaan meillä on mahdollisuus tehdä yhteisiä juttuja miettimättä koulujen loma-aikoja tms. Mennään meidän ehdoilla:) Vietämme osan vuotta erillämme koska asun osittain ulkomailla mutta aina on yhtä hyvä toisenkin lähellä. Yhteisiä haaveita ja unelmia on kiva toteuttaa

Vierailija
128/140 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tunnistan tuosta ajatuksesta itseni. Että vaikka mä olen vahva ja itsenäinen (myös taloudellisesti) nainen niin rakastuin vasta kohdattuani miehen, joka on vielä vahvempi ja itsenäisempi kuin minä, mutta joka kuitenkin osaa ja haluaa sitoutua emotionaalisesti, tuntee vahvasti ja näyttää ja sanoittaa tunteensa. 

Omalla kohdallani siinä on perää. En kuitenkaan uskalla yleistää. 

Vierailija
129/140 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä tunnistan tuosta ajatuksesta itseni. Että vaikka mä olen vahva ja itsenäinen (myös taloudellisesti) nainen niin rakastuin vasta kohdattuani miehen, joka on vielä vahvempi ja itsenäisempi kuin minä, mutta joka kuitenkin osaa ja haluaa sitoutua emotionaalisesti, tuntee vahvasti ja näyttää ja sanoittaa tunteensa. 

Tässä se haaste onkin. Kaikki naiset lopulta haluavat katsoa miestä ylöspäin, eroa on vain siinä että kuinka paljon ylöspäin.

Heikko nainen haluaa paljon vahvemman miehen koska vastakohdat täydentävät toisiaan.

Vahva nainen haluaa vähän vahvemman miehen koska samanlaiset leikkivät parhaiten yhdessä (mutta mies on vähän vahvempi koska biologia kuitenkin hihihi

= kaikki naiset haluavat samoja vahvoja miehiä, joita ei riitä kaikille. Etenkin jos pitäisi saada mies joka on vahvempi, mutta suostuu leikkiin jossa esitetään että nainen on yhtä vahva, vaikka todellisuudessa mies on vahvempi ja toimii positiivisella tavalla sen mukaisesti.

Vierailija
130/140 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset erilaisia. Kumpa ei verrattaisi muihin ja se kaikkein tärkein arki sujuisi eikä asetettaisi kauheita vaatimuksia ja paineita toiselle, sillä kuka itsekkään tykkäisi sellaisesta. Ihan hyvin voi hakea itse kukkansa jos niistä tykkää.

Ei tehdä loppujen lopuksi ihan mitättömistä asioista kauheeta draamaa. Jos naapurissa mies kantaa kukkapuskia niin ei meillä tarvitse. Jos naapurin pariskunta kävelee käsikädessä niin ei meidän tarvitse. Jokainen eläköön omalla tyylillään.

Vierailija
131/140 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä se haaste onkin. Kaikki naiset lopulta haluavat katsoa miestä ylöspäin, eroa on vain siinä että kuinka paljon ylöspäin.

Heikko nainen haluaa paljon vahvemman miehen koska vastakohdat täydentävät toisiaan.

Vahva nainen haluaa vähän vahvemman miehen koska samanlaiset leikkivät parhaiten yhdessä (mutta mies on vähän vahvempi koska biologia kuitenkin hihihi

= kaikki naiset haluavat samoja vahvoja miehiä, joita ei riitä kaikille. Et

Miten toimitaan positiivisesti samalla näyttäen että onkin vahvempi? Tarkoitatko siis että jos mies uskoo parisuhteessa tasavertaisuuteen niin se onkin "leikkimistä"? 

Vierailija
132/140 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä miehen ole ikinä tarvinnut vaivautua. Yhteisellä kauppareisulla valkkaan jättitavaratalosta juhlapäivien kukkaset kärryyn ja ne menee yhteisestä taloustilistä kaiken päivittäis- ja hygieeniatavaran lisäksi. En antaisi mieheni kukkia valkatakkaan.

Eikä meillä ole tarvittu mitään saippuasarjojen ja elokuvien romantiikkaa koskaan. 😂🤣🎬

Mutta se varmaan ei tee väheksyttävää siitä, että joku toinen sellaista kaipaisi? 

Itse selitin itselleni, etten kaipaakaan mitään "hömpötyksiä". Helpompi oli niin selittää itselleen kuin kohdata paha mieli siitä tosiasiasta, ettei yksikään exä ole koskaan esim. vienyt minua itse suunnittelemilleen treffeille. Itse olen saanut kaikki suunnitella, järjestää ja maksaa, toinen lähtenyt sitten mukaan. Sama juttu lahjojen kanssa, en saanut mitään, vaikka itse annoin tarkkaan harkittuja lahjoja.

Avioliitossa ostin kerran sitten itselleni kukkia, ja kotona sitä kukkakimppua tuijotellessa mietin, että miksi edes olen parisuhteessa. Kun minun huomiointini on niin turhaa hömpötystä, että minun täytyy itse ostaa itselleni kukkia, niin miksi en sitten vaan tee sitä yksinollessa.

En ole enää parisuhteessa, enkä aio sellaiseen enää ikinä pyrkiä. Jouluna sain mieleiset lahjat, jotka ostin itse itselleni. Tänään kaupassa käydessä ostan itselleni kukkia, koska haluan ilahduttaa itseäni. 

