Miten kuivahtanut avioliitto pelastetaan?
Lapset ovat teini-ikäisiä, yksi jo muuttamassa pois kotoa. Mies kantaa maailman painoa harteillaan töistä uupuneena ja tuntee vanhenevansa, niin kuin vanheneekin, minäkin vanhenen.
Nyt kun olemme yhä enemmän kaksin, kaipaisin sitä, että meillä olisi aikaa toisillemme ja kiinnostusta toisiamme kohtaan. Iltapäiväseksiä, kun talo on nuorisosta tyhjä. Koen loukkaavana, ettei miehelle tule tällainen mieleen - istuu tietokoneellaan, huokailee, mököttää eikä huomaa vihjeitä. Yhteiset hetket päätyvät usein riitelyyn lasten asioista. Mies ei hyväksy aikuistuvien lasten ratkaisuja ja kaataa murheensa minun niskaani. Libido, mikä se on?
Kumpikaan meistä ei ole vielä viittäkymmentä, ja olen alkanut tehdä ristisanatehtäviä. Tässäkö tää oli? Erota en aio, mutta vanhemmillanikin tuntuu olevan enemmän elämää kuin meillä.
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Miehesi ei ole päässyt vielä samaan vapautuneeseen olotilaan jossa itse olet? Anna sille aikaa ja sillä välin tee itse asioita joista nautit. Ehkä piristyvä olemuksesi houkuttaakin häntä.
Tämä. Ap on ehkä jo päästänyt henkisellä tasolla lapsista irti eikä työtkään stressaa (et maininnut mitä teet työksesi tai oletko edes töissä). Mies sen sijaan selvästi stressaa vielä lasten itsenäistymistä ja miten pärjäävät sekä tietysti työstressit tuohon vielä päälle.
Jos teillä on aiemmin ollu suht normaali tahti makkarin puolella, niin stressi on numero yksi syy kun etsitään syitä miehen haluttomuuteen. Se tappaa lemmiskeluhalut todella tehokkaasti miehillä. Naiset eivät tätä voi ymmärtää, koska heillä ei samalla tavalla ole kyvykkyys sidoksissa energiatasoihin ja kehon vireystilaan.
Samantyyppinen tilanne täällä, mutta olemme jo 50+ ja mies lähempänä 60. Hän ei ole halunnut seksiä pariin vuoteen ja on ollut masentuneen oloinen. Testosteronit olivat mittauksessa viitearvon alapuolella, mutta hän ei halua tehdä asialle mitään. Oma alkureaktioni oli tuo,mitä ap:lle ehdotetasn, että ala elää omaa elämää ja keskittyä enemmän omiin menoihin. Se ei ole kuitenkaan johtanut tilanteen paranemiseen, vaan olemme vaan ajautuneet yhä enemmän erilleen. Nykyään harkitsen eroa aika usein.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kornilta ehdotukselta alkaa ehdottaa seksileluja miehelle, jota ei kiinnosta seksi (tai mikään muukaan) muutenkaan. Tähän asti on ollut seksiä noin kerran viikossa sentään, ja se on aina ollut hyvää. Ehkä se on ollut miehelle kuitenkin velvollisuus, eikä seksi tule spontaanisti mieleen silloin kun siihen olisi mahdollisuus.
Mikä juttu tää on että sen pitäisi tulla nimenoamaan spontaanisti mieleen? Jos sinua haluttaa niin etkö voi ihan suoraan ehdottaa miehelle että sopisko iltapäiväpikaisetpikaiset nyt?
Ja seksihän on sellaista, että kun sitä saa enemmän, se alkaa tulla mieleen enemmän. Elii jos sun mies ei kuitenkaan kieltäydy ja jos hän pystyy, niin älä valita, vaan toimi!
Olisit harrastanut seksiä nuorempana. Nyt olet totuttanut miehen rytmiin "jouluna ja hyvällä tuurilla myös juhannuksena"
Paitsi ettei meillä harrastettu seksiä tänä jouluna... juhannusta odotellessa
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä on aiemmin ollu suht normaali tahti makkarin puolella, niin stressi on numero yksi syy kun etsitään syitä miehen haluttomuuteen. Se tappaa lemmiskeluhalut todella tehokkaasti miehillä. Naiset eivät tätä voi ymmärtää, koska heillä ei samalla tavalla ole kyvykkyys sidoksissa energiatasoihin ja kehon vireystilaan.
Mitä ihmettä nyt taas, kuvitteletko oikeasti että stressaantunut ja väsynyt nainen on kiinnostunut seksistä ja saa orgasmin jotenkin helpommin kuin mies?
Vierailija kirjoitti:
Samantyyppinen tilanne täällä, mutta olemme jo 50+ ja mies lähempänä 60. Hän ei ole halunnut seksiä pariin vuoteen ja on ollut masentuneen oloinen. Testosteronit olivat mittauksessa viitearvon alapuolella, mutta hän ei halua tehdä asialle mitään. Oma alkureaktioni oli tuo,mitä ap:lle ehdotetasn, että ala elää omaa elämää ja keskittyä enemmän omiin menoihin. Se ei ole kuitenkaan johtanut tilanteen paranemiseen, vaan olemme vaan ajautuneet yhä enemmän erilleen. Nykyään harkitsen eroa aika usein.
