Miksi Suomessa ollaan niin poikkeuksellisen riippuvaisia valtiosta ja sen tuista?
Muualla maailmassa pyritään pärjäämään omillaan ja menestymään. Täällä eletään maksimoidakseen kaikki tuet ja pelätään vaan hysteerisesti, että jotain jäi saamatta.
Kommentit (721)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. sääntö pörssissä on että ei voi voittaa ellei joku häviä.
Sama koskee pokeria, mutta sitä pelaamalla olen kyllä voittanut enemmän kuin pörssissä. Voi itse vaikuttaa siihen lopputulokseen.
Ei koske. Pokeriin ei tule pelin ajan pelin ulkopuolelta lisää rahaa. Pörssin arvo kasvaa yleensä koko ajan kun yritykset kasvavat ja kehittyvät,
Pörssi ei ole sijoittajien kesken toimiva peli, vaan sijoitusjärjestelmä, jossa investoidaan tuottaviin yrityksiin.
No mitä vit? Eihän täällä puolet porukasta vois edes asua jos ei asumistukea sais, kiitos pienten palkkojen. Suomessa on niin korkea hintataso verrattuna palkkoihin, että eipä monessa maassa ole... Eli vuokrien pitäisi roimasti tulla alas ja palkkojen nousta että ihmiset pärjäis ilman tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on äärettömän suuttuneita tulevista leikkauksista joten ei kannata köydä työpaikoilla salatupakalla eikä pitää pitkiä kahvitaukoja, äkkiä on tiedot kaupunginvaltuustossa ja valtiolla Helsingin pääkonttoririssa.
ei me duunarit ainakaa olla mitään suuttuneita.meistä nää tukien leikkaukset tulee tarpeeseen.ja pidin 30min kahvitauvon.ja tänää palkka tulee 200% korotuksella
Me työttömät ollaan suuttuneita ja tehdään teidän vakituisten tauoista ilmoituksia.
Kohta saa irtisanoa vakituisia helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös yritykset saavat tukea, jopa miljoonia.
Koska joku neropatti hoksasi, että esim. työllistäminen, verot ja muut pakolliset menot maksaa jo niin paljon, että yrittämisellä saa vain väärän selän. Näitä sitten fiksaillaan etteivät kaikki, etenkin pienemmät firmat, lopettaisi yrittämistä.
Mutta kohta ei ole asiakkaita, kun ostetaan pelkkää ruokaa.
Ihmisten on pakko säästää irtisanomista varten.
Ensinnäkin ensin on 5 päivän karenssi. Ja ansiosidonnaisen odottaminen kestää 2 kuukautta.
No ehkä kaikki ei ala hiuksiaan leikata itse. Itse asiassa yritystuet ovat OK vaikkapa koronan tullessa, mutta niiden kohdentaminen normitilanteessa on päin raturiturallaa.
Kyllä kuule suurin osa leikkaa kohta hiukset itse ja parturina et saa enää soviteltua päivärahaa, jos töitä on 3 päivää viikkossa. Ja omistusasuntoon ei saa enää asumistukea vuoden päästä.
Työttömiä on palkkatuella tarhoissa lapsia hoitamassa myös hyvätuloisten lapsia. Voidaan kertoa satu ihmisistä jotka vie lasten ruokarahat.
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on palkkatuella tarhoissa lapsia hoitamassa myös hyvätuloisten lapsia. Voidaan kertoa satu ihmisistä jotka vie lasten ruokarahat.