Vierailija
133/140 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako ahteriin?

Vierailija
134/140 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syytä kokonaan miehiä tästä. Kauhea työmaa pitää tietyt naiset tyytyväisenä. On muita tapoja näyttää rakkautta. T. nainen

Vierailija
135/140 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

= kaikki naiset haluavat

Siten, että ulospäin annetaan sellainen kuva että ollaan täysin tasa-arvoisia. Tarvittaessa korostetaen naisen vahvuutta ja osaamista.

Kun mies on vahvvempi ja osaavampi, hän tekee asiat niin "huomaamatta" että nainen voi esittää olevansa yhtä vahva kuin mies. Missään tapauksessa miehen vahvuudesta, osaamisista ja aikaansaannoksista ei "tehdä numeroa" - kun taas naisen tapauksessa niitä korostetaan.

Vierailija
136/140 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syytä kokonaan miehiä tästä. Kauhea työmaa pitää tietyt naiset tyytyväisenä. On muita tapoja näyttää rakkautta. T. nainen

Mitä nämä tavat ovat? 

Vierailija
137/140 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nämä tavat ovat? 

Rakkauden kielet ovat yhdysvaltalaisen kirjailija ja pariterapeutti Gary Chapmanin luoma teoria. Käytännössä rakkauden kielet tarkoittavat erilaisia tapoja osoittaa ja vastaanottaa rakkautta, ja ne jaetaan viiteen: sanojen, tekojen, lahjojen, laatuajan ja kosketuksen kieleen.

Vierailija
138/140 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nämä tavat ovat? 

Rakkauden kielet ovat yhdysvaltalaisen kirjailija ja pariterapeutti Gary Chapmanin luoma teoria. Käytännössä rakkauden kielet tarkoittavat erilaisia tapoja osoittaa ja vastaanottaa rakkautta, ja ne jaetaan viiteen: sanojen, tekojen, lahjojen, laatuajan ja kosketuksen kieleen.

Niin no. Itseltäni jäänyt suhteissa nuo liki kaikki puuttumaan. Sanottu rakastavansa, mutta siihen se sitten on jäänytkin. Edellisen suhteen laitoin poikki, kun yhteinen kaksistaan vietettävä aika ei ollut toiselle lainkaan tärkeää. Puheissa siis toki oli tositosi tärkeää, mutta sitten taas peruttiin kaksistaan vietettävä viikonloppu. 

Kosketuskin, välillä yritin suhteissani pyytää sitä (siis ilman, että se olisi seksiin johtavaa) sillä, jos toinen hieroisi hartioitani. Pari kertaa tähän suostuttiin, sitten alettiinkin kertoa miten hyvä hierontapalvelu sillä ja sillä urheiluhierontapaikalla on. Silleen selvä, antaa sitten olla. 

Noiden keskellä alkaa sitten korostua se, ettei edes merkkipäivinä muistettu. Tai no kerran sain kaupan pakastealtaasta kipaistun mutakakun. Ongelma vaan, että olin monet kerrat kertonut, etten pidä mutakakusta. 

Vierailija
139/140 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nämä tavat ovat? 

En ollut kuullut teoriasta. Meillä on kaikki viisi kieltä käytössä molemmin puolin. Sanat, teot ja kosketus päivittäin. Oikeastaan myös laatuaika koska minuuttikin riittää, aikamme yhdessä on aina laadukasta. Lahjat sitten harvemmin mutta sekin on vastavuoroista. 

Vierailija
140/140 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen miehenä havainnut, että naiset kyllä haluavat miehen joka nauttii romantiikasta, tukee kumppaniaan, osoittaa rakkauttaan pienillä elleillä, osaa puhua tunteista jne.

Mutta: naiset tuntuvat haluavan kerroksellisuutta. Tämä mies pitäisi löytää maskuliinisen uroksen sisältä. Eli miehen pitää olla ensin assertiivinen, jämerä, itsenäinen, kunnianhimoinen, määrätietoinen, jne. Naiset eivät koskaan suostuisi myöntämään sitä, että maskuliiniset piirteet voisivat korreloida negatiivisesti ensin mainittujen piirteiden kanssa. Mutta niin asia kuitenkin on, tosiasiallisesti ja tutkitusti.

Niinpä naiset valitsevat miehiä joista kyllä löytyy jälkimmäisenä mainittuja piirteitä, mutta ei ensimmäisenä mainittuja piirteitä. Mies tekee uraa, remontoi taloa, on naista vahvempi. Mutta ei puhu tunteista ja antaa huomiota vain kun haluaa seksiä.

Koska jollain on se täydellinen mies, maskuliininen voittaja ja herkkä tunteiden tulkki samassa paketissa, älä sisko tyydy vähempään on naisten ohje toisilleen. Ohje olisi toisenlainen miehelle joka hakee viimeisen päälle laitettua ja feminiinistä missiä, joka kuitenkin nauttii illasta äijien kaljabaarissa tai auton rassaamisesta miehen kanssa. Tämähän ei lopulta ole muuta kuin naisten versio "Madonna ja neitsyt"-ilmiöstä.

Minä en edes ole perinteisellä tavalla maskuliininen mies, mutta minustakin naiset hakevat juuri sellaista miestä jollainen en ole. Ne naiset joiden kanssa olisi paljon yhteistä, eivät kiinnostu.