Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko antaa anteeksi pettämisen, jos kyseessä olisi vain yhden illan juttu?

Vierailija
26.12.2023 |

Tuntemattoman kanssa seksiä yhtenä iltana. Pystyisitkö antamaan anteeksi vai olisiko se sitten siinä?

Kommentit (134)

Vierailija
41/134 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin anteeksi. En usko että se olisi mitenkään erityisen kauhea asia, paljon pahempiakin kriisejä voisi suhteessa tulla.

Vierailija
42/134 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa, että aina kun tätä kysytään, niin kaikki vastaavat että joo ero samantien. En tiedä teistä, mutta itse en kyllä tiedä yhden ainutta pariskuntaa joka olisi yhdenyön jutun takia eronnut. Tiedän sitten useampia suhteita joissa pettämistä on tapahtunut, ja kriisin se on aiheuttanut, mutta ei eroa kuitenkaan. Olen aikoinaan käynyt pariterapiassa, ja siellä terapeutti totesi saman asian: harva eroaa minkään yhdenyön jutun takia vaikka etukäteen ajattelisi muuta.

Moni myös saattaa uskaltaa ajatella näin, koska  ajattelee että ei se oma puoliso ikinä pettäisi, vaan ne muut. Mutta kun pettäjää ei todellakaan tunnista päältäpäin, ei edes kymmenien yhteisten vuosien jälkeen. Minulla on esimerkiksi ollut nyt vuosien suhde mieheen, joka on ollut vaimonsa kanssa 30 vuotta. Vaimo ei ole koskaan ikinä epäillyt mitään. Ei siis mitään, mieshän on maailman kiltein, kultaisin ja luotettavin. Ja niin hän onkin! Mutta silti mies on ollut vu

Kyllähän tässä moni on vastannut että antaisi anteeksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/134 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi anteeksi. En vain pystyisi. Tiedän kokemuksesta, että ihmiset tekevät tahallaan pahaa, ja sitten uhriutuvat. Läheisriippuvaiset sitten alistuvat ja keksivät tekosyitä esim. "suuri rakkautemme ansaitsee uuden mahdollisuuden" "se johtui alkoholista /siitä naisesta /stressistä". 

Mieluummin niin, että lopetetaan suhde, ja sitten sinkkuna saa tehdä mitä huvittaa. Minä en ole mikään vankilatuomio, en halua pakottaa ketään olemaan kanssani. 

Vierailija
44/134 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin antaa anteeksi. 

Vierailija
45/134 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyisin antamaan anteeksi enkä haluaisi edes tietää.

Jos miehen aikoo jättää jokaisesta mokasta. joutuu sitten vaihtamaan miestä aika usein elämänsä aikana.

Aika harva selviää pitkästä elämästä täysin virheettä.

Vierailija
46/134 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Toisia yhden kerran pettämisiä

tule jatkossakin. 

Vierailija
47/134 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko miehen pitää tienata, että sen pettämisestä tulee toisen naisen vika?

Vierailija
48/134 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen antanut itselleni monesti anteeksi ja jatkanut avokkini kanssa ihan niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.

Tosin en ole hänelle näistä mitään kertonut, koska en halua loukata hänen naisellisia tunteitaan.

M42

Et ole kertonut koska et uskalla. Pahimman luokan p*skapelkuri🤮.. Olet jo tietoisesti häntä loukannut teoillasi ja loukkaat joka päivä lisää jonka hänelle valehtelet ja hänen elämästään tuhlaat. 

Ei sellainen tietenkään loukkaa ketään mistä toinen ei tiedä. Kertominen vasta loukkaisi, joten herrasmies ja puolisoaan kunnioittava ei sitä tee. 

Vierailija
49/134 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisiin huonoihin suhteisiin sitä ihmiset jäävätkin Sietävät kaikenlaista, koska eivät uskalla olla yksin ja/tai eivät halua menettää taloudellista asemaansa. Säälittävää. 

Vierailija
50/134 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos miehellä hyvät tulot ja saat elää kivaa elämää sen kustantamana? Niinpä.

Vierailija
51/134 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen antanut itselleni monesti anteeksi ja jatkanut avokkini kanssa ihan niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.

Tosin en ole hänelle näistä mitään kertonut, koska en halua loukata hänen naisellisia tunteitaan.

M42

Et ole kertonut koska et uskalla. Pahimman luokan p*skapelkuri🤮.. Olet jo tietoisesti häntä loukannut teoillasi ja loukkaat joka päivä lisää jonka hänelle valehtelet ja hänen elämästään tuhlaat. 