Jos jakaa tarhassa lelut niin, että työkokeilijoiden lapset saa hienoimmat lelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on äärettömän suuttuneita tulevista leikkauksista joten ei kannata köydä työpaikoilla salatupakalla eikä pitää pitkiä kahvitaukoja, äkkiä on tiedot kaupunginvaltuustossa ja valtiolla Helsingin pääkonttoririssa.
ei me duunarit ainakaa olla mitään suuttuneita.meistä nää tukien leikkaukset tulee tarpeeseen.ja pidin 30min kahvitauvon.ja tänää palkka tulee 200% korotuksella
Me työttömät ollaan suuttuneita ja tehdään teidän vakituisten tauoista ilmoituksia.
höpö höpö meitä teidän työttömien suuttumiset kiinnosta vai alatteko lorvimaan jo vähän aikasemmin? pomot ei teitä laiskoja mihinkään palkkaa niin kaikki jatkuu ennallaan tukia vaan vähän leikataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
höpö höpö meitä teidän työttömien suuttumiset kiinnosta vai alatteko lorvimaan jo vähän aikasemmin? pomot ei teitä laiskoja mihinkään palkkaa niin kaikki jatkuu ennallaan tukia v
Kohta teidät vakituiset saikuttelijat saa irtisanoa, teette työt nopeasti hutiloimalla ja päätökset on täynnä virheitä.
Siis kun mä olin julkisella niin 2 vakituista oli sairaslomalla yhteensä 3 viikkoa kumpikin välillä syyskuu - huhtikuu.
Tein exel taulukon vakituisten saikuista, ihan järkyttävää ja lisäksi oli 38 lomapäivää.
hirvee itku ja ulina kun vähän tukia leikataan.jossei talousta saada kuntoon ni tunnette vielä miten leikkuri laulaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis kun mä olin julkisella niin 2 vakituista oli sairaslomalla yhteensä 3 viikkoa kumpikin välillä syyskuu - huhtikuu.
Tein exel taulukon vakituisten saikuista, ihan järkyttävää ja lisäksi oli 38 lomapäivää.
Toinen oli palomiehen vaimo.
Vierailija kirjoitti:
älä höpise työt jatkuu ei teitä tyhmiä laiskoja työttömiä kukaan palkkaa.ja jos palkkaa niin meidän vuoro maata kotona ja nostaa tukia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanomissuojaa heikennetään.
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä.
Jos on kesämökki ja 5 lasta ja tilillä 0 euroa niin ei saa toimeentulotukea lääkkeisiin ja ruokaan.
Niin, nauratti kun joku luuli, että kaikki saa toimeentulotukea.
No, ei saa, toki saa jos asut vuokralla etkä omista mitään.
Niin. Joku itsestäänselvyys on kaikilla. Toisille se on juuri se, että totua saa kaikki. Ja toisille taas se, että jossakin on jotain mätää -kertomuksessa tai
Kenelle tämä tulee yllärinä? Yleistietoa, jonka luulisi olevan selvää.
Vai miten täällä ihmiset oikein suunnittelevat elämäänsä?
Vai meinasitko tällä sitä, että ajatus yhteiskunnan tuista on tosiaan niin syvällä tässä kulttuurissa, että itsestäänselvyyksiä on kerrattava kerta toisensa jälkeen ennen kuin päästään itse asiaan?
Vierailija kirjoitti:
hirvee itku ja ulina kun vähän tukia leikataan.jossei talousta saada kuntoon ni tunnette vielä miten leikkuri laulaa.
Kuule, Suomessa maksetaan verovähennystä ulkomailla olevien loma-asuntojen ja asuntojen remonteista. Mene vero sivulle katsomaan.
Olisi vähän muuta leikattavaa.
Ja sä terveenä uusavuttomana laiskana haet verovähennystä kodin siivoukseen.
Maksa siivous kokonaan itse jos olet uusavuton laiska paska.
Vierailija kirjoitti:
Yritystukia, palkattomia työkokeilijoita ja osalle palkanmaksua käteisenä.
Pitäisikö hakea tiettyyn paikkaan työkokeiluun vakoojaksi viranomaiselle. Ilmoittaa ketkä kaikki siellä ovat töissä. Tarkistetaan palkanmaksu, mitä tilille on maksettu.
Työttömiä haukutaan ja tuet leikataan, en tule olemaan hiljaa.
😂😜😁😂😜😁😂😜😁😂😜😁
Tämä päävikainen jankuttaja pilaa kaikki ketjut jankkauksellaan. Nekin, missä ei edes puhuta aiheesta. Harmi, että suljetulla saa pitää puhelinta. Vapaalla jalalla tämä ei voi olla. Nytkin on tauotta suoltanut jankutuksiaan vaikka kuinka kauan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ekana pitää sanoa, että ap on väärässä. Suomessa sosiaaliturvan taso päinvastoin on saanut moneen otteeseen moitteita liian alhaisesta tasosta. Mihin perustuu aloittajan väite? Riikka Purran horinoihin? Tyhmät uskovat.
älä puhu paskaa joka viikko täällä.vaan ota selvää asiasta.on on laskettu pelkästä työmarkkina tuesta ja suomessa saa aina muitakin tukia.
Suomessa ei saa aina muita tukia.
Mun puoliso tienaa 2400 brutto ja 2 lasta eikä olla ikinä saatu asumistukea eikä toimeentulotukea vuokra-asuntoon.
Odotan irtisanomiskevättä innolla ja asuntovelkaisten itkua.
Ei sulla ole puolisoa. Ei kukaan jaksa noin hullua katsella. Miksi asuntovelkaiset itkisivät? Olet sairas
Vierailija kirjoitti:
Sossupummien onnenmaa
On iigorin kotimaa. Kylläpä on taasen löytynyt suomen maassa paljon korjattavaa iigorin mielestä.
Aina täällä on pärjätty aina
älkää sekaantuko asioihimme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritystukia, palkattomia työkokeilijoita ja osalle palkanmaksua käteisenä.
Pitäisikö hakea tiettyyn paikkaan työkokeiluun vakoojaksi viranomaiselle. Ilmoittaa ketkä kaikki siellä ovat töissä. Tarkistetaan palkanmaksu, mitä tilille on maksettu.
Työttömiä haukutaan ja tuet leikataan, en tule olemaan hiljaa.
😂😜😁😂😜😁😂😜😁😂😜😁
Tämä päävikainen jankuttaja pilaa kaikki ketjut jankkauksellaan. Nekin, missä ei edes puhuta aiheesta. Harmi, että suljetulla saa pitää puhelinta. Vapaalla jalalla tämä ei voi olla. Nytkin on tauotta suoltanut jankutuksiaan vaikka kuinka kauan.
Oi voi, onneksi ensi vuonna voi irtisanoa sunlaiset. Vastaa asiakaspuheluihin, sua vahditaan.
Vai tuleeko työssäjaksamis ongelmaa, jos ei voi vetää pitkiä saikkuja, pitkiä kahvitaukoja ja jättää vastaamatta puheluihin.
Taistelu työpaikoista alkaa. Ja tulee paikallinen sopiminen eli voi tarjoutua pienemmällä palkalla töihin myös julkiselle.
Huvittavinta tässä systeemissä on vielä se, että ne suurimassa avun tarpeessa olevat ei niillä tuilla kuitenkaan pärjää ja jäävät jopa ilman apua.
Suurempi ongelma onkin se, että verorahat tuhlataan menemään kaikille jaettaviin lapsilisiin, etätyövähennyksiin, siivousapuun jne. Tuetaan työssäkäyvien keksiluokkaisten naisten itsetunto-ongelmia jollain pilipaliterapialla jättäen samalla oikeasti vaikeasti mt-ongelmaiset ilman apua. Tämän kylkiäisenä vielä tehoton johtaminen etenkin julkisella puolella, jossa jonkun lähihoitajan työmoraali on tasoa saikkua saikun perään.
Verotus pitäisi saada keskituloisille huomattavasti kevyemmäksi, jotta luokkanousu ja varallisuuden kerryttäminen olisi oikeasti mahdollista myös tyhjästä aloittavalle. Nyt se ei sitä ole.
No ehkä kaikki ei ala hiuksiaan leikata itse. Itse asiassa yritystuet ovat OK vaikkapa koronan tullessa, mutta niiden kohdentaminen normitilanteessa on päin raturiturallaa.