Saiko kukaam surkeampaa lahjaa anopilta kuin minä?
Sain Lidlin sukkahousut kokoa 44-46. Oma kokoni on n. 36.
Pakkaus oli avattu, anoppi oli todennäköisesti ostanut ne itselleen mutta olivat liian pienet.
Kommentit (90)
Hmmh anoppina annoin miniälle hänen keräämänsä kirjasarjan uusimman kirjan. Miniä taas antoi mieleiset lämpöiset sukat.
On noloja nämä mollaukset puolin ja toisin.
Kun saisinkin anopilta sukkahousut lahjaksi ! Tykkään pitää kaikenlaisia sukkiksia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä itse annoit lahjaksi anopille?
Etkö mitään?
Vietiin jouluinen kukka-asetelma, glögiä, kahvia ja suklaata.
Ap
Anoppi manaa. Kahvia on kaapit täynmä, glögiä ei juo, suklaata ei voi syödä, kukka&asetelmakin ihan turha.
Anoppina toivon ettei kukkaan kanna noita minulle. Kahvia juon kupin päivässä, makeaa vältän. Tilaa on vähän pidellä asetelmia.
Oletpa epäkiitollinen.
Minustakin hän on kiittämätön. Ei tuolla lahjalla oltu yritetty loukata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan anopilta villasukat. Muuten hyvä juttu, mutta olen allerginen villalle ja en voi käyttää niitä. Mieheni taas saa äidiltään valtavan rasian suklaata ja luennon siitä, miten lihava sopusuhtainen mieheni on.
Meillä mies saa äidiltään paperille printatun saarnan Jeesuksesta melkein joka vuosi. Minä saan esimerkiksi takaisin palautettuna sen lahjan mitä itse annoin anopille edellisvuonna. Miksi Suomi on täynnä skitsoja vanhoja eukkoja?
En tiedä. He kostavat niitä loukkauksia, mitä saivat nuorempina. Näyttää siltä, että se on sukupolvien perinne.
Siinähän ei ole mitään järkeä. Kaikkein paras katkaista omalta kohdaltaan. Mä en ainakaan koskaan halua muuttua skitsoksi vanhaksi eukoksi. Miniänä loukkaan varmaan vahingossa, koska en tunnista kaikkia vanhoja kursailuetikettejä tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moneskohan anopin haukkumisketju tämä lieneekään.
Niitä on syytäkin "haukkua* eli kertoa vain rehellisesti miten ne ovat toimineet. Jos itse koet tämän haukkumisena, niin ehkä alkoi omatunto kolkuttaa kun tunnistit itsesi?
Sivusta, vähän hassu kommentti tämä. Luulisi, että se on jonkun anopin kirjoittama. Miniät ei koskaan ilkeile!
Vierailija kirjoitti:
Sain 4 luutua. Sellainen pakkaus, missä on erilaisia mikrokuituluutuja. Ilmeisesti haluaa kertoa, että mulla ei ole mitään muuta virkaa kuin siivota poikansa kotia.
Mä sain joskus omilta vanhemmilta sellaisen pakkauksen. Mietin onko meillä siivotonta heidän mielestä.
He olivat ihastuneet hyviin siivousliinoihin ja halunneet ilahduttaa minua ostamalla jotakin varmasti tarpeellista, joka menee käyttöön.
Paljon parempi lahja kuin sähköinen akryylinen torkkupeitto, jonka sain joltain nuoremmalta. Se rätisee yksinään kaapissa, ei sitä pysty käyttämään edes koiran alustana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulu on kauppiaitten juhla. Niin älytöntä vaihdella kynttilöitä, kynttilälyhtyjä, suklaata, glögejä, kaikenlaista roinaa jouluna. Ha itkeä sitten jos ei saanut mieleistään lisärojua kotiinsa
Niin, ja sitten on ne ihmiset, jotka haluavat loukata sitä, jolle antavat "lahjan", kuten nyt sukkahousut, liian suuret mummokalsarit, tiskirätit, ilmaiset kylkiäiset ja muut vastaavat. Näitä antavat eivät edes teeskentele halveksuntaansa, ja jos saaja kritisoi, se käännetään kiittämättömyydeksi, kun minä ihan hyvää hyvyyttäni halusin ilahduttaa. Normaalit ihmiset antavat lahjaksi jos nyt ei aina ihan loppuun asti mietittyä, niin kuitenkin sellaista, joka menee varmasti käyttöön. Ne muut tekevät lahjojen antamisesta valtapelin.
