Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi rikkaita ärsyttää niin valtavasti leipäjonot ja Hurstin jouluapu?

Vierailija
25.12.2023 |

Kateellisia?

Kommentit (114)

Vierailija
81/114 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiminnanjohtajana palkkatiedot julki kiitos 

Suomessa palkkatiedot ovat julkisia jo nyt. JOs kiinnostaa niin mars sinne verotoimistoon katselemaan. Ei nuo nyt hirveät ole kun ei kateuslistoilta löydy.

Vierailija
82/114 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Köyhillä eikä sairaille ei saisi olla mitään. Ei oikeuksia ei ihmisarvoa,ei ruokaa edes jouluna ym. Haluavat tuhkatkin pesästä eikä mikään riitä ei yhtään mikään. Tunnen monia saitureita joille heidän omasta mielestään kuuluisi kaikki. Ja jos kertoo heille esim.että tuli taas terveydenhuolto-menoja ym.niin kysytään vain:kuka ne taas maksaa 🙄. Pelkäävät raukat että heidän pitäisi jostakin vielä maksaa. Mikä tekee ihmisestä saiturin sitä olen ihmetellyt..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/114 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä noissa ärsyttää vinkuminen, että pitkät jonot, ruoka loppui, se ja tämä sekä tuo loppui..

Ämpäritkin loppuu, kun niitä ilmeiseksi jaetaan..

Vierailija
84/114 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhiä ärsyttää enemmän jos jollakulla on iPhone ja itsellä ei ole.

Kummasti silti vikistään köyhien sosiaalituista. Jokainen täyspäinen ymmärtää että asunto ja ruoka pitää järjestää myös sairaille tai muusta syystä rahattomille. Kyllä kokoomuslaisetkin sen ymmärtää mutta silti ovat niin katkeria kuin olla voi siitä että köyhä ei kuole nälkään kadulla vaan hänellä on vaikkapa sellainen luxus kuin lähiöyksiö ja jopa ruokaa syötäväksi ja tarvittavat lääkkeet.

Minä tienaan päälle neljää tonnia kuussa ja tulovero 21% että ei toi nyt niin paha oo. Ja niistä veroista maksetaan kaikenlaisen eliitinkin elostelua kuten turhaakin turhemman soten ylimääräisen uuden hallintohimmelin palkat jotka jättävät vaikkapa huippukirurgien palkat kauas taakseen.

Kohta "minä tienaan päälle 4000€/kk"veroprosentti 21%...

Juu varmaan siellä Jupiterin universumissa 😂😂😂

Vierailija
85/114 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole rikas, mutta vuositulot aina lehdessä. Minua ärsyttää että himoverottajamme ei osaa laittaa asioita tärkeysjärjestykseen vaan ylläpitää edelleen leipäjonoja

Vierailija
86/114 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin ärsyttää.

Sama kuin tuetkin. Miksi nämä ihmiset eivät mene töihin ja lopeta tukien varassa elämistä?

Toivottavasti kaikki tuet poistetaan. 

Vierailija
87/114 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas. että tällainen "rikkaiden haukkumisketju" tällä kertaa.

Tiedoksesi. Ei meitä ärsytä.

Vierailija
88/114 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhu vain omasta puolestasi. Tuista on päästävä eroon ja siihen lukeutuu ruokajonot yms. naurettavaa että työttömiä autetaan kaikella tapaa kun pitäisi töitä tehdä!

Vierailija
89/114 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhu vain omasta puolestasi. Tuista on päästävä eroon ja siihen lukeutuu ruokajonot yms. naurettavaa että työttömiä autetaan kaikella tapaa kun pitäisi töitä tehdä!

Samaa mieltä. Ihmettelen kovasti mistä näitä vasemmisto/sosialistipellejä oikein tulee. Yleensä joulun aikaan olevat saamapuolella lahjojen suhteen.

Vierailija
90/114 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinne köyhätkin antaa apua. Mulla oli tänä vuonna poikkeuksellisesti rahaa omiin jouluruokiin, niin pistin sinnekin muutaman euron (enkä ole kristitty). Luulen, että just niitä ärsyttää jotka luulevat kaikkien olevan laiskuuttaan köyhiä. Jos on aina terveyttä ja rahaa, nii vaikeahan se on tajuta.

Vierailija
91/114 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei ole työkykyinen? Tai joutuu hoitamaan toista niin paljon ettei pysty? Tai ei saa työpaikkaa?

Vierailija
92/114 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ärsyttää, kun kannettu vesi ei kaivossa pysy. Anna köyhälle tänään 50 e, niin ensi viikolla puuttuu satanen. Täältä tulee ohje tukien varassa eläville. Kun saat rahaa, säästä joka kuukausi sukan varteen 20. Ensi on vuonna sinulla on 240 joulurahaa. Olen köyhä, mutta säästän muutaman kympin joka kuukausi.

Vierailija
93/114 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä tuo otsikko on revitty. Miksi ketään ärsyttäisi tuollainen hyväntekeväisyys. Pikemminkin on kamalaa että jotkut joutuu turvautumaan ruoka-apuun. 

Vierailija
94/114 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siinä sinällään mikään ärsytä, hyvä että jotkut auttaa, mutta kuinka moni niistä ruoka-avun hyödyntäjistä saisi hankittua ne jouluruoat itse, jos eivät ostaisi omilla rahoillaan viinaa, tupakkaa ja/tai muita aineita ? Kinkku ja laatikot on halpaa ruokaa ja riisipuuro lähes ilmaista jos maidon ja kanelia ja sokeria saa ostettua. Mutta jos tärkeämpää on ostaa laatikko bissee, 4 röökiaskia ja käydä ottamassa viidestoista tatuointi, niin eihän sitä ruokaan toki enää jääkään rahaa. Asiat tärkeysjärjestykseen !!!

Vierailija
95/114 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aloittajan mielessä vilkkuu. Itse en maksa tuloistani ihan puolta veroina, mutta isotuloiset ja yrittäjät maksavat jopa 60 % eivätkä käytä julkisia palveluja, paitsi ajavat julkisia väyliä autollaan. Saavat toki sata euroa lapsilisää yhdestä lapsukaisestaan, joka sekin herättää saamarinmoista vihaa. Sekin pitäisi antaa kerjuukoriin.

Ymmärrän että moni ottaa ja lähtee tästä maasta, kun mikään ei riitä. Kelan luukku ammottaa tyhjyyttään,  kun porukka hakee rahaa itselleen ja väliajat seisovat leipäjonoissa. Nyt jouluna tehtiin iso näytelmä kuinka reppanat nälissään jonottivat murusia joita rikkaiden pöydistä tipahtelee. 

Tietysti sairaus ja moni muu asia voi ajaa ihmisen pulaan, voi tulla nälkäkin, mutta kyllä meillä pääpiirteissään leipää riittää, pitäisi riittää jokaiselle. Pientä kiitollisuutta ihmiset.

Vierailija
96/114 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska äärioikeisto on vuosia yrittänyt tappaa köyhiä nälkään. Ärsyttäähän se kun hengissä vielä ovat.

Vierailija
97/114 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ärsyttää, kun kannettu vesi ei kaivossa pysy. Anna köyhälle tänään 50 e, niin ensi viikolla puuttuu satanen. Täältä tulee ohje tukien varassa eläville. Kun saat rahaa, säästä joka kuukausi sukan varteen 20. Ensi on vuonna sinulla on 240 joulurahaa. Olen köyhä, mutta säästän muutaman kympin joka kuukausi.

Mitä ihmettä sä selität? Jos mä saan 50e niin saan sen muutettua vähintään 200e, ehkä jopa 500 tai laitan vaan säästöön. Itsekin elän täysin tukien varassa ja aika paljon teen töitä sen eteen, että on edes pieni hätävararahasto, yritän pitää sen vähintään tonnissa käteistä.

Tiedän monta työtöntä, jotka ei todellakaan tuhlaile vaan elää todella niukasti. Itsekin esim syön vain kerran päivässä usein.

Ja tulkaa nyt huutelemaan, että säästöt täytyy käyttää aina ensin ja sitten vasta tuet. Okei, ryypätäkö ne pitäis niinkuin osa tuillaan tekeekin?

Köyhä vaan ei ikinä tee oikein. Ei siinä kun säästää, eikä siinä kun kuluttaa.

Koittakaa päättää.

Vierailija
98/114 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukkua, tottahan tuo kaikki. Totuus sattuu.

Vierailija
99/114 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousukkaat öyhöttävät ja haukkuvat köyhiä, kun luulevat että rikkaiden kuuluu käyttäytyä tuolla tavalla.

Vierailija
100/114 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En siinä sinällään mikään ärsytä, hyvä että jotkut auttaa, mutta kuinka moni niistä ruoka-avun hyödyntäjistä saisi hankittua ne jouluruoat itse, jos eivät ostaisi omilla rahoillaan viinaa, tupakkaa ja/tai muita aineita ? Kinkku ja laatikot on halpaa ruokaa ja riisipuuro lähes ilmaista jos maidon ja kanelia ja sokeria saa ostettua. Mutta jos tärkeämpää on ostaa laatikko bissee, 4 röökiaskia ja käydä ottamassa viidestoista tatuointi, niin eihän sitä ruokaan toki enää jääkään rahaa. Asiat tärkeysjärjestykseen !!!

Jos meinaat, että siellä käy vain addiktit, niin pitäisiköhän heitä auttaa siellä julkisen terveydenhuollon piirissä?

Itseä on ainakin pompoteltu ja apua hakiessa sitä ei saa, en enää ihmettele miten joku alkoholisoituu tai ajautuu käyttämään muitakin aineita. Se on eskapismia siitä todellisuudesta kun muutakaan apua ei saa vaikka sitä miten yrittää hakea. Nälkäänkö heidän täytyisi kuolla?

Mua ärsyttää tää mustavalkoinen ajattelu ja aina itse tiedetään parhaiten mitä köyhän tulee tehdä ja miten helppoa se on. Ei se ole jos on addikti.

Ja kyllä siellä käy ihan kaikenlaista jengiä, joka esim joutuu tässä hyvinvointivaltiossa valitsemaan ostaako kuukauden lääkkeet vai ruokaa ja elämä on 24/7 miettimistä mihin on varaa. Ei se todellakaan ole helppoa ja kivaa enkä usko, että kukaan on tyytyväinen tuilla elämiseen, kun jo se itsessään tekee kakkosluokan kansalaisen.