Voisitko antaa anteeksi pettämisen, jos kyseessä olisi vain yhden illan juttu?
Tuntemattoman kanssa seksiä yhtenä iltana. Pystyisitkö antamaan anteeksi vai olisiko se sitten siinä?
Kommentit (134)
Yhden illan jutusta jolla ei ole mitään merkitystä ei kannata kertoa. Pidä mölyt mahassasi -äläkä tee sitä uudelleen.
Se oli siinä. Ei edes yhtä kertaa annetta anteeksi. Pettäminen on tapahtunut jo. Heikkoluonteisen kanssa ei ole mitään yhteis.
Joku valitti että kaikki olettaa että pettäjä olis mies. No kyllä minä ainakin hetero naisena kuvittelen että mieheni olisi pettänyt kun kysytään minun mielipidettä eikä naapurin Jaana.
Veikkaan että kysymykseen vastasi lähinnä heteronaiset joten siksi vastauksissa oletettavasti korostuu tuo että pettäjä olis mies.
toisaalta ketjussa miehet on moneen kerran selittäneet että ei saa olla niintarkka eikä yksityinen pettäminen haittaa mitään jne. Eli oletettavasti miehiä ei sitten haittaisi edes jos puoliso pettäisi?
Voisin ja olen antanut. Tosin ilmeisesti kuitenkin halut kasvaa syödessä.
Mutta toi ei riittänyt vaan piti päästä ihastumaan toiseen, kirjotella rakkausviestejä, luvata kuu taivaalta. Pidellä kun kukkaa kämmenellä
Minä joka olin vierellä kulkenut 30 vuotta en ollut minkään arvoinen.
Tulevaisuudessa joko pelkkää seksiä toisen sinkun kanssa, tai nollatoleranssi heti pettämisen suhteen.
Olen joutunut tätä miettimään, ja tulin siihen tulokseen että kysymys anteeksiantamisesta on tässä asiassa loppujen lopuksi täysin absurdi. Kysehän on siitä, että pettäjä ei arvosta parisuhdetta kanssani. Onko se sellainen asia, jota voi edes pyytää anteeksi tai onko minun asiani antaa anteeksi toiselle että olen hänelle merkityksetön?
En tietenkään halua olla suhteessa ihmiseen, jolle random pano merkitsee enemmän kuin parisuhde kanssani, mutta anteeksiannon tai -pyytämisen kanssa sillä ei ole tekemistä. Ennemmin kysymys kuuluu, että miksi pettäjä ylipäätään oli suhteessa kanssani, kun ei suhteesta välittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa kyllä, että nää ehdottomat ihmiset on muutenkin tosi mustavalkoisia.
Onko se sitten ehdottomuutta ja mustavalkoisuutta, että parisuhteessa on edes jotain rajoja ja sääntöjä? Vaikka ne ehdottomat rajat olisi vain "Älä petä, älä hakkaa", niin niistäkin pitäisi joustaa koska onhan ne nyt ihan kohtuuttomat?
Vierailija kirjoitti:
Olen joutunut tätä miettimään, ja tulin siihen tulokseen että kysymys anteeksiantamisesta on tässä asiassa loppujen lopuksi täysin absurdi. Kysehän on siitä, että pettäjä ei arvosta parisuhdetta kanssani. Onko se sellainen asia, jota voi edes pyytää anteeksi tai onko minun asiani antaa anteeksi toiselle että olen hänelle merkityksetön?
En tietenkään halua olla suhteessa ihmiseen, jolle random pano merkitsee enemmän kuin parisuhde kanssani, mutta anteeksiannon tai -pyytämisen kanssa sillä ei ole tekemistä. Ennemmin kysymys kuuluu, että miksi pettäjä ylipäätään oli suhteessa kanssani, kun ei suhteesta välittänyt.
Tosi pitkälle omiakin ajatuksia. Ei siinä varsinaisesti ole mitään anteeksiannettavaa. Toinen on osoittanut, ettei välitä minusta eikä kunnioita minua. Se on todellisuutta ja se pitää vaan hyväksyä ja jatkaa elämää. Eri teillä, mielellään.
Pettäminen on merkki siitä, että kotona ei ole kaikki kunnossa. Asiat voi olla solmussa monestakin syystä, eikä aina tarvitse lähteä syyllistä edes hakemaan.
Jos on tarve pettää, tarkoittaa se, että ulkopuolelta haetaan jotain sellaista mitä ei kotona ole saatavilla. Pettäminen on lähtökohtaisesti surullista ja epäreilua, mutta jos syyt saadaan käsiteltyä ja korjattua, se voi tuoda jotain parempaakin.
Harva asia on mustavalkoinen. Tämäkään ei ole.
Ajattelin ennen, että en antaisi anteeksi. Mutta nykyinen mies on niin täydellinen että ei yksi pettäminen haittaisi mitään kokonaisuudessa. Olisin valmis antamaan anteeksi. Toisaalta en koe myöskään isoa mustasukkaisuutta.
Ei yksi pääsky kesää tee. Jos kerran eksyy, siis kerran jonkun typykät kanssa sänkyyn, ei avioliitto tietenkään sellaiseen kaadu.
Eihän siinä ole tunteista kysymys, pelkkää himolkasta panemistahan se on. Ei muuta.
Tottahan se pahalta tuntui, siitä kuitenkin selviää.
Vakampi asia on, jos puoliso rakastuu toiseen naiseen. Siinä on tunteet pelissä.
Ja siinä vaiheessa minä en enää olekaan se, joka päättää erosta.
Vaan mies haluaa itse lähteä, koska on tosissaan rakastunut syvästi toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies joutuu käymään muualla naisen kuukautisten aikana niin sehän tarkoittaa vain, että mies kunnioittaa naisen rajoja.
Tosimies uskaltaa ajaa päin punaisia. Naiset taas eivät. Eli naisen syytähän se silloin teknisesti ottaen on.
Ei mua naisena ainakaan haittaa harrastaa seksiä menkkojen aikaan. Vakipano vähän vierastaa sitä, mutta kun torstaina laitoin viestin, että no katsotaan sitten ensi vuonna niin johan muuttui ääni kellossa eikä menkat enää haitanneetkaan.
Vierailija kirjoitti:
Se olisi siinä sitten. Mitä tekee epäluotettavalla valehtelijalla?
Mitä hän on valehdellut?
Vierailija kirjoitti:
Yhden illan jutusta jolla ei ole mitään merkitystä ei kannata kertoa. Pidä mölyt mahassasi -äläkä tee sitä uudelleen.
Mutta kun papillooma tarttuu vaikka olis kortsukin. Kun olen 50-vuotiaaksi siltä välttynyt, en enää välittäisi saada.
Olen pohtinut tätä asiaa omassa liitossani. Olen naimisissa ja minulla on edellisestä suhteesta haastava teini-ikäinen poika. Jos kävisi niin hassusti että mieheni pettäisi minua, en häntä heti jättäisi, niin suuri apu hänestä on arjessa. Olen ollut pitkään totaali yh ennen tätä suhdetta ja siihen en enää halua palata. Olisin suhteessa niin pitkään että lapsi muuttaisi pois kotoa ja se olis avioero sitten. Saattaisin pitää jotain omaa kivaa siinä sivussa. Jos mieheni pettäisi minua, olisi se viimeinen niitti miesvihaani ja kaikkeen siihen pas** aan jota olen saanut miesten vuoksi kokea niin parisuhteissa, työelämässä miesvaltaisella alalla kuin perhepiirissä. Kosto olisi suloinen, se on varma.
Se olisi se kerta ennen seuraavaa.
Olisit jo hyväksynyt rajojesi rikkomisen.
Joka kerta kun jatkossa pusuttelet saat miettiä kenen värkkien nestejäämiä saat tällä kertaa suuhusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se sitten ehdottomuutta ja mustavalkoisuutta, että parisuhteessa on edes jotain rajoja ja sääntöjä? Vaikka ne ehdottomat rajat olisi vain "Älä petä, älä hakkaa", niin niistäkin pitäisi joustaa koska onhan ne nyt ihan kohtuuttomat?
Rajattomasti kasvaneet ja rajattomasti eläneet tunne-elämältään häiriintyneet eivät luonnollisestikaan kykene ajattelemaan omaa nenäänsä pidemmälle ja kaikki heidän harhoissaan pyörii vain heidän p*rsreikänsä ympärillä. Tekevät mitä tahtovat, välittämättä ketä sillä teolla loukkaavat. Aina oikeutus, aina uhreja ym. soopaa. Annas olla kun heille tehdään samalla tavalla niin sitä ulinaa ei lopeta mikään muu kuin 9mm "pilleri"..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on siitä, että ei ymmärrä toisen tapaa ajatella. Jos joku on sitä mieltä, että voi antaa anteeksi, mitä se teidän ehdottomien persettä kaivelee?
Kuten itse olen todennut, en itse näe pettämistä omassa kategoriassaan. On monia asioita, joilla ihminen voi osoittaa (ja osoittaakin) kunnioituksen tai rakkauden puutetta suhteessaan) Se että vuosikaudet tekee tavalla x, vaikka tietää sen loukkaavan toista, voi olla paljon vahingollisempaa kuin yksi pettämiskerta.
Vierailija kirjoitti:
En käsitä miksi juuri yksittäinen seksikerta olisi jotenkin niin deal breaker verrattuna siihen, millä muulla tavoin toista voi loukata ja luottamuksen pettää?
Kyllä mulle kokonaisuus ratkaisisi eniten, kantaako vastuunsa, valehteleeko? Millä selittää tekoaan? Tiedänkö itse esim omalta puolelta jotain, jotka saattais olla ns lieventäviä asianhaaroja...
Jos olis joku suhde, niin se olis kyllä sit ero.
Samaa mieltä. Pettää ja loukata voi loukata niin monella tavoin. Mielestäni esim toisen haukkuminen tai puhelimen lukeminen luvatta olisi törkeäpi rikos. Eräs ystäväni on ihan ehdoton tässä. Mutta sietää mieheltään kielenkäyttöä tyyliin "v...un vuohi".
Boys will be held responsible for their fucking actions.