Miksi rikkaita ärsyttää niin valtavasti leipäjonot ja Hurstin jouluapu?
Kommentit (114)
Yritin miettiä että miten viranomaiset voisivat mahdollisimman paljon vaikeuttaa/reguloida/estää tuollaista ruoka-apua. Mutta ei se oikein mahdollista ole. Jos minulla on jokin suuri huoneisto ja siellä sisällä paljon ruokaa, niin saan ottaa huoneistoon vieraaksi ihan loputtomasti ihmisiä ja antaa heille ihan loputtomasti ruokaa. Eli vaikka yritettäisiin säätää uusia lakeja ja antaa lisää valtuuksia poliiseille, niin poliisit ei ikinä mitenkään voi pysäyttää noiden ruoka-apuorganisaatioiden toimintaa.
Paitsi että: viranomaiset voivat salaa laittomasti ottaa tuollaisen organisaation silmätikuksi. Voivat kaikin mahdollisin keinoin sabotoida organisaatiota kaikissa sen toimissa. Organisaatioiden sabotoimiseen on vaikka kuinka paljon keinoja, niitä voidaan "pommittaa" kaikenmaailman turhilla häiritsevillä viranomaistoimilla. Kuten yksilöidenkin elämää voidaan samoin sabotoida loputtomiin.
Joten: ruoka-apua jakavat organisaatiot voivat jatkossa joutua viranomaisten mustille listoille joita vastaan koko viranomaiskoneisto kääntyy. Jos vallanpitäjät niin haluavat. Todennäköisesti haluavat, koska niin paljon ne rikkaat vihaavat niitä köyhiä.
Ei minuakaan ärsytä köyhät mutta leipäjonot sen vuoksi koska puhutaan hyvinvointivaltiosta.
Ruokajonot vain kasvavat hallituksen leikkauksien vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku rikas lahjoitti 27 000€ hallivuokran Hurstin tapahtumaan. Nimenomaan rikkaat ja yrittäjät rahoittavat koko Hurstin toiminnan, ei Hursti itse, vaan yrittäjät. Yrittäjät nimenomaan haluavat auttaa.
Yrittäjät käyttävät ihmisiä vain hyväkseen.
No mikset alkaisi sellaiseksi yrittäjäksi joka ei käytä ihmisiä hyväkseen 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhiä ärsyttää enemmän jos jollakulla on iPhone ja itsellä ei ole.
Kummasti silti vikistään köyhien sosiaalituista. Jokainen täyspäinen ymmärtää että asunto ja ruoka pitää järjestää myös sairaille tai muusta syystä rahattomille. Kyllä kokoomuslaisetkin sen ymmärtää mutta silti ovat niin katkeria kuin olla voi siitä että köyhä ei kuole nälkään kadulla vaan hänellä on vaikkapa sellainen luxus kuin lähiöyksiö ja jopa ruokaa syötäväksi ja tarvittavat lääkkeet.
Minä tienaan päälle neljää tonnia kuussa ja tulovero 21% että ei toi nyt niin paha oo. Ja niistä veroista maksetaan kaikenlaisen eliitinkin elostelua kuten turhaakin turhemman soten ylimääräisen uuden hallintohimmelin palkat jotka jättävät vaikkapa huippukirurgien palkat kauas taakseen.
Päälle neljä tonnia kuussa ei sinusta tai minusta vielä rikasta tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti rikkaita, omalla työllään menestyneitä ei harmita auttaa muita. Moni yrittäjä antaa vuosittain avustusta hyväntekeväisyyteen. Ne tietää mikä työ se on menestyä ja ettei kaikista ole siihen.
Se on noi perintöä saaneet ja muut huitakkeet, joiden pitää huutaa köyhistä ja kovasti tehdä pesäeroa siihen että HE eivät itse ole siellä (koska eivät itse ole tienanneet rahojaan).
Joo-o 😅 Vain yrittäjissä minä olen kohdannut ne pahimmat pershäröt, jotka kiusaavat jopa fyysisistä sairauksista ja niiden ulkoisista merkeistä! Nämä ovat kuvottaavaa sakkia!
Et ole.
Ei olla köyhiä kun Virosta haetaan viinaa todella isoja määriä.
Suomessa on aina jonoja jos jotain ilmaista saa
ruokajonot on niin kauan kuin ilmaista ruokaa jaetaan
harmi että köyhät työssäkävijät harvoin ehtii jonottamaan joten rikkaammat joutilaat saa ne ilmaiset eväät
Kuulemma opiskelijat ovat löytäneet Hurstin ruokakassit
Kyllähän pelkkä yksinäisyys viee hurstin joulupöytään..Sitten samalla ottaa pussin mukaan ettei luulla pärjäävän..hienoa et tämä perinne on jatkunut..
Ruoka apu ja Hurstin ruoka palvelut kohta kielletään lailla Suomessa koska Petteri Orpo ja Riikka Purra luokittelevat ne kannustin loukuiksi jolloin ihmiset eivät mene töihin.
Vierailija kirjoitti:
Ruoka apu ja Hurstin ruoka palvelut kohta kielletään lailla Suomessa koska Petteri Orpo ja Riikka Purra luokittelevat ne kannustin loukuiksi jolloin ihmiset eivät mene töihin.
Miksi menisikään, kun osa-aikatöistä ei hyödy mitään mutta seisomalla muutaman tunnin leipäjonossa saa useamman kympin arvosta ruokaa ilman että tuet vähenee?
Äkkiseltään voisi luulla, et kiillottaa omaa sädekehäänsä, kun tekee hyvän työn ja sitä mainostaa eteenpäin. Uutisoinnilla haluttiin ehkä myös nostaa esille se, ettei paikan vuokranantaja tullut yhtään vastaan vuokrassa, vaikka kaikki muut toimivat hyväntekeväisyyden nimissä ja vapaaehtoisesti.
Tämä kaveri myös kerää rahaa, jonka kaiken jakaa eteenpäin vähävaraisille. Asian esille tuominen tuo läpinäkyvyyttä hänen toimintaansa.
Ihmiset nyt jaksaa aina nillittää. Teet niin tai näin, aina väärinpäin.
Henkka lahjoitti tuon 27 000 euroa nimellään, jotta muutkin tekisivät samoin. Ei hän itselleen julkisuutta halunnut.
Mikähän se mahtaa olla vaikka kauppiaan ja köyhän ero?? Kumpikin nyhtää rahansa duunarin selkänahasta. Toinen vain naamioi sen työn tekemiseksi. Sellainen pieni ero niissä tietenkin on jotta yksinyrittäjä tekee itse työnsä kun taas pikkaisen isompi yrittäjä teetättää muilla ja elää itse tekemättä mitään. Ei siinä niin kauhea iso ero ole. Paitsi että se yrittäjä luulee olevansa maailman napa kun taas toista haukutaan ja solvataan sen minkä ehditään. Yrittäjä huutaa nykyään että "kaikki töihin" mutta jos kaikki ovat töissä niin yrittäjällä on läjä housuissa kun työntekijä pyytää enemmän kuin työnantaja on valmis maksamaan...sellaiseksi on maailma mennyt tässä tekokapitalistien yhteiskunnassa 😁