Okei, minä voin olla se joka myöntää tämän (joulusta)
Kaikki aina sanoo, että heille joulussa on tärkeintä yhdessäolo/lasten riemu/rauha/laulut/tunnelma/valmistelu/mikälie hyveellinen vastaus.
Minulle on tärkeää, että meillä ei riidellä jouluna ja ettei kukaan ole humalassa. Ja on myös hyvin tärkeää, että lapset kokevat että heitä on ajateltu ja kuunneltu. En ole koskaan halunnut, että meillä hukuttaisiin lahjoihin, eikä niin ole ollutkaan.
Tänään kuitenkin ajattelin tätä asiaa kerrankin ihan rehellisesti :D Ja tuon yllä olevan lisäksi minun on pakko myöntää, että minua mielelläni ottaisin edes kerran vastaan kasan lahjoja :D Sain viiniä ja suklaata mieheltäni, ja anopilta laudeliinan. Muita lahjoja en saanut, enkä ole saanut muinakaan vuosina kirjaa kummempaa. Ja tänään myönsin itselleni, että kyllä muuten v*tuttaa.
Jotkut asiat teen aina mielelläni, kuten jouluruoat mummini vanhan keittokirjan ohjeilla, ja koristelen meillä ihan mielelläni, ja lahjojen paketointi on minusta aina kivaa. Mutta jostain syystä tämä lahjattomuus on alkanut ottaa päähän. Tiedän että se on pinnallista, ja tiedän että pitäisi ajatella jotenkin syvällisemmin. Jos yhtään ketään lohduttaa, niin olkoot tämä vertaistukena kaikille ketkä ajattelee samoin.
(Minulla on muutan takana rikkinäinen, lasinen lapsuus ja ennen joulua kävin veljeni ja äitini haudoilla itkemässä. Että turha tulla toivomaan minulle mitään vastoinkäymisiä, että "oppisin olemaan").
Kommentit (25)
Minä olen köyhä kuin kirkonrotta ja mielelläni ottaisin vastaan pienen rahalahjan ökyrikkailta vanhemmiltani. Kai se hyvän joulun toivotuskin riittää. T. Tilillä 5€ loppukuuksi....
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuonna sitten erilainen joulu. Et tee jouluruokia, et koristele, ostat kaikille jonkun pienen ja tylsän lahjan (esim. patalaput, saunatuoksu tai led-kynttilä). Sitten kaikilla on yhtä paska olo kuin sinulla, ja voitte lillua koko joulun siinä olotilassa yhdessä joko mököttäen tai huutamalla riidellen tai vaikka molempia vuorotellen.
Meillä vietetään jouluna ruutupäivää.
Teinit saa olla koko päivän kännykällä, minä pelaan ja vaimo saa kattoa netflixiä. Jääkaapissa on kaikille peltipizzaa ja pepsiä. Alkoa ei saa ottaa, että jaksaa olla ruudulla.
Anopilta laudeliinan ? 😕 Olipa pihi
Eihän se ole sama asia, ostaa itselleen lahja ja avata se, kuin että joku toinen on ajatellut sinua ja halunnut ilahduttaa.
"Minulla on muutan takana rikkinäinen, lasinen lapsuus"
Arvasin tämän jo ennen kuin luin viimeisen kappaleen.