"Tärkein on ajatus" lausui anoppi, kun ihmettelin ihan liian pieniä lapasia (anopin lempivärissä) ja päiväysvanhaa suklaata. Hyvältä ne suklaat kuulemma maistuu ja lapaset (jotka eivät kirjaimellisesti mahtuneet käteen) venyy käytössä sopivaksi. Lapaset vein lahjoituskirppikselle ja suklaa meni roskiin. Nyt ei ole vuosiin tuonut mitään, ja hyvä niin. Ei muuten tuo mitään pojalleenkaan. Mies vie hänelle kukkia ja suklaata (ei vanhentunutta). Onneksi covid vei anopilta innon juosta kaupoissa, joten ei enää ostele rekkalastillista romua lapsille, vaan tyytyy lahjakorttiin.
Vierailija kirjoitti:
Hmmh anoppina annoin miniälle hänen keräämänsä kirjasarjan uusimman kirjan. Miniä taas antoi mieleiset lämpöiset sukat.
Aina ei mene lahjavalinnat putkeen, mutta esim silmin nähden väärän kokoiset vaatteet on vain ilkeilyä. Mieluummin sitten sopii, ettei anna mitään. Tuleeko niistä ilkeilylahjoista oikeasti hyvä mieli edes sille antajalle?
Yllä mun mielestä hyvä esimerkki ajatuksella hankituista lahjoista, jotka varmasti ilahduttavat lahjan saajaa.
Mä en saanut mitään, mutta lapset sai liian pienet yöpaidat. Isommalla se oli kolme kokoa liian pieni ja menee juuri ja juuri pienemmälle. En ymmärrä tätä, koska mun anoppi on oikeasti mukava ja lasten pituuksistakin on juteltu.
Entiseltä anopilta sain lahjaksi käytetyn huivin.
Huivissa oli jotain kuivunutta likaa ja haisi hajuvedelle hentoisesti. Lisäksi sain jotain kaupantekijäis rihkamakoruja jotka tunnistin silloisen toiminnassa olleen kosmetiikka myyvän firman tilauslahjoiksi.
Myöskään mitkään omaa työpaikkaa edustavat tuotteet eivät lahjoina saa minulta arvostusta tai itse en halua kulkea ulkona jonkun firman mainos sateenvarjon, kaulahuivin tai pipon kanssa jossa logo loistaa kauas asti.
Näin aikuisena oikeasti paras lahja on saada viettää jouluna aikaa perheen kanssa. Mitään materiaalia en toivo tai halua. Yhteinen aika ja rentoutuminen normaalista arjesta on paras lahja.
Jos joku haluaa välttämättä sen lahjan antaa eli antajalle se tuo hyvää mieltä kun saa muistaa, niin kahvipaketti tai suklaa riittää, missään nimessä en halua mitään kallista vastaan ottaa koska maailman tilanne on mikä on, niin toivon läheisten säästävän rahojaan kasvavien hintojen vuoksi ja muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Noloja on tarkoituksella annetut huonot tai vihamieliset lahjat. Persoonallisuushäiriöisiä ihmisiä on olemassa, eivätkä ne katoa vaikenemalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä itse annoit lahjaksi anopille?
Etkö mitään?
Vietiin jouluinen kukka-asetelma, glögiä, kahvia ja suklaata.
