Jatkuvat elohiiret ympäri kehoa joka päivä.
Onko täällä ketään, jolla on jatkuvasti elohiiriä ympäri kehoa lihaksissa joka päivä? Mulla on joka päivä jaloissa, käsissä, selässä mahassa. Kohtalotovereita?
Kommentit (67)
Minullakin on ollut noita lihasnykäyksiä vuosia. Enmg tehtiin myös kun ahdisti. Oli normaali. Ärsyttäviä, mutta kyllä niiden kanssa elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla noita tulee ja menee kausina. Stressi ja kofeiini laukaisevat. Selän isoissa lihaksissa ihan sairaan ärsyttävä.
Mulla myös kausittain ympäri kehoa elohiiriä, myös kielessä on ollut, ja niitä tulee aina myös sillon, kun näen aiheesta keskusteluja eli juuri alkoi nykiä pohkeesa, säärissä, kielessäkin käväisi. Stressin syyksi neurologi ne minullakin laittoi. Vaivaa on on ollut mulla 40 vuotta.
Mäkin tiettypelkäsin pahinta, mutta on kyllä maailman hitain ALS, koska olen kärsinyt näistä 30 vuotta
Verensokerit kannattaa tarkistaa. Korkeat arvot aiheuttaa myös järkyttäviä kivuliaita kramppeja. Samoin kilpirauhasen vajaatoiminta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla noita tulee ja menee kausina. Stressi ja kofeiini laukaisevat. Selän isoissa lihaksissa ihan sairaan ärsyttävä.
Mulla myös kausittain ympäri kehoa elohiiriä, myös kielessä on ollut, ja niitä tulee aina myös sillon, kun näen aiheesta keskusteluja eli juuri alkoi nykiä pohkeesa, säärissä, kielessäkin käväisi. Stressin syyksi neurologi ne minullakin laittoi. Vaivaa on on ollut mulla 40 vuotta.
Siis kuinka usein sulla on ollut noita jos kerran 40 vuotta ollut? Joka päivä, joka viikko, joka kuukausi?
Mulla oli kymmenisen vuotta sitten varmaan vuoden päivät elohiiriä jossakin päin kehoa joka päivä, myös kielessä. Menivät aikoinaan ohitse. En sitten tiedä mitä oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kielessä oleva elohiiri on vahva indikaattori ALS-taudista. Kai se on tutkittu? Toki noin pitkään jatkunut niin epätodennäköistä.
On olemassa myös syndrooma joka aiheuttaa elohiiriä ympäri kroppaa, puutumisia, heikkoutta, väsymystä, jne. ja kaikki oireet viittaisi als-tautiin tai ms-tautiin mutta kropassa on laajojen tutkimusten jälkeen kaikki kunnossa. Tämä diagnoosi siis tulee jos mitään ei löydetä eikä tämä tauti tapa tai lyhennä elinaikaa. Syytä ei tiedetä.
Mulla oli vastaavaa jokunen vuosi sitten. Ei todellakaan terveen tuntuista.
En tiedä mikä sen paransi mutta homekämpästä poismuuttaminen, rautakuuri, magnesiumin ja d-vitamiinin käytön aloittaminen, lihansyönnin lopettaminen ja säännöllisen liikunnan aloittaminen tapahtuneet sittemmin eli todennäköisesti joku noista.
Jokin ruoka-aine tai pöly tms edelleen pistää lihasten huokoset hetkessä tukkoon mutta en ole löytänyt muuta erityistä syypäätä kuin huonolaatuinen kahvi mikä sen usein laukaisee. Kahvin pitää olla tuoretta ollakseen terveellistä.
Ummehtuneen keittimen tai termarin pilaama kahvi saattaa laukaista myös nuo elohiiret edelleen, mutta se ei yksin ollut niiden syy silloin kun ne pahemmin kiusasivat.
Toivottavasti löydät apua vaivaasi.
Minullakin oli elohiiriä kasvoissa, silmissä, poskissa, huuletkin nykivät kuin pupulla, kun olin pahassa homepaikassa töissä. Lisäksi mustelmaherkkyys. Puhumattakaan korva-, nenä-, kurkku- ja keuhko-oireista. Nykivät loppuivat, kun pääsin terveisiin työtiloihin.
Mulla tuli stressistä ja ALS- pelko sai kii nittämään niihin huomiota. Nyt niitä ollu vähemmän viime aikoina ja Als- pelkokin unohtui. Itse asiassa niitä varmaan aina jonkun verran mutta jos niitä rupeaa tarkkailemaan ni se aiheuttaa stressiä ja oireet tuplaantuu.
Usko tai älä. Kannattaa ainakin kokeilla. Minulla oli ennen pahaa kutinaa ympäri kehoa. Suihkussa oli käytävä joka päivä. Pesun jälkeen rasvasin ihoni. Kutinaa oli silti. Valitin siitä tutuilleni ja kärsin paljon. Pesin itseni kaupan pesusienellä ja Dove-saippualla tai suihkusampoolla. . Koska olen säästeliäs, käytin samaa pesusientä sen hajoamiseen asti. Sitten luin jostain, että pesusientä ei pitäisi käyttää kuin 2-3 viikkoa ja sitten jo pitäisi vaihtaa uuteen. Sieni kerää itseensä paljon bakteereja, jotka vaan lisääntyvät siinä. Parempi vaihtoehto on pestä itsensä vaan kättänsä käyttäen. Olen tehnyt niin ja huomaan, että kutina on lakannut. Eli mieti pesutottumuksiasi.
"Kielessä oleva elohiiri on vahva indikaattori ALS-taudista. Kai se on tutkittu? Toki noin pitkään jatkunut niin epätodennäköistä. On olemassa myös syndrooma joka aiheuttaa elohiiriä ympäri kroppaa, puutumisia, heikkoutta, väsymystä, jne. ja kaikki oireet viittaisi als-tautiin tai ms-tautiin mutta kropassa on laajojen tutkimusten jälkeen kaikki kunnossa. Tämä diagnoosi siis tulee jos mitään ei löydetä eikä tämä tauti tapa tai lyhennä elinaikaa. Syytä ei tiedetä."
Mikä tuo syndrooma on?
Minullakin oli elohiiriä koko oikea puoli kropasta täynnä, varpaista silmään saakka. Sen jälkeen alkoivat lihaskrampit, joita on molemmilla puolilla. Kaikki vähäinenkin liikunta provosoi noita kramppeja. Lihasvoimat kadonneet, kämmenselästäkin lihakset riutuneet niin, että on ilmestynyt kuoppia. Olen käytännössä työkyvytön, kotona koko ajan, koska jalat ei kanna ja kastuilen. Pystyn kävelemään vain muutaman sata metriä. Tutkimuksia on tehty, mitään selitystä ei löydy. ENMG:ssa vain lieviä muutoksia, ei riitä esim. als-diagnoosiin. Alan olla totaalisen uupunut epätietoisuuteen. Elohiirillä tämä alkoi muutama vuosi sitten.
Vierailija kirjoitti:
"Kielessä oleva elohiiri on vahva indikaattori ALS-taudista. Kai se on tutkittu? Toki noin pitkään jatkunut niin epätodennäköistä. On olemassa myös syndrooma joka aiheuttaa elohiiriä ympäri kroppaa, puutumisia, heikkoutta, väsymystä, jne. ja kaikki oireet viittaisi als-tautiin tai ms-tautiin mutta kropassa on laajojen tutkimusten jälkeen kaikki kunnossa. Tämä diagnoosi siis tulee jos mitään ei löydetä eikä tämä tauti tapa tai lyhennä elinaikaa. Syytä ei tiedetä."
Mikä tuo syndrooma on?
Minullakin oli elohiiriä koko oikea puoli kropasta täynnä, varpaista silmään saakka. Sen jälkeen alkoivat lihaskrampit, joita on molemmilla puolilla. Kaikki vähäinenkin liikunta provosoi noita kramppeja. Lihasvoimat kadonneet, kämmenselästäkin lihakset riutuneet niin, että on ilmestynyt kuoppia. Olen käytännössä työkyvytön, kotona koko ajan, koska jalat ei kanna ja kastuilen. Pystyn kävelemään vain muutaman
Polyneuropatia?
On kokemusta. Pahimmillaan nykimistä oli lähes tauotta 6 kk. Alkoi silmästä ja levisi ympäri kroppaa. Syytä ei löydetty. Nykyisin saattaa välillä nykiä, mutta ei enää noin pitkiä aikoja. Stressi ja univelka helpolla laukaisee. Nytkin alkoi jalkapohja nykiä, kun muistin elohiiren 😄 Kannattaa ainakin kokeilla ottaa magnesiumia. Rautakin voi vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
On kokemusta. Pahimmillaan nykimistä oli lähes tauotta 6 kk. Alkoi silmästä ja levisi ympäri kroppaa. Syytä ei löydetty. Nykyisin saattaa välillä nykiä, mutta ei enää noin pitkiä aikoja. Stressi ja univelka helpolla laukaisee. Nytkin alkoi jalkapohja nykiä, kun muistin elohiiren 😄 Kannattaa ainakin kokeilla ottaa magnesiumia. Rautakin voi vaikuttaa.
Joka päiväkö?
Pari vuotta on ollut, yleensä niin että on viikon tms päivittäin samassa paikassa. Sit voi olla jonkun aikaa hiljaista, kunnes taas lähtee jossain nykimään. Ei oo mitään vakavaa, googlaa Benign fasciculation syndrome
Vierailija kirjoitti:
ALS aiheuttaa elohiiren kieleen josta sen tunnistaa.
Muualla kehossa olevat elohiiret ovat useimmiten vaarattomia. Stressi, väsymys, liikkumattomuus, univelka, huonosti nukutut yöt, huono ruokavalio jne. voi aiheuttaa tuota.
Minulla oli koronan jälkeen kroppa aivan elohiirien riivaama, myös kieli. Oikean jalan etureisi hypähti hieman itsekseen ylös jatkuvasti. Tehtiin magneetit ja hermoratatestit, kaikki kunnossa.
Nyt 4v myöhemmmin edelleen kielessä elohiiriä, muut kohdat enemmän rauhoittuneet. Kielen elohiiri on ärsyttävä, hypernopea ikään kuin perhosen siiven lepatus yhdestä reunasta hampaita vasten..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka päiväkö?
Kyllä, aivan joka päivä. Oikeastaan se oli lähes tauotanto, paikka vaan vaihtui. Silmät, kaula ja huuli häiritsi eniten. Hävisi yhtä nopeasti kun tulikin. Lisäksi on ollut paljon voimakkaampiakin nykimisiä kun elohiiri. Voisi enemmän sanoa, että pää, käsi tai jalka säpsähtää. Näitä ei tullut tauotta, mutta useita päivässä. Ja kaikkea näitä on ollut n. 15 vuotta, joten tuskimpa vakavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kymmenisen vuotta sitten varmaan vuoden päivät elohiiriä jossakin päin kehoa joka päivä, myös kielessä. Menivät aikoinaan ohitse. En sitten tiedä mitä oli.
Onko sulla ollut korona? Tulevatko sen jälkeen?