Ai että kun mies oli vaatimassa seksiä lasten ollessa pieniä... silloin piti ymmärtää naista ja sen tarpeita (tai oikeammin niiden puutetta). Nyt kun nainen haluaisi niin ollaan eroamassa jos se ei saa kun napsauttaa sormiaan.
Onpa kiva avioliitto. Mies istuu tietokoneella eikä edes seksiä halua kanssasi. Minkä ihmeen takia haluat tuollaisessa jatkaa? Rahan vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että kun mies oli vaatimassa seksiä lasten ollessa pieniä... silloin piti ymmärtää naista ja sen tarpeita (tai oikeammin niiden puutetta). Nyt kun nainen haluaisi niin ollaan eroamassa jos se ei saa kun napsauttaa sormiaan.
A minä en ole koskaan kieltäytynyt seksistä ja olen kokeilunhaluisempikin kuin mies
B tapasimme vasta aikuisiällä 10 v sitten
C tavatessamme mies sanoi, että hän eroaa, jos seksi loppuu, minä olin samaa mieltä. Nyt mies itse on lopettanut seksin, joten nyt minä sitten mietin eroa
Se 50+ vastaaja
Onko ylipainoa? Läski vähentää testosteronia ja seksihaluja sekä tietysti muutakin vireyttä.
Elän myös seksittömässä suhteessa. Kurjaa ja raastavaa. Kaikkeni olen tehnyt, että näyttäisin mieheni silmissä hyvältä. Se vaan pahentaa tilannetta, koska terveellinen elämä ja liikunta lisäävät seksihaluja. Ehkä pitäisi miehen tavoin jäädä sohvannurkkaan ja yrittää tuhota oma libidonsa siellä.
Vaihtamalla paranee! Fakta tieto!
Vierailija kirjoitti:
Turha vaihtaa kun voi vaan pettää. Pettäminen on elämän suola.
Vierailija kirjoitti:
Onpa kiva avioliitto. Mies istuu tietokoneella eikä edes seksiä halua kanssasi. Minkä ihmeen takia haluat tuollaisessa jatkaa? Rahan vuoksi?
Kuinka eroaa pikkulapsivuosien "nainen istuu sohvalla telkkarin edessä eikä edes seksiä halua miehensä kanssa"
Arkipäivää jokaiselle miehelle joka on parisuhteessaan erehtynyt hankkimaan lapsia.
Minkä ikäinen Ap olet? Kuivahtanutta avioliittoa ei voi kukaan yksin pelastaa millään kastelulla, se on kahden kauppa ja valitettavasti voit vaan vaikuttaa monilta osin itseesi.
Nyt nainen oma elämä kukoistukseen, alat pitää itsestäsi huolta ja etsiä sieltä syvältä sisimmästä sen naiseuden hehkun. Se kuule vie sinut aivan ihmeellisille teille tässä elämässä. Ehkä se kuivahtanut ukkokin sieltä innostuu mukaan kun näkee sinun alkavan loistaa. Ainakin itse saat elämästä irti paljon enemmän.
t. Kahden äiti 43.v, elämäni ja naiseuden parasta aikaa
Vierailija kirjoitti:
Onko ylipainoa? Läski vähentää testosteronia ja seksihaluja sekä tietysti muutakin vireyttä.
Totta, suurin osa naisista on ylipainoisia ja lihavia. Ei ihme jos miehillä ei viisari värähdä.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa miehet tämä kun nainen on synnyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Anna miehen toipua, jos työssä on rankkaa. Eläkkeellä mies alkaa ehkä viihtyä parisuhteessa enemmän, kun ei ole väsynyt töistä.
Ei töissä ole niin rankkaa kellään. Äijä vetelöityy kun se tajuaa, että kohta on eläkkeellä ja sitten kuolee. Niinpä se on suomalaismiesten tyypilliseen tapaan kuollut jo valmiiksi, kun meni sisu kaulaan eikä tullutkaan sitä lottovoittoa.
Vaihtamalla paranee, jos ei äijä suostu ap:n kanssa mitään asialle tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kornilta ehdotukselta alkaa ehdottaa seksileluja miehelle, jota ei kiinnosta seksi (tai mikään muukaan) muutenkaan. Tähän asti on ollut seksiä noin kerran viikossa sentään, ja se on aina ollut hyvää. Ehkä se on ollut miehelle kuitenkin velvollisuus, eikä seksi tule spontaanisti mieleen silloin kun siihen olisi mahdollisuus.
Hyvää seksiä haluaa aina, olet siis huono seksissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää seksiä haluaa aina, olet siis huono seksissä.
...sanoo ikinä seksiä harrastamaton incel.
Kyllä, jokseenkin siinä se oli. Tilanteeseesi on tulossa helpotusta lähivuosina, vaihdevuodet lopettavat sinunkin halukkuutesi jolloin voitte jatkaa eloanne samoin kuin suurin osa ikäisistänne, eli seksittömässä suhteessa kämppäkavereina.