Ap
Anoppi manaa. Kahvia on kaapit täynmä, glögiä ei juo, suklaata ei voi syödä, kukka&asetelmakin ihan turha.
Anoppina toivon ettei kukkaan kanna noita minulle. Kahvia juon kupin päivässä, makeaa vältän. Tilaa on vähän pidellä asetelmia.
Oletpa epäkiitollinen.
Minustakin hän on kiittämätön. Ei tuolla lahjalla oltu yritetty loukata.
Sehän se pointti onkin. Haluaako vinoilla vai antaako lahjan joka ilahduttaa tai on edes neutraali. Jos kukkapuska ei mahdu omaan kotiin, antaa eteenpäin vaikka naapurille ja laittaa ilon kiertämään.
Parempi ettei anna mitään, kun jos antaa loukkaavan lahjan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moneskohan anopin haukkumisketju tämä lieneekään.
Niitä on syytäkin "haukkua* eli kertoa vain rehellisesti miten ne ovat toimineet. Jos itse koet tämän haukkumisena, niin ehkä alkoi omatunto kolkuttaa kun tunnistit itsesi?
Sivusta, vähän hassu kommentti tämä. Luulisi, että se on jonkun anopin kirjoittama. Miniät ei koskaan ilkeile!
Varmaan jotkut ilkeilee, mutta ei ole itselläni tapana antaa ilkeitä lahjoja tai tarkoituksellisesti loukata sukua ja perhettä. Omaa tai miehen.
Jos saan lahjan, jota en tarvitse, en keskity miettimään sitä, vaan kenelle sen voisi jatkaa eteenpäin. Aina löytyy joku, jolle se lahja ilomielin kelpaa. Kiitän kauniisti lahjan antajaa ja kaikilla hyvä mieli.
Vierailija kirjoitti:
Jos saan lahjan, jota en tarvitse, en keskity miettimään sitä, vaan kenelle sen voisi jatkaa eteenpäin. Aina löytyy joku, jolle se lahja ilomielin kelpaa. Kiitän kauniisti lahjan antajaa ja kaikilla hyvä mieli.
Eli annat eteenpäin käytetyt sukkahousut ja päiväysvanhat suklaat ja kaupanällisibä saadut rihkamakorut? Roskis on ihan hyvä vaihtoehto näille, ei vahinkoa kiertämään.
Olen kierrättänyt lukemattomien ihmisten kodeista tarpeettomia tavaria, yli 10 v. Tuhansia laatikoita. Ensimmäinen suuri lasti tuli ex appivanhemmilta. Sattuneista syistä myös ex appivanhemmat olivat meillä jouluna ja toivat mukanaan autollisen kirppistavaraa.
Olin jättänyt tämän ajan jo taakseni, mutta ehkä vielä 1 kuorma.
Lahjakortti on paras antaa silloin, jos ei on epävarma ja nuorillakin on jo kaikenlaista.Onneksi osaavat rajata. Elikkäs he, jotka eivät nyt oikein ole tulleet kivasti kohdelluiksi, mielestäni, voisivat kesällä ottaa puheeksi, silloin kun joulu häämöttää, ja joulun lähestyessä, muistuttaa siitä.Valitettavasti on ilkeyttäkin olemassa ja suunta voi olla jompaan kumpaan tai molempiin sukupolviin.
Kenkkua, jos joulun varjolla aikuinen ihminen osoittaa mieltään.
Mikä saa naisissa tämän anoppivihan ryöpsähtämään? Haukkuvatko miehet anoppejaan? Yleensä eivät. Monissa naisissa on todella ikäviä piirteitä. Kääntäkää katse ihan itseenne. Syy löytyy yleensä sieltä peilistä.
Ei anoppi, mutta eräs toinen sukulainen antaa lahjaksi aina ilmaista mainoskrääsää siitä firmasta missä hän työskentelee. Eli esimerkiksi tämän yhtiön logolla varustettu muki tai lippalakki.