Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä oli parasta sun yksinäisessä joulussa?

Vierailija
25.12.2023 |

Jaetaan täällä kokemukset tästä joulusta :)

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti just se jouluaatto yksin on pahin. Siksi olen yrittänyt keksiä ennen joulua sellasia "joulujuttuaja", joita voi tehdä yksinkin ja joista saa iloa. Kuten vaikka jossain joulutapahtumassa, teatterissa tai konsertissa käynti.

Monissa ravintoloissa on myös joululounaita ennen joulua, joissa on huomattavasti "helpompi" käydä fiilistelemässä kun yksinään jossain illallisilla tai jouluaattona jossain (kauhean moni paikka ei ole edes hotellien ravintoloja lukuuottamatta auki).

Vierailija
22/57 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan se, että ei mennyt yhtään rahaa eikä ole pelkoa joulukiloista. Surettaa kyllä, kun ei ole kukaan toivottanut edes hyvää joulua.

Hyvää joulua sulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan se, että ei mennyt yhtään rahaa eikä ole pelkoa joulukiloista. Surettaa kyllä, kun ei ole kukaan toivottanut edes hyvää joulua.

Oikein hyvää joulua sinulle.

Vierailija
24/57 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupukin kuuma linja. Pakko aina katsoa.

Vierailija
25/57 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivan rauhallinen joulu. Ensi joulu vielä parempi sitten kullan kanssa.

Vierailija
26/57 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää joulua sulle!

Kiitos ja hyvää joulua sulle <3

Vierailija
27/57 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimmat joulut olen viettänyt yksin. Saa tehdä mitä haluaa, syödä mitä haluaa. Joulusta on tehty ihme pakkopulla että se on pakko viettää perheen kanssa tms. Miksi? Mulla on joulukuusi, kissat on seurana ja puuhaan mitä lystään. Ihanaa. Oikeasti. Joulufiilis on itsestä kiinni. 

Vierailija
28/57 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein hyvää joulua sinulle.

Kiitos ja hyvää joulua myös sinulle <3

Vierailija
29/57 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen helpottunut että on jo ohi

Vierailija
30/57 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellekään ei tarvinnut ostaa mitään. Eipä ole rahaakaan millä mitään ostaa. Kurapuuroa ja perunoita riitti kun ei muita syöjiä.

Vierailija
31/57 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vähän tiskiä ja kerrankin hiljainen koti kun naapurin mummo on käyty hakemassa sukuloimaan, eikä järviradio huuda seinän takana niin, että omaankin kämppään kuuluu joka sana. 

Vierailija
32/57 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluun on ympätty niin paljon kaikenlaista hässäkkää ja rituaalia, että tuntuu hölmöltä, vaikka itse sitä kaikkea pyrkii pakenemaan. Silti en voinut olla henkisesti levollinen, kuten tavallisena viikonloppuna. Pelkäsin jopa, että joku naapuri tulee koputtelemaan, "ettei sun tarvi ihan itsekses olla". Huooh.

Olisi pitänyt matkustaa jonnekin, missä joulu ei tule mieleenkään.  No, ehkä ensi vuonna.

Vierailija
33/57 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui aikalailla tavalliselta viikonlopulta.

Tietysti olisi ollut kiva, jos olisi tuntunut vähän enemmältä.

Vierailija
34/57 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ei tarvinnut katsoa kenenkään juopumista.

Vierailija
35/57 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tehdä mitä halusin, milloin halusin. Kudoin sukkaa, luin, pyörin somessa. Söin mitä halusin. Pieni määrä jouluherkkuja. Kuuntelin ihanaa musiikkia. Kävin kävelyllä. Ja nukuin hiljaisuudessa hyvin. 

Vierailija
36/57 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta yksinäisessä joulussa on yksinäisyys.

Ihmettelen miksi ainut oikea tapa viettää joulua on isossa laumassa vieraiden ihmisten kanssa.

Sain tehdä mitä huvitti, siinä järjestyksessä kuin huvitti.

Parasta kun ei tarvinnut kuunnella v1ttuilua, passata saamattomia ihmisiä jotka syö ja nousee kiittämättä pöydästä jättäen mut yksin siivoamaan. Yhtään ei ole ikävä, voitteko kuvitella. Ja ei, en ollut joulumarttyyri. Aikuisten lasten kanssa juhlittiin etukäteen ja he viettivät anoppilassa joulun.

Vierailija
37/57 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana rauha ja hiljaisuus

Vierailija
38/57 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut pakko tehdä joulusiivousta eikä koristelua, vaan pystyi skippaamaan ne.  Robotti-imuri hoiti lattian niin kuin ennenkin. Sai lötkötellä sohvalla viltin alla imeskellen suklaakonvehteja ja glögiä - ainoat jouluiset "ruuat" mitä halusin. 

Lemmikit oli seurana, samoin tik tok liveissä jotkut höpisi mukavia antaen fiiliksen, et oli myös ihmisseuraa.

Nukku kun nukutti, söi kun halusi. Ei pöllömpää! 

Vierailija
39/57 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaimmat joulut olen viettänyt yksin. Saa tehdä mitä haluaa, syödä mitä haluaa. Joulusta on tehty ihme pakkopulla että se on pakko viettää perheen kanssa tms. Miksi? Mulla on joulukuusi, kissat on seurana ja puuhaan mitä lystään. Ihanaa. Oikeasti. Joulufiilis on itsestä kiinni. 

Oi, kun olisikin kissa (rai useampi) jouluseurana, sehän olisi kaikkein parasta! Hyvää tapaninpäivää sinulle ja kissoillesi!

Vierailija
40/57 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan se, että olen saanut olla yksin omassa rauhassa. Huomenna pääsee onneksi töihin, tosin vain kolmeksi päiväksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi