Jatkuvat elohiiret ympäri kehoa joka päivä.
Onko täällä ketään, jolla on jatkuvasti elohiiriä ympäri kehoa lihaksissa joka päivä? Mulla on joka päivä jaloissa, käsissä, selässä mahassa. Kohtalotovereita?
Kommentit (67)
Itselläni ne aiheuttaa stressi. Joka puolella nykii ja välillä ihan tosi voimakkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ALS aiheuttaa elohiiren kieleen josta sen tunnistaa.
Muualla kehossa olevat elohiiret ovat useimmiten vaarattomia. Stressi, väsymys, liikkumattomuus, univelka, huonosti nukutut yöt, huono ruokavalio jne. voi aiheuttaa tuota.
Ookkei, ei ihmekään että värisee milloin missäkin päin kun kaikki nuo löytyy paitsi liikkumattomuus ja huono ruokavalio..
Nytkin on elohiiri tuossa kulmakarvan alla eli ei varsinaisesti silmäluomessa eikä silmäkulmassakaan vaan hieman ylempänä. Koronaa sairastaessani oli elohiiri vissiin pari päivää suupielessä ja hitsit kuinka häiritsevä se oli kun se kuplinta-värinä ihan näkyi peilistä katsoessakin ja tuntui kun sormella kokeili.
ei ap
Siis mun elohiiri tuli marraskuussa. Koronan sairastin lokakuussa.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ne aiheuttaa stressi. Joka puolella nykii ja välillä ihan tosi voimakkaasti.
Joka päivänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tosi pitkään jatkuvia elohiiriä pitkin kroppaa. Tehtiin joku tutkimus että saatiin suljettu pois als ym, minulla johtui erittäin kovasta stressistä. Onko sinulla stressiä tällä hetkellä?
Oliko joka päivä?
Juu, siis oli ihan joka päivä ja kesti siis todella pitkään. Ja kun sitten rupesin stressaamaan niitä, niin ruokki sitä vielä lisää. Vasta siinä vaiheessa kun kävin tuossa tutkimuksessa eikä löytynyt mitään, rupesi pikkuhiljaa vähenemään ja sitten loppui.
Nykyäänkin jos on stressaavampi vaihe elämässä niin johan rupee taas nykimään ympäri kroppaa.
Kuinka nopeasti ne rautavalmisteet vaikuttivat
Mulla noita tulee ja menee kausina. Stressi ja kofeiini laukaisevat. Selän isoissa lihaksissa ihan sairaan ärsyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tosi pitkään jatkuvia elohiiriä pitkin kroppaa. Tehtiin joku tutkimus että saatiin suljettu pois als ym, minulla johtui erittäin kovasta stressistä. Onko sinulla stressiä tällä hetkellä?
Oliko joka päivä?
Juu, siis oli ihan joka päivä ja kesti siis todella pitkään. Ja kun sitten rupesin stressaamaan niitä, niin ruokki sitä vielä lisää. Vasta siinä vaiheessa kun kävin tuossa tutkimuksessa eikä löytynyt mitään, rupesi pikkuhiljaa vähenemään ja sitten loppui.
Nykyäänkin jos on stressaavampi vaihe elämässä niin johan rupee taas nykimään ympäri kroppaa.
Missä sulla oli elohiiriä ja kestikö esim. Kuukausia?
Verikoehan olisi tietysti paras tapa selvittää asia
Vierailija kirjoitti:
Mulla noita tulee ja menee kausina. Stressi ja kofeiini laukaisevat. Selän isoissa lihaksissa ihan sairaan ärsyttävä.
Mulla on usein lapojen välissä ja voi jessus kuinka rasittavaa se on! Ja siis ei ole mikään pieni yksittäinen elohiiri kuten vaikka se silmäluomi-versio vaan tuossa värisee ja nykii joltain kämmenen kokoiselta alueelta vähän samalla idealla kuin niissä joissain jouluvaloissa vilkkuu vuoronperään aina tietynväriset lamput.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muualla kehossa olevat elohiiret ovat useimmiten vaarattomia. Stressi, väsymys, liikkumattomuus, univelka, huonosti nukutut yöt, huono ruokavalio jne. voi aiheuttaa tuota.
Ookkei, ei ihmekään että värisee milloin missäkin päin kun kaikki nuo löytyy paitsi liikkumattomuus ja huono ruokavalio..
Nytkin on elohiiri tuossa kulmakarvan alla eli ei varsinaisesti silmäluomessa eikä silmäkulmassakaan vaan hieman ylempänä. Koronaa sairastaessani oli elohiiri vissiin pari päivää suupielessä ja hitsit kuinka häiritsevä se oli kun se kuplinta-värinä ihan näkyi peilistä katsoessakin ja tuntui kun sormella kokeili.
ei ap
Siis mun elohiiri tuli ma
Elohiiri voi johtua raudanpuutteesta ja koronatartunnan sairastaminen taasen voi imaista rautavarastot tosi tyhjiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko joka päivä?
Siis ihan joka puolella kroppaa ja kasvoissa. Reisissä, selässä, vatsassa, käsissä. Ei varmaan ollu paikkaa jossa niitä ei ollut. Ja kuukausia kesti kyllä, pelkästään tuo tutkimusajan saaminen oli varmaan kuukausi, ja sitä ennen oli jo ollut pitkään, siis varmaan pari kuukautta.
Mulla ollut 5 vuotta. Kaikenmaailman ravintolisiä olen kokeillut, ei muutosta. Googletellut olen ja pelännyt vaikka mitä kuten tuota ALS sairautta, mutta ei mulla noita muita oireita ole ja 5 vuodessa varmaan olisi johonkin edennyt. Lääkärissäkin olen käynyt jo vuosien ajan mutta ei ole löytynyt selitystä.
Vierailija kirjoitti:
Verikoehan olisi tietysti paras tapa selvittää asia
No jos als selvitystä tarvitaan niin hermoratatutkimus tehdään, verikokeista ei siinä hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko joka päivä?
Kävin vielä tarkastamassa, niin suurinpiirtein 4 kk yhteensä kesti. Kolme kuukautta ensin ja sitten tehtiin tuo hermoratatutkimus ja sen jälleen vielä kuukauden vähenevissä määrin kun stressi alkoi helpottamaan.
Kausittain, mutta kun tulee niin joka päivä nykii ja tiheästi. Selästä, reidestä, kädestä, mahasta.. Saattaa kestää viikon, kaksi, kolme ja sitten vähentyä.
Tai olisikohan stressin sijaan oikeampi sanoa että kun ahdistaa enemmän. Siihen on ikävä kyllä minulla taipumusta, kiitos 5 vuoden takaisen burnoutin.
Ylläoleva on siis vastaus kun kysyttiin, että nykiikö stressin takia päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ap
Minulla oli tuollaista yhtenä talvena. Huomasi, että jännitän ulkona hartioita ja kuljen kumarassa, kun yritän suojautua naamalle tuiskuavalta lumelta. Oli sitten lihakset jumissa, mikä oireili eri puolilla kasvoja esiintyvinä nykäyksinä.
Googlaa raudanpuute ilman anemiaa. Mulla loppui nykiminen kun aloin syödä rautaa.