Ei sellainen tietenkään loukkaa ketään mistä toinen ei tiedä. Kertominen vasta loukkaisi, joten herrasmies ja puolisoaan kunnioittava ei sitä tee. 

Puolisoaan kunnioittava EI PETÄ puolisoaan. Joten pikkasen meni taas pieleen sulla toi selitykses.. Kyllähän sika syitä ja selityksiä keksii kun ei kuolla halua.. Tunne-elämältään häiriintyneen selityksiä.. 

Vierailija
52/134 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen voi anteeksi antaa, mutta sen jälkeen suhde on ohi. Vähintään perusteellisesti tuhottu. Pelkästään kaveruuden pohjalta voisi jatkaa-ei enempää.

Vierailija
53/134 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko miehen pitää tienata, että sen pettämisestä tulee toisen naisen vika?

Kaverin puolesta kyselen.

Vierailija
54/134 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa, että aina kun tätä kysytään, niin kaikki vastaavat että joo ero samantien. En tiedä teistä, mutta itse en kyllä tiedä yhden ainutta pariskuntaa joka olisi yhdenyön jutun takia eronnut. Tiedän sitten useampia suhteita joissa pettämistä on tapahtunut, ja kriisin se on aiheuttanut, mutta ei eroa kuitenkaan. Olen aikoinaan käynyt pariterapiassa, ja siellä terapeutti totesi saman asian: harva eroaa minkään yhdenyön jutun takia vaikka etukäteen ajattelisi muuta.

Moni myös saattaa uskaltaa ajatella näin, koska  ajattelee että ei se oma puoliso ikinä pettäisi, vaan ne muut. Mutta kun pettäjää ei todellakaan tunnista päältäpäin, ei edes kymmenien yhteisten vuosien jälkeen. Minulla on esimerkiksi ollut nyt vuosien suhde mieheen, joka on ollut vaimonsa kanssa 30 vuotta. Vaimo ei ole koskaan ikinä epäillyt mitään. Ei siis mitään, mieshän on maailman kiltein, kultaisin ja luotettavin. Ja niin hän onkin! Mutta silti mies on ollut vu

Sä et tunne mua. Mies on lähetetty ennenkin matkoihinsa ja lähtisi edelleen.

Vierailija
55/134 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisin anteeksi. En usko että se olisi mitenkään erityisen kauhea asia, paljon pahempiakin kriisejä voisi suhteessa tulla.

Pikku sukupuolitautikaan ei sinua haittaisi?

Vierailija
56/134 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voisin. Mutta pitkään selän takana jatkunutta sihdetta en voisi. 

Vierailija
57/134 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M42

---- Ahaa, lisää valheita pettämisen päälle. Se, että pettää ja vielä valehtelee, on paljon pahempaa. Paras tulla valoon jos enää aikoo pelastaa mitään. Lisää petosta. Petos ja valehtelu tuhoaa  kaiken.

Vierailija
58/134 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M42

Puolisoaan kunnioittava EI PETÄ puolisoaan. Joten pikkasen meni taas pieleen sulla toi selitykses.. Kyllähän sika syitä ja selityksiä keksii

Sinusta ei ainakaan hyvää vaimoa saisi, kun kiellät jo ajatuksentasolla mieheltä ne pienimmätkin ilonhetket elämässä. Pthyi!

Haluat riistää mieheltä vapauden ihan täysin!!

Vierailija
59/134 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sanotaan, että jättäisin niin aika paljon kuitekin painaisi kaikki se vanha kokonaisuus, oma perhe, hankittu omaisuus, tuttu ja ehkä kuitenkin helppo elämä ja myös kaikki yhteiset ystävyyssuhteet, sukulaiset jne. Aika monet kuitenkin jatkavat. Puhun siis yleisesti. 

Vierailija
60/134 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä tajunnut ajatusta, että joku random ons olisi vähemmän paha kuin sellainen juttu missä on tunteita mukana. Minä näen sen niin, että pettämishetkellä on aina tiedetty, että siitä saattaa jäädä kiinni, puolisoa satutetaan pahimmalla mahdollisella tavalla eikä suhde todennäköisesti siitä selviä. Nämä asiat on sillä hetkellä hyväksytty kun joku muu on painanut vaakakupissa enemmän. Miten se on lieventävä asianhaara, että kumppani on pistänyt tuntemattoman kertahoidon elämänkumppanin, perheen ja avioliiton edelleen? Olisi edes rakastunut, niin olisi pienempi loukkaus jäädä kakkoseksi.