Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joilla on ollut kaikkea muuta kuin kiva joulu 2023?

Vierailija
25.12.2023 |

En nyt laita tähän aloitusviestiin omaa jouluani, vaan tulen lisäämään sen myöhemmin saapuvien viestien joukkoon. Kaipaisin tässä nyt vaan vertaistukea muilta, joiden joulu ei ole mennyt mukavissa merkeissä.

Ap

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä jouluaattona, siinä ei mitään, kun on normaalia omalla alallani. Aatonaattoiltana työkaveri ilmoitti olevansa sairaana, eikä tulisi töihin. Esihenkilö ei edes viitsinyt etsiä sijaista tai tulla itse tuuraamaan, kun halusi viettää joulua teiniensä ja puolisonsa kanssa. Hoidin sitten itse kahden ihmisen työt ja pääsimme aloittamaan joulun vieton oman lapseni kanssa vasta klo 18. Hieman ketutti. Sairastumisille ei mitään voi, mutta esimiehen käytös oli kurjaa.

Vierailija
2/22 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tarkoitus mennä anoppilaan. Lapselle iski vatsatauti, jonka vuoksi jouduimme perumaan kyläilyn. Anoppi suuttui, kun oli varannut jouluruoat valmiiksi ja ei päästykään kylään. Sairaan lapsen lisäksi saa huolehtia kiukuttelevasta anopista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 v lapsi on kiukutellut jo monta päivää armottomasti. Ei siis mitään perusuhmaikäisen kiukuttelua, vaan on ollut lähestyvästä joulusta niin jännittynyt. Ei siis itse ole tehty asiasta numeroa, vaan päiväkodissa on hehkutettu joulua. Lapsi odotti joulupukkia kylään päiväkodissa luvatun perusteella, vaikka meille ei pukkia ollut tulossa. Lapsi ei edes hymyillyt eilen lahjoja avatessaan ja kiukuttelu jatkui lahjojen saamisen jälkeen.

Joo, ekan maailman ongelmia, mutta on ollut rankkaa kestää päivätolkulla kiukuttelevaa lasta. Joulun tunnelmasta ei ole tietoakaan, kun lapsi on vaan kiukutellut. Ei siis normaalisti ole tällainen. :(

Vierailija
4/22 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs mt-ongelmista kärsivä lähisukulaiseni ei viitsinyt vastata pienen lapseni jouluntoivotukseen (lapsen tekemä kortti) mitään. Ei ole edes toivottanut hyvää joulua. Mököttää siis, kun suuttui viimeksi nähdessämme. Oli myös haastanut riitaa erään toisen sukulaisen kanssa. 

Tämä ei ole ensimmäinen joulu, jonka tämä lähisukulaiseni on pilannut. 

Vierailija
5/22 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 v lapsi on kiukutellut jo monta päivää armottomasti. Ei siis mitään perusuhmaikäisen kiukuttelua, vaan on ollut lähestyvästä joulusta niin jännittynyt. Ei siis itse ole tehty asiasta numeroa, vaan päiväkodissa on hehkutettu joulua. Lapsi odotti joulupukkia kylään päiväkodissa luvatun perusteella, vaikka meille ei pukkia ollut tulossa. Lapsi ei edes hymyillyt eilen lahjoja avatessaan ja kiukuttelu jatkui lahjojen saamisen jälkeen.

Joo, ekan maailman ongelmia, mutta on ollut rankkaa kestää päivätolkulla kiukuttelevaa lasta. Joulun tunnelmasta ei ole tietoakaan, kun lapsi on vaan kiukutellut. Ei siis normaalisti ole tällainen. :(

Täällä sama meno! T. Lapsi ei ole vieläkään nukahtanut päikkäreille ja on kiskonut jo kolmesti lakanat sängystään irti. Alkaa itsellä mennä hermot...

Vierailija
6/22 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan jo alapeukkujen armeijaa.

Olemme sanoneet lapsemme isovanhemmille, että lapselle saa antaa vain yhden lahjan per antaja/perhe ja meille aikuisille ei tarvitse antaa lahjoja. Anoppi oli hankkinut lapselle ihanan toivelahjan, jota lapsi oli toivonut ja tämä lahja oli tosi mieluinen. Kiitimme tästä kovasti. Sen lisäksi oli kuitenkin ostanut lapselle kasan muutakin, siis sellaista, mitä ei tarvita/mistä lapsikaan ei välittänyt. Kirsikkana kakun päälle oli hankkinut meille aikuisille mm. sukat, lakanasetit (juuri tänä vuonna olin siivonnut kodin kaapit ja lahjoittanut keräykseen, kun meillä on ollut ihan liikaa lakanoita) sekä pinkin pöytäliinan. Emme siis käytä pöytäliinaa koskaan, kun olisi pienen lapsen kanssa tosi epäkäytännöllinen. Eikä meillä ole mitään pinkkiä sisustuksessa. Anoppi tietenkin kysyi puhelimessa heti, olihan lakanat ja pöytäliina mieleen.

Miten vaikea on olla ostamatta aikuisille mitään, kun emme tarvitse mitään ylimääräistä?!

Vierailija
7/22 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun toisella puolella maapalloa, ja jouduin loukkaantumisen vuoksi perumaan Suomeen menon jouluksi. Lähetin kyllä lahjoja ja kortteja ystäville ja sukulaisille, ja vain vanhemmiltani sain kiitokset. Vähän harmittaa kyllä. 

Vierailija
8/22 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tosissasi? Joulu pilalla, koska lapsesi joulutervehdykseen ei vastata? Ja erityisesti, jos tervehdyksen saaja in mt-ongelmainen.

Vierailija
9/22 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työputken takia niin väsynyt, etten ole jaksanut laittaa joulua. Kotona väsynyt mies, ylienerginen taapero ja minulla pinna kireällä.

Vierailija
10/22 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs mt-ongelmista kärsivä lähisukulaiseni ei viitsinyt vastata pienen lapseni jouluntoivotukseen (lapsen tekemä kortti) mitään. Ei ole edes toivottanut hyvää joulua. Mököttää siis, kun suuttui viimeksi nähdessämme. Oli myös haastanut riitaa erään toisen sukulaisen kanssa. 

Tämä ei ole ensimmäinen joulu, jonka tämä lähisukulaiseni on pilannut. 

Aikuisena sinulla pitäisi pystyä jo omat joulut viettämään niin ettei tarvita ketään "mt- ongelmaisia".

Vierailija
11/22 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi? Joulu pilalla, koska lapsesi joulutervehdykseen ei vastata? Ja erityisesti, jos tervehdyksen saaja in mt-ongelmainen.

Eipä tuossa varmaan koko tilannetta avata. Nimimerkillä meillä eräs mielenterveysongelmainen sukulainen teki kivan katoamistempun eräänä jouluna. Jätti ennen aattoa jäähyväisviestejä ja katosi. Kukaan ei saanut häneen päiväkausiin yhteyttä. Omaiset kärvistelivät joulunpyhät epätietoisina. Ilmoittivat lopulta hätäkeskukseen tuosta kadonneesta henkilöstä. Poliisit löysivät henkilön nukkumasta kotinsa sohvalta ja henkilö ihan ihmetteli, miksi häntä etsitään. Ei siis tajunnut yhtään, miksi toiset olivat olleet huolissaan. Ei ollut vain viitsinyt vastata lukuisiin puheluihin ja viesteihin.

Vierailija
12/22 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän joulu ei eroa muista köyhän päivistä.

Vierailija
13/22 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun toisella puolella maapalloa, ja jouduin loukkaantumisen vuoksi perumaan Suomeen menon jouluksi. Lähetin kyllä lahjoja ja kortteja ystäville ja sukulaisille, ja vain vanhemmiltani sain kiitokset. Vähän harmittaa kyllä. 

Eihän joululahjoista yleensäkään kiitetä tässä vaiheessa (ellei sitten antaja ole paikalla, kun saaja avaa lahjan), vaan vasta joulun jälkeen. Eikä joulukorteista ole tapana kiittää. Tunnut nyt odottavan jotain sellaista, joka ei kuulu tavalliseen käytökseen.

Vierailija
14/22 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä joulupäiviä on kaksi, eli vielä on aikaa korjata mitä korjattavissa on. Jos eilinen meni pilalla, se oli jouluaatto.

Vierailija
15/22 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin töissä jouluaattona, siinä ei mitään, kun on normaalia omalla alallani. Aatonaattoiltana työkaveri ilmoitti olevansa sairaana, eikä tulisi töihin. Esihenkilö ei edes viitsinyt etsiä sijaista tai tulla itse tuuraamaan, kun halusi viettää joulua teiniensä ja puolisonsa kanssa. Hoidin sitten itse kahden ihmisen työt ja pääsimme aloittamaan joulun vieton oman lapseni kanssa vasta klo 18. Hieman ketutti. Sairastumisille ei mitään voi, mutta esimiehen käytös oli kurjaa.

Meillä on töissä mentaliteetti, että pienten lasten vanhemmat voivat olla jouluaattona töissä "kun ei ne Isla 2 v ja Eetu 4 v niin joulusta vielä tajua". Sitten ne Aada 13 v:n ja Aleksi 16 v:n äidit haluavat olla jouluaaton kotona, kun pitäähän sitä perhejoulu teinien kanssa olla. Todellakin ärsyttää, sillä teinit pärjäisivät vallan mainiosti kotona sen ajan, kun äiti piipahtaa lyhyessä työvuorossaan (meillä on aattona tavallista lyhyempi työpäivä). Enkä kyllä usko, että ne teinit kaipaavat äitiä jouluaattona 24/7 paikalle, vaan jopa nauttivat, jos saavat olla osan ajasta keskenään.

Vierailija
16/22 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-taaperolle iski joku ripuli, oli riisunut vaippansa ja sotkenut kakan pinnasänkyynsä. olipa kiva siivota.

-appivanhemmat turhautuivat, kun ei haluttu lähteä kyläilemään ripuloineen lapsen kanssa

-jännätään tässä, tullaanko itsekin kipeäksi

-koska kuviteltiin olevamme joulupäivä ja tapani mummolassa, niin ei varattu kotiin riittävästi jouluruokaa

Vierailija
17/22 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pilasi jälleen kerran joulun tunnelman. 

Vierailija
18/22 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvassa sellaiset superhyvät joulut on. Lähes joka vuosi on ollut isompaa tai pienempää. Tänä vuonna on nyppinyt ylimääräiset työkiireet työkaverien sairastelujen takia. Some on sitten tulvillaan muiden työkaverien kuvia jouluvalmisteluista, kun itse olen paahtanut töissä. Huomenna on taas työpäivä, tänään saa onneksi olla kotona.

Vierailija
19/22 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haettiin yöllä putkaan riehumisen takia. Uhosi, yritti hajottaa paikkoja. Oli vaaraksi itselle ja muille. Putkasta päästyään soitti äkäisen palautepuhelun ja on omilla teillään. Ihan loistava joulufiilis!

Vierailija
20/22 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko ennen joulua sairastuttiin melkein koko perhe. Yksi lapsista piti viedä eilen sairaalaan (keuhkokuume) ja tietysti minä jäin sinne hänen kanssaan. Vietetään joulua siis erillään ja kaikki enemmän ja vähemmän kipeitä. Lapsen vointikin huolettaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi