Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö ihmistyypin, joka kääntää puheen aina itseensä?

Vierailija
25.12.2023 |

Tai pahimmasss tapauksessa johonkin kolmanteen osapuoleen? 

Esim. Kerrot vaikka, että olet ollut juuri sairaalassa ja tämä ihminen alkaa heti ensimmäisen lauseen jälkeen tilittää jotain omaa vanhaa (tai vaikka naapurin sirpan) sairaalakokemustaan? Mikä näitä oikein vaivaa??

Kommentit (127)

Vierailija
121/127 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään tuollaisesta kokemusten jakamisesta ja ennen tätä palstaa ei olisi tullut mieleenkään että se koetaan jotenkin epäkohteliaaksi. Sain juuri tällaiselta jakajalta hyvän vinkin joka ratkaisi pitkään kestäneen ongelmani. Olen siitä vieläkin kiitollinen.

Sen sijaan olen aina pitänyt epäkohteliaana ja epämukava tuota voivottelukuoroa, tulee olo että tilanteesi on NIIN epämukava ja outo että toinen menee sanattomaksi. Tuollainen vastaamattomuus on ollut ainakin omalla kohdalla myös sitä, että vastapuoli jakaa liian henkilökohtaista informaatiota ja menen lukkoon, kun en oikein halua puhua aiheesta. Siis esimerkkinä eräs opiskelukaverini alkoi käytännössä parin päivän tuntemisen jälkeen kertoa alkoholisti-isästään ja siitä miten tämä örveltää ja soittaa humalaisia puheluita. En tiennyt mitä sanoa kun tuli mieleen omien vanhempien alkoholinhuuruiset seikkailut joista en todellakaan ollut valmis puhumaan tämän henkilön kanssa.

Olen myös ollut kaverina tälläiselle "nyt puhutaan minun asioistani" ihmiselle, joka vain voivitteli kun mainitsin omista asioistani ja jatkoi omaa, mahdollisesti asiaan liittymätöntä tarinaansa. Havahduin parin vuoden kaveruuden jälkeen siihen että tämä ihminen ei tiennyt minusta oikeastaan mitään.

Vierailija
122/127 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarja Halonen, Sanna Marin och Jutta Urpilainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/127 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta tiedän erään jota seurattu 24h vuosikymmeniä eli joku kääntänyt idari jengin jonkun perään ja ymprille varsin onnistuneesti myös sana rikos on tuttua kauraa ihan terveydenhuollossa tuon henkilön kohdalta. 

Vierailija
124/127 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumia ämmiä nuo kaikki, varsinkin Urpilainen kun hymyilee. Tarjalla jo toinen jalka haudassa. Sanna Marin typerä ääliö. 

Vierailija
125/127 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku haluaa saada keskustelun poistoon.

Vierailija
126/127 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän: äitini. Koskaan ei voida puhua minun asioistani. Äiti alkaa aina puhua joko itsestään tai jostain ihan muusta, mitä uutisissa on ollut tai jonkun tutun kummin kaimasta. 

Vierailija
127/127 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

U p

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän