Miksi Suomessa ollaan niin poikkeuksellisen riippuvaisia valtiosta ja sen tuista?
Muualla maailmassa pyritään pärjäämään omillaan ja menestymään. Täällä eletään maksimoidakseen kaikki tuet ja pelätään vaan hysteerisesti, että jotain jäi saamatta.
Kommentit (721)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ekana pitää sanoa, että ap on väärässä. Suomessa sosiaaliturvan taso päinvastoin on saanut moneen otteeseen moitteita liian alhaisesta tasosta. Mihin perustuu aloittajan väite? Riikka Purran horinoihin? Tyhmät uskovat.
älä puhu paskaa joka viikko täällä.vaan ota selvää asiasta.on on laskettu pelkästä työmarkkina tuesta ja suomessa saa aina muitakin tukia.
Suomessa ei saa aina muita tukia.
Mun puoliso tienaa 2400 brutto ja 2 lasta eikä olla ikinä saatu asumistukea eikä toimeentulotukea vuokra-asuntoon.
Odotan irtisanomiskevättä innolla ja asuntovelkaisten itkua.
Ei sulla ole puolisoa. Ei kukaan jaksa noin hullua katsella. Miksi asuntovelkai
Kuule, puhelinpalvelussa näkee oletko laittanut tauolla, vaikka sun kuuluisi vastata puhelimeen. Kaikilla ei ole vakituista työpaikkaa ja sitä parempi mitä enemmän teitä vakituisia irtisanotaan ensi vuonna. Irtisanomissuojaa heikennetään. Eikä kannata etätöissä ulkoiluttaa kahvitauolla sitä koiraa.
Vierailija kirjoitti:
Ja työttömillä on AMK tutkinnot. Tehdään sijaisuuksia valtiolla ja kaupungilla. Ei ne paperihommat mitään rakettitiedettä ole ja ollaan myös puhelinpalvelussa.
Jankutat tätä kokoajan. Tässä ketjussa jo tuhannetta kertaa ja kaikissa muissa samoin. Sinä et kelpaa edes tukitöihin niin hullu olet. Et ehkä itse edes ymmärrä sitä. Ketään ei kiinnosta sinun uhkailusi. Ethnä ymmärrä edes sitä, että suurin osa ihmisistä ei hae toimeentulotukea koskaan, koska ei tarvitse.
Juuri sinun kaltaistesi vuoksi tukia leikataan. Ehkä se saa sinut paranemaan
Vierailija kirjoitti:
hirvee itku ja ulina kun vähän tukia leikataan.jossei talousta saada kuntoon ni tunnette vielä miten leikkuri laulaa.
Mitä se sua liikuttaa? Tämän tästä huudatat porukkaa toisiaan vastaan ja välillä uhoot, että 10 000ydinpommia tulossa. Täytyy pyytää poistamaan nää trollien ruplantienuuhuudatukset.
Vierailija kirjoitti:
pidän jatkossakin pitkiä kahvitaukoja koska ette te työttömät mihinkään töihin lähde eikä teitä kyl kukaan palkaiskaan ootte sen verran velttoa ja tyhmää porukkaa.
Valitettavasti me ollaan jo siellä teidän työpaikoilla palkkatuella, työkokeiluissa, kuntouttavassa työtoiminnassa ja sijaisuuksia tekemässä.
vaikka laiskat kuinka vinkuu täällä niin leikkauset sosiaaliturvaan astuu voimaan ensivuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja työttömillä on AMK tutkinnot. Tehdään sijaisuuksia valtiolla ja kaupungilla. Ei ne paperihommat mitään rakettitiedettä ole ja ollaan myös puhelinpalvelussa.
Jankutat tätä kokoajan. Tässä ketjussa jo tuhannetta kertaa ja kaikissa muissa samoin. Sinä et kelpaa edes tukitöihin niin hullu olet. Et ehkä itse edes ymmärrä sitä. Ketään ei kiinnosta sinun uhkailusi. Ethnä ymmärrä edes sitä, että suurin osa ihmisistä ei hae toimeentulotukea koskaan, koska ei tarvitse.
Mä olen tällä hetkellä sijaisena.
Muista pitää teams vihreänä tai punaisena.
olkaa vaa palkka tuella musta tulee vielä vähän varakkaampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sua tarkkaillaan huomenna, torstaina ja perjantaina töissä.
Muista pitää siis teams vihreänä tai punaisena.
ompa tylsää tehtaalla huolto miehenä.kävin työ autolla kotona syömässä kinkkua ja join kahvit samalla saan juhlapyhien palkkaa 200% miettikää sitä tuki elätit.
Mitä tämä toimeentulotuki hullu jankkaa puhelinpalvelusta ja teamsista? Luuleeko se olevansa pelottava, vai mitä ihmettä?
En enää ihmettele, miksi tämä sekopää ei työllisty mihinkään. Pian se ei saa tukityöpaikkojakaan, koska on noin sekaisin. Se joutuu alkaa työskentelemään vammaisten kanssa työpajoilla!
Turhaa jankutat siitä, että minut tai joku muu irtisanotaan. Ei irtisanota, katsos kun hoitaa työt hyvin, ja on täysijärkinen, kyllä työpaikka pysyy. Minun alallani on työvoimapula, joten lisääkin työntekijöitä tarvittaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määräaikaiset työntekijät on tosi vihaisia nyt.
Teamsin vasemmassa laidassa on keskustelut ja hyvin pystyy seuraamaan kuka on vihreä, punainen, oranssi tai valkoinen.
Muista siis olla vihreä tai punainen.
Vierailija kirjoitti:
ompa tylsää tehtaalla huolto miehenä.kävin työ autolla kotona syömässä kinkkua ja join kahvit samalla saan juhlapyhien palkkaa 200% miettikää sitä tuki elätit.
sama pomo sano ok asiaan.ja sanoin et koht patalaiskat pummit ottaa mein paikan pomo nauro ja lähti tauvolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hirvee itku ja ulina kun vähän tukia leikataan.jossei talousta saada kuntoon ni tunnette vielä miten leikkuri laulaa.
Mitä se sua liikuttaa? Tämän tästä huudatat porukkaa toisiaan vastaan ja välillä uhoot, että 10 000ydinpommia tulossa. Täytyy pyytää poistamaan nää trollien ruplantienuuhuudatukset.
ydinpommista en tiedä mut tukia leikataan ensivuonna siis aivan kohta
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä toimeentulotuki hullu jankkaa puhelinpalvelusta ja teamsista? Luuleeko se olevansa pelottava, vai mitä ihmettä?
En enää ihmettele, miksi tämä sekopää ei työllisty mihinkään. Pian se ei saa tukityöpaikkojakaan, koska on noin sekaisin. Se joutuu alkaa työskentelemään vammaisten kanssa työpajoilla!
Turhaa jankutat siitä, että minut tai joku muu irtisanotaan. Ei irtisanota, katsos kun hoitaa työt hyvin, ja on täysijärkinen, kyllä työpaikka pysyy. Minun alallani on työvoimapula, joten lisääkin työntekijöitä tarvittaisiin.
Mä olen kyllä määräaikaisena nyt tällä hetkellä.
Sut irtisanotaan ensi vuonna.
Mitä olit tyhmä ja luulit työttömiä opiskelijoiksi ja kävit salatupakalla ja pidit pitkiä kahvitaukoja.
Sä olet ollut tosi tyhmä.
Teistä vakituisista ei tykätä vaan inhotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olit tyhmä ja luulit työttömiä opiskelijoiksi ja kävit salatupakalla ja pidit pitkiä kahvitaukoja.
Sä olet ollut tosi tyhmä
hei moro kahvitunnin kyttääjä.turpaa tulee kun tunnistan ja sattuu haavereita kahvitunnin kyttääjille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olit tyhmä ja luulit työttömiä opiskelijoiksi ja kävit salatupakalla ja pidit pitkiä kahv
Siitä menisi rikosilmoitus joten sä et asuntovelkaisena voi tehdä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, Suomessa maksetaan verovähennystä ulkomailla olevien loma-asuntojen ja asuntojen remonteista. Mene vero sivulle katsomaan.
Olisi vähän muuta leikattavaa.
Ja sä terveenä uusavuttomana laiskana haet verovähennystä kodin siivoukseen.
Maksa siivous kokonaan itse jos olet uusavuton laiska paska.
Tässäpä malliesimerkki asenteesta, ettei köyhät näköjään tarvitse töitä. Jos et pidä työllistävää tekijää eli toisin sanoen ruokkivaa kättä arvossa, ansaitsetkin asua pahvilaatikossa. Työnantajasi ei ole uusavuton, vaan hänellä ei ole aikaa muun työn ohella puunata kotia. Eivät ne isot tulot synny nenää kaivamalla. Katsos kun molemmat hyötyvät tilanteesta - kiireinen keskiluokkainen saa keskittyä uraansa ja maksaa tuhdit tuloverot ja sinä saat töitä auttamalla hänen kodissa. Kotitalousvähennys kannustaa ostamaan työllistäviä palveluja. Ai on huono järjestely? No edelleen, tyydy siihen pahvilaatikkoosi sitten.
Olen kuullut että vielä 80-luvulla oli häpeällistä elää tuilla. Nykyään ei ole. Taisi olla joku ihan tutkimuskin tästä. Mikähän on muuttunut?
Ensi vuonna irtisanotaan julkiselta saikuttajat, salatupakalla käyvät ja pitkiä kahvitaukoja pitävät ja ne joille on kertynyt 15 vuoden lomat ja lisät.
Ette saa tt - tukea.
Tervemenoa leipäjonoon, siellä on niin paljon ensi vuonna porukkaa, että hyvä jos riittää edes perunapussia.
pidän jatkossakin pitkiä kahvitaukoja koska ette te työttömät mihinkään töihin lähde eikä teitä kyl kukaan palkaiskaan ootte sen verran velttoa ja tyhmää porukkaa.