Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi rikkaita ärsyttää niin valtavasti leipäjonot ja Hurstin jouluapu?

Vierailija
25.12.2023 |

Kateellisia?

Kommentit (114)

Vierailija
1/114 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaathan lahjoittavat ruuat ja rahat Hurstille. Ei se ärsytä, Hurstille lahjoittamalla osoittaa olevansa hyvä yrittäjä. Ei ihan nappiin mene tuo sinun oletus. 

Vierailija
2/114 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhiä ärsyttää enemmän jos jollakulla on iPhone ja itsellä ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/114 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä köyhiä ärsyttää rikkaat, mutta rikkaita ei köyhät. Moni rikas on alkujaan itse köyhä, 

Vierailija
4/114 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin asia mitä rikkaalle voi tapahtua on se että köyhä sattuu joskus saamaan jotain. Elämältä menee pohja kun on hetki jolloin köyhää ei lyödä niin ankarasti. Rikas vertaa itseään aina muihin ja mitä huonommin muilla menee sitä iloisemmaksi rikas tulee. Hyvä että kerrankin rikas sai näpeillensä ja joulu pilalla.

Beat them fat ass with a base ball

Vierailija
5/114 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

S d pee sakkia tuo enemmän ärsyttää...

Vierailija
6/114 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhienkö kuvittelet nuo tapahtumat rahoittavan?

Vierailija
7/114 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku rikas lahjoitti 27 000€ hallivuokran Hurstin tapahtumaan. Nimenomaan rikkaat ja yrittäjät rahoittavat koko Hurstin toiminnan, ei Hursti itse, vaan yrittäjät. Yrittäjät nimenomaan haluavat auttaa. 

Vierailija
8/114 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku rikas lahjoitti 27 000€ hallivuokran Hurstin tapahtumaan. Nimenomaan rikkaat ja yrittäjät rahoittavat koko Hurstin toiminnan, ei Hursti itse, vaan yrittäjät. Yrittäjät nimenomaan haluavat auttaa. 

Uskoisin jos yrittäjä haluaisi pyyteettömästi auttaa toitottamatta siitä. Mutta tässäkin kontroversielli liikemies tajusi hankkia mainetta koko rahalla. Ei siis jäänyt osattomaksi. 

Vierailija
9/114 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkailla käy kateeks kun köyhät saa jotain. Niitten mielestä kaikki rahat kuuluu rikkaille.

Vierailija
10/114 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä köyhät eikä leipäjonot. Mutta se ärsyttää että näin korkean verotuksen "hyvinvointivaltiossa" ylipäänsä ihmiset joutuvat elämään köyhyydessä ja jonottamaan ruokaansa. 

Vierailija
11/114 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistä tuollaista olet saanut päähäsi? Heitä ehkä ärsyttää yhteiskunnan varoista maksettavat rahallisettuet, mutta ei mitkään yksityisillä keräyksillä hankitut ruokapussit.

Vierailija
12/114 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan heitä ärsyttää oman kuplan ulkopuolella oleva todellisuus ja siitä aiheutuva huono omatunto. Minä on ns köyhä, mutta kärsin joka ikinen päivä esimerkiksi ajatuksesta sotien lapsiseksiorjista, ja koen siitä myös välillistä huonoa omaatuntoa. En oikeastaan edes usko mahdollisuuteen täydellisestä onnellisuudesta ja nautinnosta, jos osa ihmiskuntaa kärsii holtittomasti. En tiedä ajatteleeko kukaan muu näin, minulle tämä on itsestäänselvyys.

Vierailija
13/114 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaiset varakkaat ihmiset ovat yleensä saatanallisia pakanoita ketkä vihaavat kristittyjen laupeutta. 

Vierailija
14/114 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjät käyttävät ihmisiä vain hyväkseen.

Vierailija
15/114 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tosiaa tänään ollut ainakin kolme ketjua jossa annetaan ymmärtää että kävijät eivät oikeasti ole köyhiä vaan jollain tavoin huijareita. 

Monet - ehkä nämä samat - kertoilevat täällå että työttömät tai työkyvyttömät eivät vain  v i i t s i  työllistyä, tai köyhät rikastua. 

Hyytävä kylmä asenne minusta. 

Vierailija
16/114 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti silti vikistään köyhien sosiaalituista. Jokainen täyspäinen ymmärtää että asunto ja ruoka pitää järjestää myös sairaille tai muusta syystä rahattomille. Kyllä kokoomuslaisetkin sen ymmärtää mutta silti ovat niin katkeria kuin olla voi siitä että köyhä ei kuole nälkään kadulla vaan hänellä on vaikkapa sellainen luxus kuin lähiöyksiö ja jopa ruokaa syötäväksi ja tarvittavat lääkkeet.

Minä tienaan päälle neljää tonnia kuussa ja tulovero 21% että ei toi nyt niin paha oo. Ja niistä veroista maksetaan kaikenlaisen eliitinkin elostelua kuten turhaakin turhemman soten ylimääräisen uuden hallintohimmelin palkat jotka jättävät vaikkapa huippukirurgien palkat kauas taakseen.

Vierailija
17/114 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä köyhiä ärsyttää rikkaat, mutta rikkaita ei köyhät. Moni rikas on alkujaan itse köyhä, 

Valtaosa kotimaisista rikkaista on syntynyt rikkaaseen sukuun. 

Tosi Ryysyistä rikkauksiin tarinoita on harvassa. 

Vierailija
18/114 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän perusteella? Itse olin viimeksi jouluviikolla jakamassa leipäjonoissa ruokaa. Teen hyväntekeväisyyttä monin eri tavoin. En koskaan vaan puhu siitä. Harva tuntemani ihminen edes tietää näistä, osasta kerron joillekin. Ainoa motiivini toimia auttamistehtävissä on että uskon maailman olevan parempi paikka kun me osoitamme lämpöä ja välittämistä toisiamme kohtaan.

Olen rikas, en upporikas, mutta rahaa on enemmän kuin omaksi tarpeiksi. Tietenkin haluan käyttää sitä oman perheen lisäksi apua tarvitseville. Lisäksi haluan antaa siihen aikaani. 

Vierailija
19/114 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

xD   ja paljonko maksoit moisesta,  ei kiesus mitä tuhlausta

Vierailija
20/114 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mistä tuollaista olet saanut päähäsi? Heitä ehkä ärsyttää yhteiskunnan varoista maksettavat rahallisettuet, mutta ei mitkään yksityisillä keräyksillä hankitut ruokapussit.

Varmaan siitä kun vauva-palstakin on täynnä aloituksia: Hurstin ruokakassit viedään Viroon myytäviksi, vanhukset tulee taksilla Hurstin tapahtumaan, suuri osa kassin hakijoista on Audi-kansaa jne.