Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työelämä on niin syvältä, että kotona 38 asteen kuumeessa makaaminen tuntuu mukavalta pikku lomalta.

Vierailija
07.10.2025 |

Ja tämä ajatus on huolestuttava, erittäin. Että mieluummin makaa sairaana kotona räkätaudissa ja kovassa kuumeessa kuin, että olisi terveenä töissä. Kertoo jo kaiken.

Taudin vasta antaessaan merkkejä itsestään, varoitin töissä työkaveria tulemasta lähelleni ettei saisi tartuntaa. Työkaveri siihen vitsaillen tokaisi, että saisisipahan olla siinä tapauksessa hetken pois töistä.

Sanonpa vaan, että sairasta. 

Minulla on kaunis koti, mutta ei koskaan aikaa olla täällä, joten, vaikka oloni on todella kurja tällä hetkellä niin olen silti iloinen, että saan hetken verran viettää aikaa kotona. Ulkona on kaunis aurinko, joka paistaa suoraan ikkunasta sisään ja linnut visertelevät, pidän tuuletusräppänää auki.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistun. Mursin taannoin käteni ja pidempi sairaslomahan siitä tuli. Salaa olin hyvilläni, että sain olla kotona ja vain levätä. Toipumisen edetessä nautin siitä miten sain päivisin vain nauttia säästä, metsässä käyskentelystä ja kodin rauhasta.

Vierailija
2/35 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se tämä aika musertaa ihmiset epätoivoisten ajatusten alle. Sairaassa maailmassa elämme

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuo on oikeasti hälyttävä merkki. Jos et ole jo työuupunut, niin ainakin hyvin lähellä olet sitä. Käythän keskustelemassa asiasta työterveyslääkärisi kanssa?

Vierailija
4/35 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen kurkkuani myöten täynnä töitä ja kaikkea siihen liittyvää, tunnen olevani ansassa

Vierailija
5/35 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, olen kurkkuani myöten täynnä töitä ja kaikkea siihen liittyvää, tunnen olevani ansassa

Työ vie kyllä kohtuuttoman ison osan ihmisen ajasta

Vierailija
6/35 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon työelämän suhteen siinä pisteessä melko pian, että harkitsen vakavissani jalkakuva bisnestä :D

Vierailija
7/35 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä on yleisesti ottaen todella kuormittavaa ja stressaavaa. Meillä Suomessa moni elää erilaisten mieliala/nukahtamis lääkkeiden turvin, jotta päivistä selviäisi jotenkuten. Paine on vain kohtuutonta ja aika mitä jää itse elämiseen työn ulkopuolella on täysin riittämätön. Ihminen ei ole kone.

Vierailija
8/35 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen alapeukuttaja löysi tiensä tänne. Taitaa olla sellainen työnarkomaani kuin isäni, joka työskentelee itsensä arkipäivinä aivan uuvuksiin ja sitten lauantaina nollaa päänsä kunnolla ja riehuu ja räyhää kotona.

Vierailija
9/35 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin tauti tulossa päälle ja jo nyt olisin kaikesta huolimatta mieluummin työkunnossa.  Tiedän etten ole huomenna, vmp.

Vierailija
10/35 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu käy vielä töissä kun Kela Gold on kaikkien ulottuvilla...

Vierailija
11/35 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jäin elämäni ensimmäistä kertaa työttömäksi yt-neuvottelujen tuloksena, enkä ole osannut olla yhtään surullinen tai huolissaan. Viimeiset kuukaudet sen jälkeen ovat olleet parasta aikaa elämässäni  todella pitkään aikaan, olen ollut niin stressaantunut ja ahdistunut työssäni vuosikaudet ja tuntuu että sielu alkaa pikku hiljaa nyt heräämään henkiin, ja alkaa kiinnostamaan muukin kuin syöminen ja nukkuminen.

Vierailija
12/35 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät kestä työelämää. Miksette tunnusta sitä?

Vierailija
13/35 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut pitkään samat fiilikset, mutta sitkeästi puurran. Ja sijoitan. Fire häämöttää jo horisontissa.

Vierailija
14/35 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö teidän akkojen väen väkisin tunkea itsenne töihin, hä??

Vierailija
15/35 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen

Valitettavasti en itse juurikaan koskaan sairasta edes flunssaa. Olisi ihanaa nytkin vain jäädä saikulle. Meillä on muutosneuvottelut käynnissä ja suurin unelmani on että tulisi lomautus 3-6kk, irtisanominenkaan ei haittaisi. 

Vierailija
16/35 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät kestä työelämää. Miksette tunnusta sitä?

No mitä muita vaihtoehtoja on? Kun perhe pitää elättää siitä huolimatta, että ihan mieluusti olisin kotirouva. Elintason laskeminen ei ole vaihtoehto. Uskoisin myös, ettei kovin moni mieskään olisi valmis laskemaan perheensä elintasoa vaan sen takia, ettei vaimon tarvitsisi käydä töissä.

Vierailija
17/35 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaistun. Mursin taannoin käteni ja pidempi sairaslomahan siitä tuli. Salaa olin hyvilläni, että sain olla kotona ja vain levätä. Toipumisen edetessä nautin siitä miten sain päivisin vain nauttia säästä, metsässä käyskentelystä ja kodin rauhasta.

Itse olen joskus niin poikki, että toivon, että katkaisin käteni ja tulisi pitkä saikku. Tervettä menoa tosiaan. 

Vierailija
18/35 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu juttu. Luulin asian korjaantuvan työpaikkaa vaihtamalla, mutta ei. Samassa jamassa ollaan edelleen. Eikä mielenterveyssaikku ainakaan enää ees kannata, kun se ei ratkaise ongelmaa ja palaaminen tuntuu taas vielä pahemmalta, vaikka oliskin ihanaa olla vähän aikaa hermolomalla. 

Vierailija
19/35 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä firmassa saa olla pois 38 asteen kuumeessa?

Vierailija
20/35 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ei saa? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän