Miksi Suomessa ollaan niin poikkeuksellisen riippuvaisia valtiosta ja sen tuista?
Muualla maailmassa pyritään pärjäämään omillaan ja menestymään. Täällä eletään maksimoidakseen kaikki tuet ja pelätään vaan hysteerisesti, että jotain jäi saamatta.
Kommentit (721)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidät on kasvatettu siihen "mitä tukia minun on mahdollista saada?"
Tästä kulttuurista pitäisi kaikin voimin päästä eroon. Se estää koko kansaa menestymästä.
Mahtavaa, että koko muu maailma ja jokainen sen kansalainen on menestyjä. Kaikki nälkäänkuolevat kehitysmaalaisetkin ovat ilmeisesti sinun mukaasi menestyjiä. Voisit sinäkin lähteä tonkimaan roskia Intiaan, niin kokisit itsesi voittajaksi.
tuki leikkuri laulaa yhyy yhyy mutta laulaa silti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niin nauratti, kun joku asukas kirjoitti lehdessä riittääkö kaikkiin asuntoihin asukkaita.
No, ei tietenkään riitä.
Kaupunki rakentaa koko ajan uusia vuokrakerrostaloja ja yksityisten sijoitusassuntoja ei vuokraa kukaan, niissä on 1990 - luvun keittiökaapit ja lemmikki kielto.
😂😂😂😂😂
Kovastipa se naurattaa, vaikka ei edes yhdyssanoja osata.
Kovasti naurattaa, kun kohta irtisanotaan porukkaa ja sä et saa perheelle toimeentulotukea ruokaan.
Asutteko 200 000 euron omakotitalossa. Syökää vaikka vessapytty ruoaksi.
😁😁😁😁😁
Katsos kun toiset tekevät töitä ja ovat säästäneet ja heillä on omaisuutta.Sitä vaan ei tyhjätaskut luuserit ymmärrä.Ei kukaan rahankäytön hallitseva ihminen alennu hakemaan toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuki leikkuri laulaa niin ihanaa laulua kohta ai ai
Ihanaa ihanaa rakennusala sakkaa ja kohta ei oo edes akkaa, kun ansiosidonnaisesta lähtee satasia kuukaudessa. Ja omistusasunnot menevät ulosottoon.
Asfalttimiehiltä lähtee myös lapsikorotukset ansiosidonnaisesta ja se porrastetaan.
Sama juttu Lapin kausityöntekijöillä.
Eikö heinäkuussa voi lasketella.
🏂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä kulttuurista pitäisi kaikin voimin päästä eroon. Se estää koko kansaa menestymästä.
Mahtavaa, että koko muu maailma ja jokainen sen kansalainen on menestyjä. Kaikki nälkäänkuolevat kehitysmaalaisetkin ovat ilmeisesti sinun mukaasi menestyjiä. Voisit sinäkin lähteä tonkimaan roskia Intiaan, niin kokisit itsesi voittajaksi.
ei tartte tönkiä kunkäyn töissä onko vaikea ymmärtää
Purra on tullut taas palstalle sättimään köyhiä samalla kun itse mättää kinkkua naamaan.
Koska esim ne jotka haukkuvat toisten tukia, käyttävät itse kaiken maailman lounas- ja smart -setrlritä, työterveyshuolto ja kototalousvöhennyksiå. Ja "verosuunnittelua". Sitten eivät muka käytä mitään tukia ja paheksuvat toisten tukia.
Ja sen yhden mies on ilmeisesti paljon auktoriteettisempi kuin hän itse, mutta se mies voisi kritisoida sitä, että leikataan heikoimmassa asemassa olevien tukia eikä hyvätuloisten tai yritysten tai eläkeläisten tukiin kosketa ollenkaan.
Katsokaa metsää, kyllä siellä työtä riittää, tekee ex miehelleen töitä ja saa valtion tukea sopeutumisrahana. Isoa tukea. Siinä hyvä esimerkki "minulle kuuluu tuet"muille ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niin nauratti, kun joku asukas kirjoitti lehdessä riittääkö kaikkiin asuntoihin asukkaita.
No, ei tietenkään riitä.
Kaupunki rakentaa koko ajan uusia vuokrakerrostaloja ja yksityisten sijoitusassuntoja ei vuokraa kukaan, niissä on 1990 - luvun keittiökaapit ja lemmikki kielto.
😂😂😂😂😂
Kovastipa se naurattaa, vaikka ei edes yhdyssanoja osata.
Kovasti naurattaa, kun kohta irtisanotaan porukkaa ja sä et saa perheelle toimeentulotukea ruokaan.
Asutteko 200 000 euron omakotitalossa. Syökää vaikka vessapytty ruoaksi.
😁😁😁😁😁
Katsos kun toiset tekevät töitä ja ovat säästäneet ja heillä on omaisuutta.
Nimenomaan säästäneet ja mökki on käänteinen ruokaraha.
Kela saa tietää verottajalta mökin myyntihinnan etkä sä saa toimeentulotukea pitkään aikaan, kun sut irtisanotaan.
😜
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa jotkut kehitysmaalaiset.He ovat ongelmansa ihan itse aiheuttaneet ,lisääntykööt vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Purra on tullut taas palstalle sättimään köyhiä samalla kun itse mättää kinkkua naamaan.
hyvä köyhiä elättejä alkaa olla liikaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että käyt töissä, tekee sinusta orjan, ei menestyjän. :D :D
Eläkkeellä tai työikäisenä kun saat aivoinfarktin niin vuorokausi sairaalassa maksaa 49,90 siihen asti kun 690 maksukatto tulee täyteen niin sen jälkeen vuorokausi sairaalassa maksaa 22,80 koko loppu vuoden joka vuorokausi 22,80.
Älä polta tupakkaa ja juo alkoholiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että käyt töissä, tekee sinusta orjan, ei menestyjän. :D :D
ihan vapaaehtoisesti menen kun hyvä palkka.oletko oikeasti noin tyhmä.tiedän kyl et pääsen tuki loiseks helposti vain jäämällä kotiin mut en pärjää niillä hiluilla mitä sä saat.
Vierailija kirjoitti:
Koska esim ne jotka haukkuvat toisten tukia, käyttävät itse kaiken maailman lounas- ja smart -setrlritä, työterveyshuolto ja kototalousvöhennyksiå. Ja "verosuunnittelua". Sitten eivät muka käytä mitään tukia ja paheksuvat toisten tukia.
Ja sen yhden mies on ilmeisesti paljon auktoriteettisempi kuin hän itse, mutta se mies voisi kritisoida sitä, että leikataan heikoimmassa asemassa olevien tukia eikä hyvätuloisten tai yritysten tai eläkeläisten tukiin kosketa ollenkaan.
Katsokaa metsää, kyllä siellä työtä riittää, tekee ex miehelleen töitä ja saa valtion tukea sopeutumisrahana. Isoa tukea. Siinä hyvä esimerkki "minulle kuuluu tuet"muille ei.
On kyllä pikkasen eroa käykö töissä ja on hyödyksi ja saa em.palkan päälle(kaikki työssäkäyvät eivät saa) kun makaa kotona ja odottaa tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä pikkasen eroa käykö töissä ja on hyödyksi ja saa em.palkan päälle(kaikki työssäkäyvät eivät saa) kun makaa kotona ja odottaa tukia.
90 000 työtöntä on aktivoitu eli ovat työpaikoilla työkokeilussa, kuntouttavassa työtoiminnassa ja kursseilla ja palkkatukitöissä.
Mua ainakin luullaan aina vakituiseksi, senkin tyhmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös yritykset saavat tukea, jopa miljoonia.
Pääosa yritysten "tuista" on alennettu jotain veroa vähän. Vasurit pitää noita huojennettuja veroja tukina.
Toki myös ihan rahallisia tukiakin on mutta suurin osa on noita veroetuja jotka tuiksi lasketaan.
Onhan ne tukea. Miten se ei olisi tukea. Investointituki yms ja kaikki verohelpotukset. Tukea kuin tukea. Vain persu ei tajua. Lookari tajuaa, vaikka yrittää pitää ne piilossa, ettei muut tajua.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeellä tai työikäisenä kun saat aivoinfarktin niin vuorokausi sairaalassa maksaa 49,90 siihen asti kun 690 maksukatto tulee täyteen niin sen jälkeen vuorokausi sairaalassa maksaa 22,80 koko loppu vuoden joka vuorokausi 22,80.
Älä polta tupakkaa ja juo alkoholiaa.
Vaimo saa palkkaa 1300 netto ja sovitellut päivärahat leikataan.
Ukko makaa sairaalassa ja laskua tulee joka päivältä 22,80.
Ai niin, teillä on se kesämökki niin ette saa toimeentulotukea ja omistusasuntoon ei saa enää asumistukea vuoden päästä.
😁
tota hetken luettua tätä keskustelua en ymmärrä tätä vihaista väittelyä.työttömäksi pääsee vaan jäämällä kotia ihan kuka vaan. mutta hyvää palkkaa sillä toimenpiteellä ei saa eli mikä tässä on pointti.
"ei kukaan raha käytön hallitseva alennus hakemaan toimeentulotukea". Monia muita tukia hän hakee ihan innokkaasti. Esim kun rssisähkö oli miinuksella niin 14% (pörssisählön käyttäjät) saivat sähkön kulutuksen pomppaamaan huomattavasti, ihan luonnon kustannuksella. Kaikki autotallit lämpöiseksi ja varmaan pihakin. Kato mulle nyt ne rajat mitkä irti lähtee. Ja kaikkia tukia haetaan koko ajan vaikka ne olisi eri nimellä. Vero alennus tms tukimuoto sen on.
Ihanaa ihanaa rakennusala sakkaa ja kohta ei oo edes akkaa, kun ansiosidonnaisesta lähtee satasia kuukaudessa. Ja omistusasunnot menevät ulosottoon.