Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä oli parasta sun yksinäisessä joulussa?

Vierailija
25.12.2023 |

Jaetaan täällä kokemukset tästä joulusta :)

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse passata ketään, eikä myöskään kehua anopin loistavan makuisia laatikoita (joita kaikkia inhoan, koska ovat niin makeita), ihanaa kinkkua (en syö sikaa) ja illan kruununa lahjojen jako, jossa kaikki pettyvät.

On ihana muutaman päivän rauha työstressistä. Huomenna mylly taas alkaa.

Vierailija
42/57 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parhaimmat joulut olen viettänyt yksin. Saa tehdä mitä haluaa, syödä mitä haluaa. Joulusta on tehty ihme pakkopulla että se on pakko viettää perheen kanssa tms. Miksi? Mulla on joulukuusi, kissat on seurana ja puuhaan mitä lystään. Ihanaa. Oikeasti. Joulufiilis on itsestä kiinni. 

Oi, kun olisikin kissa (rai useampi) jouluseurana, sehän olisi kaikkein parasta! Hyvää tapaninpäivää sinulle ja kissoillesi!

Kiitos samoin! Kissoja on neljä, ihan parasta seuraa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuminen! 

Vierailija
44/57 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukkuminen! 

Lucky you. On tullut nähtyä tosi kummallisia ja ahdistaviakin unia vaikka ei nyt varsinaisesti painajaisia ja muutenkin nukuttua todella huonosti.

Vierailija
45/57 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa elää

Vierailija
46/57 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvinnut ottaa huomioon tai passata ketään, vaan sai olla pitkin ja poikin juuri niin kuin hyvältä tuntui, syödä kun nälätti, nukkua kun nukutti, valvoa jos ei nukuttanut, lueskella ja maistella vihreitä kuulia ja ihailla talvista luontoa. 

Vierailija
47/57 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa mullakin vielä tuo fiilis, että on ihan parasta olla yksin mutta kaiketi olen saanut jo melkoisen yliannostuksen tätä laatua. Ei ollut yksinäisyys kivaa nyt jouluna eikä ollut juhannuksenakaan. Eikä kyllä siinä välissäkään.

Parasta kai oli se, että sain tuon paksun islantilaisvillapaidan valmiiksi jonka aloittamisesta haaveilin varmaan pari vuotta, mutta kurja olo siitäkin sitten tuli kun en mä nyt tiedäkään onko sille käyttöä. Aika hirvittävän lämmin sisävaatteeksi ainakin näin äkkiseltään kokeiltuna ja enhän mä ikinä pääse minnekään luontoon/ulos/mökille missä paksua vaatetta voisi pitää.

Eikä tuota lenkillekään voi päälleen pistää.

Vierailija
48/57 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai mikään, koska olen itkeskellyt niin että puoli naamaa on ihan turvoksissa, punainen ja hilseilevä ja silmät tuntuu todella väsyneiltä eikä jaksaisi pitää auki. Tietty ei tarvitsekaan ainakaan muiden takia mutta maatessa alkaa ahdistaa ja itkettää herkemmin enkä kaipaisi yhtään paniikkikohtausta tai kurjempaa oloa.

Vierailija
49/57 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että se ei ollut yksinäinen. Olin yksin, mutta en yksinäinen. Viihdyn itseni seurassa.

Vierailija
50/57 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauha, hiljaisuus, nukkuminen, älylaitteettomuus, ehdin lukea kaikenlaisia rästiin jääneitä mielenkiintoisia julkaisuja keskeytyksettä. Tänään avasin ekaa kertaa puhelimen ja tabletin sen jälkeen kun lauantaina ne suljin. Iltavuoroon töihin lähdössä ja pitää ottaa vähän selvää mitä on parissa päivässä maailmassa tapahtunut.

Vierailija
51/57 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe asuu usean tunnin matkan päässä, joten vietin joulun yksin kotonani. Veli vaimoineen kävi aatonaattona luonani, juotiin joulukahvit ja katsottiin jouluelokuva, kolmen tunnin päästä lähtivät kotiinsa joulun viettoon kaksin, kun halusivat kuulemma vaan saunoa ja levätä mitään jouluja järjestämättä. Itse tahtoisin perhejoulun pitkän kaavan kautta, mutta isäni vaimo on laittanut minuun välit poikki kun hyvää tarkoittaen avauduin hänelle kerran isäni ikävistä ominaisuuksista. Yksin siis vietin joulun, ja sain vain pari lahjaa.  

Vierailija
52/57 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhe asuu usean tunnin matkan päässä, joten vietin joulun yksin kotonani. Veli vaimoineen kävi aatonaattona luonani, juotiin joulukahvit ja katsottiin jouluelokuva, kolmen tunnin päästä lähtivät kotiinsa joulun viettoon kaksin, kun halusivat kuulemma vaan saunoa ja levätä mitään jouluja järjestämättä. Itse tahtoisin perhejoulun pitkän kaavan kautta, mutta isäni vaimo on laittanut minuun välit poikki kun hyvää tarkoittaen avauduin hänelle kerran isäni ikävistä ominaisuuksista. Yksin siis vietin joulun, ja sain vain pari lahjaa.  

Ei tuo ihan yksinäisen joulun määritelmää täytä, jos perhettä tuli luoksesi usean tunnin matkan. Ja mitä ihmettä olet avautunut isäsi vaimolle isästäsi, ei kuulosta ihan terveeltä, anteeksi vain. Olet varmaan kovin nuori, kun harrastat avautumisia ja rikot käytökselläsi perhettä. Miksi joulu pitäisi viettää pitkän kaavan kautta, vain siksi että se on sinun halusi? Monelle joulu on kauan odotettu hengähdys hetki jolloin jaa olla hiljaisuudessa omassa kodissa ilman mitään velvollisuuksia.

Vierailija
53/57 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin yksinolosta. Neulon, virkkaan, luen, kuuntelen podcasteja (Yle Areenassa ihan loistavia, yleissivistäviä), kokkaan, piirrän, käyn yksikseni näyttelyissä ja ravintoloissa, elokuvissa Varmasti yksinolo ahdistaa, jos elää täysin passiivista elämää. Tekee pahasti hallaa pääkopalleen, jos päivästä toiseen vain istuu sohvalla ja katsoo telkkaria tai puhelinta, ja odottaa jonkun toisen ihmisen tulevan pelastamaan. Passiivinen ihminen ei ole seurassakaan mukava.

Vierailija
54/57 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa löhöttämistä,Hyvää ruokaa kaapit täynnä ja rauha!

Vierailija
55/57 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienasin 1500 euroa (brutto) ylimääräistä, kun olin joulun pyhäpäivät töissä. Nämä menee suoraan kevätreissun matkakassaan👌

Vierailija
56/57 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä keskustelut ei ole koskaan kovin hedelmällisiä koska ihmiset eivät ymmärrä yksinäisyyden ja yksinolon eroa.

Vierailija
57/57 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolminkertainen palkka

lapset isällä ja otin töitä 

herkkuja on töissäkin ja juhlimme lasten kansaa sitten uutta vuotta pikku matkalla 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi