Miksi Suomessa ollaan niin poikkeuksellisen riippuvaisia valtiosta ja sen tuista?
Muualla maailmassa pyritään pärjäämään omillaan ja menestymään. Täällä eletään maksimoidakseen kaikki tuet ja pelätään vaan hysteerisesti, että jotain jäi saamatta.
Kommentit (721)
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut että vielä 80-luvulla oli häpeällistä elää tuilla. Nykyään ei ole. Taisi olla joku ihan tutkimuskin tästä. Mikähän on muuttunut?
Tosi häpeällistä käyttää palkattomia työkokeilijoita ja nostaa yritystukia.
Sun koko perhe on kaupungin haukutuin perhe. Senkin paskat ahneet.
näytin mun miehelle tätä keskustelua kysy miks noi yhet jankuttaa samaa sontaa ja miksi tätä asiaa puidaan koska tukia leikataan ensivuonna. jauhetaan asiaa tai ei ni leikkaukset tulee.
Yritystuet, maataloustuet, puoluetuet, koronatuet. Kokoomukselta ja persuilta voisi ottaa ainakin puoluetuet pois, menisivät töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hirvee itku ja ulina kun vähän tukia leikataan.jossei talousta saada kuntoon ni tunnette vielä miten leikkuri laulaa.
Kuule, Suomessa maksetaan verovähennystä ulkomailla olevien loma-asuntojen ja asuntojen remonteista. Mene vero sivulle katsomaan.
Olisi vähän muuta leikattavaa.
Ja sä terveenä uusavuttomana laiskana haet verovähennystä kodin siivoukseen.
Maksa siivous kokonaan itse jos olet uusavuton laiska paska.
Tässäpä malliesimerkki asenteesta, ettei köyhät näköjään tarvitse töitä. Jos et pidä työllistävää tekijää eli toisin sanoen ruokkivaa kättä arvossa, ansaitsetkin asua pahvilaatikossa. Työnantajasi ei ole uusavuton, vaan hänellä ei ole aikaa muun työn ohella puunata kotia. Eivät ne iso
Isot tulot tulevat istumalla kokouksissa ja puhumalla paskaa ja syömällä viinereitä ja sun perse on levinnyt 20 cm.
Ja koko kaupunki tietää, että sun vaimo on uusavuton laiska paska ja teillä käy siivooja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilu odottaa monia jotka saa kohta helposti irtisanoa.
https://toimistot.te-palvelut.fi/tyokokeilun-kaytannot-ja-saannokset&nb…;
"Työkokeilussa henkilö tekee työpaikalla yleisesti työsuhteessa tehtäviä töitä."
"Työkokeilu ei ole työsuhde, sen ajalta ei makseta palkkaa, eikä se kerrytä vuosilomapäiviä tai eläkettä."
Ilman työsuhdetta ei ole myöskään työnjohto-oikeutta.
Vierailija kirjoitti:
näytin mun miehelle tätä keskustelua kysy miks noi yhet jankuttaa samaa sontaa ja miksi tätä asiaa puidaan koska tukia leikataan ensivuonna. jauhetaan asiaa tai ei ni leikkaukset tulee.
Leikkaukset tulevat ja ne kaikki lähtevät yritysten myynneistä ja sun perheen asunto tulee olemaan ulosottoviraston sivuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkaukset tulevat ja ne kaikki lähtevät yritysten myynneistä ja sun perheen asunto tulee olemaan ulosottoviraston sivuilla.
voi saakeli et oot sekasi.ai koko suomi alkaa elellä sosiaalituilla.toivottavasti kuolet nälkää ensi vuonna meidän perheellä rahaa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mennään kauppakeskuksiin kävelemään ja istuskelemaan, EI OSTETA MITÄÄN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voi saakeli et oot sekasi.ai koko suomi alkaa elellä sosiaalituilla.toivottavasti kuolet nälkää ensi vuonna meidän perheellä rahaa riittää.
Sä oletkin yrittäjänä ensi vuonna sekaisin. Soittele nyt ihmeessä ja kauppaa keittiöremonttia, voin kysellä pitkät pätkät ja sitten sanoa, että ai niin vuokra-asunto.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut että vielä 80-luvulla oli häpeällistä elää tuilla. Nykyään ei ole. Taisi olla joku ihan tutkimuskin tästä. Mikähän on muuttunut?
Syy oli 1990-luvun lama. Olin silloin äitiyslomalla ja hoitovapaalla kuopuksesta ja muistan edelleen oikein hyvin, miten mediassa silloin korostettiin, ettei tukien hakeminen ole mikään häpeä. Työttömiksi jääneitä kehotettiin ja rohkaistiin hakemaan asumistukea ja tarpeen vaatiessa toimeentulotukeakin. Kun lama oli ohi, ihmiset eivät enää hävenneet tukia. Siinä missä kasarilla palkka oli se summa, mikä palkkapäivänä napsahti tilille, laman jälkeen palkka oli se sama summa miinus kaikki ne tuet, mitkä menetti, kun lähti töihin. Ja monet laskivat tuohon vähentävään summaan vielä työssäkäynnistä aiheutuvat kulut kuten työmatkakulut ja mahdolliset päivähoitomaksut. Osa ihmisistä - ei siis suinkaan kaikki - alkoivat laskea, että ei sillä erotuksella kannattanut lähteä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sitä teette pummit jo nyt .mitä sitte meillä on työtä tekevät ja eläkeläiset muutaman kela pummin istuskelut ei muuta mitään.eikä teikllä nytkään mitään rahaa ole et antaa mennä vaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä oletkin yrittäjänä ensi vuonna sekaisin. Soittele nyt ihmeessä ja kauppaa keittiöremonttia, voin kysellä pitkät pätkät ja sitten sanoa, että ai niin vuokra-asunto.
Tunnin puhelu ja sitten huomattiin, että oho vuokra-asunto.
😂😁😜🙈
Pitäkääpä tää mielessä kun olette itse taas käsi ojossa yritystukien ja kla-orjien kans. Räävittömät syöttöporsaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sitä teette pummit jo nyt .mitä sitte meillä on työtä tekevät ja eläkeläiset muutaman kela pummin istuskelut ei muuta mitään.eikä teikllä nytkään mitään rahaa ole et antaa mennä vaan
Sulta puuttuu tuosta listasta osa-aikatyötä tekevät, joilta leikataan 400 euroa kuukaudessa, jos 1 lapsi. Listasta puuttuu myös sijaiset ja muut määräaikaisia töitä tekevät sekä palkkatuella töitä tekevät.
Noin 60000 ihmistä kuolee vuodessa eli myös se asiakasmäärä pitäisi vähentää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä oletkin yrittäjänä ensi vuonna sekaisin. Soittele nyt ihmeessä ja kauppaa keittiöremonttia, voin kysellä pitkät pätkät ja sitten sanoa, että
en ole mikään yrittäjä.mitä paskaa selität täällä kokoajan.
Vierailija kirjoitti:
Yritystuet, maataloustuet, puoluetuet, koronatuet. Kokoomukselta ja persuilta voisi ottaa ainakin puoluetuet pois, menisivät töihin.
persut tai kokoomus eivät tule maataloustukia tai yritystukia laskemaan yhtään. puoluetuen poiston voi myös unohtaa
tuki leikkuri laulaa niin ihanaa laulua kohta ai ai
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä oletkin yrittäjänä ensi vuonna sekaisin. Soittele nyt ihmeessä ja kauppaa keittiöremonttia, vo
Et ole yrittäjä. Sittenhän sut on helppo irtisanoa.
Muualla Sutaam kadulla ja kansalaiset pitää huolta kerjäläisiä ja muista. Jopa Afrikassa ihmiset jakaa vähästään kerjäläisille ja pitää huolta kaukaisista sukulaisista ja naapureista. Suomessa ei missään nimessä haluta auttaa toisia tai antaa rahaa hyväntekeväisyyteen. Kaiken maailman tekosyitä. Suomessa on myös vaikea asua talvella kadulla. Muullakin kovan pakkasen sattuessa paleltui paljon ihmisiä kuoliaaksi. Olemme rakentaneet hyvinvointivaltion ja hyvän mallin. Se toimii niin kauan kun ihmiset ei käytä sitä hyväkseen.
Asukaa siellä missä on varaa asua omilla rahoilla.Toiset saa pienillä palkoilla oman asunnon ja toiset vaatii tukia kun ei osata käyttää rahaa.