Saiko kukaam surkeampaa lahjaa anopilta kuin minä?
Sain Lidlin sukkahousut kokoa 44-46. Oma kokoni on n. 36.
Pakkaus oli avattu, anoppi oli todennäköisesti ostanut ne itselleen mutta olivat liian pienet.
Kommentit (90)
Varmaan mää kun en saannu mitään. Heillä ei kuulemma ole tapana ostaa lahjoja mutta muitten ostamat lahjat ottavat kyllä tyytyväisinä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä itse annoit lahjaksi anopille?
Etkö mitään?
Vietiin jouluinen kukka-asetelma, glögiä, kahvia ja suklaata.
Ap
Anoppi manaa. Kahvia on kaapit täynmä, glögiä ei juo, suklaata ei voi syödä, kukka&asetelmakin ihan turha.
Anoppina toivon ettei kukkaan kanna noita minulle. Kahvia juon kupin päivässä, makeaa vältän. Tilaa on vähän pidellä asetelmia.
Joulu on kauppiaitten juhla. Niin älytöntä vaihdella kynttilöitä, kynttilälyhtyjä, suklaata, glögejä, kaikenlaista roinaa jouluna. Ha itkeä sitten jos ei saanut mieleistään lisärojua kotiinsa
Vierailija kirjoitti:
Joulu on kauppiaitten juhla. Niin älytöntä vaihdella kynttilöitä, kynttilälyhtyjä, suklaata, glögejä, kaikenlaista roinaa jouluna. Ha itkeä sitten jos ei saanut mieleistään lisärojua kotiinsa
Niin, ja sitten on ne ihmiset, jotka haluavat loukata sitä, jolle antavat "lahjan", kuten nyt sukkahousut, liian suuret mummokalsarit, tiskirätit, ilmaiset kylkiäiset ja muut vastaavat. Näitä antavat eivät edes teeskentele halveksuntaansa, ja jos saaja kritisoi, se käännetään kiittämättömyydeksi, kun minä ihan hyvää hyvyyttäni halusin ilahduttaa. Normaalit ihmiset antavat lahjaksi jos nyt ei aina ihan loppuun asti mietittyä, niin kuitenkin sellaista, joka menee varmasti käyttöön. Ne muut tekevät lahjojen antamisesta valtapelin.
No mahtuuhan nuo edes päälle. Minä olen saanut anopilta lahjaksi liian pieniä nailonisia alushousuja. Sellaisia, mitä en ikinä käyttäisi, vaikka olisivat sopivia. Ja collegepaidan, jonka anoppi oli ostanut itselleen ja mikä oli hänestä kokonumeroaan suurempi. Pesun jälkeen siinä oli 10 cm liian lyhyet hihat minulle. Olen siis anoppia päätä pidempi. Hän otti sen takaisin omaan käyttöönsä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan mää kun en saannu mitään. Heillä ei kuulemma ole tapana ostaa lahjoja mutta muitten ostamat lahjat ottavat kyllä tyytyväisinä vastaan.
Mitäs ostitte heille lahjat. Sinuna mä en antaisi heille lahjaa.
Minä sain vääränkokoiset sukat, eikä muuta. Ed anoppi antoi aina ihania lahjoja, joten vähän on tottumista tähän. Ei ole varattomuudesta kyse, että ehkä jotkut ei sitten koe antamisen iloa. Lapsille antaa vaatteita ja loukkaantuu sitten, kun ei taapero osaa sellaista arvostaa. Itse hankin aina paljon lahjoja , koska haluan niitä antaa
Saan anopilta villasukat. Muuten hyvä juttu, mutta olen allerginen villalle ja en voi käyttää niitä. Mieheni taas saa äidiltään valtavan rasian suklaata ja luennon siitä, miten lihava sopusuhtainen mieheni on.
Älkää te ihmiset turhasta valittakako. Antakaa anopin tuoda ihan mitä haluaa. Kiitelkää ja pankaa roskiin, niin asia kunnossa.
Anoppi tuli meille syömään tyhjin käsin ja piti illan päätteeksi julkisen kuulustelu painostani ja sen muutoksista (olen laihtunut jonkin verran, mutta en todellakaan halua tehdä siitä yksityiskohtaista selvitystä koko suvun edessä).
Minä en ole koskaan saanut anopilta joululahjaa, en kyllä mitään muutakaan lahjaa. Tasapuolisuuden nimissä on sanottava, ettei hänkään minulta.
Me on jo aikapäiviä sitten sovittu, ettei osteta aikuisten kesken lahjoja. Suuri helpotus kaikille, ettei tarvitse vaivata sellaisilla päätään. Mitään turhaa ei kaivata ja kaiken tarvittavan voi jokainen ostaa itse.
Oma äitini antoi omituisia lahjoja silloin, kun hänellä alkoi olla orastavaa muistisairautta. Tiedosti siis, että jouluna kuuluu antaa lahja, mutta ei osannut oikein käydä niitä ostelemassa. Eikä löytänyt lahjapaperiakaan, vaikka oli juuri sellainen ihminen, joka jouluisin avaa lahjat varovasti, että voi säästää ne paperit seuraavaa joulua varten. Saimme sitten jotain puhelinmyynnin kaupanpäällisiä tai välillä jopa omia tavaroitamme, joita emme olleet halunneet ottaa mukaan poismuuttaessamme. Mm. omat hopeiset lusikkani sain yhtenä jouluna sanomalehtipaperiin käärittynä. Eihän tuollaisesta voinut mieltään pahoittaa ja äitikin oli tyytyväinen, että oli keksinyt sellaisen lahjan.
Kirjoitustaitoa aloittaja ei ole saanut lahjaksi mistään.
Usko pois, kyllä sai. Ystäväni sai ihan järkyttävän lahjan anopiltaan mutta en voi kertoa tässä ettei tunnista itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä itse annoit lahjaksi anopille?
Etkö mitään?
Vietiin jouluinen kukka-asetelma, glögiä, kahvia ja suklaata.
Ap
Anoppi manaa. Kahvia on kaapit täynmä, glögiä ei juo, suklaata ei voi syödä, kukka&asetelmakin ihan turha.
Anoppina toivon ettei kukkaan kanna noita minulle. Kahvia juon kupin päivässä, makeaa vältän. Tilaa on vähän pidellä asetelmia.
Oletpa epäkiitollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja sitten on ne ihmiset, jotka haluavat loukata sitä, jolle antavat "lahjan", kuten nyt sukkahousut, liian suuret mummokalsarit, tiskirätit, ilmaiset kylkiäiset ja muut vastaavat. Näitä antavat eivät edes teeskentele halveksuntaansa, ja jos saaja kritisoi, se käännetään kiittämättömyydeksi, kun minä ihan hyvää hyvyyttäni halusin ilahduttaa. Normaalit ihmiset antavat lahjaksi jos nyt ei aina ihan loppuun asti mietittyä, niin kuitenkin sellaista, joka menee varmasti käyttöön. Ne muut tekevät lahjojen antamisesta valtapelin.
Tämä!!
Eikä apn mies pysty sopimaan etrei mitään lahjoja jouluna? Luulen että on varaton anoppi joka ei pysty timangeja ja arvopapereita lahjoittamaan. Jonka mielestä kalenteritkin on kalliita eikä raaskisi ostaa niitä? Täytyy suhteuttaa anopin elämään (tai järkevään kulutustapaan/kierrätykseen)
Itse kyll enimmäkseen katson netistä allakkaa mutta seinällä on jäteyhtiön tai storaenson tms. Paperinen ilmaiskalenteri. Missään nimessä en maksaisi 30 euroa jostain senäkalenterista.